PAS joulu/tammikuu

Juu Kris kyllä mä tiedän, että sieltä saa sen todistuksen siitä käynnistä, mutta sehän ei tarkoita kokopäivän sairaslomaa. Vai miten sitten on? Mulle lääkäri sanoi, että ultrasta saa käyntitodistuksen. Onko se sitten eriasia kuin lääkärintodistus sairaslomasta? Kun mulla tosiaan on niin, et jos saisin esim. tuon klo 10.30 ajan. Työt alkaa 7.30 ja töistä sairaalaan ajaa n.1,5tuntia. Eli en kerkeis aamulla töihin...sitten työt loppuu 15.30 ja jos yhtään ajat myöhässä, kuten tähän asti, niin en kerkeis myöskään iltapäivästä töihin. Siis toi mua niinku korpee....Ja voi kuullostaa ihan pimeeltä, mut siis oikeesti, jos jäisin päiväks pois töistä niin hommia jouduttas peruu, koska ne suunniteltu juuri näin minimille porukalle. Ja porukka ihan oikeesti minimissään, kun on jo sairaslomia alla. Tiiän, että pitäis vaan ajatella itteensä, mut siis en voi. Pakko myöntää, et tää tilanne on niin vaikee. Ja sit tosiaan se, että oon ihan uus vaikeuttaa viel enemmän, kun en voi vapaapäiviäkään vaihtaa. Tätä työjuttua on niin vaikee selittää....

No täytyy yrittää, jos sais sen ajan vaikka muljattua jotenkin. Kunhan ekaks saisin sen hoitajan kiinni. Mut siis kun sinne puhelimeen pääseminenkin just 14.30-15 on niin hemmetin vaikeeta.....Et kiva työpaikka mulla! |O
Mut toisaalta, jos aattelis niin, et meniskin seuraavassa kierrossa vasta siirtoon niin sais nää stressijutut vähän laantumaan. Vois olla se onnistumisprosenttikin parempi, kun ei ois niin kauheeta stressiä töistä ja opiskeluista (opiskelen nimittäin tässä myös toista ammattia). Kerkeis tää alkuvuoden hässäkkä laantumaan.

Kiitos Kris kannustuksesta :hug:

Työasiat ei karkaa eikä työt lopu mutta toisaalta ei pakastetut alkiotkaan mihinkään katoa ;)! Voi antaa työpaikalla oudon vaikutelman, jos heti uudessa hommassa/paikassa sairaslomalla/vekslailee työaikoja, niin ikävää kuin se onkin :| . Riippuu tosin työpaikasta, toisissa ollaan suvaitsevampia ja toisissa lyödään heti puukkoa selkään, jos joku poikkeaa totutusta.

Tilanne on varmasti sietämätön Robottiruttusella, kun lapsen saantiin haluaa jokainen meistä panostaa, mutta myös työasiat vaatii panostusta, eikä päällekkäisyyksiltä voi välttyä! Jaksamista, mitä ikinä päätätkin tehdä!

Kiitos Marimilla. On kyllä ihanaa kun saa purkaa edes tänne. Ja kiva lukea muittenkin kuulumisia, miten on hoidot edenneet ja millaiset on fiilikset. Ja saa kyllä vinkkejäkin. Ihan jo tuotakin, että osaa vähän lääkäreiltä kysellä ja ihmetellä, eikä vaan tyytyä heidän ehdotuksiin.
Mites Marimilla teillä nyt? Oletko nyt testannut niitten haamujen jälkeen? Oliko teillä ultra nyt jonkun ajan päästä, vai muistanko väärin? Jaksamisia! :hug:

Robottiruttunen tosi ikävää toi sun työhomma. Voi vaan kuvitella, millaset fiilikset näitten hoitojen keskellä, kun tuntuu ettei mikään onnistu niin kuin haluais. Tosi pitkä matka sulla vielä tonne klinikalle, joten en yhtään ihmettele, jos on vaikee saada noita aikatauluja sumplittua. Tosi paljon tsemppiä ja jaksamista sulle!!

Onnee Marimillalle tosta haamuplussasta!! Aivan mahtava homma! Mites Kanelin piinailut sujuu? Sulla vissiin eka viikko piinaa takana ja toinen edessä.

Omista kuvioista sen verran, että tänään ois sitten kauan odotettu siirtopäivä. Täällä ollaan varpaat ja sormet ristissä ja toivotaan, että noi pienet palleroiset selviäis sulatuksesta. Puolilta päivin pitäis soitella Taysiin ja kysellä, miten pikkuiset voivat. Sitten puoli kahen aikoihin mahdollisesti siirto. Hui kun jännittää!!

Mukavaa lumipyryä ovat luvanneet, joten täytyy ajella ekstravarovasti, ettei vaan satu mitään. Pitäkäähän tekin peukkuja nyt tarvitaan kaikki positiivinen energia. Kiitos!! :)

Hanneli-78, paljon tsemppiä ja onnea siirtoon! Varmasti kaikki menee hyvin! Kaksi alkiota siis teilläkin siirretään? =)

Omista kuulumisista eipä ole vielä kovasti uutta kerrottavaa, rinnat ovat turvonneet lugeista ja alavatsalla kohdun ja munasarjojen kohdalla aina silloin tällöin juimii. Mutta mitään "oikeita" raskausoireita ei ole.
Milloinkahan niitä voi aikaisintaan edes odottaa?
Itse mietin kuinka monta vrk PAS siirron jälkeen menee kun alkion pitäisi olla kiinnittynyt? Tietysti riippuu minkäsoluisena alkiot siirretään 4 tai 8
mutta noin suunnilleen?

Tulipas heitettyä paljon kyssäreitä ilmaan! Vastailkaa jos jaksatte tai tiedätte. =)

Kuulumisiin! PS. ulkona kova lumimyräkkä.. kääks! =)

Heipähei, :wave: Toivottavasti hanneli 78 siirto sujui hienosti? Kerrohan kuulumisia? Kaneli07 kysyin tuota asiaa tohtorisetältä viime siirrossa ja hän sanoi, ettei ihan tarkkaa päivää voida sanoa, mutta noin 4-5 päivän tietämillä tapahtuu kiinnittyminen.
Noista soluista mä en ymmärrä mitään
:whistle:
Itse olen menossa huomenna ultraan, katsastamaan miltä se limakalvo nyt sitten näyttää ja koska tehdään siirto (pas). Tarkoituksena olisi nyt siirtää vihkaviimeiset kaksi alkiota samaan syssyyn. Eihän niitä alkujaankan montaa ollut.. 3 pakkasessa ja viimeks siirrettiin 1
:ashamed:

Huh olipas päivä! Tosiaan meillekin siirrettiin kaks alkioo, joten pakkanen on nyt sitten tyhjä. Toinen oli heti jakautunut 10-soluiseksi ja toinen ensin ottanut takapakkia ja alkanut sitten jakautua uudelleen, ollen myös 10-soluinen siirrettäessä. Toivotavasti ovat sitkeetä sorttia ja tarraavat kiinni kohdunseinämään.

Enpä kanssa tiedä noista raskausoireista mitän, kun en oo sellasta ikinä kokenut. Kai se on aika yksilöllistä. Oon kuullu, että jollain on oireita heti ja jotkut ei vois kuvitellakaan olevansa raskautta. Sitten kun on viä toi ihana hormonicoctail menossa, niin ei voi kyllä tietää, onko raskaana vai ei.

Nyt on kyllä niin ihanan levollinen olo, kun koko päivä meni jännittäessä. Eka jännitin, että onko alkiot ok ja sitten sitä selviänkö tossa kauheessa kelissä sairaalalle. Olinkin tosi ajoissa paikalla ja ajat oli tietenkin 45 minsaa myöhässä. Tosi kiva oli kärvistellä rakko täynnä odotustilassa. Rakkokin oli niin iso ultrassa, että ultran tarkkuutta piti muuttaa, ettei rakko täyttänyt koko ruutua. Sitten taas rattia puristaen läpi tuulen ja tuiskun töihin.

Vielä kerran Robottiruttuselle sympatiat. Tuntuu jotenkin väärältä olla kauheen tyytyväinen omien hoitojen kulkuun, kun te painitte tollasissa ongelmissa. Oon kyllä satavarma, että kyllä teillekin aurinko paistaa ennemmin tai myöhemmin. Kannattaa nyt varmaan ihan rauhassa tutustua uuteen työpaikkaan ja tehdä sitten päätöksiä hoidoista. Ite oon ollu aika avoin noista meidän hoidoista töissäkin. Esimiehelle ja lähimmille työkavereille oon kertonut, missä käyn ja miksi. Ehkä sen takia kaikki on menny tosi jouheesti. Aina se on tietenkin työpaikasta kiinni kuinka siellä lääkärikäynteihin yms. suhtaudutaan. Toivottavasti kaikki selviää!! kaikkee hyvää sulle ja muillekin pinolaisille!! :hug:

Täällä minä taas. Toivottavasti ette kyllästy tähän mun jahkailuun. Tänään pääsin soittaa hoitajalle, eikä hanelläkään ollut yhtään sen "parempia" uutisia. Ei niillä kuulemma ole edes mitään iltapäiväaikoja! Et lääkäri puheli sit ihan omiaan. Että joo se siitä. Kysyin, et voinko käydä klinikalla ultrassa, niin kuulemma jos haluu et sairaala maksaa niin pitää käydä sairaalassa ultrassa. Et jee, tosi hienoo. Miten oikeesti ihmiset saa järkättyy noi lääkäriajat, että töiltään sinne pääsee.
Päätettiin siis miehen kanssa, että maksamme tämän keikan itse. Eihän sitä lasta voi rahassa mitata, joten maksan melekin mitä vaan. Nyt siis sain sinne klinikalle ajan tiistaille klo15.30. Eli ei tarvitse olla töistä pois kuin n.1tunti. Toivottavasti onnistuu näin lyhyellä varotusajalla, mut periaatteessahan pakko niitten on lääkäriaikaan antaa vapaata. Ja jos vaihtoehtona ois, että oisin koko päivän pois niin varmaan tämä parempi. Siirronkin saa kuulemma järjestettyä niin, että menen noihin samoihin aikoihin. Tietty, jos siirtoon päästään kun noita esteitä tuntuu aina tulevan.
Eka meinasinki, et mentäis seuraavassa kierrossa, mut osuu just klinikan hiihtoloma siihen. Seuraavassa kierrossa on taas pääsiäinen, eli ei silloinkaan onnistu.
Sen verran tuosta klinikasta vielä, et siellä on kyllä niin maailman paras hoitaja. Se jaksaa kuunnella, kun minä aina vuodatan sille :D Heti tuli parempi mieli, kun jutteli hänen kanssaan.

Hanneli78: Kuinkas siirto meni? Oliko kovakin lumimyräkkä? Nyt sinulla alkaa se kahden viikon jännitys. Toivottavasti onnistuisi! :heart:

Hanneli 78 kerkesitkin juuri kirjoittelemaan. Hienoa, että meni reissu hyvin!! Äläkä todellakaan kanna huonoaomaa tuntua omasta hyvästä olostasi. Tiedät hyvin, että tätähän nämä hoidot on ylä- ja alamäkeä. Ja aina jollekin käy huonommin. Pakko kyllä myöntää, että jotenkin meillä on näitten kaikkien hoitojen kanssa ollut hirmu ongelmat juuri näissä aikatauluissa. Mutta eiköhän ne järjesty aina tavallaan.

Annassa oli juttua Satu Taiveahosta. Oli mukava lukea kuinka avoimesti hän kertoi lapsettomuudesta. Että inssien jälkeen on olleett toiveet korkeat ja sitten on saanut pettyä.

Hieno juttu, että robottiruttusella onnistuu sekä hoidot että työ suunnitellussa aikataulussa :D !

Tsemppiä Hanneli kiinnittymiseen!

Monesko piinapäivä Kanelilla menossa? Maltatko tosiaan odottaa testipäivää ;) ?

Omaa napaa: eilen aamulla minuutin aikana haamu viiva ja parissa minuutissa kunnon viiva, ei vieläkään testiviivaa tummempi mutta selkeä. Eilen oli siis yksi päivä yli virallisen testipäivän ja testi oli edelleen tosi tarkka (acon 10). En tiedä, mitä näyttäisi normaalitesti (onko liian vähän raskaushormoonia ja epätarkempi testi näyttäisikin haamujen haamua), en lähde testailemaan, vaan odotan kiltisti ultraa, jossa totuus paljastuu :snotty: . Raskausoireita ei varsinaisesti ole, rinnat turvoksissa ja hieman kipeät nännit, mutta ovat olleet menkkojen aikaan paljon kipeämmätkin ja yhtä turvoksissa. Oireettomuus vähän huolestuttaa, kun olen lukenut/kuullut että monilla jo ennen raskaustestiä hajuyliherkkyyttä, rinnat tosi kipät, etovaa oloa ym.

se oli nyt sit tässä! Selkeä nega sieltä tuli niin kuin arvelinkin :ashamed: Pakkanen on tyhjä ja hoidot jää toistaiseksi tauolle. Selittämättömiä kun ollaan niin pieni toivo jää vielä että luomuilu tois sen kauan odotetun plussan...
Onnea marimillalle plussasta :heart: ja tsemppiä teille kaikille piinailuun ja hoitohin muutenkin!
Itse vetäydyn takavasemmalle joten :wave:

Voi aida, onpa ikävää ettei tällä kertaa tärpännyt. :ashamed:
Onnea luomuiluun!.. :hug: Käypä sitten täällä välillä kertomassa kuulumisia =)

Itse kävin tänään ultrassa. Ja lääkäri meinasi pohdinnan jälkeen, että tehtäisiin siirto jo ensi perjantaina! Itse oletin laskeskellessani, että siirto menis (edellisen perusteella) päiville 5-7.2. Mutta ei kait sillä sitten ole väliä, jos kerta lääkkeillä tehdään toi pas, että millon ne alkiot tonne lykkää!? :whistle: Nyt vaan siis lisätään zumenon-annostusta ja sitten ens vkolla ke alotetaan luget.
Mä sain onneks perjantaille ihan iltapäivän ajan 15.15! Ei tartte lähteä töistäkään aiemmin. Huh,huh-onneks. Olin jo ihan hermona, että antavat jonkun vaikeasti soviteltavan ajan.. :eek:

Voi Aida :hug: On se niin ikävää aina saada se nega testiin. Aina toivoa luomuiluun on. Itse olen vähän samoilla linjoilla kuin sinä. Nyt jos ei tärppää niin hoidot saa vähän aikaa olla, on siis vaan yksi alkio pakkasessa. En jaksa näitä aikataulu sekoiluja, päivien laskemisia ja muita lääkärillä käyntejä. Jos vähän aikaa rentoutuisi ja pyrkisi parantamaan omaa eläämäänsä niinkun muuten. On vähän jäänyt retuperäälle urheilut ym, kun on ollu noita loukkaantumisia ja muutenkin veto pois. Parantelisi omaa kuntoa niin parempihan sitä hoitoihinkin on mennä. Ja kyllä jossain tuolla takaraivossa se usko luomuun on, onhan se onnistunut jo melkein....

Hienoa Kris, että teillä siirto jo ensi viikolla. Ei tarvitse odotella enää pitkään. Tai no sittenhän se jännitys vasta alkaa. Toivotaan, että menisi kaikki hyvin.

Minä sain työt nytten järjestettyä, että pääsen lääkäriin. Sovittiin, että voin tehdä puuttuvat tunnit sisään tai tuon sairaspoissaololapun. Katsotaan nyt sitten miten teen. Mutta iso murhe nyt vähemmä, kun sain tuon järkättyä.

Aidalle syvimmät pahotteluni negasta! Varmaan aika tyhjä olo sulla tällä hetkellä. Jaksamista!

Hienoa Robottiruttunen, että sait hoitoajat järkättyä. Varmaan vähentää stressiä aikalailla ja samalla lisää mahdollisuutta raskautua!

Kaneli-07 oon kanssa itte miettinyt koska alkio mahdollisesti alkaa kiinnittyyn. Luin yhestä ohjevihkosesta, että alkio kiinnittyy kahen päivän päästä kohtuun tulon jälkeen. Näin siis raskauksissa, jotka ovat alkaneet munanjohtimissa. Näistä siirretyistä en kyllä osaa sanoo. Se varmaan riippuu, niin kuin sanoit, siitä minkä kokoisena alkio siirretty.

Minkälaiset tuntemukset sulla Kaneli on tällä hetkellä raskautumisen suhteen? Ittellä polttelee ja tuntuu sellasta ihmeellistä painetta alavatsassa. Lisäks aina välillä tuntuu vihlontaa munasarjojen ja kohduntietämillä. Rinnat ovat myös aavistuksen verran arat. Mieli on valoisan toiveikas, mutta samalla ärsyttää kun koko ajan tulee kytättyä omia tuntemuksia. Kanelila vajaan viikon päästä siis testaus, eikö?

No täytyy yrittää pitää pää koossa. Mennään tänään miehen kanssa elokuviin ja syömään. Täytyy koittaa keksiä kaikkee mukvaa tekemistä, että mieli pysyy hyvänä.

Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille!

Kris, paljon tsemppiä ensiviikon siirtoon! Pidetään peukkuja!
=)

Itsellä menossa PP 8 (jos siirtopäivä lasketaan mukaan), ei ole sitten minkäänlaisia raskaustuntemuksia, ainoat oireet ovat lugeista.
En ole tainnut aikaisemmin täällä kertoakaan (en kauheasti halua enää muistella ko. suhdetta), että oikeista raskausoireista on kokemusta, edellisestä silloisesta avoliista, odotin luomukaksosia mutta päättyi km muistaakseni viikon 8 kieppeillä. UÄ:ssä ehdin käymään. Siitä on kuitenkin niinpaljon aikaa, että kaikki raskausoireet eivät ole enää muistissa. Silloin raskautuminen tuli melkein heti. Hyvät simpat miehellä oli, mutta se taitaa näin jälkikäteen ollakin ainoa hyvä asia siinä miehessä.. :LOL:

Nykyisen aviomiehen kanssa ei sitten millään, ovulaatiot on tikutettu ja valmiit alkiotkin siirretty, mitään vaan ei tapahdu :kieh:
:kieh: Mutta viaksi on kyllä tosin klinikallakin kerrottu, että on miehen simpoissa hitautta ja huonoja paljon mutta silti kummastuttaa miksei onnistuta kun kyllähän niitä kuitenkin on..

Mukavaa viikonloppua! Nyt nauttimaan ihanasta lumisesta maisemasta ja raikkaasta ilmasta! =)

Nooh, Kaneli07, eipä kannata vanhoja muistella. Meikäläiselläkin niitä ikäviä muistoja kyllä löytyy.. ja sitä heikkoina hetkinä miettii, että miksei sillon ja sillon jo edennyt asioissa.. Plussaolot on mullekin kovin tuttuja, vaan kumppanit vääriä, jolloin en halunnut itse raskautta jatkaa..Nyt sitten kun itse olisi valmis ja kumppanikin oikea, niin eipä mitään kuulukkaan.. :ashamed: Välillä sitä syyttää myös itseään, että ihan oma syy.. :ashamed:
Toivottavasti nyt testaat plussan, vaikei olossa mitään tunnukaan! Koskas meinaat testata??

Tuolla pohditte aiemmin sitä kiinnittymispäivää hanneli 78 ja sinäkin, kysyin tuota hoitavalta lääkäriltä meidän klinikalla ja hän sanoi kiinnittymisen tapahtuvan noin 4-5pv tienoilla suunnilleen..
Mukavaa lauantai-illan jatkoa kaikille!

Kiitos Kris tsemppauksesta, näinhän se on, ei mennyttä kannata mietiskellä. =) Tänään kävi ensimmäistä kertaa mielessä, että pitäiskö sittenkin testata ennen keskiviikon verikoetta. Yksi vanha käyttämätön testi löytyy kaapista mutta lupasin miehelle, ettei testailla ennen keskiviikkoa.. Täytyy nyt kattoa... :whistle:
Minkäänlaisia tuntemuksia ei ole, olen tosi pirteä ja energinen, touhua ja puhtia löytyy siivoukseen ja kevyesiin lenkkeihin. Ennen tätä ekaa pas:ia olin tosi väsynyt ja vetämättömissä. Tosin saattaa tähän energisyyteen liittyä, että olin kuluneen viikon palkattomalla vapaalla ja sai nukkua sekä levättyä riittävästi...
Huomenna olisi sitten työaamu, jippii :kieh:

Kuulumisiin! :hug:

Huomenta kaikille, tein tänäaamuna sitten kaappiin jääneen herkän raskaustestin ja näyttää plussaa. Viiva ei ole yhtä tumma kuin kontrolliviiva mutta selkeästi siinä näkyy viiva.
Täytyy testata huomenna aamulla uudelleen...ei tätä voi uskoa! =)

Voi vitsi Kaneli-07!! Onpas kiva kuulla! Onnea ja isot rutistukset plussasta!! :hug: Niin, onko sulla sitten ke vielä verikoe?

Kaitlin Hyvä, että leikkaus auttoi! Olet siis passiin menossa.. tehdäänkö sulla lääkkeellinen vai lääkkeetön? Mulla on perjantaina siirto. Silloin siirretään loput kaksi alkiota, mikäli selviävät sulatuksesta.. Vähän alkaa kohta ehkä jännittää.. :whistle:

Kiitos ihanista viesteistä! Kyllä ajattelin mennä ylihuomenna käymään verikokeessa, kiinnostaa tietää paljonko se hgc arvo on tällähetkellä. Kerran keskenmenon saaneena pelko takaraivossa kaivaa vaikka siitä paljon on aikaa. :eek:

Paljon haleja! :hug:

Kaneli-07 :heart:

Moi taas kaikille pitkästä aikaa!

Olen tässä tikutellut ovista ja tänään tuli onneksi se odotettu viiva. 12 jälkeen soitan klinikalle että saan ajan siirtoon. Ilmeisesti torstaina jos kaikki menee hyvin.

kaitlin: KIITOS kysymästä! :heart: Hyvää tänne kuuluu kun taas päästään vauhtiin! Ihanaa kun leikkaus riitti sulle että olet taas terve! :flower: Hyvä että pääsette tekin taas vauhtiin ja jännäilemään!

kaneli-07: Isot onnitteluhalit sinnepäin! Ihanaa että joku plussaa meistä! :hug: Onnea matkaan!

Me ollaan päätetty että halutaan siirtää kaksi alkiota tällä kertaa. Se mitä lääkäri viimeksi sanoi että olisin liian pieni kaksosraskaukseen...en tiedä...olen 169 pitkä ja painan 54kg. Viime PAS:in jälkeen olen kuullut monesta paljon pienimmistäkin joille on siirretty kaksi. Hyvä ystäväni Englannissa sanoi että siellä siiretään melkein aina kaksi kerralla jos löytyy. Toinen tukee toista vaikka tuliskin pois. Meillä on kuitenkin 4 pakkasessa odottamassa. Kunhan ne vaan selviää sulatuksesta...

Tsemppiä ja
:hug: kaikille!

Yhteistyössä