parisuhde lasten kasvettua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kokemuksia! Mikä pitää parisuhteen kasassa kun lapset on kasvanut ja yhteistä aikaa olisi? Mitä teette mikä, pitää yhdessä?
Itsellä kriisi edessä. Ei mitään yhteistä tekemistä. Aikaa on enemmän yhdessä oloon mutta toista ei vaan kiinnosta minun jutut. Ei mitään omia ehdotuksia yhdessä tekemiseen. Kun lapset on yötä poissa samaa tylsää touhua. Olen aivan kypsä itse keksimään ja suunnittelemaan yhteistä tekemistä. Ja sitten kun on jotain suunnitellut eikä miellytä syy lankeaa kontolleni. Sama toistuu perheen yhteisissä menoissa.
Onko jo tuhoon tuomittu koko suhde? Liiottelenko! Help!

Samaa olen itsekin miettinyt. Miehelle ei mikään yhteinen kelpaa kaksistaan, eikä yhdessä perheenä. Väkisin joutuu raahaamaan 4 päiväksi koko perheen kesken lomareissulle mökille. Muuta yhteistä meillä ei ole. Mies itse käy tämän tästä omilla harrastusreissuillaan ja joskus ottaa sinne myös pojan mukaan. Tytön harrastukseen ei osallistu.

Olen jo luovuttanut ja tehnyt itselleni oman elämän. Käytännössä eletään nykyään vain kämppiksinä, lasten arjen pyörittäjinä ja talouden jakajina. En jaksa uskoa, että tämä tästä enää mihinkään muuttuu tai paranee. Elän omaa elämääni tässä perhe-elämän sivussa aina kun mahdollista, enkä kanna siitä huonoa omatuntoa.

On kyllä viimeaikoina ollut todella turhauttavaa.. Mies ei edes osallistu kotitöihin kaupassa kyllä käy mut siihen jää. Sitä on niin turhautunut että riitaa tulee minun puolelta kulminoituu koti hommista jäkättämiseen.. Jos ei nalkuta ei auta siltikään. Olen tajunnut itse että paha oloni koko suhteesta purkautuu juurikin koti hommista riitelyyn.. Olen asiasta ja tunteistani kertonut mutta mielenkiintoa ei löydy :(

Miten olisi koiran hankinta? Sitä voi ulkoiluttaa ja hoitaa yhdessä. Itse oikein odotan, että pääsisi miehen kanssa kahdestaan. Viikonloppuvanhempina on jo ehditty olla, joten kahdenkeskisestä ajasta on kokemusta.