Miina34 ja Katja87
Kyse ei todellakaan ole laihduttamisesta! Ja vauvahan ottaa kaiken tarvitsemansa suoraan ravinnosta eikä painon putoaminen useinkaan viittaa siihen että lapsi ei saisi ravintoa tms!!!
Omasta puolestani voin vaan puhua, mutta ite ainakin oon syöny kaikkien suositusten mukaan ja paremminki (oon perso herkuille, kuten monet muutkin naiset). Jos se paino ei nouse niin ei sitten nouse! Olin painon tarkkailussa vkot27-35 eli kävin joka hiivatin viikko punnituksessa neuvolassa. Joka kerta siellä napistiin että nyt täytyy saada paino nousemaan,mutta minkäs teet???? Ja varmasti jokainen jolla on ollu sama ongelma, on miettiny että onko kaikki hyvin ja ei tää voi olla normaalia. Mä jouduin sit 34vkolla vielä erityisultraan ku oli muka niin outoa. Terve, normaalikokoinen, ja vilkasliikkeinen vauva siellä pötkötti.
Jokaisen raskaus on yksilöllinen ja ei mun mielestä ainakaa voi puhua mikä on "normaalia" onko sit hyvä elimistölle kun paino nousee 9kk aikana 25kg? varmaan tosi ihanaa... Ei millään pahalla kellee, mutta ottaa päähän.
Eihän sitä tiedä tulevista raskauksista vaikka tuliski se 20kg, jos tulee niin fine, niillä mennään sit! Yritän vaan sanoa että ei pitäis alkaa moittimaan ketään, pääasia että vauva masussa voi hyvin!