Paljonko on paino tullut?

Viikkoja 16+6 ja 8 kg ollaan miinuksella lähtöpainosta. Mutta tuo on vaan positiivista, koska lähtöpainoa oli 112 kg. Suurin syy pudotukseen raju pahoinvointi ja nyt kun ruoka on alkanut pysyä sisällä, ei maistu enää entinen eväs, vaan nykyään herkkua keitetyt vihannekset, omenat, tumma leipä (ennen en syönyt ollenkaan) ja muu terveellinen :)
Riittävästi syön kyllä, mutta koska muutos niin suuri entiseen. en ihmettelis jos paino ei kauheasti nousis ennen 30 viikkoa.
Vauva tuntuu määräävän äidin ruokatottumukset, ja hyvä niin! :D
 
Mulla paino on noussut n. 6kg ekasta neuvolasta. Jossain 20+ viikkojen jälkeen on tainnut nousta vähän enemmän.
Itse olen ehkä vähän "hoikistunut", joten toivoa olisi, että sairaalaan jäisivät myös mun kilot ja pikkusen alle lähtöpainon päätyisin aikanaan.
No, saa nähdä millaiseksi herkkusuuksi tässä vielä ehtii muuttua. Pahoinvointia mulla ei ole ollut ollenkaan.

-Dana 34+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja Miina34:
Minusta siinä ei ole mitään ihailtavaa, jos jollain ei raskauden aikana paino nouse. Sehän tarkoittaa, että vauva ottaa ravintonsa äidin läskeistä, joihin on varastoitunut vaikka mitä tai että se ei saa tarpeeksi ravintoa. Jos BMI ennen raskautta ja rv 28 on vain 21, niin läskiä on täytynyt jostain sulaa, että vauvan, kohdun ym. pakollisten paino korvautuu.
Samaa mieltä. Paitsi tietenkin jos on sitä ylipainoa jo reippaasti ennen raskautta, niin silloin on ok jos paino nousee vaan muutaman kilon. Mutta jos on normaalipainoinen ennen raskautta, niin suositushan on, että paino nousisi n.12kg raskaudenaikana. Ei minusta mitenkään ihailtavaa tuollainen, että normaalipainoinen laihduttaa raskaudenaikana!
Tähän nyt kommentoisin,että kaikilla ei vaan paino nouse...
Syön viisi normaaliateriaa/päivä ja lisäksi melkeinpä joka ilta herkuttelen jollain tavoin herkuilla.
Painoni oli 61,5 ennen raskautta, ja pituuteni 162.Eli olin omasta mielestäni normaali,tosin en ollut tyytyväinen painooni...Pari kiloa olisi saanut olla koko ajan vähemmän.
Nyt tähän asti mulla paino noussut 6 kg ja rv 32+4 ja viimeiseen kahteen kuukauteen ei ole noussut paino ollenkaan.Tästä jouduinkin tänään "syyniin" Ensi viikolle lisäaika neuvolaan painokontrolliin.Koko ajan neuvolatädillä ollut huolena,että en muka syö tarpeeksi.Enkä todellakaan laihduta,ei tulisi mieleenikään laihduttaa raskaus tai imetysaikana.
Viimeiset 7 vuotta olen syönyt kaksi lämmintä ateriaa päivässä,aamupalan,välipalan, ja iltapalan plus salaherkuttelut lapsilta.
Enkä harrasta tällä hetkellä liikuntaa missään muodossa.Joskus lapioin multaa tai ajan nurmikkoa

 
Alkuperäinen kirjoittaja tulikellukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja Miina34:
Minusta siinä ei ole mitään ihailtavaa, jos jollain ei raskauden aikana paino nouse. Sehän tarkoittaa, että vauva ottaa ravintonsa äidin läskeistä, joihin on varastoitunut vaikka mitä tai että se ei saa tarpeeksi ravintoa. Jos BMI ennen raskautta ja rv 28 on vain 21, niin läskiä on täytynyt jostain sulaa, että vauvan, kohdun ym. pakollisten paino korvautuu.
Samaa mieltä. Paitsi tietenkin jos on sitä ylipainoa jo reippaasti ennen raskautta, niin silloin on ok jos paino nousee vaan muutaman kilon. Mutta jos on normaalipainoinen ennen raskautta, niin suositushan on, että paino nousisi n.12kg raskaudenaikana. Ei minusta mitenkään ihailtavaa tuollainen, että normaalipainoinen laihduttaa raskaudenaikana!
Tähän nyt kommentoisin,että kaikilla ei vaan paino nouse...
Syön viisi normaaliateriaa/päivä ja lisäksi melkeinpä joka ilta herkuttelen jollain tavoin herkuilla.
Painoni oli 61,5 ennen raskautta, ja pituuteni 162.Eli olin omasta mielestäni normaali,tosin en ollut tyytyväinen painooni...Pari kiloa olisi saanut olla koko ajan vähemmän.
Nyt tähän asti mulla paino noussut 6 kg ja rv 32+4 ja viimeiseen kahteen kuukauteen ei ole noussut paino ollenkaan.Tästä jouduinkin tänään "syyniin" Ensi viikolle lisäaika neuvolaan painokontrolliin.Koko ajan neuvolatädillä ollut huolena,että en muka syö tarpeeksi.Enkä todellakaan laihduta,ei tulisi mieleenikään laihduttaa raskaus tai imetysaikana.
Viimeiset 7 vuotta olen syönyt kaksi lämmintä ateriaa päivässä,aamupalan,välipalan, ja iltapalan plus salaherkuttelut lapsilta.
Enkä harrasta tällä hetkellä liikuntaa missään muodossa.Joskus lapioin multaa tai ajan nurmikkoa

Niin, mutta onhan sulla kuitenkin noussut tuo paino edes sen 6kg, mutta joillakin kun on paino jopa laskenut, niin kyllä silloin on aika reilusti laihtunut raskausaikana! Kyllähän se vauva, lapsivesi, istukka, lisäänynyt verimäärä ym. painaa jo aika paljon loppuraskaudesta. Enkä nyt puhu mistään, että alkuraskaudessa paino laskee pari kiloa pahoinvoinnin takia, vaan nimenomaan kun joillakin ketkä ovat jo loppusuoralla näyttää paino laskevan tasaiseen tahtiin raskauden myötä, niin ei varmaankaan kovin terveellistä.
 
Mulla rv 25 ja paino noussut 4kg. Edellisessä raskaudessa lihoin 21kg ja niistä muutama jäi vyötärölle. Nyt ajattelin etten ota mitään raskausajan vapauksia syömisen suhteen vaan syön ihan normaalisti, kerran viikossa herkkupäivä.
 
Olen kateellinen noin pienistä luvuista !
Lähtöpaino meni itsellä alipainon puolelle, ja nyt rv 32 tullut reippaasti turvotusta ja vajaa 30 kg lisää painoa... Neuvolassa terveydenhoitajat eivät ole huolestuneet, mutta lääkäri on huolissaan kun tietää elintapani (terveellinen ruokavalio ilman vaaleita leipiä/pastoja jne ja paljon liikuntaa).
 
=) Mulle tullut 4kg tähän menessä rv34 ja alussa painoindeksi normaalissa. Mutta alku veroittikin painon keräystä kun voin niin huonosti. Ekasta tuli 11 kg eli ihan normaalisti. Siskollani tuli 20 kg, mutta oli kanssa tosi hoikka ennen raskautta. Ollaan kaikki iloisia painoistamme tai painamattomuudestamme, jollei lääkäri siitä huolestu. Nää masu kaverit on vaan aika veikeitä, kun ne tuppaavat sen tarvitsemansa energian ottamaan kuitenkin äidiltään ;) NAm alkoi tehdä mieli omppua ja kismettiä :snotty:
 
Tossa kun pikaseen lukasin niin kyllä hyvin pienillä painon nousuilla oletta päässeet noinkin pitkälle, aika suoritus. Mie ite olen nyt rv17+1 ja painoa tullu tähän mennessä n.2,5kg. Vielä siis ihan kohtuudessa pysynyt tää paino, nääs alkujaankin mulla oli jo reilustu ylipainoa, että tästäpä ei saisikaan nousta. Edellisistä paino noussu kummallakin kertaa n.25kg, lähtö paino oli ekalla ehkä hieman alipainon puolella ja toiselta ihan normaali. Mut nyt täytyy yrittää pitää tää homma kurissa, vaikka ei kyllä oo mitenkään kiva kun pitää miettiä joka ikinen suupala.

Marmeladi ja Masuasukki 17+1
 
Omastakin puolestani sanoisin, että mulla oli painoideksi 27, joten yli 10 kg painonlisäystä ei mulle suositeltukaan. En ole mitenkään laihduttanut, vaan syönyt ihan normaalisti, mutta makeaa ei ole tehnyt kauheasti mieli, paitsi nyt siihenkin taitaa olla tulossa muutosta. Yritän kuitenkin olla paisuttamatta itseäni tai vauvaa turhalla makeiden mässäilyillä.

Meitä on niin erilaisia ja kaikki silti ihan oikein raskaana. Tsemppiä kaikille!

 
Mulla kauhee robleema tän painoasian kaa, ärsyttää. Ekasta raskaudesta tuli 21kg :whistle: ja tokasta 16kg, mutta vanhaa läskiä oli 5kg jälellä.. JOten painoin samat molemmista enne saliin menoa. BMI oli ekasta 23, tokasta 25 ja nyt oli 23 eka neukulla. Nyt on rv20+6 menossa ja 5kg jo tullut. Liikaa mun mielestä, mutta joissain raskauskalentereissa on, että puoleen väliin normaali painonnousu on 4-6kg. Mulla paino kyllä nousee ja on noussut sen takia, että supistelut alkaneet hyvissä ajoin, siihen liitoskipuja, issiasta ym ja lopulta saikulle ja täyslepoon..no, sehän riittää.
Nyt olen yrittänyt liikkua mahdollisimman paljon, mutta pakko alkaa rajoittamaan. Joten taas luulen haalivani lähemmäs 20kg painoa, vaikka kuinka vannoin, että ei enää ikinä.

Onneks voi lohduttautua sillä, että jo kahdesti ne kaikki 21kg on lähtenyt, ja ei oo liiemmin tarvinnut ponnostella. Turvotusta eli nestettä on varmasti usealla muutamia kiloja, ja imetys on hyvä läskis poistaja, mulla toiminut. Joten ei auta, ku läskinsä kantaa =) .

Tosiaan ihailen teitä, kellä paino pysyy siinä +10kg tienoilla. Toki asiaan vaikuttaa moni asia, mut silti!
Oikein hyvää odotusta kaikille!
 
Ekasta neuvolasta +13 kg rv 38. Joskin olin mielestäni pulskistunut hieman jo ennen ekaa neuvolaa. BMI ennen raskautta 19. Aluksi stressasin painon noususta ja mahan koosta. Ihmiset kommentoivat mahan kokoa usein vain jotain sanoakseen. Nyt oma kumpu tuntuu kuitenkin ihan hyvän kokoiselta :)
 
c81
Täällä odotellaan esikoista 21. viikolla, kiloja on tyullut ekaan neuvolaan verrattuna vaja kilo. Välillä tippuikin kolmisen kiloa rankan oksentelun takia. BMI oli n. 25-26 ennen raskautta. Olen aikas lyhyt (alle 160cm) ja toivonettei kauheasti paino nousisi, kun tuntuu että muutenkin jo nyt on mahassa kannettavaa (profiilissa kuva rv 20+0)
 
Vähällä olette päässeet :)

Itselleni oli tullut jo neuvolaan rv13+1 +2 kg ekaan neuvolakertaan nähden, kaikkiaan alkupainoon jo +3 kg.. Mitään pahoinvointia ei koko aikana ole ollut, ja tuntuu, että pakko syödä kaiken aikaa, mukamas nälkä.. Täytynee vähän alkaa katsomaa, mitä sitä syö :LOL: BMI ennen raskautta 24,8, eli ihan riittämiin jo silloinkin;-)

Dooris ja sintti 15+0
 
Itsellä paino pysynyt vielä ainakin ihan samana... Joka on vain hyvä asia sillä painoa löytyy ennestään ihan tarpeeksi... 12+1 on nyt viikkoja takana... Että kyllä se paino vielä kerkeää nousta... Mielestäni on ihan tervettä ja normaalia, että paino nousee raskauden aikana, kasvaahan siellä uusi ihminen ja elämä mahan sisällä...
 
Nyt menossa rv 19+1. Mulla vähän heittelee paino, mutta n. 3 kg tai vähän reilu 3kg on tullut. lähtöpaino oli 49,2 (pituutta 164cm) eli aavistuksen verran BMI oli alipainon puolella (18,3).

Mulla on raskausdiabetes kuten esikostakin, ja painonnousu täytyisi hoikkuudesta huolimatta pitää kohtuullisena. Tuntuu kyllä, että jos tämän sokeridieetin kanssa pysyy tunnollisena, niin läskiä ei kovin paljon pääse kertymään. Esikosta paino nousi yht. 17kg, diabetes todettiin rv30 ja silloin painonnousu loppui heti kun aloitin sokeridieetin.

Toi 17kg tippui tosi äkkiä (muutama viikko), eli varmaan siinäkin oli turvotusta reilusti.
 
Rv 30+3 neuvolassa painoa oli tullut +1,5kg ekaan neuvolaan ja kaikkiaan +3,5kg, jos paino ennen raskautta piti paikkansa. Ja ettei aleta kummastelemaan, niin bmi on yli 30, eli painoa ei sais paljon tullakaan!
 

Yhteistyössä