PAS joulu/tammikuu

Hei kaikille ja tervetuloa aida =)

RobottiRuttunen ja Kaneli *Todella* kurjaa, että hoidot venyvät tuollaisten itsestä johtumattomien syiden takia. Tiedän mille tuntuu, koska täällä pääkaupunkiseudulla Naistenklikan remontti laittoi kaikki aikataulut ihan sekaisin. Me siirryimme yksityiselle pitkälti juuri tuon jonojen venymisen takia. Muistakaa, että aika kuluu nopeasti vaikka se nyt pitkälle tuntuukin.

Kris Toivon sydämeni pohjasta, että tilanne vielä muuttuu. Ja kaikesta huolimatta teillä on vielä pikkuisia mahdollisuuksia siellä odottelemassa. Tsemiä :hug:

Amelia 3 Hienoa että pääsette siirtoon! Hyvää tuuriakin on matkassa, kun tällaisella repaleisella viikolla osuu päivät kohdalleen. Enne? Meillä on tuloillaan vasta eka PAS eli en tiedä millaisella aikavälillä meillä alkiot sulatetaan/siirretään. Itse olin aivan äimän käkenä, kun lääkäri selitti alkioiden virkoavan sulatuksesta parissa tunnissa. On tämä sitten ihmeellistä touhua....

Mulla näkyi ultrassa 12 mm limakalvo ja 11 mm munarakkula eli vielä ei saanut selvää, että meneekö kierto toivotulla tavalla. Huomenna on uusi ultra, jossa tuota munarakkulan kokoa vielä katsotaan ja sitten jos se on kasvanut oikeassa suhteessa, alkaa ovulaation testaaminen. Eli tietämättömyys jatkuu... :headwall: Onneksi huomiseen ei ole pitkä aika.
 
Heippa kaikille, testailin vielä tänää, eipä muuttunut negatiivisesta muuksi se tulos :ashamed: , eli pysyi missä oletinkin. Soittelen varmasti loppuviikosta vielä klinikalle tulosta, ja kyselen toimintasuunnitelmia tulevaosuuteen. Tämä on aika masentavaa.. :ashamed:
 
Olen tosi pahoillani Kris. Toivoin niin kovasti, että teillä olisi onnistanut. Tiedän, että tämä on laiha lohtu ja klishee ja vaikka mitä, mutta kyllä se mieli siitä virkistyy kun uutta yritystä ryhdytään suunnittelemaan. Teillähän on kuitenkin vielä alkioita jäljellä. Mutta keskity nyt vaan hetkeksi Itsenäisyyspäivän viettoon. Ota vaikka skumppaa lasi tai pari :hug:

Minä olen viettänyt tämän aamun ovulaatiotestin kanssa tuskaillessa. Että osaa olla hermoja raastava systeemi! Osaisiko joku kokeneempi kertoa, että eihän sillä ole väliä, jos kontrolliviiva tummenee 3 minuutin jälkeen? Siinä kolemen minuutin kohdalla se nimittäin oli ihan hailakka, mutta tummeni myöhemmin. Jos nyt kuitenkin osasin tulkita testiä oikein, se oli vielä nega. Lääkärikin kyllä arvioi ovulaation sattuvan aikaisintaan huomiselle. Näillä näkymin meillä olisi siis siirto maanantaina tai tiistaina. Jokohan sitä uskaltaisi uskoa, että se päästään tekemään... :ashamed:

Heinoa Itsenäisyyspäivää kaikille!
 
Mithril: Minulle lääkäri suositteli digitaalista ovulaatiotestiä. Sitä käytin jo insseissä. Eipä tarvinnut arvailla, mitä testi näyttää. Minulla vielä kävi niin, ettei kaikki testit näyttänyt ovista, vaikka verikokeiden mukaan se kuitenkin oli ollut. Lääkäri vielä sanoi, että niinkin voi käydä.
Tuossa ivf:ssäkin ostin digitaalisen raskaustestin. Eipä tarvitse miettiä tuloksia, kun selvästi ruudusta näkee. Suosittelen, vaikka hieman kalliimpia on.
 
Mithril: Meillekin suositeltiin digitestiä ja on se niin paljon helpompi kun ei itse tarvi tulkita viivoja. Maksaa jotain 35 euron paikkeilla apteekissa ja siinä on 7 testitikkua. Meille se yksi riitti kahteen piinaan ja kaksi tikkua on vielä jäljelläkin!
Miten ovis osui?

Kris: Olen todella pahoillani. :hug: Voimia jatkoon!

ON: Siirto siis takana. Meille siirrettiin perjantaina yksi pieni huurunenä. Pähkäiltiin ensin kahden siirtoa mutta tultiin sitten lääkärin kanssa siihen tulokseen että pistetään kuitenkin se toinen alkio takaisin pakkaseen.
Mitään tuntemuksia ei vielä ole...muuta kun että Luget antaa ilmavaivoja... :whistle: Piinailua isolla P:llä tää aina on. Yrittää koko ajan kuunnella kroppaansa että jos jotain merkkejä löytyisi...
Testipäivä on perjantaina ennen joulua...Olishan se elämämme ihanin joululahja!! :heart: Ja päätettiin vielä että jos plussaa tulee niin kerrotaan kaikille jouluaattona. Onpa sitten kaikki tukemassa jos huonosti käy ja pitämässä peukkuja että menis hyvin!

Tsemppiä ja onnea kaikille uuteen viikkoon! :heart:
 
Kiitoksia vinkistä Amelia ja RobottiRuttunen. Olisi tosiaan pitänyt heti ostaa se digitaalinen testi. Kaksi aamua ehti mennä pilalle ei-digitaalisten testien kanssa kiroillessa mutta lauantaiaamuna digitaalinen oli käytössä. Tulos olikin sitten positiivinen eli siirron pitäisi näin ollen olla tiistaina. Itselläni olisi varmempi olo, jos olisin koko ajan testannut samalla testillä mutta toisaalta viimesimmässä ultrassa keskiviikkona lääkäri arveli ovulaation olevan aikaisintaan perjantaina eli eiköhän tämä nyt mennyt ihan oikein...
Onnea matkaan Amelia :hug:
Mukavaa viikkoa kaikille :xmas:
 
Heippa kaikille! Ja onnea matkaan Amelialle. :hug: , ja tsemppiä Mithrilille! :hug: .
Itse yritän täällä kerätä voimia ja toivoa eteenpäin. Soittelin vielä perjantaina klinikalle, ja kerroin negatiivisesta tuloksesta. HOitaja laskeskeli, että seuraava pas voitaisiin tehdä tammikuun loppupuolella.. eli soittelen vuoden vaihteen jälkeen ja aloitan taas saman rumban lääkkeiden kanssa (zumenon ja luget). Poistunen vähäksi aikaa hiukan taaemmalle, josko vaikka saisin nämä asiat hiukan ajatuksista .. Halauksia ja tsemppiä kaikille :hug:
 
Tuike-71
Ihan ekaa kertaa listalla, miks en löytänyt teitä aikaisemmin?? Olokin helpotti heti... =)

Meillä olisi yritys saada tehtyä eka pas vielä ennen joulua, tuoreesta ei tulosta. Epätoivoinen limakalvonkasvatus meneillään, meinaa vain päivät loppua kesken. Joulu on mulle se kaikkein tärkein juhlapyhä, mut ekaa kertaa toivoisin sen jäävän väliin, kun naistenklinikka menee sen vuoksi pariksi viikoksi "kiinni".
Progynova saa aikaiseksi jatkuvan päänsäryn, ei kiva. Kaiken kyllä kestää, kun vain saisi sen oman pakkasukon syliin...

Jaksamista kaikille! :hug:
 
Saanko liittyä seuraanne? Meilläkin suunnitelmissa pas joulu-tammikuussa. Voisin ensin kertoa itsestäni. Olen 32v ja kahden ihanan tytön äiti. Esikoinen sai alkunsa kolmannen ivf:n tuoresiirrosta ja nuorempi taas on saman ivf:n pakkasalkio. Nyt siis toiveissa kolmas lapsi kun pakkasessa edelleen alkioita jäljellä. Kolmas lapsi oli jo tuloillaan kesällä mutta raskaus jouduttiin keskeyttämään kromosomivirheen takia viikolla 14:( Tämä raskaus oli ensimmäinen luomuraskaus jonka olen koskaan kokenut. Meillä lapsettomuuden syytä ei ole tutkimuksista huolimatta koskaan löytynyt ja kovasti pelkäsin jo jääväni kokonaan lapsettomaksi kun raskaus ei lukuisista yrityksistä ja hoidoista huolimatta alkanut. Onneksi kolmas ivf siis tuotti tuloksia. Meillä se tehtiin edellisistä poiketen antagonistihoitona, pitkällä viljelyllä ja alkion kuoren avauksella maustettuna.

Mutta nyt siis edessä taas pas ja lääkityksenä zumenon ja lugesteron. Menkkojen pitäisi alkaa pirteästi jouluaattona ja ensimmäinen ultra ajoittuisi uuden vuoden jälkeen. Onneksi suostuvat sairaalassa tekemään ultran vaikka virallisesti ovatkin joulutauolla. Siirto olisi siis tammikuun puolivälissä kp 20. Että näin edetään:) Löytyisikö täällä ketään samaa matkaa kulkevia?
 
Hei kaikille! Näyttää täällä olevan tuttujakin ;)

Siirryn IVF marras/joulukuu pinosta tänne myös. Ekasta IVF:stä tuli nega 4.12. Vuotoa on ollut koko ajan joten tyhjennys ainakin toimii. Tiesin jo aikaisessa vaiheessa että pieleen meni - elimistöni sen jotenkin vain kertoi. Menen 17.12. jälkitarkastusultraan ja samalla sovitaan milloin pakkasessa oleva alkio siirretään (enempää ei meille jäänyt :().

Siirto menee ilmeisesti tammikuun puoliväliin ja olen ajatellut että se tehdään lääkkeelliseen kiertoon, koska oma kiertoni - ja ovulointini varsinkin - on mitä milloinkin. Vuotoni pitäisi tulla siis vuoden vaihteessa/tammikuun alussa. Niin hoidossa olen Hesan Väestöliitossa.
 
Hei vaan ja tervetuloa Tuike, Puppeli ja lotto. Ikävää, että hoito ei vielä tuottanut tulosta, mutta täällä pinossa on ihan mukavaa odotella uutta yritystä :hug:

Mites Amelia jakselee? Sullahan on piinailua takana jo monen monituista päivää. Hurjasti plussaonnea!

Mulla piti olla siirto tänään, mutta klinikalta soitettiin, että tehdäänkin vasta huomenna: molemmat sulatetut alkiot olivat olleet yhtä virkeitä ja jatkoviljelyllä selvitetään, että kumpi kannattaisi siirtää. Eli huomenna ollaan viisaampia. Noh. Tässä vaiheessa ei pieni odotus enää tunnu miltään. Toivotaan, että toinen pikkuisista osoittautuisi elinvoimaiseksi tapaukseksi...
 
Kiitos! Mithril tässä mä piinailen...Ei oikeastaan mitään tuntemuksia mistä voisi puhua...Koko ajan yritän kovasti kuunnella kroppaani. Kyllä tää aika tuntuu hurjan pitkältä..asia on ihan koko ajan mielessä ja mä kun yleensä nukun hyvin olen viime kaksi yötä viettänyt pyörien ja hyörien sängynpohjalla...ei hyvä. Menis nää viikot nyt äkkiä. Kyllä mä varmaan testailen aikaisemmin. Ostin sellaisen 10 testin pakkaus netistä.. :D Onnea huomiseen siirtoon ja tarrasukkia matkaan! :hug:

Tervetuloa minunkin puolesta kaikki uudet tähän pinoon!
 
Kiitos Amelia :heart: ja pakettiautollinen tarrasukkia myös sinulle. Toivottavasti olottomuus on hyvän merkki ja saat ensi yönä myös nukuttua paremmin. Millaista luge-annosta sinä muuten käytät nyt ja onko niistä tullut minkäänlaisia oireita? Mietin vaan, kun tuoresiirron jälkeen lugeja piti laittaa kuusi/päivä ja oireet oli ainakin mulla sen mukaiset: sydän hakkasi, lämmöt huiteli ties missä, vatsaa vihloi, turvotti ja ällötti ja ahisti jne... Nyt annostus on onneksi vain kaksi/päivä eli toivon mukaan myös sivuvaikutukset olisivat hieman maltillisemmat. Toisaalta kyllähän tämän asian takia pienet vaivatkin kestää =)
 
Mithril:pakettiautollisen tarrasukkia otettu kiitollisena vastaan! :heart:
Mulla on Lugeja 3 kpl 100mg aamuin ja illoin. Eli samat varmaan kun sulla silloin. Ei mulla oikeestaan vielä muita oireita kun ilmavaivat. Ne ovat olleet joka kerta Lugeitten kanssa. Ei kiva mutta siedettävät ja niin kuin sanoit niintämän asian takia kestää aika paljon. Mutta...tsemppiä vielä huomiseen! :hug:
 
Heippa vaan kaikille vanhoille ja uusille! Palasin nyt takaisin keskustelupalstalle kun tuntee hiukan "rauhoittuneet", pieni tauko asiasta teki hyvää vaikka onhan se mielessä paljon.

Tälläviikolla töissä kahvipöydässä muutamat työkaverit uteli, että jokos sitä on yhtään vauvakuumetta kun häätkin jo oli nyt syksyllä.
Tiedän, että kysymys oli tarkoitettu ihan vaan jutustelun aiheeksi siinä missä muutkin jutut, mutta ensimmäiseksi aloin punottamaan ja tokaisin, että onhan tuo kuume ollut päällä "kokoiän" ja tervetullut on pienokainen jos on tullakseen.

Tiedän, että tein tästä itselleni "kärpäsestä härkäsen" mutta nyt tuntuu, että alan välttelemään tiettyjä kahvipöytäseurueita ettei tarvi vastailla kysymyksiin mutta toisaalta eiköhän tämä tokaisuni toivottavasti jatkossa katkaise lisäutelut. Vai kysytäänkö seuraavaksi kummassa on vika....

Paljon tsemppiä kaikille ja kuulumisiin!
Ihanaa kun on tällainen palsta olemassa! =) :flower:
 
Hei Kaneli! Kiva kuulla, että mieli on kohentunut. Kyllä nuo utelut on aina raskaita. Monestihan se on tosiaan ihan vaan sellaista hyväntahtoista jutustelua. Toisaalta minulle on joskus tiettyjen ihmisten seurassa tullut sellainen olo, että kyselijä haluaa vaan kääntää veistä haavassa tai suoraan sanottuna vaan v****lla... No jos siitä joku huvinsa saa niin saakoon. Kyllä me sen kestämme, vai mitä? :hug:

Omista kuulumisista sen verran, että nyt on sitten siirto tehty. Molemmat sulatetut alkiot olivat edelleen tasavertaisen terhakoita eli yllätys-yllätys lääkäri ehdotti että siirretään molemmat. Ja turha kai edes mainita että sehän sopi minulle paremmin kuin hyvin :D Kummassakin alkiossa oli kuitenkin jotain pientä "laatuhäikkää" eli saa nähdä jaksavatko meidän matkalaiset pitää pintansa. Nyt on nimittäin taas sellainen vaihe pään sisällä, että ei millään jaksa uskoa tämän siirron olevan sen onnistuneempi kuin edellinenkään. Sitä vaan yrittää olla innostumatta, että välttyisi siltä lohduttomalta pettymyksen tunteelta. No joka tapauksessa nyt ei auta kuin odotella.

Onko Amelia saanut nukuttua?
 
Kaneli: Mukavaa kuulla että on taas parempi mieli.On kyllä raskasta ja todella loukkaavaa kun ihmiset kyselee...Mullekin sattui tänään viimeksi sellainen kommentti ystävältä että olisi tehnyt mieli räjähtää...taas kerran että EI NE VAUVAT NOIN VAAN KAIKILLE TUU!!!!Tsemppiä sinnepäin! :hug:

Mithril: Onnea matkailijoista! Meille lääkärikin mietti niin edes takas että laitetaanko kaksi mutta puhui kuitenkin sitä että kun olen niin pieni että mahd. kaksosraskaus olisi suuri riski.Nyt toivotaan vaan että meillä molemmilla on tarpeeksi onnea ja tarrasukkia matkassa mukana! Kiitos kysymästä...valvosin taas suurin osa viime yöstä, mies minun kanssa tällä kertaa..Hermoillaan nyt molemmat aika lailla...

Mulla on koko päivän vihlonnut ja juilinut mahassa...Tod.näk Luget, mutta pieni toivo kiinnitymiskivuista heräsi...

Amelia pp 5
 
Kiitos Amelia. Tuo päätös siirtää kaksi kerralla johtui käsittääkseni juuri tuosta laatuasiasta. Alkiot olivat kuulemma hieman fragmentoituneita. Mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan... Eli siis tällä tavalla yritetään parantaa raskauden todennäköisyyttä hieman heikommillakin alkioilla. Ehkäpä minä sitten olen myös tarpeeksi iso tarvittaessa kahdenkin asunnoksi; 170 senttinen akan roikale :LOL:

Onnea, pitkää pinnaa ja tietenkin uusi erä tarrasukkia :hug:
 
Hei! Mitäs tänne kuuluu? Toivottavasti piinailut ja odottelut sujuvat positiivisissa merkeissä. Minulla olisi nyt sitten pp3 ja odottelen edelleen kauhulla, milloin lugejen sivuvaikutuksen alkaa tuntua. Kuten tuossa jo aiemmin valittelinkin, niin viimeksi oli aika kurjat oltavat...
Mukavaa viikonloppua kaikille :xmas:
 
Heipparallaa vaan kaikille! Eei sitä malta täältä pysyä poiskaan, vaikka yrittää - jotta saisi vähän muuta ajateltavaa. Kovasti kiinnostaa kuulumiset teille muille? Mithril, tosi hieno homma, että sinulle siirrettiin nyt kaksi alkiota! Toivotaan nyt, että tarraa jompi kumpi kiinni! :hug: Itse kysyin tosiaan sillon viime siirrossa hoitavalta tohtorilta, että miksi tehdään mitäkin.. Eli kysyin tästä kahden alkion siirrosta, ja miksi siihen ryhdytään tai ei ryhdytä. Hän vastasi, että kun siirretään kaksi, esim heikompaakin yksilöä, niin ne auttavat toistaan kiinnittymään ja ovat kahdestaan siis voimallisempia. Kaksosraskauksista hän sanoi, että se on niin pieni todennäköisyys, että kaksoset tulisi, että todennäköisempää on näin kaksi siirrettäessä, että toinen siis kiinnittyisi. Mutta yleensä esim. ikä 35v. on kriteeri, jolloin aletaan siirtelemään kahta heti alkukättelyssä, jotta raskaus saataisiin aikaan mahd. nopeasti..
Ja minullahan tämä ikä alkaa kohta olla käsillä, että varmaan sitten tammikuulla siirretään ne kaksi yhdessä. Vaikka toisaalta mietin sitäkin, että sitten ei ole enää mitään siirrettävää, jos ne menee mönkään. :ashamed:
Mites teillä muuten? Jäikö teille pakkaseen vielä?

Ei kait niistä lugeista nyt mitään ihan kamalia oloja tule.. ja ne kestää, kun tietää niistä koituvan hyödyn. :) Vai mitä? Onko sulla tullut jotain erityistä oiretta niistä?
Mulla ei kyllä ollut mitään ihan kamalaa, - pahaa oloa, pyörrytystä, valumista lukuunottamatta. Mutta nehän nyt alkaa tuntua ihan normaaliololta, kun sitä on ollut mun mielestä koko hoitojen ajan.. :LOL:
 
Hei! Pistän lusikkani soppaan... Piti tulla kommentoimaan noista Lugeista (jotka mulle vielä tuntemattomia). Kysyin niistä lääkäriltä eilisessä inssissä. Ihmettelin sitä ku joillekin ne määrätään inssiin ja joillekin ei. Hän sanoi et vain poikkeustapauksessa määrätään inssiä varten!??

Sit sanoin, että oon lukenut et niistä tulee aikalailla sivuvaikutuksia, niin tää mieslääkäri katsoi mua hämmästyneenä ja sanoi et "ei niistä mitään sivuvaikutuksia tuu!?!". Rupes vähä naurattamaan kun lähes jokainen täällä moittii et ne tekee ikäviä oireita niin tämä mies tosiaan ihmetteli et "ei niistä mitään oireita tuu!" Tuskin niin moni käyttäjä voi olla väärässä! Heh, työntäis itse sellaisen johonkin rööriin ja kattois mitä ne hänelle aiheuttaa :LOL:
 
Aivan [/b]!:LOL: , Kamilla! Eihän niistä tietenkään tiedä, että mikä lääke loppujen lopuksi ne tietyt olot ja tuntemuket saa aikaan, kun lääkkeitä on roppakaupalla. Yhdet työnnetään tonne alapäähän ja toista popsitaan pitkin päivää ja kolmatta pistelet mahaan.. Mutta musta oli ainakin raivostuttavinta se, että piti koko lääkekuurin ( useampi vko ja jos raskautuu niin pitkälle alku raskauden ajan) ajan käyttää pikkuhousun suojia, joita vihaan yli kaiken ja varalla aina olla mukana lisääkin, kun valui yhtäkkiä yli äyräiden.. Ja toisaalta kaikkien lääkkeiden sivuvaikutuksethan eivät tule kaikille. Toisille ei välttämättä tule mitään ihmeoloja ja toiselle taas tulee kaksinverroin. Mutta mikä se äijä on mitään sanomaan, työntäs tosiaan itte persuksiinsa niitä :LOL:
 

Yhteistyössä