Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

Annabellille oikein paljon onnea ja uusille tervetuloa!

Paljon voimia ja jaksamisia prinsessatytölle.

Mulla siis oli se hcg 16 ja viikon päästä olin kontrollissa jossa se oli 3. Eli sieltä se sit laski itsekseen, onneksi ettei ollut kohdun ulkoinen. Toi 3 on jo niin alhainen luku ettei sitä tarvinnut sit enää kontrolloida. Eilen alkoi sit menkat ja tänään otin käyttöön Estradot-laastarit. Ens viikolla ultra ja sit viikolla 4 pas. Aika hyvin, että heillä oli pas-alkioiden sulatusneste loppu ja saavat sitä vasta viikolla 4. Meillä siis on nyt viimeinen yritys tästä icsistä eli kahden alkion olki on enää jäljellä ja sit pakkanen on tyhjä. Niin kovasti toivoisin tämän onnistuvan, ettei enää tarvitsisi noita piikityksiä.

Tsemppiä kaikille muillekin, jospa tämä vuosi olisi suosiollinen :)
 
Tervehdys kaikille!

Elenia ainakin oli aloittamassa uutta IVF-kierrosta tässä kuussa, olikos muitakin heti tässä kuussa alkavia? Kännyllä kun ei pääse oikein väliin kurkistelemaan mitä kukakin kirjoitteli. Useampi PASia tammikuulle suunnittelevaa taisi olla ainakin? Päästään piinailemaan toivottavasti yhdessä sitten.

Täällä on piikittelyt aloitettu ja eka ultrakin takana. 5 follia tässä vaiheessa tuloillaan ja muutama pienempi joka kuulemma teoriassa saattaisi innostua vielä kasvuun eli edelliseen hoitoon verrattuna parannusta tässä vaiheessa. Näyttää vaan että tuo toinen munasarja vaan taas ei ollenkaan suostu yhteistoimintaan. Mutta positiivisella mielellä mennään. Apteekin vuosikattokin paukkui kahdella shoppailukerralla. Juhuu! :-/ Oli muuten tullut ruhtinaallinen kolmenkympin lasku vuosikattoon edelliseen vuoteen verrattuna. Mitähän tällä kaikella säästyvällä rahalla oikein keksiikään tehdä. ;)

MestariMuumi; tsemppiä sinne vaikkei juuri nyt parhaat mahdolliset fiilikset olekaan. Kyllä se siitä vaan iloksi taas jossain vaiheessa muuttuu. Pitää uskoa ettei me tätä turhaan tahkota vaan palkinto odottaa jossain mutkan takana.
 
Hei kaikille. Päätin palata palstalle katteleen vähän teidän kuulumisia ja samalla kertomaan että päätimme yrittää mieheni kanssa uudestaan. En ollut vielä jouluna varma asiasta mutta nyt olen. Aloitan huomenna taas lääkkeet ja ensi viikon perjantaina ois sit limisultra. pakkasessa on vielä neljä pienokaista. Pitää toivoa ja rukoilla että joku heistä on vuoden päästä sylissämme. Hyvää uutta vuotta kaikille ja lapsirikasta ja rakasta vuotta <3
 
Hui, olipas tää pudonnut alas. Kiva kuulla Prinsessatyttö että teillä mennään eteenpäin taas. Tsemppiä matkalle.

Täällä odotellaan punktiota torstaille. Odotukset on korkealla kun folleja on ennätysmäärä tässä vaiheessa; 5+4. Jee! Lauantaina sitten nähdään päästiinkö piinailemaan vai tuliko ylläreitä. Mitäs muille kuuluu?
 
Mä voisin kanssa tulla tänne palstailemaan, niin saadaan vähän eloa tännekin. Suunnitelmissa ei suinkaan pikkukakkonen, vaan pikkunelonen :) kolme ensimmäistä lastamme ovat kaikki ensimmäisestä IVF:stä, josta aikaa jo yli 10v.
Hieman outoja varmaan ollaan, kun vielä lähdetään yritykseen. Elokuussa poistin pari vuotta olleen hormonikierukan ja viime viikolla oli pistosopetus. ICSI on suunnitelmissa ja punktio viikolla 5, jos epäsäännölliset menkkani suvaitsevat alkaa tällä viikolla.
Toivottavasti te pääsette kaikki pian nauttimaan vauhdikkaasta lapsiperhe-elämästä!
 
Teenpäs eloa tähän ketjuun omalta osaltanikin!:)
Kovasti olen kuulumisianne käynyt lukemassa ja alkaa olla monella jännittävät ajat edessä. Tsemppiä kaikille, pian pääsette piinailemaan ja minä ainakin olen kovasti mukana, vaikka itsellä onkin nyt rauhallista.
Tervetuloa Tigridia, onpa mukava saada oikein konkari ketjuun!:)

ON: Kentien huomenna on kp 1, mutta ongelmana vain se, että silloin, kun todennäköisesti olisi kp 18 en pääsisi mahdolliseen PASsiin. En tiedä ehtiikö siirto olla ennen sitä ja kannattaako edes yrittää ja syödä turhaan Zumenon-lääkettä.
Mitä olette mieltä?
Kierto oli nyt ilman lääkitystä 36 päivää, joten jos nyt en pääse siirtoon, niin kannattaisiko syödä Primolut, ettei tarvisi näin kauaa odottaa seuraavaa mahdollisuutta?
Mitä te tekisitte tilanteessani?

Mukavaa viikkoa kaikille!:)
 
Josko minäkin vähän päivittelisin kuulumisia...

Joulukuussa alotin Terolutit kp 15-24, enkä ehtiny syödä kun 6 pvää, ni johan alko vuoto.. Alotin sitten Progynova 2mgX2 ja eilen kävin limisultrassa. En muista yhtään mitä se lääkäri sano limiksen paksuudeks, oli jotenkin pää taas ihan pyörällä tästä uudesta "projektista" ;) Lisättiin kuitenkin nyt Progyniva 2mgX3 ja lauantaina alotan Lutinuksen X3 ja sitten joko maanantaina tai tiistaina ois siirto.. Kauheeta vauhtia etenee tää PAS, kun IVF oli jotenkin niin pitkä projekti!
Nyt täytyy vaan toivoo, et huurunenät selvii sulatuksesta ja tarrautuvat lujasti kiinni!! Kovasti sitä toivoo, että heti tärppäis (kukapa ei toivois!), mut jotenkin on vähän epäilevä fiilis onnistumisen suhteen, kun niin monilla on menny PAS puihin :(
 
Pientä päivitystä täältäkin, kun palsta on taas vähän aktiivisempi =)

Kp 4 ja ensi viikon tiistaina limisultra, johon pääsin nyt omasta pyynnöstäni, kun en ovista viime kierrosta saanut tikutettua (ilmeisesti liian myöhäisen testauksen vuoksi?). Peukuttakaapa mulle aikainen ovulaatio, ettei mene torstaille. Sitten menisi tämäkin kierto hukkaan, kun eivät sulattele viikonlopuksi. Että osaakin olla näin vaikeaa.

Tiihkis, mitäs varten noita laastareita käytetään passissa?

Aika monella on nyt hoitorumba käynnissä. Kiva kun on yhteistä jännitettävää. Tsemppiä kaikille ja tervetuloa munkin puolesta uusille palstailijoille! Kukalle ekstratsempit punktioon! Se on kyllä villiä touhua se.
 
Ihan uteliaisuuttani huutelen vaikka vasta esikoista kasvattelen massussa, että ootteko päässeet suoraan hoitoihin kun ootte pikkusisarusta kaavailleet vai oletteko joutuneet aloittamaan "alusta" ja eka treenailemaan vuodenpäivät vai häh?

Varmasti on ollut puhetta aikaisemmin, enkä just nyt jaksa lähteä penkomaan pinoja taaksepäin, ja eihän tää toisaalta ole meille edes ajankohtainen vielä :)

Itse vaan mietin että jos tämä esikoinen saadaan ehjänä ja elossa syliin, ja halutaan hänelle pikkusisarus niin riittääkö soitto naistenklinikalle vai hyvinkään naistentautien polille vai omalle tk-lääkärille?

Meillä siis tk-lääkäri kirjoitti lähetteen hyvinkään naistentautien polille jossa tehtiin alkukierron kartotukset ja kokeiltiin clomeja, ja siirryttiin puolen vuoden jälkeen naistenklinikalle jatkohoitoihin. Esikoinen sai alkunsa ekasta IO-pistoshoidosta, eli kovin rankkoihin hoitoihin ei varmaan jatkossakaan jouduttaisi.
Mutta eniten mietityttää se, että onko se vuoden harjoittelu taas edessä ennen kuin on toivoakaan julkipuolelle päästä?

Paljon jaksamisia teille kaikille :)
 
Kiitos toivotuksista Pikkumyy ja Kukka :) en kyllä tunne itseäni konkariksi näissä hoidoissa, kun takana on vain yhden IVFn tuoresiirto ja yksi PAS. Äitinä elämisestä kokemusta sen sijaan on rutkasti, valmiiksi tai viisaaksi en taida kyllä tulla :)
Meillä oli aivan käsittämätön tuuri, kun kaikki 4 alkiota kiinnittyivät ja niistä kolme saatiin syliin asti. Ei ollut lääkärilläkään kokemusta muista yhtä onnekkaista.

Vähän tietysti jännittää mitä 11v lisää tekee, tuskin hyvää. Mä olin vasta 23v ensimmäisessä punktiossa. Lääkärin mukaan todennäköisyys raskauteen on kuitenkin 50%. Joko tai siis, ei lohduta hyvät todennäköisyydet siinä "tai" tilanteessa... Kahden alkion siirtoihin emme enää lähde, sen verran järisyttävä kokemus oli loppuraskauden komplikaatiot ja pikkulapsivaihe.

Muuten on helpohkoa lähteä vielä hoitoihin. Kävi miten kävi, meillä on perhe jota emme joskus uskoneet saavamme ja olemme siitä kiitollisia joka ikinen päivä.
 
Kiva kun täällä on taas aktiivisempaa ja tuntuu, että lähes jokaisella on tapahtumassa jotain.

Frangipani kyselit tosta laastarista. Niin sillä tehdään ovulaatio keinotekoisesti ja sen mukaan sitte katsotaan sopiva pas-päivä. Mä ovuloin kyllä muutenkin joka kuukausi, mutta tällä tavoin onnistuttiin viimeksi kun mulla osui ovulaatio aina torstaihin, jolloin ei siis siirtoja pystytty tekemään. Pyysin nämä laastarit tähän viimeiseen yritykseen ku jos sillä olisi sitten mun kohdalla jotenkin paremmat mahdollisuudet onnistua.

Huomenna olisi tiedossa limisultra ja sitten ensi viikolla pas.
 
Frangipanille peukut aikaiselle ovikselle!

Ambrosia; Mulla on sellainen mielikuva että aika moni meistä on privapuolella, joten ainakaan täällä ei tarkkaa tietoa julkisen käytännöistä. Loogiseltahan tuo tuntuis että toista kierrosta voisi lähteä suoraan hoidoilla yrittämään, kun diagnoosi on jo selvä. Varmaan vähän riippuu dg:stakin, mulla on sellainen mielikuva että joillain onnekkailla kiertohäiriöt saattaisi vähän helpottuakin raskauden jälkeen. Tai sitten ei. Mutta mä varmasti soittelisin vaan siihen klinikkaan missä aiemmat hoidot on ollut ja kysyisin ottaako ne suoraan vastaan vai tartteeko lähetteen. Yksityisellä ainakaan ei uudestaan lähdetä tiedossa olevaa asiaa tutkimaan. Mihinkäpäs se siitä muuttuisi... Onnellista odotusta vain sinulle!

Tigridia, eiköhän sulla oo hyvää aikaa vielä kuitenkin. Vasta vähän yli 30. Mulla tulee 40 mittariin kohta, enkä siltikään ihan ikälopuksi itseäni koe. ;) Ne munasolut on tietty sitten asia erikseen.

Paiju, missäs vaiheessa siellä mennään? Joko olit ultrassa?

Tiihkikselle peukut ultraan ja kaikille muillekin siihen missä menettekin!
 
Tigridia lupaavalta kuulostaa kyllä tuo teidän tilasto, toivottavasti jatkuu samaa rataa!

Tiihkis ja Frangipani onnea alkutohinoihin, taas kerran, ja Kukka punktioon!!

Täällä piinapäivä numero yksi. Kyydissä yksi kolmisoluinen top-alkio. Juteltiin lääkärin kanssa, ja vaikka ovat hyvin negatiivisia kahden siirtämisen suhteen sanoi, että meidän loput pakastetut kaksisoluiset top-alkiot suosittelisi siirrettäväksi kaksittain kun todennäköisyydet ovat niin pienet. Näin vähän epäilinkin, joten sellaista kevättä meille tiedossa. Kuten tekstistä huomaa ei toiveet ole korkealla. Toisaalta jostain luin, että hitaammat ovat useammin tyttöjä niin huomaan ajattelevani, että siellä se meidän tuleva pikkuprinsessa piileksii joukossa..toivottavasti.
 
Punktio meni yli odotusten. Kipulääkkeet erittäin sopivat, jälkeenpäin ei juuri mitään vaivaa ja mikä parasta; 13 solua! Ei voi uskoa. Toki osa raakoja pienistä rakkuloista, joten rauhassa odotellaan huomista tietoa hedelmöittyneistä. Mutta tänään on hyvä päivä! :)
 
tänään kävin ultrassa ja limis oli hyvä ja reilun viikon päästä maanantaina ois sit siirto. ainut mikä mietityttää on että kertaa siirretäänkin vissiin kaksi kerrallaan. eli pitää alkaa totutteleen ajatukseen että jos kaikki menee hyvin niin lapsia oiskin ehkä tulossa kaksi eikä yksi. :)
 
Hieno saalis Kukalla! Toivottavasti teidän lapset ovat kaikki tuossa joukossa :)

Prinsessatytölle onnea siirtoon!

Kp 1 ja huomenna alkaa piikitykset... Melko hämmentävältä tuntuu olla vuosien jälkeen taas yrittämässä.
 
Tänään tieto hedelmöittyneistä, 4 on nuppiluku tällä hetkellä. Eli näyttäisi että siirtoon päästään huomenna. Jee! Onnistumistulos nelinkertainen edelliseen hoitoon nähden siis!

Tigridia, tsemppiä piikityksiin!

Prinsessatyttö, hyvä tilanne. Siirtopäivää odotellessa siis. Tiihkiksen kanssa tasatahtia.

Paijulle hyviä hermoja piinailuun.
 
Tigridia, tsemppiä ja onnea! Täällä ollaan lähellä, sillä piikitys kakkosen yrittämiseksi alkaa ensi tiistaina, eli perässä tullaan!!

Esikoinen helmikuussa 3v. Eli 4 vuotta sitten keväällä tehtiin viimeksi IVF. Hyvin samanlaiset fiilikset kuin sulla, hämmentää olla taas tässä. Kaksi passia viime keväänä ja syksyllä takana, negat. Ollaan yksityisellä, ikää keväällä 34v.

Tsemppiä myös kaikille muille!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

Yhteistyössä