Palkkaennakko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Impi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Impi

Vieras
Oletteko saanu palkkaennakkoa "helposti"? Entä pyydättekö esimieheltä vai palkanlaskijalta?

Käytännöt vaihtelee firmoittain ja mua kiinnostaa tietää toisten kokemuksia. Itse lähetin äsken vuokrafirmaan s-postilla pyynnön palkkaennakosta. En ole ennen pyytänyt palkkaennakkoa, mutta maksamaan olen "joutunut" :D

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Etkö tumpelo osaa huolehtia taloudestasi niin, että rahat riittäisivät tilipäivään?

Järjetöntä syödä etukäteen tuleva palkka ennakkoon....

No en nyt kysynyt ihan tuollaista :D

Mä saan lopputilin vasta 15.5 vaikka lopetan työt jo 30.4. Seuraavasta työpaikasta eka palkka maksetaan 20.5. joten mielelläni otan nyt jo vähän suuremman summan rahaa tililleni :)

Sain vastauksen, että tuolla vuokrafirmassa ei yleensä makseta ennakkoa :-/ Pitääkö mun nyt tyytyä kohtalooni vai kehtaisko sitä "vaatia" vielä tuota ennakkoa?

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Etkö tumpelo osaa huolehtia taloudestasi niin, että rahat riittäisivät tilipäivään?

Järjetöntä syödä etukäteen tuleva palkka ennakkoon....
Joko etukäteen- tai ennakkoon sana lauseeseen. Ei molempia.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
No jospa vaikka kokeilet selittä hieman tilanetta, niin saattavat tehdä poikkeuksen ;)

Niin kyllä ne tuolla tietää, että mä en ole enää töissä toukokuussa :) Mun tarvii tsiikata kotona työsopimus suurennuslasilla ja jos siellä ei ole mainintaa, että lopputili maksetaan seuraavan palkanmaksun yhteydessä, niin sitten ainakin nostan äläkän B)

Yhteistyössä