PAS joulu/tammikuu

No niin nyt alkaa jotain tapahtuakin. Soittelin aamulla heti puoli kahdeksalta sairaalaan ja aloin tivata, että eikö voisi vielä PAS:in tehdä. Olen tikutellut ovista lauantaista eikä plussaa vielä ole tullut. Sainkin ajan lääkärille. Normaaliin kiertoon siis tehdään. Ultrasi ja katsoi, että hyvät on limakalvot ja iso munasolu olisi kasvamassakin. Huomenna voisi olla plussa ovistestissä, lääkärin mukaan. No samat on kyl tuntemukset itselläkin. Sitten pitää soittaa siirtoklinikalle ja sopia siirtopäivä. Taas oli niin nopeeta touhua lääkärin suunnalta, etten edes tajunnu kysyy et no moneskohan päivä se siitä plussasta yleensä sit on? Meillä pitäisi sen alkion olla ihan priimaluokkainen. Yksi siis vaan pakkasessa. Unohdin myös kysyä, että millois ne Luget aloitetaan? Osaakohan teistä kukaan sanoa?
Toivottavasti nyt säilyisi se yksi huuru-ukkeli sulatuksen ja päästäisiin siihen siirtoon. Työt aloitan 21. päivä, joten sitten ei hoidot vähään aikaan onnistu.

Alkaa jo tuntumaan aika koomiselta nämä meidän hoitojutut. Moni varmaan tietääkin, että olin tämän 1. ICSI:n aikaan käsi kipsissä kun tipuin hevosen selästä. Nyt olisi siis tuosta tämä PAS ja kappas, kopsahdin eilen alas hevosen selästä. Lonkka ja alaselkä niin tolkuttoman kipeät, että aluksi jo luulin että on murtunut. Hyvä, että pystyi gynenpöydälle asettumaan. :kieh: Alkoi jo tedellakin tuntua, että joku suurempi voima on meidän hoitoja vastaan...... :'(

Marimilla: Meillä myös syy miehen huonolaatuiset simpat. Minua ei ole myöskään sen enempää tutkittu kuin nuo verikokeet. Kierto on kyllä aika säännöllinen. En myöskään saanut normaaleihin ovistikkuihin plussaa, kuitenkin verikokeet kertoi, että ovis on tapahtunut. Lääkäri suositteli niitä digitaalisia- testejä. Niitä olen käyttänyt ja ne on näyttänyt oikein. On muutenkin hyvä, kun ei tarvitse arvailla onko viiva, haamu vai vaan viivanpaikka. Saa heti selkeen tulokset +/-. Eli suosittelen.

Onnea siirtoihin kaikille! :heart:

Heippa kaikille! Elämänperhonen ja marimila. Eiköhän ne huurut sieltä pakkasesta selviä! Ja jos teillä on pakkasessa vielä, niin ainakin meille sanottiin,että mikäli se sulatettava yksilö ei selviäisi, niin ehditään sulattamaan sitten uudet vielä ennen siirtoa. Mulla ainakin siirto oli iltapäivästä ja sulatus alotetaan aamulla jo hyvissä ajoin.. Onnea teille molemmille siirtoon!! :hug:
Robottiruttunen, en ihan osaa sanoa tosta lugejen alotuksesta, kun sulla pas tehdään luonnolliseen kiertoon.. Mulla tehtiin viime pas lääkkeillä ja kun menin 10-12 kiertopv. ultraan, niin pas tehtiin kolmen pvn päästä. Aloitin siis luget kaksi pv ennen siirtoa. Et kun varailet aikaa, ni kantsii kysyä sillon niilt hoitajilta asiaa..

Kiitokset kaikille tsempeistä!!!! Jännittää niin, että saa nähdä, tuleekö yöllä uni ;). Mulla huomenna aamusta siirto ja sanoivat, että soittavat tänään mikäli jotain ongelmia sulatuksessa ilmenee. Olenkin töissä kulkenut normaalista poiketen kännykkä taskussa. Voihan se olla, että aamulla selviää, että alkio on menetetty..Kai ne soittelee sitten hyvissä ajoin, jos niin käy.

Mulla hoitopaikkaan n. 200 kilometriä, niin melko aikaisin saisivat soitella, etten turhaan lähde ajelemaan. Pakko oli ottaa saikkua, kun joutuu ajelemaan yhteensä 4 tuntia, ja jos ajat myöhässä menee kauemmin ja kai sitä pitää "ruokataukokin" pitää ja sitten ei enää jäisikään kuin tunti tai kaksi, niin parempi jäädä kokonaan pois töistä :kieh:

Tsemppiä elämänperhoselle huomiseen! Jospa molemmat saadaan sitkeät sissit mukaan ;) !

Tänään varmistui että siirto on perjantaina. Tänään ultrattiin ja limis oli hieman ohuenlainen mutta kuitenkin riittävä kun se kuulemma ehtii vielä kasvamaankin kun zumenon annosta nostettiin hieman ja luget alkaa huomenna...Jotenkaan en osaa ajatella asiaa sen enempää...neljäs siirto lähdössä :|

Marimilla: Kuinkas siirto sujui?
Aida: Paljon sulla limis oli? Viime tuoresiirrossa mulla ei ollu kuin 7mm ja sanoi, että oli hyvä. Vähän itsekin ihmettelin, kun täällä kuullut vähän toista noista hyvistä paksuuksista. No mut kaippa ne lääkärit tietää. Nyt ei sanonutkaan edes limiksen paksuutta, enkä kerennyt itsekkään katsomaan.

Hitto...mä ihan aattelin, että toi ovistesti olisi ollu plussa. No ei sit ollukaan. Testit loppui tänään ja nyt on sit pakko lähtee ostaa. Matkaa 60km yhteensuuntaan. Pitää kaupungista hakee, kun meidän apteekissa noita digitaalisia ei ole. :headwall: Tilasin kyl Mammaksista, mutta eivät sitten tullukaan. Varmaan huomenna tulee, mut meille jaetaan posti vasta iltapäivällä. Eli en voi oottaa huomiseenkaan. No onpahan tekemistä... B)

Jospa tämä kaikki uurastus joskus palkitaan...

kris limiksen paksuus oli 5.2mm ja eilen oli kierron pv13 eli perjantaina on sitten kp17. Tänään aloitin luget annoksella 1+2 ja zumenon menee myös 1+2, ensin oli 1+1.
Ja kiitos tsemppailusta ;) Sitä nyt kyllä tarvitaan... mahatauti alkoi eilen ja vieläkin on heikko olo...
Pakkasessa on kaksi top-alkiota ja toivottavasti selviävät sulatuksesta :/

Tänään vahvistui uä:ssä, että meidän siirtopäivä ens viikon pe 18.1.
Limiksestä lekuri sanoi, että ihan hyvä mutta numeroina ei paksuutta kertonut.
Nyt vaan oottelemaan, että ensviikko tulisi pian ja pääsis PIINAILEMAAN :)

Siirrettiin yksi ei enään top-alkio, oli ilmeisesti sulatuksessa vähän kärsinyt, tarkemmin en hoksannut kysyä. Mulla ei sanonut limakalvon paksuudesta mitään kommenttia, kp 15 se oli 5,7 mm ja kp 19 eli tänään oli siirto (limiksen paksuudesta tänään ei aavistustakaan). Pidetään peukkoja pystyssä, että tarraisi kiinni ja pysyisi matkassa loppuun asti!

Ajat oli tunnin myöhässä, mutta tosi mukavasti hoitaja kävi kertomassa väliaikatietoja ja toi suklaakonvehteja mulle ajanvietteeksi ja pahoitteluksi aikojen myöhästymisestä :) . (Julkisella siis ollaan) Todella pätevää ja asiakaslähtöistä palvelua sain siellä, enkä kehdannut sanoa, että omalla paikkakunnalla ultriin ym. aina vähintään 30 minuutin aikataulun heitto, eikä kukaan pahoittele tai mitenkään edes kommentoi aikojen myöhästymisiä. Parhaimmillaan ajat myöhässä lähes puoltoista tuntia.

Miten meni elämänperhosella?
Mukava kuulla, että porukalla siirtopäivät varmistuvat, tsemppiä sulatuksiin!! Ja robottiruttuselle mukavaa ajomatkaa, jospa kaikki meidän ajetut kilometrit tosiaankin tuottaisivat tulosta ;)

:'( Ei se onnistunut. Molemmat alkiot kuolivat sulatuksessa. Ei siis ole mitään siirrettävää. Meiltä hoidot loppuu tähän. Ivf on turhaa, kaksi hoitoa minulle on tehty ja kun kyse ei ole siitä, etteikö soluja muodustuisi (kummallakaan) vaan siitä, että laatu on molemmilla niiin huono. Niin kipeältä kuin se tuntuukaan tää homma saa jäädä tähän, sillä tässä ei ole enää mitään toivon kipinää, eikä ole enää aikoihin ollutkaan. Uskon, että tällä kaikella on tarkoituksensa. Meille ei vaan yksinkertaisesti lapsia suoda ja tämä täytyy nyt vaan painaa kalloon eikä pyristellä. :'( Ehkä kadun joskus päätöstämme tässä luopua, mutta en jaksa enää tätä pettymistä kerta kertaalleen. Ja muut vaihtoehdot saa jäädä. Onneksi meillä on toisemme miehen kanssa, ja rakkaus voi täyttää sen lapsen mentävän reiänkin. Kiitos tuesta ja onnea teille, jotka jaksatte yrittää - ja siinä vielä osa onnistuttekin. :hug:

Elämänperhonen, olen todella pahoillani puolestasi, ettei PASissa päästy siirtoon asti. Älä kuitenkaan vielä tee lopullista päätöstä hoidon lopettamisesta. On ihan selvä, että pettymys ja suru on tällähetkellä päälimmäiset tunteet, joiden valossa tulevaisuuden onnistumismahdollisuudet näyttävät olemattomina mutta näin ei todellakaan välttämättä ole. Kunnallisella puolella lääkärit tekevät useampia ivf hoitoa ennenkuin aletaan edes ehdottamaan muitavaihtoehtoja.
Paljon haleja ja lohdutusta, ei vielä luovuteta! Eihän! :hug:

Vielä siihen tämänpäiväiseen UÄ käyntiin, löysin printatusta lapusta limiksen vahvuuden tuloksen 7,5.
Tuo ei oikein kerro mulle mitään mutta mietin et voiskohan olla jopa vieläkin paksumpi kun näitä zumenonia urakalla popsinut. Eipä kuitenkaan korottanut annostusta.

Iso rutistus elämänperhoselle! Sanoko lääkäri mitään mahdollista syytä, miksei alkiot selviä pakastimeen/siirtoon? Toisaalta, tämä lapsettomuus on niin arpapeliä, että mikään syy tai selitys ei helpota tuskaa. Jaksamista!

Kiitos lohdutuksen sanoista. Kyllä tämä alkaa oikeasti jo riittää. Ainakin vuodeksi. Katsotaan sitten jos vielä yli kolmekymppisenä sitten pystyy sitäkään vähään raskautumaan näin avustetustikaan. Lääkäri sanoi, että mulla ei ole toivoa raskautua enää sitten lainkaan jos odotan yli kaksi vuotta eli pitäisin taukoa. Vuoden tauko korkeintaan ennen viimeistä hoitoa, jos sitä haluan vielä...
Tää on niin epäreilua - mutta toisaalta sitä miettii, että olen onneksi muuten suht terve...ettei mikään pahempi sairaus ole vielä iskenyt. Täytyisi vaan kyetä nauttimaan elämästä, mutta tämä taakka estää iloitsemasta elämästä...kun kaikki on aina kesken.
Me emme ole saaneet mitään sen kummempaa selvitystä siitä, miksi ne eivät jakaudu ja jos muutama hassu sen tekee niin eivät sitten kauan sitä jakautumista jatka tai sitten jakautuvat epänormaalisti. En tiedä, mitä se auttaisi vaikka se selvitettäisiinkin....eivät he siihen voi oikein vaikuttaa.
Muuten Kaneli mulle sanottiin että limis yli 8 m on hyvä siirtoon.

Elämänperhonen: :hug: Voiettä olen niin pahoillani teidän puolesta. Eihän se mukavalta tunnu kun taas joutuu pettymään. Onneksi tuo ihmisen mieli on niin ihmeellinen, että se ajan kanssa eheytyy. Pidätte nyt taukoa ja mietitte vielä sitten myöhemmin uudestaan nuo hoitoasiat. Ja eihän varmaan se adoptiokaan ole kamala asia, kunhan senkin sitten kunnolla miettii. Onneksi sinulla on ihana mies tukena. Meillä selvisi myös tuossa ensimmäisessä ICSI:issä, ettei ne alkiot oikein jaksa jakautua. Pelkään myös, että tuo ainokainen pakkasessa lopettaa kasvunsa sulatukseen. Aina vaan ei niitä selityksiä ja syitä tiedetä. Toisaalta, ehkä parempikin ettei kaikkea tiedä. Yleensähän on niin, että tieto lisää tuskaa. Voimia :hug:

Minä haluan luoda vielä uskoa niin itseeni, kuin muihinkin. Itse olen siis tullut luomusti raskaaksi vajaa kolme vuotta sitten. Harmiksi se meni kesken. Ja nyt jälkeenpäin kun miettii, niin todellinen ihme se raskaus olikin. mm. miehellä huonosti liikkuvat, vähäiset ja epämuodostuneet siittiöt, 3 inssiä eikä 1.icsi ole tuottanut tulosta, 9 alkiosta vain kaksi jatkoi jakautumista....Myös eräs tuttavapariskunta on yrittänyt lasta yli 8 vuotta. Nyt vasta olivat hoitoihin menossa ja kappas nainen huomasi olevansa raskaana. Nämä on niitä elämän suuria ihmeitä, joita toivoisin meille kaikille tapahtuvan....Todellakin aikamoista arpapeliä tämä on.

Minunkin kroppa on pistänyt jonkinlaisen arpapelin käyntiin. Todellakin se ovis on nyt sit hävinnyt. Voiko tosiaan olla niin, ettei se munis irtoa ollenkaan?? Ei ole ikinä käynyt niin, ainakaan näiden lukuisten tikuttelujen aikana. Maanantaina ja eilen on ollut ovistuntemuksia, mutta siltikään sitä plussaa ei testiin ole tullut. Pelkään, ettei päästä siihen siirtoon ollenkaan. :/ Kuitenkin maanantaina ultrassa aika iso mollukka oli ja jos laskee tätä kiertoa niin tästä tulee ihan super pitkä....ja aina on ollut säännöllinen ja 25-29 päivää. Nyt siis menossa jo kp16.

Minä täällä ihan paineissani sitä ovista ootan. Soitin sitten sinne siirtoklinikalle, että "missä mun ovis on?" :D . Alko epäilee, et jos se onkin kysta, voi v.ittu. Oikeesti toi se nyt sit puuttus. Katoin noista papereista, et se munis oli maanantaina jo 20mm ja limis 8mm. Eihän mulla oo insseissäkään ollu noin isoo munista! Onneksi tuolla klinikalla on niiiiiin ihana hoitaja. Oli et testaa viel huomenna ja soita hänelle sitten mitä näyttää, että tuut sitten ultraan. Et kattoovat, mikä mollukka se sit on. Sano kyl kans, et voi vaan olla ettei se sit vaan ole irronnu. Et niinkin voi välistä käydä. Että osaa olla tuuria. Pystyykös sen siirron tekee vaikka ei munis irtoo? En tajunnu enää sitä kysyy?

Elämänperhonen!. Voimahaleja sulle ja olen hyvin pahoillani, että alkiot eivät teillä selvinneet sulatuksesta.. :ashamed: .
Voin vain kuvitella pettymyksesi. Mutta, älä vielä heitä hanskoja lopullisesti tiskiin! Anna asian jäädä hautumaan, ja uskon, että ajatuksesi voivat vielä muuttua hoidon suhteen. Ei kannata vielä päättää lopullisesti, vaan anna asian jäädä hetkeksi taka-alalle.. jos se on mahdollista.
Meitä hoitava lääkäri totesi minulle, että jos ei ivf heti onnistu, voidaan sitä kokeilla useita kertoja. Ainakin minä ymmärsin hänen puheistaan, että välttämättä ekoilla kerroilla ja siirroilla ei vielä onnistutakaan. Jos onnistumisprosentti /siirto on noin 30%.

Onko jollain kokemuksia??
Mulle tehtiin pas 2kk sitten. JOlloin napsin zumenoneja ja luget oli myös käytössä.. Noh, nyt sitten pitäisi tehdä tässä kuussa uusi pas, mutta mutta menkkojapa ei kuulu missään.. Tietääpä vaan sitä, että siirto venynee sitten ihan loppukuulle. Onko teillä mennyt zumenoneista pasmat sekaisin?? Siis kierto..? (En todellakaan usko nyt olevani raskaana!! En edes viitsisi viimestä testiä siihen uhrata) Mutta ei myöskään olo ole sellainen, että menkat tekis edes tuloaaan?!? :eek:

KrisMulla on menossa nyt kolmas lääkkeellinen pas eikä zumenonit mun kohdalla sekoittanut kiertoa. Mulla ne ei varmaan edes toimi niin kuin pitäis ku annosta saa nostaa joka kerta.
Kannattaisko sun kuitenkin testata?Eihän sitä tiedä vaikka olis luomuihme napannut ;)
Ja RobottiRuttunen...voimia ja jaksamista sinne. Ite olen toisaalta tyytyväinen että pas on mulle aina tehty lääkkeelliseen kiertoon et ei ole tarvinnu kytätä sitä ovista. Toivottavasti pääsette pian taas tosi toimiin!
Ja kaikille muillekkin jaksamista & tsemppiä :heart:

Yhteistyössä