Näin lähtee 5-8 kiloa kuukaudessa. Sis. ruokavalion.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja näin ne lähtee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

näin ne lähtee

Vieras
Kun niin moni normaalipaininen aina kyselee, miten lähtisi nopeasti se maagiset 5 kiloa, niin päätin antaa oman neuvoni.

En ota nyt kantaa siihen, onko tämä terveellisin ja paras tapa, mutta ainakin minulta se vei 7 kg (ja on pitänyt poissa puoli vuotta jo) ja muuta en odottanutkaan. Ymmärrän täysin niitä, jotka vain haluavat nopeasti muutaman kilon pois, itselläni oli sama tilanne, halusin laihtua erästä tapahtumaa varten.

Elikkäs, lähtömitat oli 107/ 71 ja kuukauden päästä paino oli 64 kiloa.

Tärkein tekijä taisi (yllätys, yllätys) olla makean jättäminen pois. Kerran viikossa söin jotain makeaa, ennen siis päivittäin. Söin vähän kaikkea, mutta suht vähän. Perunasta ja riisistä en edes pidä, joten ne olivat käytännössä jo aiemmin jääneet pois mun ruokavaliosta.

Liikuntaa en juurikaan harrastanut, ehkä 1-2 kertaa viikossa joku lenkki kävellen tai kevyesti hölkäten. Lihasta ei niin hirveästi tainnut lähteä, kiitos aiemman saliharjoittelun, päin vastoin, näkyvät nyt paremmin:) Tässä sitten esimerkkimenu yhdeltä päivältä:

Aamu: Kahvia maidolla, hedelmä, puuroa teelusikallisella rasvaa(joskus ei muuta kuin kahvia, olen huono syömään aamulla)

Päivällinen: Salaattia jollain hyvällä kastikkeella, fetalla ja lihalla. Tai sitten ihan jotain perusruokaa (laatikko jne.) n. 2 dl ja seuraksi salaattia kastikkeella. Juomana vesi. Kahvia.

Iltapäivällä purkki ehrmannia ja hedelmä tai marjoja. Tai sitten hedelmiä tai marjoa tehosekoittimeen ja jogurttia perään.

Illalla söin jotain joka toinne päivä ja joka toinen päivä en. Niinä päivinä, kun söin, iltaruoka oli jotain keittoa tai salaattia fetalla ja jollain lihalla. Niinä päivinä, kun en juuri syönyt enää illalla, join mehua tai söin jonkun hedelmän. Joskus vedin jotain puuroa mehukeitolla, jos kävin lenkillä tms.

En käyttänyt mitään kevyttuotteita, koska ne on pahoja mun makuun. Jätin syömättä, jos ei ollut nälkä esim. aamulla. Tuo oli vaan esimerkki sitten, söin vähän kaikkea, mutta melko vähän. Ei ollut nälkä, totuin vähäiseen ruoan määrään nopeasti. Joskus säin enemmän, joskus vähemmän. Lisäksi otin vitamiineja ja omega 3:sta.

No, 7 kiloa siis lähti ja on pysynyt poissa nyt puoli vuotta, vaikka syönkin nyt hieman enemmän.

Aika paljon tuli litkittyä erilaisia hyviä mehuja, kuten nytkin. En kylläkään ihan "raakana", vaan laimensin valmistuoremehujakin ihan reilusti vedellä. Laimennokset pulloon mukaan.

Tossa tulee niin vähän kaloreita että lähteekin. Tollasta ruokavalioo ei vaan kannata kovin kauaa jatkaa ettei tuu puutostiloja elimistöön.
Mä ite oon tiputellut vähän samaan tyyliin, iltasyömiset pois ja makeet ja paljon salaatteja ja proteiineja, ei kevyttuotteita. Mut oon laskenut et kaloreita tulee vähintään se 1600 / pvä.

Laihdutan max. 500 kcal päivässä näkkileip'', vettä, kahvi ja pilttiä. Ylipainoa onkin ja paljon joten ei sillä oo paljoo väliä, vaikken söiskää ku sitä vararavintoa o:D

Tossa tulee niin vähän kaloreita että lähteekin. Tollasta ruokavalioo ei vaan kannata kovin kauaa jatkaa ettei tuu puutostiloja elimistöön.
Mä ite oon tiputellut vähän samaan tyyliin, iltasyömiset pois ja makeet ja paljon salaatteja ja proteiineja, ei kevyttuotteita. Mut oon laskenut et kaloreita tulee vähintään se 1600 / pvä.

Niin, aika vähänhän tuo on, mutta lähtipä kilotkin. Kyl mä nyt syön jo enemmän, mut halusin saada nopeasti kilot pois kesäksi.

Erittäin vähäkalorisella ruoalla paino tippuu alkuun rajusti, mutta ei liian vähillä syömisillä voi kovin pitkään jatkaa!
Sit pitäs omaksua ne paljon puhutut terveelliset elämäntavat, normaali syöminen ja liikkuva elämäntapa... monella repsahtaa sit tässä tärkeimmässä vaiheessa ja alkaa jojottelu... nälkäkuuri - repsahdus - nälkäkuuri - repsahdus jne.

[QUOTE="Isa";22417357]Laihdutan max. 500 kcal päivässä näkkileip'', vettä, kahvi ja pilttiä. Ylipainoa onkin ja paljon joten ei sillä oo paljoo väliä, vaikken söiskää ku sitä vararavintoa o:D[/QUOTE]

tässä on just se jojoilija. 500 kcal kuurin jälkeen palaat takaisin entisiin syömistapoihisi ja saat kilot takaisin ja äkkiä kans. Sano mun sanoneen...

ystäväpiiriini kulluu ihmisiä jotka jo luonnostaan ovat syöneet tuotakin vähemmän vuosia ilman että edes alkanut painonpudotuksena..aamupuuro-lounas-välipala rahka ja iltaruoka tai hedelmä...
ei tuo nyt niin opaha ole..itse olen 164 cm j apainan 104 kg j ajoskus kun on äivi- ettei vaan ole nälkä niin syön alle tuon...=D

Mä en jättänyt edes herkkuja,ja sain myös kaikki tarpeelliset vitamiinit(pirtelöistä) + söin paljon proteiinipitoista ruokaa.
Ekalla viikolla lähti 4kg,kuukauden aikana oli tippunut n.15kiloa.

Täytyy myös muistaa että painokin vaikuttaa paljonko laihdut. Jos on enemmän ylipainoo laihtuu todennäköisemmin enemmän kun vähemmällä ylipainolla. Itse mitat 172/78 ja toi 7 kiloo olis alkuun ihan jees joten taidan maanantaina tän alottaa. Koulussa tosin pitää kattoo mitä syö tarkemmin.

Yhteistyössä