Paljonko on paino tullut?

Nyt rv 37+1 ja painoa tullu alusta yhteensä 13,5kg. Esikoisesta tuli yhteensä n.15kg ja poika synty rv 38+5.

Eniten painoa nyt tullu heti alkuun,tai siis lähti tosi nopsaa nouseen ja nyt ei lopussa tullu juuri ollenkaan...n.8viikon aikana yhteensä vaan 2kg. Esikoisesta oli sit toisin päin et aluks ei tullu paljoa,mut lopussa sit reippaammin.
 
Tähän vaikuttaa aika paljon painoindeksi ennen raskautta. Jos on ollut paljon vararavintoa jo valmiiksi, niin paino ei hirveästi saisikaan nousta. Itselläni oli BMI 21 ja painoa tullut 3 kg, nyt rv 17+6.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miina34:
Tähän vaikuttaa aika paljon painoindeksi ennen raskautta. Jos on ollut paljon vararavintoa jo valmiiksi, niin paino ei hirveästi saisikaan nousta. Itselläni oli BMI 21 ja painoa tullut 3 kg, nyt rv 17+6.
Näinhän se kai on. Itselläni oli tosin painoindeksi hädin tuskin 20.
 
Rv 24+5 on menossa ja painoa on tullut miltein 10 kg :ashamed: Alkuun paino nousi tosi rivakkaa tahtia, kun piti syödä parin tunnin välein, jotta vältti huonon olon. No, eipä ole tarvinnut halailla pyttyä, mutta onko tämä sitten parempi..
 
Painoa tullut lähtötilanteesta yli 8 kg... :ashamed: BMI alussa 21,5 ja raskausviikkoja on tällä hetkellä 20+1

Terkkatädille ja lääkärille olen asiaa kauhistellut, sillä minulle ei todellakaan ole makea maistunut ja kaikki vähänkin rasvainen ruoka on saanut huonovointiseksi... Heidän kummankin vastaus on ollut, että ihmiset ovat niin yksilöllisiä, joidenkin hormoonitoiminta vain kerää rasvaa + nestettä raskausaikana enemmän kuin toisten. Painosta kuulemma yli puolet ovat puhtaasti nestettä ja nesteen kerääminen on (kohtuullisella tasolla) luonnon tapa valmistaa synnytykseen ja siinä mahdollisesti tapahtuvaan verenhukkaan.

Mutta silti olen kateellinen teille, joilla painonnousu on ollut maltillisempaa... :ashamed:
 
Mulla paino laski viikolle 27 asti (olin hieman ylipainoinen ennen raskautta. Yhteensä paino laski 4kg). EN OKSENTANUT KERTAAKAAN/EI PAHOINVOINTIA. Sitten viikolla 34 pääsin takas lähtöpainoon ja nyt ollaan plussalla 5,5kg. Tullu siis vikat viikot n. kilo/vko. Nyt viikkoja 40+2 eli kyllä nää kaikki taitaa sairaalaan jäädä! :D
T+t
 
Mielenkiintoisen pieniä lukemia ihmisillä =) Miulla on nyt varmaan noussut jo pari kiloa, näin olin kotivaaàn perusteella ollut huomaavinani, kun yksi neuvolareissu vasta takana... Ja viikkoja on kuitenkin vasta 12+0.. Eli ehkä pieni tarkistus ruokavalioon voisi olla paikallaan, jättää ehkä ainakin suklaat ja jäätelöt syömättä :hug:

Dooris ja sintti 12+0
 
mulla tullut rv 34 mennessä 8kg. Esikoinen syntyi vkolla 40 ja painoa oli tullut 9 kg, ja tuo tämän hetkinen kuopus syntyi myös vkolla 40 ja silloin oli painoa tullut 4½ kg.
Ja lähtöpaino aina ollut normaali.
Jokaiseen alkuraskauteen kuulunut voimakas oksentelu.
 
Painoa on tullut 13,9kg(ekan ja viimeisimmän nl-punnituksen erotus) tähän mennessä. Viikkoja on nyt 32+3. Neuvolassa ollaan tyytyväisiä kun paino on noussut ja onpa minulle povattu yhteensä 20kg nousua, sillä olin raskauden alussa normaalipainon alarajoilla. Saa nähdä mikä on lopullinen saldo! :whistle:
 
painoa tullut 1,5kg ja viikkoja vasta 8+4 käsillä :ashamed:
tiedän että jos murehdin niin syön siihen.
ehkä tämä tästä ja pääsen tsemppaamaan painon kanssa ens kuussa.
katsaus ruokavalioon voisi myös olla paikallaan välillä :whistle:

pulttis ja matkustaja 8+4 :heart:
 

Yhteistyössä