nyt sanon suoraan (vierailija)
Hei haloo!
Te ette edes asu yhdessä! Ja tapaattekin vain kerran viikossa tai kahdessa!
En ymmärrä miksi mieheh, joka on itse rakentanut ja maksanut talonsa pitäisi siitä sinulle omistusosuutta antaa.
Ihan eri asia olisi jos olisitte jo ennen asuneet hdessä ja olisitte yhdessä alkaneet rakentamaan, vaikkakin sanoit ettei se sinua edes kiinnostanut, silloin. Miksi se kiinnostaa nyt kun alkaa tulla valmista?
Ei tässä se omistusoikeus ole se pääasia vaan se, että mies ei kunnioita eikä huomioi sitä,että haluan olla mukana suunnittelemassa ja päättämässä.
Ettei suhde ole tasavertainen. Olisin ollut valmis maksamaan vuokraa mutta silti ottaisi päähän maksella miehen lainoja pois omistamatta mitään talosta. Yhtä helppo on asua vuokralla niin kuin tähän asti.
Alussa mies ei edes kysynyt, että haluanko yhdessä rakentaa taloa, alkoi vaan itse rakentamaan. Ei siinäkään ottanut huomioon vaan esitteli ylpeänä talon piirrustuksia.
Minkä takia nyt talo kiinnostaa.. johtuu siitä,että kihlauduimme ja ajattelin, että mies ottaisi enemmän huomioon ja olisin ollut jotenkin tärkeä. Omia typeriä ajatuksia!!
Olen pyytänyt miestä muuttamaan omaan kotiini vuosia vuosia sitten..vastaukseksi sain naurua ja ettei todellakaan muuta asumaan kanssani kerrostaloon.
Inhoaa kerrostalossa asumista. Toisaalta ymmärrän sen.
Ollaan joskus puhuttu siitä,että muutan silloin miehen taloon kun talo on valmis. Siitä on puhuttu mutta en ole sanonut varmasti sinne muuttavan. Haluan, että mies asuu jonkun aikaa yksin ja näkee miten paljon eläminen maksaa ja minkälainen työ on yksin hoitaa kotia. Mies kun ei tällä hetkellä täysin tiedä mitä eläminen maksaa ja miten raskasta on kotia hoitaa työn ohella..
En sitä epäile etteikö miehen vanhemmilta tule painostusta ja neuvoja talon rakentamisen kanssa.Voi olla myös,että on saanut rahoitusta vanhemmiltaan.