PAKKO saada 3 kuukaudessa 10 kiloa pois, onnistuuko näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja jou:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hehhee:
Siis sanoisinkos niin, että juu laihdut varmaan 10kg ja nopestikkin, mutta sitten kroppa menee säästöliekille aika pahuksen tiukasti ja sen jälkeen kaikki repsahdukset tulee tuplarasvana kroppaasi.

KAtseleppa kuule painonvartioita tai samantyyppisiä laihdutusohjelmia.
Veikkaisin, että sinulla pitäisi olla kaloreita päivässä 1400 ihan vähintään, jos omaat noin suuren ylipainon.
Ja se liikunta.

Niin ja ota huomioon, että ensimmäisen viikon aikana lähtee nestettä ja se voi olla aika hurja määrä kiloja, sitten hiipuu ja monesti siihen lopahtaa monen laihduttajan motiivi.

Olen nyt ekaa viikkoa TODELLA tiukalla dieetillä eikä ole lähtenyt kuin kilo joten mitään hullun suuria pudotuslukemia en odota. Miksi Painonvartijat olisi parempi systeemi? Vähissä siinäkin ne kalorit on. Toki voisin kyllä mielenkiinnosta laskeskella paljonko pisteitä tulee tällä ruokavaliolla.

Onko kroppasi säästöliekillä? Tosi vaan on, että jos tulee liian vähän hyvää rasvaa ja kaloreita, sillä ei lähde läskit pois

Voi olla, mutta tätä on kehuttu että saisi kunnon alun dieetille. Aineenvaihdunta mulla on kyllä jo valmiiksi sekaisin että se varmasti hidastaa.

:o miks tos on suklaata jos koitat laihduttaa?kyselee hän tyhmänä.. :whistle:

Pala tummaa suklaata tuskin kaataa dieettiä?

No itseasiassa kyllä, koska pidät siten yllä sokerin halua

Olen armoton herkkujen syöjä ja tuon verran aion itselleni suoda. Sitä paitsi, pitäisihän teidän tietää että tumma suklaa on terveellistä :)

Toivon, että onnistut tavoitteessasi, mutta kuulostaa siltä kuin minä ennen. Saahan sitä vähäsen jne. Valitettavasti sillä ei oo tulosta. Sain tuloksia vasta sitten, kun jätin kokonaan makean pois. Söin 3 kk aikana karkkia kerran. Jos oikeasti haluat 10 kg pois, 3kk:ssa, jätä makea pois

Toivon, että onnistut tavoitteessasi, mutta kuulostaa siltä kuin minä ennen. Saahan sitä vähäsen jne. Valitettavasti sillä ei oo tulosta. Sain tuloksia vasta sitten, kun jätin kokonaan makean pois. Söin 3 kk aikana karkkia kerran. Jos oikeasti haluat 10 kg pois, 3kk:ssa, jätä makea pois

Toi on täyttä peenjauhantaa.

Jos on vasta kilo mennyt, niin aineenvaihduta kaipaa kyllä potkua persiisiin ;)

Eli painonvartioissa on loistavaa se, että siinä saa syödä mahan täyteen ja ruokailuja on tasaisesti pitkin päivää, kuten kuuluukin olla.

Äitini oli aikoinaan sillä ja sai pudotettua 40kg ylipainoa pois, aikajanaa en muista, mutta koska sinä aikana ruokailutottumukset ja liikunta vakiintuivat elämään, on tulos myös pysynyt.

Jos aineenvaihdunta reistailee, lisäät nesteen määrää ja vaikka sitten ananasta, mansikoita, tms. Jotka poistavat nestettä hyvin. Suurinosa tosiaan alun painonpudotuksesta on silkkaa nestettä, jonka poistuttua alkaa sitten sen rasvan polttaminen ja se on lopulta hidasta työtä, mutta lopputulos varsmasti on miellyttävä.

Kaloreita tarvitsee olla sopiva määrä päivässä, sillä jos kaloreita ja rasvojakin syö liian vähän, alkaa kroppa polttaa rasvan sijasta lihasta.

Olen armoton herkkujen syöjä ja tuon verran aion itselleni suoda. Sitä paitsi, pitäisihän teidän tietää että tumma suklaa on terveellistä :)

Mä en oikeasti usko, että mun dieetti kaatuu yhteen palaan suklaata, varsinkin kun se on tummaa.

Entä jos lisään tuollaisen pirtelön ( rahka, maito, banaani / mansikka, lese ) välipalaksi ja lorautan pikkasen oliiviöljyä päälle. Sitten alkas olemaan painonvartijoiden mukaista, kun äkkiseltään lukaisin. Ei siis ole painonvartijatkaan vieras juttu.

Itse laihduin näillä eväillä 13 kg 2kk, tässä nyt esim.

Aamupala: Puuro, raejuusto, actimel, hedelmä, vesipullo.

Lounas: 1-2 perunaa, jauhelihakastike, salaattia, maitolasi, raejuustoo.

Välipala: Rahka, hedelmä, vesipullo.

Päivällinen: Kanaa flora 4 % ruokakermassa, 1-2 perunaa, raejuusto, salaatti, maitolasi.

Iltapala: Rahka, hapankorppu, hedelmä, vesipullo.

Päivän aikana join yht 2 l vettä.

Painonvartijoissa syödään aivan liian vähän proteiinia koska sen rasvasakon vuoksi useimmat hyvät proteiinilähteet muuttuvat ohjelmassa käyttökelvottomaksi ja niitä vähiä pisteitä ei sitten hassata esim. valtaviin rahkavuoriin. Lisäksi Painonvartijoissa saa syödä mitä haluaa joten helposti ruoka korvataan herkuilla kun niin saa tehdä.

Nykyiset ravitsemussuositukset ja -tottumukset ovat ihan päälaellaan. Valtaosa ravinnontarpeesta tyydytetään hiilihydraateilla vaikka ne eivät tarjoa elimistölle mitään muuta kuin energiaa. Ei mitään rakennusaineita ja siksi hiilihydraatit ovatkin ainoa ravintoaine mitä ilman ihminen voi olla kokonaan, elimistö pystyy valmistamaan tarvitsemansa hiilihydraatin itse muista ravintoaineista. Toki täysin hiilihydraatiton ruokavalio on käytännössä mahdottomuus mutta eihän runsashiilihydraattisen ainoa vaihtoehto olekaan hiilihydraatiton.

Jutta-dieettikin on muuten ravintoarvojen puolesta karppausta eli vähähiilarista. Ja siksi se toimii.

Ap:n kannattaa vähentää hiilareita roimasti niin herkkuhimosta pääsee sillä eroon.

Alkuperäinen kirjoittaja noin:
Painonvartijoissa syödään aivan liian vähän proteiinia koska sen rasvasakon vuoksi useimmat hyvät proteiinilähteet muuttuvat ohjelmassa käyttökelvottomaksi ja niitä vähiä pisteitä ei sitten hassata esim. valtaviin rahkavuoriin. Lisäksi Painonvartijoissa saa syödä mitä haluaa joten helposti ruoka korvataan herkuilla kun niin saa tehdä.

Nykyiset ravitsemussuositukset ja -tottumukset ovat ihan päälaellaan. Valtaosa ravinnontarpeesta tyydytetään hiilihydraateilla vaikka ne eivät tarjoa elimistölle mitään muuta kuin energiaa. Ei mitään rakennusaineita ja siksi hiilihydraatit ovatkin ainoa ravintoaine mitä ilman ihminen voi olla kokonaan, elimistö pystyy valmistamaan tarvitsemansa hiilihydraatin itse muista ravintoaineista. Toki täysin hiilihydraatiton ruokavalio on käytännössä mahdottomuus mutta eihän runsashiilihydraattisen ainoa vaihtoehto olekaan hiilihydraatiton.

Jutta-dieettikin on muuten ravintoarvojen puolesta karppausta eli vähähiilarista. Ja siksi se toimii.

Ap:n kannattaa vähentää hiilareita roimasti niin herkkuhimosta pääsee sillä eroon.

Tässä ei ole ainakaan minulle mitään uutta. :) Ja hieman huvittuneena olen seurannut, kun juttadieetistä on porukka innostunut tosissaan, mutta jos puhutaan vhh:sta, se onkin epäterveellinen :D
Painonvartijat on kyllä mennyt parempaan suuntaan, nykyään mm. vähärasvaista lihaa ja muistaakseni myös vähärasvaista rahkaakin saa syödä tietyllä pistemäärällä sen määrän kun haluaa, ennen kun sain syödä perunaa, leipää jne hiilihydraattipitoista.

Niin, onhan se, kunhan se on ehdottomasti sokeritonta ja korkea kaakaoprosentti. Jos vedät jotain kaupan taloussuklaata tai fazerin/pandan tummaa, niin siinä nyt ei ole sitten taas juuri mitään eroa maitosuklaaseen tai vielä vähemmän terveysvaikutuksia. Tiesithän sitten tämän?

Alkuperäinen kirjoittaja juupa:

Niin, onhan se, kunhan se on ehdottomasti sokeritonta ja korkea kaakaoprosentti. Jos vedät jotain kaupan taloussuklaata tai fazerin/pandan tummaa, niin siinä nyt ei ole sitten taas juuri mitään eroa maitosuklaaseen tai vielä vähemmän terveysvaikutuksia. Tiesithän sitten tämän?

Totta kai, mikään dieetti ei ole mulle uutta :ashamed:
70 % suklaata olen syönyt.

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
no ei pitäis olla ongelmaa, jos sulla on oikeesti se 30kg ylipainoa, eikä niin että haluut vaan huvikses kiloista eroon ja langanlaihaksi.

On oikeasti YLIpainoa tuon verran.

kyllä se sitten onnistuu, tsemppiä :flower: =)

Kiitos! :) Mulla on häät loppukesästä ja pakko saada vähän pois.

Liikunnan osuus laihdutuksessa on vain 10-20%, joten ruokaremontti ensin ja sitten hieman hoikempana liikkumaan.

Itse laihdutin kilon viikossa osapuilleen näin:

Aamupala: Teetä tai tuoremehua, 2 palaa ruisleipää, hieman margariinia, hyvin vähärasvaisia leikkeleitä, kasviksia.

Lounas: Keitto, ruisleipää ja rasvatonta maitoa.

Välipala: Rasvatonta rahkaa marjojen/hedelmien kera. Rasvatonta maitoa.

Illallinen: Lihaa tai kalaa kasvisten kera. Joskus yksi peruna mukaan tai vähän riisiä/makaroonia. Ruisleipää 1-2 palaa rasvan ja juuston kera.

Iltapala: Puuroa voisilmän kera + maitoa.

Olen maitokissa ja tarvin sitä aika paljon, joten join myös sen verran kun teki mieli.

Vettä join n. 3 litraa päivässä.

Herkkupäivä oli lauantai, silloin vedin mitä vaan. Alkuun herkkuja meni aika paljon, mutta viikkojen myötä himo katosi ja riitti esim. jäätelötuutti.

Uskomatonta mutta totta. :) Tsemppiä! :hug:

no ei pitäis olla ongelmaa, jos sulla on oikeesti se 30kg ylipainoa, eikä niin että haluut vaan huvikses kiloista eroon ja langanlaihaksi.

On oikeasti YLIpainoa tuon verran.

kyllä se sitten onnistuu, tsemppiä :flower: =)

Kiitos! :) Mulla on häät loppukesästä ja pakko saada vähän pois.
ä

No hyvä herätä tässä vaiheessa tiputtamaan liian nopeasti kiloja, jotka eivät ole varmasti kerääntyneet yhtä nopeasti. Miksi et aloittanut laihduttamista jo aiemmin? Ja jos sulla on noin paljon ylipainoa, niin sori vaan, mut se 10kg on aikalailla pisara meressä sun varressa ja kukaan tuskin edes sitä huomaa. Ellei sulla sit ole jotain tiettyä pukua, johon haluut mahtua tms..

Alkuperäinen kirjoittaja no just:
No hyvä herätä tässä vaiheessa tiputtamaan liian nopeasti kiloja, jotka eivät ole varmasti kerääntyneet yhtä nopeasti. Miksi et aloittanut laihduttamista jo aiemmin? Ja jos sulla on noin paljon ylipainoa, niin sori vaan, mut se 10kg on aikalailla pisara meressä sun varressa ja kukaan tuskin edes sitä huomaa. Ellei sulla sit ole jotain tiettyä pukua, johon haluut mahtua tms..

Kyllä se 10 kg on jo iso ero, varsinkin kun mulla aina ekana kapenee kasvot.

Muista että jos kitukuurilla (kovin vähillä kaloreilla) laihdutat, niin jos lihot takaisin (kuten monilla käy jos palaa entiseen ruokavalioon), ne kilot on yhä tiukemmassa. Kitukuurit sekoittaa elimistön toimintaa niin.

Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Muista että jos kitukuurilla (kovin vähillä kaloreilla) laihdutat, niin jos lihot takaisin (kuten monilla käy jos palaa entiseen ruokavalioon), ne kilot on yhä tiukemmassa. Kitukuurit sekoittaa elimistön toimintaa niin.

On huomattu. 3 päivää ns lentoemäntädieettiä takana ja KILO lähtenyt. Ei voi ymmärtää, että miten on mahdollista. En ole kyllä muutamaan vuoteen jojoillut..

Karppaa ni saat 100 % varmasti ton 10 kg pois tossa ajassa! Ja vaikka ilman liikuntaa ja varmasti ilman nälkää! Mut tutustu aiheeseen eka kunnolla ja lue joku kirja.

Kato: www.karppaus.info

Tuosta suklaapalasta, että syöhän ap ihan rauhassa se yks tummasuklaapala, se ei päivän kokonaiskalorimääräässä vaikuta yhtään mitään. Laihduttajat on erilaisia, toisille sopii se täydellinen kieltäytyminen kaikesta herkusta, mutta luulenpa, että suurimmalle osalle ei! Siksi (muun muassa) ihmiset jojoileekin painonsa kanssa, kun eivät salli itselleen mitään herkkuja, sitten repsahtavat mässäämään. ja koko homma pilalla. Nimimerkillä kokemusta on... itse kun laihdutin, söin joka ikinen päivä suunnilleen yhden keksin kahvin kanssa, jonkun sukulakun tai muun pienen herkun. Muuten terveellisesti Ja paino tippui. Samalla aloitin juoksuharrastuksen ihan nollasta, ja 10 kiloa lähti muutamassa kuukaudessa. Tsemppiä ap!

Yhteistyössä