PAS joulu/tammikuu

Siirto sitten tehty,kaksi huurunenää siirrettiin.Suurin toivein ei nyt kyllä olla, kun molemmat olivat hieman kärsineet pakkasessa :/ Toinen oli selvinnyt paremmin, mutta ei ollut vuorokauden sisällä alkanut jakaantumaan ja toinen oli enemmän kärsinyt, oli jakautunut sulatuksen jälkeen mutta nyt jämähtänyt paikoilleen.
Nyt pitäisi yrittää olla mahdollisimman huolettomasti tämä kaks viikkoa...Mitenhän sekin onnistuis??????
Kiitos tsemppailuista ja toivottavasti saadaan paljon plussia tähän pinoon :D

Hienoa aida kuitenkin, että siirto tehtiin! Aiotko elää ihan normaalisti vai vältätkö liikuntaa ym rasitusta? Meillä mies juo piinispunkkua :kieh:

Olen julkisella ja kuulostaa siltä, että minulle ei aiota kahta siirtää, koska olen alle 30 v ja vasta ensimmäinen ivf/icsi takana. Olisin kuitenkin riskeistä huolimatta valmis kahden alkion siirtoon. Toivotaan kuitenkin, että tästä yhdestä siirretystä tärppäisi, niin ei tarvitsisi jatkossa lääkärin kanssa inttää :p .

Kävin tänään ultrassa. Siellä näkyi selvästi, että ovulaatio oli tapahtunut!! Mutta en testeihin plussaa saanut! Ja siis se digitaalinen testi viel on ollu käytössä. Hieman ottaa päähän. Tietysti olen onnellinen, että on munasolu irronnut ja ettei ollut mitään kystaa. Ihmetyttää vaan, ettei tuo testi näyttänyt mitään.
Seuraava siirtoyritys olisi sitten seuraavaan kiertoon. Sekin vielä lääkkeettömänä. Sanoi lääkäri, että kun muuten näyttää niin "paikat" hyvältä. Nyt pitää vaan alkaa tikuttaa ovista vielä aikasemmin.
Sovittiin myös, että saan aina päivän viimeisen lääkäriajan, että pääsisin mahdollisimman helposti töistä lähtemään.
Tuli ihan hyvä mieli kun sai lääkärin kanssa jutella. Nuo työasiat ym...Sanoi, että kannattaa varmaan ihan kertoa, miksi lääkärissä käy. Kuulemma työnantajat suhtautuu hyvin. No katsotaan, kerronko vai mitä teen....

Mutta tsemppiä piinailupäiviin. Käyn varmasti kurkkimassa tuleeko plussia! :heart:

Hauskaa lauantai-iltaa kaikille! .. jos täällä ketään onkaan. Hiljaiselta näyttää ainakin tämä pino.
Harmillista Robottiruttunen, ettet päässyt siirtoon. Mutta seuraavassa kierrossa sitten. Onneksi kaikki näytti kumminkin olevan kohdallaan! :)
Eipä ole vieläkään menkoista kuulunut mitään! Minäkin odottelin niin innokkaana loppukuulle passia, mutta homma siirtynee.. Testailinkin jo tänään, ja negaahan se näytti, niinkun oletinkin. Mutta nyt siis 6pv myöhässä. Yleensä ei ole myöhässä. Mutta pohdiskelin just miehelle, että sitkun laskeskelet ja suunnittelet, että sillon ja sillon olis sitten siirtopv. Niin ei varmaan oo!! :headwall: Sitten se kaikki miettiminen ja pähkäilypä aiheuttaa sen, että valvot yöt ja ihmettelet ja kierto menee ihan sekasin! Ajattelin, että jos ei ens vkolla ala kuulumaan, niin soittelen klinikalle, että mitäs nyt? Joskus vuosia sitten, olen joutunut menkkojen katoamisen takia syömään lääkekuurin, en kyllä muista mitä se oli.. mutta silloin menkkojen poisjäänti johtui liiasta salilla treenaamisesta ja tiukasta ruokavaliosta.. Nyt ei kyllä johdu siitä, kun painokin on yli 5 kg enemmän ja kuntoilusta ei tietoakaan!! Harmittaa asian venyminen.. |O

marimilla:ajattelin,ainakin yrittää, elää ihan norm. elämää tän piinailun ajan. Yrityksistä huolimatta olo on jotenkin pessimistinen :/ Anteeksi tämä, mutta aiemmista siirroista ole tippunut alas korkealta ja kovaa...Mikään himoliikkuja en ole, mutta koiran kanssa teen lenkkejä. Mites sulla piinailu sujuu??? Mulla "raskausoireet" on lugeista taas kerran ihan kiitettävät. Se tuntuu tälläkin kerralla suoraan sanottuna aika v-maiselta.Huoh.. toivottavasti huomenna olis hieman positiivisempi päivä :D
Tsemppiä ja mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille :heart:

Harmi homma, ettei robottiruttunen siirtoon päässyt! Ens kierrosta toivottavasti pääset ja tärppää ;) !

Tiedän kris tuntee, juuri kun menkkojen pitäisi alkaa, niin niitä ei kuulu eikä näy.. Osaavat kuitenkin ilmestyä halutessaan mitä pahimpiin aikoihin tai ainakin merkiksi siitä, ettei ole tärpännyt.

Aida: en tiedä mikä osa oireista on lugeista, mikä merimonosta ja mikä ihan vain omaa normikiertoa, mutta iho on hirveässä kunnossa (acne) ja rinnat ovat turvoksissa ja hieman kipeät. Piinapäivä 4 vasta menossa ja tuntuu, että aika matelee eteenpäin. Hoitaja kuitenkin sanoi ihanasti, että ajattele, että jos se ei ole tämä alkio, niin se on joku toinen joko pakastetuista tai sitten seuraavasta hoitokerrasta. Oli tosi positiivinen ja kannustava. Lääkärikin oli sitä mieltä, että todennäköisyys raskautumiseen suuri, mutta toisaalta, eikö se kuulu heidän toimenkuvaan. Sehän olisi outoa, jos sanoisivat, ettei tämäkään alkio varmaankaan kiinnity, tuskin raskaudut tälläkään kertaa.. :LOL:
Eri lääkäri teki tuoresiirron ja hän ei kommentoinut mahdollisuuksista mitään. Onnistumisprosentit ovat pienet, mutta kai se on ihan hyvä henkilökunnan ja hoidettavat suhtautua positiivisesti, oli tulos todellisuudessa mitä tahansa.

Täällähän on hiljaista!
Miten aidalla piinapäivät sujuvat?
Olen pyöritellyt onnistumisprosentteja päässäni ihan kyllästymiseen asti, vaikka mitään takeita onnistumisesta ei ole, joku voi raskautua useamman kerran helposti esim passeista ja näin nostaa hoitojen onnistumisprosentteja ja joku toinen ei raskaudu millään.. Alkioiden laatuluokituksetkin ovat vain suuntaa antavia, huonommillakin plussaa ja topalkioilla miinusta.
Mitä muilla passaajille kuuluu?

Juu hiljaista on, täällä sitä lasketaan päiviä PASiin, alkaa kohta olemaan jo mukavan lähellä. Tiistaina aloitan luget, torstaina sulatus ja perjantaina siirto =)
Olen tosi toiveikas josko tälläkertaa tärppäis, olen miettinyt ja vertaillut jo eri vaunumerkkejä, ihastellut vauvanvaatteita ja fiilistellyt. Tiedän kyllä, että tosi "vaarallsista" jos taas nega pamahtaa tulokseksi mutta toisaalta haaveilu antaa voimia ja energiaa tähän hoitoprojektiin.

Mikä muuten on käytäntö, pidetäänkö yksi kk kierto välissä ennekuin seuraava PAS voidaan tehdä? (lääkkeellinen siirto). Laskeskelin vaan, että mihin asti taas menee jos tälläkertaa ei onnistuta...

Kuulumisiin! =)

Passeja voidaan tehdä myös lääkkeellisesti heti perään. Riippuu ihan hoitopaikan käytänteistä. Olen julkisella, jossa pitää odottaa kaksi normikiertoa ennen seuraavaa yritystä resurssipulan vuoksi. Yksityisellä osa suosittelee yhtä välikiertoa ja osassa tehdään putkeen niin monta kuin asiakas haluaa/alkioita riittää.

:wave:
Tänään iltavuoron jälkeen olo ja mieli on taas positiivisempi kuin eilen =)
Paljoakaan en ole ehtinyt piinailemaan ja onneksi tämä kaksi viikkoa on melko työntäyteinen et jos ei niin ehtisikään liiaksi miettimään näitä asioita. Sen verran kuitenkin että pitää aina tulla kurkkaamaan mitäs tänne pinoon kuuluu...
Huomiseen :D

Voi vitsi mua ÄRSYTTÄÄ!! |O :headwall: . Mulla on kierto aaivan sekasin ja laskeskelut ja suunnitelmat vielä tälle kuulla PASsiin menee AIVAN pieleen! Menkat on nyt jossain kadoksissa - ja olen siis testaillut, negaa, niinkun oletinkin. Mutta nyt siis näyttää siltä, että PAS venyy kyllä jo ens kuulle tätä menoa. En edes viittinyt soitella klinikalle taas ongelmiani.. :eek:
V**** että ottaa aivoon!!
Kaneli07 onnea siirtoon, toivottavasti kaikki sujuu hienosti! :hug:
Kyllä lääkkeellinen pas voidaan tehdä sitten seuraavaan kiertoon, ei siis välttämättä tarvi taukoa. Mulla piti just tehdä nyt heti perään, mutta ei se nyt ihan tismalleen niin mennykkään..

Tympee juttu Kris!
Passaajien ketju alkaa olla täynnä vastoinkäymisiä, mutta täytyy yrittää ajatella positiivisesti, että jossain vaihessa onnen on käännyttävä! Lapsen saaminen on todella vaikeaa, kun niin monen asian tulisi osua kohdilleen (mm. hoitojen aikataulutus, munasolujen kasvatus, punktio, hedelmöittyminen, jakaantuminen, pakastus, sulatus, kiinnittyminen, kiinnipysyminen 9kk..), en ymmärrä, miten kukaan koskaan raskautuu ja synnyttää :kieh:

Paljon tsemppiä kaikille! Tänään alkoi Luget, on tämä vaan sottasta touhua muttei auta valittaa.
Tuntuu, että on täys työ muistaa ottaa kaikki tabut ja luget. Aamulla seiskalta zumenonia, aamukasilta lugeja, kolmelta zumenonia, iltakasilta lugeja, ennen nukkumaanmenoa taas zumenoneita.
Pelkään jo, että unohdan näistä jotakin..

Kuulumisiin!

Oon viime syksynä ollu tuolla inssipiinailijoitten pinossa, mutta inssit eivät tuottaneet toivottua tulosta ja nyt oon menossa, jos kaikki menee hyvin, 1. icsi:n ekaan passiin kahen viikon sisällä.

Lyhyesti vähän meiän lapsettomuushistoriaa. Lapsettomuuden syynä mun kuukautiskierron puuttuminen ja miehen laiskat siittiöt. Takana kaks inssiä ja tää yks icsi:n tuoresiirto ennen joulua. Nyt meillä ois kaks alkioo pakkasessa odottamassa.

Tällä hetkellä oon syönyt Zumenonia viis päivää ja oon menossa Tayssiin kontrolliin ens perjantaina. Jotenkin kauheen hyvillä fiiliksillä oon ollu, vaikka sillon tuoresiirron jälkeen ei kyllä paljon naurattanut. Tosi ikävä joululahja toi negatiivinen raskaustesti ja vielä menkat siihen päälle.

Oon kanssa miettinyt samaa kuin marimilla eli kuinka kukaan ikimaailmassa voi saada lapsia, kun sen jokainen vaihe on näin vaikee. Toivottavasti Aida ja marimilla ja tietty Kaneli-07 plussaatte, niin vois tässä ittelläkin herätä jotain toiveita. Ei muuta kun tsemppiä piinailuihin ja tähän lääkerumpaan.

Mukaan mahtuu Hanneli ;)!

Hih, mulla oli muka raskausoireita (alavatsaa poltteli pp4), tänään tein testin ja negan jälkeen kaikki oireet katosivat. Yksi tuttu testasi pp8 haamuplussan 2 päivän alkiolla, niin ajattelin, josko plussa näyttäytyisi pp7 3 päivän alkiolla. En oikein usko enää tärppiin, kun kuvittelen kaikenlaisia oireita ja silloin kun oli mekaaninen raskaus, ei ollut mitään oireita.
Millaisia oireita Aidalla?!?

Mulla oireet johtuu pelkästään lääkkeistä, enimmäkseen lugeista. Olen jutellu asiasta lääkärin kanssa. Ne oireet on rintojen arkuus, alavatsa pingottaa ja kuvottava olo. Oireet on voimakkaat ja on aiemmin loppunut heti kun olen luget lopettanut. Olen joskus ollut raskaana (12v.poika) joten muistissa on oireet ;) Lääkäri sanoi, että etenkin tuoresiirrossa oireet voi olla voimakkaat kun puntion jälkeen hormonitaso on muutenkin korkea + luget. Nyt mulla on vielä zumenonikin mukana.
Niin ja sellaista pitikin teiltä kaikilta kysäistä että on kenellekkään tullut hormoneista ylimääräistä karvoitusta? Itse olen kovin vaalea ja "harvakarvainen" :LOL: mutta nyt hormoneista on tullut kasvojen hormonialueelle vaaleita karvoja. Onneksi ne on helposti nypittävissä mut aika ärsyttävää on
Hyvää keskiviikkoa kaikille :heart:

Tää on ihan älytöntä! |O Mä en kestä! Ei vieläkään tietoa menkoista. Soittelin jo eilen sit klinikalle ja kyselin, että mitäs pitäs tehdä? Hoitsu sainoi, että no jos ei nyt ala tämän vkon puolella, perjantaihin mennessä kuulua, niin tarvitaan jotain lääkettä.. eli soittelen sinne aamusta. Tämä on vaan niin koomista, että kun olet laskenut ja ajatellut minä pvnä tapahtuu mitäkin, ultrat ja siirto jne..ja sitten suunnitelma meneekin ihan pipariks! ÄRSYTTÄÄ |O

Tervetuloa mukaan Hanneli.
Kris, pidän sulle peukkuja, että menkat alkaisivat pian ja pääset suunnitelmissa taas etiäpäin. :hug:

Vihdoinkin itellä se kauan odotettu torstai koitti ja tänään sulatetaan ne kaksi alkiota. Huomenna sitten siirtopäivä jos selviävät sulatuksesta. Nyt kyllä jänskättää ja pelottaa miten käy :x

Kuulumisiin!

Moi taas kaikille!

Viimeisestä pettymyksestä ollaan taas saatu itseämme kasaan ja eilen alkoi uusi kierto toivoa täynnä...taas. Kp10 alkaa ovistestit ja sitten soitto klinikalle kun näyttää plussaa. Ultraa ei tarvita kun kierto on normaali ollut aina. Mä sain valita että haluanko ultraan ja enhän minä halunnut kun ei ole tarvetta. Ihan tarpeeksi muutenkin makaan siellä tutkimuspöydällä. :kieh:

Tänään on kp2...menis nyt päivät nopsaa että päästäis taas actioniin!

Kaneli-07...Onpa jänskät päivät! Paljon onnenpotkuja huomiseen!Perässä tullaan!

Kasakaupalla tarrasukkia ja plussatuulia kaikille! :heart:

Kanelille tsemppiä huomiseen siirtoon!

Omaa napaa: tänään alkoi tuhruvuoto lugeista ja merimonosta huolimatta. Vatsaa poltteli ja muutenkin menkkamaiset fiilikset, vaikka vasta pp9. Taisi olla siinä se meidän yritys. Tuoresiirrosta haamuplussaa, jonka jälkeen alkoi tuhruvuoto. Vuodon myötä haamukin katosi ja menkat alkoi. Outoa, kun normaalisti yli pitkä kierto ja siirtojen jälkeen tuhruttaa yllättävänkin pian. Itku ja hammasten kiristys!!

Nooh, marimilla :hug: älä vielä menetä toivoasi!
Onnea Kaneli07 siirtooon!
Vihdoin, mullakin nyt sitten alkoi noi menkat!! =) Huomenna sitten alan napsimaan zumenoneja ja varailen aikaa ultraan. Mutta nyt kumminkin se siirto venyi sitten ensi kuun puolelle..

Marimilla: toivotaan nyt kuitenkin, että se tuhruttelu loppuisi ja plussaisit :)
Mulla itellä on edelleen sama olo... tämä piinailu sujuu hyvinkin samaa rataa kuin aiemminkin eikä mullakaa ole toivo kovinkaan korkealla :( Ei millään jaksais odottaa enään viikkoa...
Kaneli07: onnea siirtoon ja Kris:kiva että vihdoin pääsette tosi toimiin :D
Tsemppiä kaikille ja hyvät torstain jatkot :heart:

Nopeasti kuulumisia täältä töiden lomasta, soittivat klinikalta äsken molemmat alkiot olivat selviytyneet sulatuksesta ja toinen oli jo aloittanut jakautumisen.
Molemmat kuulemma siirretään iltapäivällä. Kyllä nyt taas ollaan yksi etappi pidemmällä tässä projektissa! =)

Paljon tsemppiä ja haleja kaikille! :hug:

No niin.. Kävin tänään Tays:ssa ja kaikki oli ihan kondiksessa. Kohdun limakalvo 8mm ja ens torstaina ois siirto, jos alkiot selviää sulatuksesta. Ensin kuulemma sulatetaan yks ja katotaan kuinka sen käy ja sen jälkeen mahdollisesti toinen, jos ensin sulatetussa on jotain häikkää.

Ihanaa henkilökuntaa kyllä tuo Tays:ssa. Lääkäri jo lohdutteli, että jos ei tärppää niin uus punktio voitais tehdä vielä ennen kesää. Se sano, ettei kannata siis stressata jatkon takia suotta. Alkiot olivat ainakin pakastettaessa hyvä laatusia, joten pidetään peukkuja!

Mulla on kyllä nyt päällä sellanen fighting spiritti, että jos alkiot vaan selviää, niin nyt mennään loppuun saakka. Ostin jo lugejakin kuus pakettia ikään kuin tuomaan hyvää onnea. Samoiten heitin loput siteet ja tamponit meneen, jos se tätikin pysyis pois seuraavat yheksän kuukautta.

Kanelille oikein paljon tsemppiä! Piinailijoille jaksamista, etenkin Marimillalle erityiset tsempit! Kris onnee kuukautisten alkamisesta! :hug:

Yhteistyössä