Pettämisessä tunteet mukana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Feelings
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Näinhän se on, että pettäjä pettää petettyä. Ajattelen kuitenkin, että kakkonen joka tietoisesti on lähtenyt varatun kanssa suhteeseen, ei täydellistä synninpäästöä asiasta saa. Kyllähän kakkonen on tiennyt, miten suhde loukkaa toisen puolisoa tai omaa, jos sellainen on.
Ei kakkonen käryn käytyä voi ajatella olevansa "ulkopuolinen" vaan myös hänen tulee oma osansa kantaa.

Ja aina ei se petettykään ole täysin syytön. On voinut unohtaa tyystin parisuhteenhoidon, eikä pyynnöistä huolimatta paneudu siihen parisuhteeseen. Toisella voi olla halipula ja sitä puutetta sitten saa toiselta kuin siltä omalta aviokumppanilta.

Pettäminen on pettäjän päätös.
Minä petettynä olin se halipulan vaivaama, ei mieheni. Tai jos olikin, niin ei sitä mitenkään tuonut esille, keskusteluyrityksistä huolimatta. Hän valitsi itselleen helpoimman ratkaisun, jota avusti toinen "helpon ratkaisun ihminen".

Varmaan näissä kolmiodraamoissa on kaikilla osapuolilla oma syyllisyytensä kannettavana, myöntää sitä tai ei. Painotukset vain muuttuvat sen mukaan mukaan kuka asiasta puhuu.

Kyllä nuo "kakkosetkin" osaavat olla tosi törkeitä. Eli vaikka se pettäjä tietysti on ensisijaisesti vastuussa omista teoistaan, nuo kaikkien kanssa pelehtivät pe.seen jakajat tekevät pettämisen liiankin helpoksi. Jos tyrkytetään, kukapa sitä haalistuneessa suhteessa oleva ei tunne edes houkutusta kokeilla vierasta?

Minulle kävi niin että yksi hempukka (miehen vanha hoito) tuli nenän eteen iskemään miestäni. Kysyi mieheltä jopa kuulteni kumman matkaan kiinnostaisi lähteä. Tämä nainen ja ystävänsä ovat suunnilleen joka viikonloppu iskemässä varsinkin niitä varattuja miehiä. Hyi kuinka ällöttää tuollaiset halvat vosut. Kyllä tuossa pelissä on siis myös aina kaksi osapuolta, tangoon tarvitaan kaksi. Ei minusta voi antaa toiselle osapuolelle jotain "synninpäästöä" jos iskee varattua miestä/naista. Sanoohan se jo raamattukin, älä himoitse lähimmäisesi puolisoa tai mitään mikä on hänen omaansa. Eli se kakkonen joka häikäilemättä iskee kyntensä kiinni heti kun tilaisuus sallii (tai vaikkei sallisikaan) tekee syntiä siinä missä se koukkuun lankeavakin.

En nyt sitten tiedä voidaanko näitä "aviorikoksia" syntinä pitää, mutta kieltämättä ns. toisten naisten ja varattuja miehiä tarkoituksella vokottelevien naisten motiivit kummastuttavat.

Onko siinä kyse siitä, että huono-itsetuntoisena nainen saa jollain tapaa sulan hattuunsa, hänen arvonsa nousee, kun hän "voittaa" sen miehen itselleen siltä toiselta naiselta? Ikään kuin varatun miehen pokaaminen toiselta naiselta olisi voitto, joka todistaa, että hän on parempi ja kauniimpi?

Luulisi, että jos naisella on itsetunto kunnossa, ei todellakaan ole tarvetta kohottaa omanarvontunnettaan tällaisella kilpailulla, jossa voittaja saa palkinnoksi vain läjän paskaa, jonkun pettävän luuserimiehen. Miksi ihmeessä kukaan nainen edes haluaa sellaisesta miehestä kilpailla, kun palkinto ei ole sen arvoinen että sen eteen kannattaisi tikkua ristiin panna. Tunteeko sitä sitten itsensä jotenkin erityisen haluttavaksi ja ihanaksi kun saa vietyä miehen toiselta.

No tuollaiset varattujenkyttääjät ovat kai asia erikseen. Kai niillä ei elämässään ole muualla uraputkea, niin pitää päteä sitten tuolla saralla.

Tarkoitan sitä, että miksi toinen voi helposti pettää ja että alkusysäys voi tulla petetystä, että moni, mies tai nainen, alkaa helposti suorittamaan vain sitä arkea, on äiti tai isä, ja varsinainen parisuhde unohtuu. Ei huolehdi enää omasta ulkonäöstä ja pitää toista yhtä tärkeänä kuin jotain kodinkonetta, mutta se romantiikka yms puuttuu. Kyllä sitä kaipaa, vaikka olisi ollut 15 v suhteessa.

Tai sitten loukkaa toista jollain teollaan. Silloin, jos on ympäristössä ihminen, joka kuuntelee ja ymmärtää ja saa vielä värinöitä aikaan, on pettämisen riski suuri.

Haluan vain herätellä näkemään asioita vähän eri kantilta.

Aina löytyy joku syy miksi pettää toista. Mutta että joku sen takia pettää, kun toinen loukkaa. Sitä saa sitten aina pelätä ja aina pitäisi pyytää anteeksi, ettei toiselle tullut paha mieli. Min'ä petin kun mies petti. Ja mies kun kävi naisissa, niin minussa oli syitä satoja ja tuntui, etten ikinä ole miehen mieliksi. On se jännää, kun miehen mieli on muuttunut vuosien mittaan. Ja minä olen nyt maailman tärkein ihminen. Minkä takia, kun en ennen saanut edes minkäänlaista kunnioitusta. Olin halveksittu ja elin alistettuna. Kun sitten ryömin itseni ulos pienestä maailmasta ja aloin katsella kirkkain silmin tätä elämää. Meni vuosia ja olin uskollinen. Mutta sitten vain päätin, että on korkea aika nähdä ja kokea muutakin. En olisi uskonut, että vieraat miehet olivat niin fiksuja ja ovat edelleen jos vain niin haluan jatkaa näitä suhteita. Minä annoin itseäni huiputtaa ja viedä itseni melkein itsemurhan partaalle vain mieheni takia. Minua ovat muut miehet kasvattaneet näkemään asoita aivan uudelta kannalta. Ei vain seksin takia, ei sitä pakolla tarvitse tehdä mitään, muuten siitä ei voisi nauttia. En tiedä vielä mihin tämä johtaa minun tieni. Olen vain sellaisessa risteyksessä, eikä ei ole kiirettä. Ainakin tiedän, mistä olen jäänyt paitsioon ja tiedän mitä haluan ja mitä saan.

Yhteistyössä