PAS joulu/tammikuu

Ai niin, robottiruttusella pas oli omaan kiertoon. Minä käsitin, että jos omaan kiertoon, niin soitetaan heti kun ovis tapahtunut ja kai seuraavalle päivälle siirto, mutta varma en ole, kun itsellä lääkkeelliseen kiertoon.
 
Meillä oli samalla lailla.Eli julkisella ollaan,mutta alkion siirrot ja pakastus on yksityisellä klinikalla.Siirtoon vaikuttaa mun mielestä alkion laatu.Eli kun mulla oli ovis+ keskiviikkona niin siirto oli perjantaina.Ja luget aloitin siirtoaamuna.
Ja testi oli edelleen nega.Tämä kun oli meidän 4.IVF/ISCI 1. ja ainut PAS niin tässä matkalla on oppinut varautumaan jo ihan kaikkeen :|
Seuraava hoito tehdäänkin sitten yksityisellä.Ja sehän sitten maksaa...
 
Hyvää plussavuotta 2008 minunkin puolestani!!

Omaa napaa: mulla pas-lääkitys aiheuttanut huonon ihon ja mahan turvotuksen lisäksi sellaista etovaa oloa. Voisin kuvitella, että tältä raskaana olevista tuntuu. Harmi vain, että raskaus on vielä haaveena, mutta oireet totta :/ .
 
Hyvää alkanutta uutta vuotta 2008 ja rutkasti plussia kaikille!

Mikä lääkitys marimilla sinulla on passiin?
Minäkin odottelen tammikuun lopulle pas:sia. Alottelen lääkitystä loppuviikosta. Mulla on toka pas ja lääkkeenä zumenonit ja luget..
 
Kris: lääkkeenä merimono ja luget. Mikä kierron päivä sulla on ultra? Tekevätkö passeja putkeen hoitopaikassasi vai pitääkö odotella 1-2 kiertoa välissä?

Minua harmittaa, kun hoitopaikassani julkisella pitää resurssipuutteen vuoksi odotella aina tyhjennysvuoto + kahdet normi kuukautiset ennen seuraavaa passia. Laskeskelin, että en tänä vuonna pääse kuin 3-4 passiin, kun otetaan huomioon kesätauko, pääsiäinen, joulu yms, jotka ennestään sekottavat aikatauluja. Toki passiin pääseminen riippuu, miten alkiot selviävät sulatuksesta yms. Tai jos heti ekasta passista tärppää, niin ei tarvisisi asiasta enää huolehtia (toivossa on hyvä elää)..
 
Hyvää alkanutta uutta vuotta kaikille! =)

Omaa napaa: Zumenonien napsiminen sujunut suht hyvin, hiukan päänsärkyä ja tunnevaihteluja... Onko kellään muulla tullut tälläisia oireita? Tänään tuli jutskattua erään tutun kanssa, joka tietää tästä meidän hoitorumbasta ja on lähempänä viittäkymppiä tokaisi tuosta lääkkeestä, että sehän aiheuttaa SYÖPÄÄ. Noh vastasin siihen, että tiedossa on mutta olen ymmärtänyt, että tämä riski kohoaa erityisesti kun useampia vuosia lääkettä käytetty ja on muutenkin jo vaihdevuosi iässä. Kommentoi tähän, että kyllä se syöpä voi tulla jo lyhyemmänkin käytön jälkeen. Joopa joo.. joskus toivoisin, että en olisi puhunut koko asiasta mitään. Onhan tässä muutenkin jo mietittävää ilman, että alkaa enemmälti pohtimaan lääkkeiden sivuvaikutuksia.

Huah, kyllä taas helpotti kun sai täällä päästää taas höyryjä
:D

Paljon tsemppiä kaikille ja tehdään pian kaikki niitä plussatuloksia! =) :flower:
 
Pakko kommentoida Kanelin juttua: sanoitko ystävällesi, että tupakkakin aiheuttaa syöpää lyhyelläkin käytöllä ja silti porukka vetää röökiä vuodesta toiseen? Passiivisestakin tupakoinnista tulee syöpää ja silti tupakoivien seurassa istutaan.. :) Ketsupin käytöstäkin tulee syöpää ja karkkien lisäaineista, lightituotteista puhumattakaan. Kaikkea ne ihmiset suustaan päästää, eiköhän tämä lapsettomuus ole riittävän rankaa ilman syöpäpelottelujakin. Joka tapauksessa, tsemppiä passiin!!
 
Tuike-71
Kävin tänään verikokeessa ja tulos oli ehkä!!?? Tais olla ainoa vaihtoehto, jota en ollut osannut odottaa :LOL: HCG-arvo oli siis 29, kun mielellään pitäisi olla yli 50. Uusintatesti viikon kuluttua. Millä ihmeellä jaksan odottaa sinne asti??
Siinämielessä olen positiivisesti yllättynyt, että minulla ei ole aiemmin mitattu minkäänlaista positiivisuuden merkkiäkään ja nyt on alkio ainakin hipaissut kohdun seinää... :D Koetan olla innostumatta liikaa, mutta hiukan hankalaa on :D

Positiivista uutta vuotta!
 
Tuike 71, onpa kiva kuulla! Toivottavasti alkio on kumminki tarrannu kiinni siihen seinään!! Arvaan, että on tosi vaikea odottaa viikko uusinta testiin. Mutta ei se kuule muuu auta!! :hug: Plussaonnea nyt vaan sulle ja pidetään peukkuja!!

Kaneli,, Tosi raivostuttavia noi "kaikkitietäväisten kommentit". Minullakin sattuu tällaisia tuttavia olemaan, vaan eivätpä tiedä tästä rupeamastamme mittään. -onneksi.
Zumenonhan on lääke jota käytetään enemmänkin vaihdevuosi-ikäisille naisille. Ja tällöinhän lääke on jatkuvammassa käytössä. Meillähän lääke on vain kuuriluontoinen. Ja toisekseen haittavaikutukset, joita monissakin lääkkeissä on vaikuttavat vain pieneen määrään käyttäjiä, kuten mm. zumenonin selosteessakin lukee (onkohan 1 /100 vai 1 /1000 käyttäjää)so what! Se on kuitenkin aika pikku mahdollisuus ja tosiaankin kuten marimillakin sanoi, teet niin tai näin , niin mahdolllisuus on saada syöpä - vaikka soittelisit kännykällä.. :eek:
 
No me ei sitten päästä siirtoon tässä kierrossa. Klinikka on kiinni tän viikon ja ovistesti oli plussalla jo tänään. Poikkeuksellisesti kp11 kun on aina melkein ennen ollut kp15. Että uusi yritys ajoittuu tammikuun loppuun. :'( Ei kiva kun olimme jo niin onnellisia että päästään heti tähän kiertoon tekemään uusi yritys. Mutta sellaista tämä on..hermoja rassaavaa. Kohta tulee vuosi ekasta siirrosta. Koko vuosi ollaan eletty päiviä laskien ja toivottu ja petytty. Loppuisi jo tämä...

Täällähän oli hyviäkin uutisia! Onnea plussasta Mooa! Antaa meille muillekin toivoa! :flower:

RobottiRuttunen: Meillä on siirto luomukiertoon. Sulatuspäivä on kaksi päivää plussan jälkeen ja siirto kolmas päivä plussan jälkeen, mutta voi vaihdella. Esim. meillä viimeksi sulatettiin ja siirrettiin samana päivänä. Silloin plussa oli kp15 ja siirto kp18.

Tuike-71: Mä pidän peukkuja!

Mithril: Mitä sulle/teille kuuluu?
 
Hei kaikki uudet ja vanhat pinoystävät!
Ihan kai tässä hyvää kuuluu, kiitoksia kysymästä Amelia. Soitin tänään klinikalle ja ilmoitin, että pidän ainakin kuukauden tauon ennen seuraavaa siirtoa. Katsotaan sitten helmikuussa, josko mieli olisi jo parempi ja elämäntilanne muutenkin hieman rauhoittunut. Tässä on nyt ollut jaksun kannalta liian monta rautaa tulessa jo liian kauan.
Onnea kaikille hoitoihin ja kiitoksia tuesta ja kannustuksesta. Ihania olette :hug:
Toivottavasti olette joka likka odottajien puolella siinä vaiheessa, kun minä taas palaan tänne. Voimia ja valoa!
 
Hei vaan Mithril ja muut pinossa viihtyvät!! jTuo tunne on varmasti meille monelle, niin tuttu!! Välillä tekisi mieli heittää toiveet ja yritykset jo roskakoppaan, kunnes taas mieli muuttuu ja alkaa pohtimaan, että josko kuitenkin.. :whistle: Yritä nyt kerätä uusia voimia. Itse olen ajatellut, että antaa hoitojen mennä omalla painollaan ja tärppää sitten kun tärppää.. (nyt taas tuntuu siltä, vaikka kun sen negan tikulta lukee, niin tuntuu, että maailma kaatuu siihen.. :ashamed: ) Mutta ei kait se meidän auta kun yrittää ja yrittää.. Niinhän se tohtorisetäkin totesi, että jos ei ekasta ivfhoidosta ja passeista (mitä pakkaseen jää) onnistu, niin sitten tehdään uusi ivfhoito.. kyllä se jossain vaiheessa plussaa näyttää.. ja hän piti sitä satavarmana. Että jos tutkivat tahot näin ovat mieltä, niin ei kait se meidänkään auta kun uskoa. Vaikka hankalaa se välillä onkin :headwall: , että Mithril ÄLÄ LUOVUTA! :hug:
 
Ja hyvät vuoden alut :hug:
Itse ole laiskanlaisesti kirjoitellu, mutta seurannut olen keskustelua. Toivottavasti plussatuulet puhaltaa tähän pinoon...
Meillä on alkanut nyt viimein tapahtua jotain. Zumenoneja on napsittu ja eka ultra on varattu 7.1 ja alustava siirtopäivä on 11.1 jos limis on hyvänlainen ja ne huurunenät selviää...Meillä on enää kaksi pakkasessa, samassa oljessa ja jos nyt ei nappaa niin se on sit varmaan siinä... Mutta eipä kiirehditä asioiden edelle ;) Yksi hoitokerta olisi vielä mahdollisuus käyttää mutta nyt on sellainen tunne etten enään jaksa tätä rumbaa (2.ivf, 3.pas 3,5v yritystä) :ashamed:
 
Heippa vaan Aida, sähän olet melkis samassa vaiheessa, kun minäkin. NO ei ihan, mä tulen täällä perässä ja siirto on varmaan tossa 20pv tienoilla.. jos huurut pakkasesta (2 samas oljes) selviää.. Joo, eipä kannata kiirehtiä asioiden edelle, ja ne ajatukset muuttuvat..kun aika kuluu :) Meilläkin on yritystä ties kuinka monta vuotta ja kun ei alkanut mitään tapahtua noin kolme vuotta sitten, päädyimme hakeutua hoitoihin.. ja siitäkin on jo aikaa kulunut. Ja tässä vaiheessa sitä vain miettii, että miksei ryhtynyt hommaan aiemmin.. :ashamed:
 
Kiva kuulla että joku on suht samoissa aiktauluissa ku meikäläinen... Mulla noi ajatukset heittelee laidasta laitaan. Oon sellanen tunneihminen ja vatvon mielessäni kaikkea mahdollista. Ehkä itseäni suojellen ajattelen että tämä touhu saa olla jos nyt ei onnistu. Tuntuu että se tuttujen tuputtama positiivinen ajattelu ei oikein auta vaikka kuinka yrittäis :headwall:
Mutta nyt yritän keskittyä tulevaan ja katsoa asiat päivä kerrallaan =)

Jaksamista ja tsemppiä kaikille!
 
Heippa aida ja muut samassa venneessä olevat. Eipä se auta aina se positiivinen ajattelu.. vaikka kuinka yrittääisi ollaa positiivinen hiipii se piru jostakin ajatuksiin. Vaan eipä me taideta muulla päästä näissä hommissa eteenpäin!? Eli ei auta kún yrittää keskittyä siihen mahdolliseen posit. tulevaan ja yrittää sen eteen tehdä kaikkemme, vai mitä?
 
Heips!
Minulla pas aikaistuikin (synarela ei ollut riittävästi vaikuttanut) - tiistaina siirto, jos selviävät. Ihmekös tuo että ei ollut synarela vaikuttanut - mua aivastutti joka ikisen annoksen jälkeen. Luokkalaatu niissä on 2-3, joten ilmeisesti ei niin mahdottoman hyviä - joten riski on, että ei siirtoa tulekaan. Ne on samassa oljessa, joten sulattavat molemmat. Olikos kellään muulla heti kohta siirtoa tulossa?
 
Hei elämänperhonen! Kävin perjantaina ultrassa ja minulle annettiin tiistaille passiin aika, eli samoissa mennään :). Sattui vaan sellainen lääkäri, joka ei tiennyt mistään mitään :headwall:
ja minun piti neuvoa mitä hänen pitäisi vastaan otolla katsoa ja minne soittaa tuloksesta.. Tosin ensimmäinen pas edessä, niin en oikein itsekään ollut varma, mitä varten siellä ultrassa kävin.. Soitti kuitenkin passiirtopaikkaan ja aika sovittiin.

Ongelmana vielä, että hoitopaikasta sanoivat, että ota lääkärin täyttämä lappu mukaan, mutta lääkäri ei tiennyt, minkä lapun hän minulle kirjoittaisi.. IVF-hoitokaavakkeeseen laittoi jotain, mutta tuskin se oikea lappu on, huoh! Millainen lappu teillä muilla kirjoitetaan pasultrasta?
 
Moi!

No sepä kiva kuulla, että Marimilla mennään ihan samoissa päivissä. Pidetään peukkuja, että molemmille tosiaan siirrettävää löytyy. Onkos sinulla tietoa, miten hyviä alkioita teillä on? Mun pitää soitella sinne ensin tiistaina paria tuntia ennen ovatko selvinneet. Mullakin eka pas kyseessä. 2 ivf tuoresiirtoa mulle on aikaisemmin tehty. Jos tämä ei onnistu, on jo kolmannen hoidon aika, jos sitä enää jaksaa. Mulle ei annettu mitään lappua, kun tiedot kait menee sähköisesti sinne. Kiva lääkäri sulla....Mä en ole kunnallisella hoidossa.
Mikä teidän lapsettomuutenne syy on? Meillä mun pco.
 
Elämänperhonen: Meillä lapsettomuuden syy ainakin miehen siittiössä, joita on liian vähän, paljon epämuodostuneita ja liikkumattomia. Lääkäri päätti, että minua on ihan turha tutkia sen tarkemmin, kun ICSI joka tapauksessa edessä eli ihan sama, ovuloinko tai onko munajohtimet auki.. Ilmeisesti ovuloinnissa kuitenkin häikkää, kun kierrot voivat olla 25 - 66 päivää enkä ovulaatiotikulla ole ikinä saanut minkäänlaista ovulaatioviivaa (ei edes haamuviivoja).

Pakastimessa 1 priima alkio ja 4 paria heikompia eli yhteensä yhdeksän huurunenää, niin uskoisin, että joku kaveri selviää sulatuksesta :D , mutta eihän sitä koskaan tiedä. Meillä sanoivat, että soittavat, mikäli jotain häikkää sulatuksessa ilmenee. Toivotaan nyt, ettei soittoa kuulu. Kunnallisella tosiian ollaan! Plussaonnea!!!
 
Heippa!
Joko suo Marimilla jänskättää? Mua tekee ja kovasti. Lähinnä se, että selviääkö ne alkiot vai ei....Nuo luget on vihon viimeisiä lääkkeitä - tosi inhaa. Mä en ole huomenna saissulla. En tiedä, kait siitä olisi saanut saissua.
 

Yhteistyössä