Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja Miina34:
Minusta siinä ei ole mitään ihailtavaa, jos jollain ei raskauden aikana paino nouse. Sehän tarkoittaa, että vauva ottaa ravintonsa äidin läskeistä, joihin on varastoitunut vaikka mitä tai että se ei saa tarpeeksi ravintoa. Jos BMI ennen raskautta ja rv 28 on vain 21, niin läskiä on täytynyt jostain sulaa, että vauvan, kohdun ym. pakollisten paino korvautuu.
Samaa mieltä. Paitsi tietenkin jos on sitä ylipainoa jo reippaasti ennen raskautta, niin silloin on ok jos paino nousee vaan muutaman kilon. Mutta jos on normaalipainoinen ennen raskautta, niin suositushan on, että paino nousisi n.12kg raskaudenaikana. Ei minusta mitenkään ihailtavaa tuollainen, että normaalipainoinen laihduttaa raskaudenaikana!
Mutta katsos kun kaikki eivät suinkaan LAIHDUTA todellakaan meistä, joilla paino ei nouse/noussut vain muutamia kiloja.. Kyllä kai sen nyt järkikin sanoo, että raskaana ollessa ei laihduteta!!! Itselläni ainakin oli niin valtaisa pahoinvointi lähes puoleen väliin, jotta niiden menetetyn 6 kilon kiriminen on ollu täysi työ! Ja olen takuuvarma siitä, että jos kohdalleni ei olisi sattunut niin pahaa pahoinvointia, olisi paino varmaan noussut noin seitsemisen kiloa tähän mennessä...
Ja minä en ainakaan tällä asialla mitenkään ylpeile, kunhan vain totean että 2 kiloa on tullut lähtöpainosta ja rv 30+6. Minulla tähän on siis edellä jo kerrottu syy