Paljonko on paino tullut?

Painoa tullut 10kg,nyt rv 38+5,viimiseen kolmeen viikkoon ei oo noussut ollenkaan. Alussa mentiin pitkälle ilman painon nousua,siinä 20-30 viikkojen välissä taisi kertyä suurimmat.BMI 21.

Turhaa murehitta sitä painoa.Musta tuntuu että sitä tulee just sen verran ku elimistö ajattelee että just sinä tarvit. Toki muutama ylimääräinenkin varmaan mukaan eksyy,varsinkin jos on yhtä herkuttelija kuin minä :p Patukka päivässä pitää luut loitolla :LOL:
 
Viikkoja 23+6 ja painoa tullut n. 4 kiloa. Bmi 21. Eli ihan riittävästi. Jos se 9 kiloa oli tarkoitus niin varmaan just jotain sen verran tuleekin, ellen nyt ala syömään jotenkin ihan yli. Esikoisen kans tuli 20 kiloa, tosin Bmi oli silloin jotain 18 ja raskausmyrkytys toi ainakin 5 kiloa nesteitä.
 
Jos katotaan siitä mitä painoin ennen raskautumista niin 3 kiloa on tullut lisää. Mutta jos katsotaan ensimmäisestä neuvola käynnistä joka oli rvllä 11, niin kiloja on tullut 6. Laskettuun aikaan olisi vajaat 4 viikkoa.
 
Minulla BMI 20. Ensimmäisestä lapsesta tuli painoa 23 kg (syntyi rv 40+1) ja toisesta 21 kg (syntyi rv 38.)
Nyt todennäköisesti odotan kolmatta ihan alussa ja toivon totisesti että saisin vaa'an viisarin pysymään normaalilukemissa. Painon olen saanut kyllä tiputettua mutta mm. ristiäisissä olen ollut aikamoinen matami :/
Neuvolantätikään ei painosta ole ollut huolissaan mutta itseä se on haitannut ja varsinkin toisesta lapsesta vatsa oli jo aika iso 4. kuukaudesta eteen päin.
Molemmista aikaisemmista raskauksista olen harrastanut reippaasti liikuntaa loppuun asti mutta kai pitäisi huomioida myös ruokavaliota kaikkein eniten...
Nyt menossa 6. viikko ja paino vielä ihan samoissa lukemissa :LOL:
 
Viikkoja nyt 29+6 ja oman vaakan mukaan äsken punnittuna +11kg. Saa nähä mitä neuvolan vaaka perjantaina sanoo :whistle:
Suurinosa taitaa olla turvotusta, joka alkoi jo n. rv 24 ja pahenee koko ajan :ashamed: Tosin ei ole mitään uutta....edellisissä raskauksissa tullut painoa 20kg (40+5), 16kg (38+4) ja 30kg (41+1)...nyt olis tavotteena jäädä edes alle 20 kilon!!! :)
 
Täällä tullut nyt yhteensä 21,7 kg ja rv 37+3.. Ennen raskautta siis painoin 50kg ja tänään neuvolassa paino oli 71,7kg. Turvotusta on aika paljon, joten sitä on jokunen osa tosta painosta, mutta oon mä kyllä syönytkin ihan huolella koko raskausajan :whistle: BMI oli ennen raskautta 19.
 

Yhteistyössä