Paljonko on paino tullut?

Kakkosta odotan, rv 28+3 ja painoa tullut 9.6kg! :eek: Lähtöpaino 71.5kg. Esikoisesta paino oli noussut rv 28 jo villit 14.4kg!! :eek: :eek: Ja lähtöpaino oli 69kg. Joten kai tässä ihan iloinen saa olla, herkku suu kun olen... :saint: Toki lievä itsehillintä ja mielitekojen puute on varmasti auttanut ettei paino ole niin noussut. Mutta vielä niitä kiloja lisää tulee.. ;) :whistle:
 
Ensimmäistä odotan: pituus 169cm ja lähtöpaino 60-61kg ja tänään neuvolassa rv 20 painoa 66,4kg eli tosi kiitettävästi tullut. Neuvolatädin mielestä ihan kohtuullinen vielä, mutta itse kyllä järkytyin. Täältä ei mielitekoja puutu, koska järkyttävä makeanhimo koko ajan päällä. Neuvolantäti sanoi, että keho vain pyytää mitä tarvitsee, mutta se ei voi tarvita näin paljoa herkkuja: suklaata, jätskiä, pullaa...Ei ihme, että vauva masussa on yli viikon edellä kasvussa...
 
cicilisko,

Minua ihan itkettää tämän pahoinvoinnin kanssa! Otin ennen raskautta tarkoituksella muutaman lisäkilon (166,5cm/ 57kg eli BMI 21), kun edellisistä raskauksista (joista mikään ei ole edennyt synnytykseen asti) osasin pelätä tulevan pahoinvointia.

Oksensin itseni sairaalaan neste- ja ravinnetiputukseen kolmeksi viikoksi, paino putosi yli 10kg. Kotiin päästessä paino oli 53kg, mutta nyt neuvolassa saadaan häthätää 51kg. Olen hirveän heikkona ja oksentelu senkun jatkuu. Nyt on menossa 14. raskausviikko.

Miten vauva voi saada kaiken mitä tarvitsee, kun ravitsemustilani on niin heikko???

Onko kellään kokemusta siitä, että kurjan alun jälkeen on päässyt lisäämään kiloja toivottavalla tavalla?
 

Yhteistyössä