Paljonko on paino tullut?

Rv 40 menossa ja painoa tullut noin 15 kiloa. Ensimmäiset 10 tuli aika nopeasti ennen puolta väliä, sitten ei pitkään aikaan paino noussut juuri ollenkaan ja nyt lopussa viimeisen 2 kuukauden aikana melkein tuo 5 kiloa. Ihan lopussa muutama viikko sitten hypäsi peräti 1,5 kg viikossa! Suurin osa lienee turvotusta mikä tässä vaiheessa tulee.
 
baabaa
Tällä hetkellä on +-0 tilanne lähtöpainoon verrattuna, ja viikkoja 40+1 kasassa. Tokihan mulla on tuota elopainoa ollut omastakin takaa, joten ihan hyvä näin. Esikoista lähdin myös synnyttämään samalla puntarilukemalla millä odotuskin alkoi silloin, joten lisäkilottomat raskaudet on onneksi ollut.
 
Mulla rv 28 meneillään, paino noussut 0,1kg. Tosin viimeksi punnittu viikolla 24 neuvolassa ja perjantaina saa siis tietää uudet lukemat. Kotipuntarin mukaan ei tuo paino edelleenkään olisi noussut, mutta perjantaina se selviää. Ja BMI ennen raskautta ( ja siis edelleen) 21.
 
Raskausviikkoja 34+2 ja paino 1,3 kiloa lähtöpainosta miinuksella. Paino on pysytellyt koko ajan parin kilon heitoilla melkein samana, ja tähän on "syypää" raskausdiabeteksen ruokavalio. Mutta olihan tuota painoa toki jo omasta takaa sen verran, että ei ole pieni keventyminen pahitteeksi... Mutta laihduttamisesta ei suinkaan ole kysymys, vaan terveellisempi ruokavalio.

Mikäli haluatte tutustua tähän kyseisen ruokavalioon, jonka en usko olevan kenellekkään pahaksi, niin tuoltapa löytyy ohjeistusta ja juttua aiheesta;

http://keskustelu.kaksplus.fi/t857045
 
Minusta siinä ei ole mitään ihailtavaa, jos jollain ei raskauden aikana paino nouse. Sehän tarkoittaa, että vauva ottaa ravintonsa äidin läskeistä, joihin on varastoitunut vaikka mitä tai että se ei saa tarpeeksi ravintoa. Jos BMI ennen raskautta ja rv 28 on vain 21, niin läskiä on täytynyt jostain sulaa, että vauvan, kohdun ym. pakollisten paino korvautuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miina34:
Minusta siinä ei ole mitään ihailtavaa, jos jollain ei raskauden aikana paino nouse. Sehän tarkoittaa, että vauva ottaa ravintonsa äidin läskeistä, joihin on varastoitunut vaikka mitä tai että se ei saa tarpeeksi ravintoa. Jos BMI ennen raskautta ja rv 28 on vain 21, niin läskiä on täytynyt jostain sulaa, että vauvan, kohdun ym. pakollisten paino korvautuu.
Samaa mieltä. Paitsi tietenkin jos on sitä ylipainoa jo reippaasti ennen raskautta, niin silloin on ok jos paino nousee vaan muutaman kilon. Mutta jos on normaalipainoinen ennen raskautta, niin suositushan on, että paino nousisi n.12kg raskaudenaikana. Ei minusta mitenkään ihailtavaa tuollainen, että normaalipainoinen laihduttaa raskaudenaikana!
 
Miina34 tämä mun paino galluppi oli lähinnä mielenkiintoa tietää että miten ihmisten paino nousee tai laskee kun me kaikki ollaan niin erilaisia ja todellakin eri painoisia kun raskaus alkaa. Myös mulla on kaveri jolle lääkäri oli sanonut että paino ei saa nousta kun oli niin paljon hänellä ylipainoa ja se taas on suuri riski. En kyllä ymmärrä miksi olet joka asiassa vastarannan kiiski. Ja tiedät kyllä mitä tarkoitan. Eikä tarvi vastata jos ei ole muuta kun negaa sanottavaa.
ELI JATKETAAN TÄTÄ MUKAVAA PAINO GALLUPPIA! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja Miina34:
Minusta siinä ei ole mitään ihailtavaa, jos jollain ei raskauden aikana paino nouse. Sehän tarkoittaa, että vauva ottaa ravintonsa äidin läskeistä, joihin on varastoitunut vaikka mitä tai että se ei saa tarpeeksi ravintoa. Jos BMI ennen raskautta ja rv 28 on vain 21, niin läskiä on täytynyt jostain sulaa, että vauvan, kohdun ym. pakollisten paino korvautuu.
Samaa mieltä. Paitsi tietenkin jos on sitä ylipainoa jo reippaasti ennen raskautta, niin silloin on ok jos paino nousee vaan muutaman kilon. Mutta jos on normaalipainoinen ennen raskautta, niin suositushan on, että paino nousisi n.12kg raskaudenaikana. Ei minusta mitenkään ihailtavaa tuollainen, että normaalipainoinen laihduttaa raskaudenaikana!
Mutta katsos kun kaikki eivät suinkaan LAIHDUTA todellakaan meistä, joilla paino ei nouse/noussut vain muutamia kiloja.. Kyllä kai sen nyt järkikin sanoo, että raskaana ollessa ei laihduteta!!! Itselläni ainakin oli niin valtaisa pahoinvointi lähes puoleen väliin, jotta niiden menetetyn 6 kilon kiriminen on ollu täysi työ! Ja olen takuuvarma siitä, että jos kohdalleni ei olisi sattunut niin pahaa pahoinvointia, olisi paino varmaan noussut noin seitsemisen kiloa tähän mennessä...

Ja minä en ainakaan tällä asialla mitenkään ylpeile, kunhan vain totean että 2 kiloa on tullut lähtöpainosta ja rv 30+6. Minulla tähän on siis edellä jo kerrottu syy :)
 
Miina34 ja Katja87
Kyse ei todellakaan ole laihduttamisesta! Ja vauvahan ottaa kaiken tarvitsemansa suoraan ravinnosta eikä painon putoaminen useinkaan viittaa siihen että lapsi ei saisi ravintoa tms!!!
Omasta puolestani voin vaan puhua, mutta ite ainakin oon syöny kaikkien suositusten mukaan ja paremminki (oon perso herkuille, kuten monet muutkin naiset). Jos se paino ei nouse niin ei sitten nouse! Olin painon tarkkailussa vkot27-35 eli kävin joka hiivatin viikko punnituksessa neuvolassa. Joka kerta siellä napistiin että nyt täytyy saada paino nousemaan,mutta minkäs teet???? Ja varmasti jokainen jolla on ollu sama ongelma, on miettiny että onko kaikki hyvin ja ei tää voi olla normaalia. Mä jouduin sit 34vkolla vielä erityisultraan ku oli muka niin outoa. Terve, normaalikokoinen, ja vilkasliikkeinen vauva siellä pötkötti.
Jokaisen raskaus on yksilöllinen ja ei mun mielestä ainakaa voi puhua mikä on "normaalia" onko sit hyvä elimistölle kun paino nousee 9kk aikana 25kg? varmaan tosi ihanaa... Ei millään pahalla kellee, mutta ottaa päähän.
Eihän sitä tiedä tulevista raskauksista vaikka tuliski se 20kg, jos tulee niin fine, niillä mennään sit! Yritän vaan sanoa että ei pitäis alkaa moittimaan ketään, pääasia että vauva masussa voi hyvin!
 
Nyt r 38+4 ja painoa tullut hitusen vajaa 12kg. Esikoisesta ja toisesta aikanaan tuli 13-14kg ja kuopuksesta vajaa 6kg. Nyt lähtöpainoa oli 2kg enemmän kuin 15v aikasemmin esikoisen odotuksen alussa. Kaikki on aina lähtenyt. Saas nähdä kuinka nyt käy :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hormonihirviö:
En kyllä ymmärrä miksi olet joka asiassa vastarannan kiiski. Ja tiedät kyllä mitä tarkoitan. Eikä tarvi vastata jos ei ole muuta kun negaa sanottavaa.
Joka asiassa? Olen ilmaissut eriävän mielipiteeni kolmessa asiassa: 1. Mielestäni ei ole ihailtavaa, jos odottajan paino ei nouse raskauden aikana. 2. Mielestäni ei ole järkevää käyttää kotidoppleria jatkuvasti. 3. Mielestäni ei ole sopivaa haukkua ihmisiä neekereiksi.

Sinäkö määräät, kuka täällä saa kirjoittaa ja mitä?
 
Lähtöpaino 60kg (BMI normaali, urheileva ihminen), nyt painoa 80kg! Eli 20kg tullut, josta hurjaa turvotusta nyt loppuvaiheessa varmastikin osa. RV 39+3. Missään vaiheessa ei ole neuvolassa painosta "marmatettu", joten lienee "ok". Me kun tosiaan olemme niin yksilöllisiä, vaikka kateellisena "kuuntelenkin" muiden alle 10kg painonnousuja :/
Eka raskaus, joten toivotaan että saan nuo kilot karistettua aikanaan.

Piija 39+3
 
Nyt on rv 17+3 ja kiloja on tullut 2...4, riippuu turvotuksesta ja päivästa =) BMI oli ennen raskautta jotain 22. Neuvolassa pidettiin painon nousua ihan sopivana.

Kilojen jäämistä on mielestäni turha murehtia jos on hanskassa terveelliset ruokailutottumukset ja harrastaa liikuntaa! Kyllä ne läskikilot sitten sulaa pois ennen pitkää.
Äitini kertoi, että hänelle tuli 25 kiloa lisää kun odotti siskoani. Meni kuulemma puoli vuotta ja paino oli jälleen 48 kiloa :whistle:
 
.. En tarkoittanut tuota edellistä ihailevaa kommenttiani siksi, että olisi hienoa, että pystyy "laihduttamaan" raskauden aikana, vaan sitä, että itsehillintä kestää olla mässyttämättä suklaata yms... Itselläni kun noita repsahduksia tulee luvattoman usein :| Tuntuu kuin positiivinen raskaustesti olisi vienyt muassaan kaiken itsehillinnän, "kun paino nyt kuitenkin nousee" :hug:

Dooris ja sintti 12+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja edla:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja Miina34:
Minusta siinä ei ole mitään ihailtavaa, jos jollain ei raskauden aikana paino nouse. Sehän tarkoittaa, että vauva ottaa ravintonsa äidin läskeistä, joihin on varastoitunut vaikka mitä tai että se ei saa tarpeeksi ravintoa. Jos BMI ennen raskautta ja rv 28 on vain 21, niin läskiä on täytynyt jostain sulaa, että vauvan, kohdun ym. pakollisten paino korvautuu.
Samaa mieltä. Paitsi tietenkin jos on sitä ylipainoa jo reippaasti ennen raskautta, niin silloin on ok jos paino nousee vaan muutaman kilon. Mutta jos on normaalipainoinen ennen raskautta, niin suositushan on, että paino nousisi n.12kg raskaudenaikana. Ei minusta mitenkään ihailtavaa tuollainen, että normaalipainoinen laihduttaa raskaudenaikana!
Mutta katsos kun kaikki eivät suinkaan LAIHDUTA todellakaan meistä, joilla paino ei nouse/noussut vain muutamia kiloja.. Kyllä kai sen nyt järkikin sanoo, että raskaana ollessa ei laihduteta!!! Itselläni ainakin oli niin valtaisa pahoinvointi lähes puoleen väliin, jotta niiden menetetyn 6 kilon kiriminen on ollu täysi työ! Ja olen takuuvarma siitä, että jos kohdalleni ei olisi sattunut niin pahaa pahoinvointia, olisi paino varmaan noussut noin seitsemisen kiloa tähän mennessä...

Ja minä en ainakaan tällä asialla mitenkään ylpeile, kunhan vain totean että 2 kiloa on tullut lähtöpainosta ja rv 30+6. Minulla tähän on siis edellä jo kerrottu syy :)

Näinpä juuri. Miina34 ilmiselvästikin siis viittasi mun painonnousuun tai sen nousemattomuuteen. En missään vaiheessa itse kyllä sanonut, että olisi jotenkin hienoa tai ihailtavaa, että se ei ole noussut.. Näin se vain nyt on. Toki itseänikin hieman huolestuttaa, että viikkoja on jo näin paljon, ja paino ei vain nouse. Mainittakoon tosin, että liikuntaa harrastan suhteellisen paljon, MUTTA mun kohdalla kyse ei todellakaan ole laihduttamisesta, vaan ihan normaaleista elintavoista.. Siis en mitenkään ole muuttanut elintapojani verrattuna aikaan ennen raskautta.

Ja olen täysin samoilla linjoilla kuin edla.. En todellakaan tässä ylpeile, että paino ei ole noussut, totesin vain niin kuin asia on. Ja toisekseen, eipä sen pitäisi juurikaan muita häiritä, jos mun painossani ei ole sen suurempaa nousua tapahtunut. Ja vielä lopuksi, neuvolassa kyllä sanottiin, että parempi näin, että se paino ei nouse paljoa kuin niin, että se nousisi liikaa..
 
Mä kans oon aina liikkunu paljon ja sekin vaikuttaa painoon. Niin kauan kun vaan pystyin, tein päivittäin pitkiä hölkkälenkkejä ja kun alko maha painaa niin siirryin kävelyyn, mutta pidensin hieman lenkin mittaa. Tämä kaikki siksi että 1.työmatkat ovat sopivat kävelemiselle (2km) ja 2.omistan ison, paljon liikuntaa vaativan koiran.
 
painoa tuli ykkösen ja kakkosen kanssa lähes sama määrä 19kg. BMI oli molemmilla kerroilla 22. Nyt kolmannella kerralla näyttäis tulevan ainakin näin alussa nopeampaa kilon lisäykset. Viikkoja 21 tasan ja 5kg jo tullut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PikkuM:
Nyt rv 32+4 ja painoa tullut n.8kg..
Esikosta tais tulla kaikkiaan parisenkymmentä, syntyi rv 41+5, toivon että nyt selvittäis vähemmällä :LOL:

Mulla rv 31+4 ja painoa on tullut 17 kiloa. Esikoisesta kaikkiaan tuli 24 kiloa HAH! Taitaa olla sama edessä nytkin. Kaikki lähti n. puolessa vuodessa toivottavasti nytkin :$
 
Painoindeksisi oli ennen raskautta 19. Ja nyt menossa viikot 12+4 ja kolmisen kiloa olen saanut lisäpainoa! Esikoisesta tuli yhteensä 20kg (syntyi rv 39+2), mutta kaikki lähti imetyksen aikana ja sen lisäksi meni vielä alle lähtöpainon viiden kilon verran.
 
mulla nyt rv 29+6 ja painoa on tullut 4.1kg
musta on tosi hienoa jos ylipainoiset odottajat pystyvät minimoimaan painonnousun raskausaikana. eikä kaikille oikeasti tulee paljoa painoa vaikka söisi mitä. mulle tuo 4kg on tullu tasasesti ja oon kyllä vetäny herkkuja enemmän ku ennen raskautta moneen vuoteen. muuten syön terveellisesti ja ihan normaalia kotiruokaa.
 
Mulla oli BMI 18,5 ennen raskautta. Painoa on tullut kokoajan tasaisesti lisää. Nyt rv 28+4 ja tämän hetken saldo 13 kg. Eka neuvolatäti povas kokonaissaldoksi 18 kg. Jälkimmäinen on sitä mieltä, että yhtään ei saisi enää tulla lisää tohon 13kg.... :headwall: jotenkin en hirveästi tuolla jälkimmäisen kommentilla päätäni vaivaa... syön todella terveellisesti ja monipuolisesti. Hyvin harvoin tulee herkuteltua mitään, ja silti uudet lukemat vaan napsahtelevat vaakaan... =)
 

Yhteistyössä