SOKERIKLUBI II

Heippa vaan,
Dare on kakkunsa ansainnut.

Kipsu, aattele miten paljon siullakin on pudonnut jo sitä painoa... että varmasti se taas siitä lähtee menemään kunhan väliin vetää hiukan henkosta.

Mie etin täältäkin jotain palstaa, jossa olisi voinut huutaa työstressiä, mutta siinä onnistumatta tulin teille jupisemaan omiani. Kaaheesti hommia ja paljolti omaa syytä, kun on ns. nuori ja ns. innokas, niin haalii kaikkia mahdollisia extrajobeja kaiken ollessa jännää ja uutta. Että oma moka, mitäs läksin. Anteeksi valitus, kiitos korvista, adjö! :hug:
 
:wave: ..piän ansaittua yökkäri päivää..nuha vallannu miut ja puolet muksuista..eli kaks vanhinta ihan kipeet ja keskimmäinen vasta oireilee...mie oon vissiin nielly villasuksan :snotty: :LOL: :xmas:

tän siitä saa *atshiii* kun juoksee ves sateessa hikipäänä... :snotty:
 
en oo pieniinpäin.. ramadan on ovella ja aion ainakin yrittää parhaani.. ja se että myö mennään karuselli kerhoon.. se on pullukoiden lasten vanhemmille ja niille lapsille.. ja siel jos en opi niin en sitten missään niitä kunnon rytmejä ja liikkumista.. :ashamed: :xmas: :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Darelbeida:
..mie oon aina korvana jka olkapäänä jos tarvis..
Tänks, hyvä juttu. :hug: Samoin. Täällä onneksi alkaa jo seestyä töissäkin eli hommat hieman rauhoittua. Eli ei kamalasti motkottamista tällä kertaa. Hoitomatkoja tulee työnneltyä rattailla, ja sillä taitaa olla positiivisia seurauksia painon suhteen, ei tarvitse olla kärppänä punnitsemassa. Samoin on virkeämpi mieli ja jaksaa hihhuloida lasten kanssa. Eli kun ei itse jaksanut oikein liikkua, niin onneksi olosuhteet vähän patistaa jaloittelemaan.

Anteeksi omanapaisuus, jaksamista Ramadaniin Darelle.

 
nejäs päivä ramadania menossa.. enkä yhtään täyttä oo saanu paastota mut ei hätä oo tän näköne....VAAN SE O PUNANE JA PYÖREE!!!!!!!! :headwall: |O :headwall: :xmas: ..miun paasto sokeri on ollu jokaisena kolmena mittaus aamuna 6.9 :headwall: ja päivällisen jälkeinen 8.9 :headwall: ..vaikka oon syöny 1400 kcal mallilla ja liikkunukki niin että polviin koskee ihan kunnolla! :headwall:

mut mut mie soitan diab.hoitsulle tiistaina ja kysyn miten mie touhuun tästä eteenpäin..mut nyt mie meen lapsen kaitsijaks..zakaria osaa ryömiä jo ihan leikkipeitoltakin pois.. :D ..äsken katto silleen että *ota äiti kiinni jos saat* :D :heart: :wave:
 
mulla on kans sokerit koholla,labrassa 6.2 ja lääkäri soitteli ett alahan syödä terveellisesti..pitäis tilata aika taas ravitsemusterapeutille,vaikkakin tiedän mitä saa syödä.jos se vaikk potkis leveelle peffalle..
 
eli hivenen ylä kanttiin... :$ :ashamed:

mutta mitäs tuosta..eilinen oli perfekti sokeri päivä.. ja millä sen sai aikaan...sillä että syö pikkusia annoksia tasaisin välein ja liikkuu syömisten välissä..*yllätys!* ;) :whistle: :p

mutta nyt konttaus harkkoihin zakarian kans... :wave:
 
siis men koneessa on joku mikä lie häikkä kun saa veivata sivuja auki vaikkaa kuin kauan...jotenki tuntuu että mie täällä yksikseni höpäjän mut sit vaik niin pääasia että henki pihisee ;) .. sellanenki vielä että ukon suusta kuulu että mein liikkuminen alkaa ihan toden teolla.. ukkosellakin on masu kasvanu..siitä kun lopetti alkomahoolin kokonaan (3v täysinraitis!!! :D ) ja viimesestä tupakistaki on jo yli 3kk!!!!!! :attn: :D

mut limua ja pähkinöitä, ätskii ja karkkii ja kaikkee mahollista naposteltavaa on ukkeliini uponnu...elikkä VIHDOIN mie saan ihan oikeen apulaisen tähän *miten saan itteni liikkeelle* projektiin.. :D :heart: ja samalla saa hoidetua parihudetta... :whistle:
 
Heipsan, tulinpas tänne pyörähtämään pitkästä aikaa! :wave:

Ei, sillä ettäkö tarve sokeriklubille ois jotenkin vähentyny... :LOL: Samassa painossa mennään kuin aikaisemminkin. Oon vaan välttäny tätä foorumia keskenmenon jälkeen ku piti saada muuta ajateltavaa. No nyt on uusi alku masussa, niin uskaltaa taas tällekkin sivustolle tulla. Toivottavasti pysyy matkasta ja minä kohtuudessa... Paino vaihtelee 95-97 välillä ja olis kiva jos se pikkusen vaikka lähtis laskusuuntaan, mutta tietenkin maltilla. Sokerin ja vaalean viljan oon jättäny pois ja yritän syödä usein, mutta vähän. Viime viikolla oli jo 95 toi paino, mutta sitten viikonloppuna puputtelin paljon ruokaa (leipää etenkin..) ja nyt vaaka näyttääkin 96-97... :'( Nyt yritän taas harrastaa vihanneskeittoja kun ne tuntuu auttavan.

T: Viola ja masuasukas Pingu 5+5 :wave:
 
no niin mie oon sitten erikoislapsen täti...pikkuinen Aapo jaksaa jatkaa olemistaan elossa.. eilen oli jo osannut syödä suun kautta..no kuitenkin päiväkerrallaan vaikka miten päin..suretaan sitten jos (ja kun se suru tulee..) jos en ehi tänään katsomaan poikasta niin sitten huomenna..

ja kun mie surisin jo koko viikonlopun ja pelkäsin pahinta niin painokin tippui kahdella kilolla ..vaaka näyttää nyt 98...

ja ens viikolla meille tulee crosstraineri....isännän hankinta!!! :D

Vio-lalle onnee ja pienelle jarrusukkia ja lapasia jotta jaksaisi olla mukana terveenä loppuun asti..ja syynytyksessä ja sen jälkeenkin
 
Onnea Viola, ja moikka Dare. Pidä se mies edelleenkin savuttomana ja Allahin kurissa ja nuhteessa. :)

Kiva, että tämä klubi on vielä hengissä!!!

Niin se rd vaan vainoaa; kävin eilen sterilisaatiossa ja nukutuslääkäri piti pitkän saarnan diabeteksen vaaroista. Mie jo meinasin parkaista, että asiaan on perehdytty, kyllä kiitos, käy vaikka sokeriklubilta tarkastamassa, että jatkuvassa kontrollissa. Niin.

Mie tosiaan kävin siinä lopullisen lapsiluvun sulkemisessa eilen. Pitää vaan yrittää pitää nyt huolta näistä jo siunaantuneista. En osaa vielä suositella kenellekään asiaa punnitsevalle, on maha vielä sen verran arka, kuten ainaan leikkauksen jälkeen.

Jou, mutta lapset on ihana asia ja onnea vielä kertaalleen siulle Viola. Olikos tämä ihan ensimmäinen...? Ei pysty muistamaan - rajallinen ihminen.

Vaan kaikille hyvää jatkoa, ja kiva täällä on ainakin käydä kertomassa elämän isot asiat, vaikka ei päivittäin voikaan enää poiketa allekirjautunut. Pitäkää laiva pinnalla, varsinkin kun siihen on taas lastattu vauvoja. :hug: :flower:
 
Kiitos Dare ja Linnea! :heart:

Dare, mehän ollaan painon suhteen aika lailla samassa jamassa B) En oikein ole perillä millainen tilanne teillä on Aapon suhteen, mutta voimia joka tapauksessa! :hug:


Linnea, joo esikoinen on tuloillaan ja aika jännäähän tämä on. Oireita on ihan miksi tarpeiksi, varsinkin tämä väsymys on melkoista. Montakos lasta sulle nyt onkaan? Toivottavasti kivut mahassa helpottaa. :hug:

Tuossa viiden maissa tultiin anoppilasta ja onnistuin olemaan koko viikonlopun syömättä sokeria, jee hyvä minä! =) Nythän mulla on varmaan kuukausi takana tätää sokeritonta elämää ja vehnäjauhon välttelyä. Vyötärön ympärys on jo pienentynyt, tänään näytti n.86 senttiä entisen 89-90 sijaan, jee! Ja kyllähän se vaakakin pysyttelee siellä 96-95 vaiheilla, että pientä laskua kuitenkin. Mutta siis ihan terveellisesti ja tarpeeksi olen kuitenkin syönyt, sitä 1800 kalorin ohjetta vähän mukaillen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vio-la:
Kiitos Dare ja Linnea! :heart:

Dare, mehän ollaan painon suhteen aika lailla samassa jamassa B) En oikein ole perillä millainen tilanne teillä on Aapon suhteen, mutta voimia joka tapauksessa! :hug:


Linnea, joo esikoinen on tuloillaan ja aika jännäähän tämä on. Oireita on ihan miksi tarpeiksi, varsinkin tämä väsymys on melkoista. Montakos lasta sulle nyt onkaan? Toivottavasti kivut mahassa helpottaa. :hug:

Tuossa viiden maissa tultiin anoppilasta ja onnistuin olemaan koko viikonlopun syömättä sokeria, jee hyvä minä! =) Nythän mulla on varmaan kuukausi takana tätää sokeritonta elämää ja vehnäjauhon välttelyä. Vyötärön ympärys on jo pienentynyt, tänään näytti n.86 senttiä entisen 89-90 sijaan, jee! Ja kyllähän se vaakakin pysyttelee siellä 96-95 vaiheilla, että pientä laskua kuitenkin. Mutta siis ihan terveellisesti ja tarpeeksi olen kuitenkin syönyt, sitä 1800 kalorin ohjetta vähän mukaillen.
moikka ja onnea tuon kaventuneen uumankin vuoksi. On se kumma miten jo nuo vaaleat jauhot poissaollessaan keventävät. Varmaan sen painon ei tarvitse noustakaan nyt raskautesi aikana, mutta toisaalta, ei sen tarvitse noustakaan. Itselläni oli toinen odotus jännä sikäli, että ekassa ja vikassa neuvolassa oli sama paino. Ja vauva oli ihan kookas ja terve. Sitten synnytyksen jälkeen paino putosikin ihan älyttömällä rytinällä parikymmentä kiloa. Oi joi, että mie nautin. :D

Meillä on kaksi lasta. Ihanan ovat ihania, ainakin tänään on ollut hyvä päivä (hoitotädinkin mukaan). Ja mahakin alkaa olla jo normaali eli viikko taitaa vaan mennä tuossa sterilisaatiosta toipuessa hyvällä säkällä. Tosi nopeaa, kun on tottunut isojen leikkausten jälkeen siihen jälkikärvistelyyn varata muutaman kuukauden.

Kaikkille marraskuun jatkoa ja yhdyn tässä maassa tänään vallitsevaan melankoliaan sen koulusurman vuoksi. :'( :hug:

 
Linnea: Mulle olis kans hyvä, jos painaisin lopussa saman verran kuin nyt. Eli ei haittaa varmaan, jos alkuraskaudessa putoaa vähän ja lopussa menis takas samaan. Olipa kiva kuulla, että sulla oli terve vauva ja kaikki hyvin ja vielä sit raskauden jälkeen se 20 kilon pudotus. Oot miun idoli! :D

Hyvä, että maha alkaa olla kunnossa. Onko muuten ollut aiheuttanut ajatuksia se sterilisaatio? Mie muistan että äitillä oli jonkinlainen pieni surityö sterilisaation jälkeen, vaikka hän oli jo melkein 50 kun se tehtiin, eikä siis lapsia ollut todellakaan enää mielessä.


omaa napaa: Jee!!! Hyvä minä, vaaka näytti tänä aamuna 94,7! :heart: Ihmettelinkin eilen kaupungilla, kun kokeilin farkkuja, että numeroa pienemmät meni päälle! =) 44 kokoset mahtu ja strets-housuista olis saattanu mennä pienemmätkin, mutta aattelin sitten ettei se oo hyväksi jos puristaa. Ostin sitten ihan siitä ilosta farkut ja kietaisuneuleen. Kietaisuneule on varmaan ihan kätevä sit pitemmällä raskaanakin ja farkut istu hyvin, muta vähän isot vyötäröltä, eli pikkusen kasvuvaraa kuitenki ja olihan ne stretsit. Nyt käytän niitä vyön kanssa, seuraavaks sitten ilman vyötä, ja lopuksi varmaan hilaan ne mahan alle... :LOL: Katselin huvikseen mammavaatteita ja melkoine kauhun tunne tuli kun ne on niin suuria siitä mahan kohdalta... apua! No pitipä sit nauttia shoppailusta nyt vielä kun mulla on vyötärö! :D Ties milloin se tulee takaisin sit synnytyksen jälkeen...

Vaaleita jauhoja oon syöny nyt muutamaan otteeseen, kun maha ei meinaa sulattaa ruisleipää vaan oksennan sen ulos usein, samoin kuin lämpimät ruuat. Ruokavalio koostuu kevytjugurtista, pakastemarjoista, hedelmistä ja vaaleaa rouheleipää jos oikein pääsee nälkä yllättään. Pienet annokset on ihan must, muuten oon taas pää pöntössä.

Alkuraskauden ultrassa käytiin eilen ja pikkuinen :heart: siellä sykki, la siirty melkein viikon taakseppäin, mutta mitäpä tuosta kun kaikki oli hyvin. Nyt oonkin vasta viikolla 6+2 (enkä 7+1) ja la olis näillä näkymin 3.7.

Viola ja Pingu 6+2
 
:D ..crossitraineri on viel hakusessa kun äippä ei oo löytäny kokoamis ohjeita ja se ei yhtenä palasena mahu mein 'amerikan laivaan'.. :whistle:

mutta mies on täysillä mukana ajatuksessa laihuttaa kun hällä on jo n.5kg.n painon nousu aiheuttanut oireita terveyteen..eilen meillä syötiin viimeset sipsit ja juotiin viimeset limut..tästä lähin jos lapsilla on synttäreitä tai silleen niin saavat limuja ja snackseja jos haluavat..

ja mikä muu se tämmösen 'vanhan' täti ihmisen sekottais...PIKKUINEN VELJENPPOIKA on kasvanut jo yli puolikiloa syntymästään ja on jo kahden viikon ja kahden päivän ikäinen vaikka hesan lääkärit arvioivat että viikon korkeintaan elää..mutta rakas lapsi on aukassut silmät, osannut itkeä ja vihellellen kakkia housuun :whistle: :D :whistle: ja heilutella käsiä ja jalkoja..ja äitinsä mukaan syö kuin iso mies..ja ilman nenämahaletkua... :D

Mie en viläkään oo lopettanu rukoilemista siitä ettei poikaselle jäis pahoja puutoksia ja omien puolesta rukoilen että selviäisivät ehjin nahoin tämänkin talven yli..sellasen viel kerron että tyttöä hakattiin yhen pojan toimesta perjantaina koulussa kun tyttö ei alkanu olee sen pojan kans.. miun lilli oli vaan sanonu ettei meillä oo tapana heilastella ja ei ainakaan just siitä pojasta tykkää muutenkaan..niin ja mein neitiki on vasta 9v, joten ei sellasille kuulukkaan 'alkaa olee' vaikka ei musse oiskaan.. ;)

VI-Ola lle kauheesti onnee ja menstystä odotukseen.. ja jarrusukat pikkuselle..että jaksais pysyä mukana.. :hug: :flower: :hug: :heart: miun pitää nyt mennä ottamaan tuota sohvan vieressä taapertajaa kiinni...zakaria täyttää vasta 8kk tän kuun 24.päivä ja kävelee jo 'puita pitkin'.. :whistle: :D :wave:

kuuluillaan

ps miulla ei o ikävä yhtään karkkia ja suklaata!!!!!!! :saint: :D
 
..noin niinku 'toisella kotimaisella' ja sitten asiaan...

APUA LINNEA TAI IHAN KUKA VAAN!!!!

Mistä ihmeestä, muualta kuin kirjastosta mie saisin käsiini semmosia diabetes ruokavalio malleja..siis muutakin kuin tuon joka on sokeriklubin etusivulla...ei sillä eikö se ois hyvä..mutta kun niitä muunneltuja versioitakin on.. ainakin raskaus ajan syömisistä.. mie muistan että sain kome erilaista 'syö näin' lappua..mutta kun mie oon ne heittäny hiivatin kuuseen...varmaan sillon vuos sitten sekottu muutossa roskiin.... :ashamed: ..ei aisal mikään hirvee kiire oo enkä oo pieniinpäinkään..vissiin.. mut joku ihme miuta *ahistaa*.. huomenna soitan terkkarille muutenkin kun on silleen että rintapielissä puristelee ja itkettää ja on semmonen *haista kakka* fiilis...


vaikka miun ihanainen veljen poika onkin jo .reipas ja eloisa 1kk.. :heart: ja miun rakas kuopus 8kk kävelee kun talutetaan!!! :heart: ja miun esikoinen 13v ei oo kuin 176cm..hernekeppi...voi kun oisin yhtä laiha kuin esikko.. ;) :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vio-la:
Linnea: Mulle olis kans hyvä, jos painaisin lopussa saman verran kuin nyt. Eli ei haittaa varmaan, jos alkuraskaudessa putoaa vähän ja lopussa menis takas samaan. Olipa kiva kuulla, että sulla oli terve vauva ja kaikki hyvin ja vielä sit raskauden jälkeen se 20 kilon pudotus. Oot miun idoli! :D

Hyvä, että maha alkaa olla kunnossa. Onko muuten ollut aiheuttanut ajatuksia se sterilisaatio? Mie muistan että äitillä oli jonkinlainen pieni surityö sterilisaation jälkeen, vaikka hän oli jo melkein 50 kun se tehtiin, eikä siis lapsia ollut todellakaan enää mielessä.


omaa napaa: Jee!!! Hyvä minä, vaaka näytti tänä aamuna 94,7! :heart: Ihmettelinkin eilen kaupungilla, kun kokeilin farkkuja, että numeroa pienemmät meni päälle! =) 44 kokoset mahtu ja strets-housuista olis saattanu mennä pienemmätkin, mutta aattelin sitten ettei se oo hyväksi jos puristaa. Ostin sitten ihan siitä ilosta farkut ja kietaisuneuleen. Kietaisuneule on varmaan ihan kätevä sit pitemmällä raskaanakin ja farkut istu hyvin, muta vähän isot vyötäröltä, eli pikkusen kasvuvaraa kuitenki ja olihan ne stretsit. Nyt käytän niitä vyön kanssa, seuraavaks sitten ilman vyötä, ja lopuksi varmaan hilaan ne mahan alle... :LOL: Katselin huvikseen mammavaatteita ja melkoine kauhun tunne tuli kun ne on niin suuria siitä mahan kohdalta... apua! No pitipä sit nauttia shoppailusta nyt vielä kun mulla on vyötärö! :D Ties milloin se tulee takaisin sit synnytyksen jälkeen...

Vaaleita jauhoja oon syöny nyt muutamaan otteeseen, kun maha ei meinaa sulattaa ruisleipää vaan oksennan sen ulos usein, samoin kuin lämpimät ruuat. Ruokavalio koostuu kevytjugurtista, pakastemarjoista, hedelmistä ja vaaleaa rouheleipää jos oikein pääsee nälkä yllättään. Pienet annokset on ihan must, muuten oon taas pää pöntössä.

Alkuraskauden ultrassa käytiin eilen ja pikkuinen :heart: siellä sykki, la siirty melkein viikon taakseppäin, mutta mitäpä tuosta kun kaikki oli hyvin. Nyt oonkin vasta viikolla 6+2 (enkä 7+1) ja la olis näillä näkymin 3.7.

Viola ja Pingu 6+2
No kiitos vaan tuosta "idolista". :saint: Hehee, oisitpa nähnyt taannoin pikkujoulussa, niin et olisi enää samaa mieltä. |O

Mutta herkät nuo alkuraskauden viikot. Oi, mie muistan... :heart: Vaan niin se aika kultaa, ei tullut ekaksi mieleen justiin se kuvotus ja sitten se kuvotus ja sitten se "miksi ryhdyinkään tähän, nyt oksennan, tunne". Vaan ne menee onneksi ohi vaikka aika vähän pää pöntössä tuntuukin pitkältä.

Palaan vielä, tällä kertaa kirjaimellisesti, omaan napaan. Ei miulla minkään sortin surutyötä tarvittu tähän hätään, siis sterilisaatioon. Tai ehkä joku promillen verran korkeintaan. Oli oma kapasiteetti venytetty ja vanutettu kyllä jo sikäli äärimmilleen kaiken rd;n, pitkien synnytysten (kumpikin leikattiin lopulta), pitkien (yöt rassasi ja ruokavalio) imetysten ja lasten allergioiden ja astmavalvomisten takia. Paino sanalla VALVOMINEN. En usko tosiaan, että olisi pää kestänyt enää nimenomaan niitä valvomisia ja kantamisia.

Olen tämmöinen lälläri (enkä mikkään idoli); ennen lypsettiin lehmät ja samalla imetettiin lasta, eikä mitään maitoallergoita tai "tiabeeteksiä" oltu edes keksitty. Oi niitä aikoja. Silloin ei oltaisi näillä rahkeilla kovin pitkälle pötkitty. Tosin ennen vanhaan olisin ottanut mieheksi ekan vastaan tulijan, jonkun Ronkolin Mattin, kovan työmiehen ja ehdan isännän. Se olisi ollut niin lyhyt, että lapset olisivat olleet pikkuruisia, ja mahtuneet syntymään alakautta siellä saunassa. Sitten oisin mennyt navettaan lypsylle. Ja oltaisi asuttu samassa tuvassa kissain ja hiirten kanssa, ja tän mielikuvitus Matin geenit olisivat olleet niin raavahat, jotta mittäin yliherkkyyksiä ei oltais suvaittu. Niin. Toista se on nykymaailmassa, kun saa ukkojen kanssa nirsoilla ja valita vuositolkulla, jotta mikähän sitä ottais. Ottaa sitten ihan summamutikassa semmoisen miellyttävän ja jo ollaan keitelty semmoiset sopat, että miten kehtaavat.

Joo, siis ei ollu vaikeeta tehdä sitä päätöstä. Nyt vaan vähän kauhu-panikoittaa, kun on Täti Punainen sekaisin kuin Ellun kuuluisa kana. Jo sieluni silmin näen, miten on klipsit ja nipsit irronneet munanjohtimista, tai sitten ne siittiöt (mitäs on viisaat geenit) ovat kiivenneet vaan röyheenä niitten nipsien ohi, mistäs sitä tietää? Ei ois kiva ei.

Hirmu sepostukset. En ole vielä kunnolla lukenut muita viestejä, mutta ainakin DARE kyseli jottain osviittaa rd-ruokavalioon. Mie sain kaikki materiaalit neukusta tai saikusta (hirveitä sanamuunoksia), mutta tierä, voisiko kirjaston täti auttaa, tai googleta raskausdiabetestä. Torvelot neuvot, kun olet varmaan jo googlella yrittänyt. Mutta hei, ainakin
finellin sivuilla on jotain tietoa mitä mikin ravintoaine sisältää. Ei tainnut auttaa? Aika käypiä ruokavalioita saa myös terveyslehdistä ja ainakin Hanna Partasen ohjeet on aika terveellisiä. En ole kyllä jaksanut itse mitään vässäillä, mutta ehkä toiset jaksaa.

Mie olen vetänyt jo kuukausitolkulla kaupan lanntulaatikkoo, ei siinä ehkä kauheesti kaloreita ole vaikka tuhdilta tuntuukin.

Nyt mie menen lukemaan loput viestit, eikö olekin jännää tietää. Joo, mutta voikaa hyvin ja olkaa kiltisti, jotta Pukki muistaa hyvällä.

HAUSKAA JOULUA KAIKILLE! :hug:
T. Linnea :xmas:

ps. Pähkäilin Dare, et miten saisin siulle laitetuksi yy;tä, mutta en enää osaa! Jee. No 'supattaa korvaan', kannattaa ottaa tuo lyömisasia esille siellä koulussa. Asia on nimittäin niin, että opettajat voivat antaa vain jälki-istunnon tms. tai yrittää jututtaa sitä lyöjää perheineen, siis siinä koulun keinot pääpirteissään.

Poliisi muistuttaa (siis en mie), että löyminen, se on pahoinpitely tai lievä pahoinpitely, ei siis mitään "pelkkää koulukiusaamista". Ja vaikka tuo "kaveri" on tietty alaikäinen, niin ilmoitus poliisille takaisi sen, että sieltä otetaan yhteys sosiaaliviranomaisiin, ja he voivat seurata pojan perheen tilannetta ja miten se kehittyy. Siis ainakin tulee virallinen merkintä papereihin. Tuskin se tapojaan parantaa (eikä sittenkään) jos ei asiasta mitään konkreettista seuraa.

En patista mihinkään, mutta tuli vaan mieleen, kun tuo asia on aika pinnalla täälläkin maailman kantilla.

Jaksamista ja pitäkää puheyhteys edelleen lapsiin, he eivät aina ole kovin kärkkäitä kertomaan ns. kiusaamisesta.
 
siis sie soortp karjaline 'sisko' miten siun muutama rivi saikin miulle talitintin visertämään korvaan (tai sit se on noiden kahen pojan *viuu viuu*pollari leikki... :LOL: :headwall: :heart: )...mie googletan.. nyt ku noi on tuossa tekemisen touhussa ja kuopus jaksaa yllättää nytkin oli puoli bilteman mainosta kitalaessa.. :headwall: :ashamed: :LOL: ..ja vauhti kiihtyy..ja juoksee nyt sohvan vierellä isompien pollari kaarojen perässä...googletan ja silleen ja puutun asiaan jos vielä joku meidän rinsessaan kajoaa siellä koulussa... :wave:

ja jouluja kaikille...terveisin turvonnu sinivalaan kokoinen mursu... :xmas:
 
Mie nostan tätä laivaa, joka sokerimeressä seilaa.

Joulun saldo +1.6kg. Pidetään hatuistamme kiinni.

Katsoin telkkaria ja viisastuin, ihmisen pitää ihan kauheen suuria määriä syödä kasviksia, jotta saa kaikki vitaminit. Niissä onnettömissa on niin vähän kaloreitakin. Ihan luonnonlääkettä kaikki tyyni. Valkosipulikin auttaa (neljä raakaa kynttä päivässä) jopa potenssi ongelmiin. Samassa ohjelmassa mitattiin, miten paljon suolistokaasuja ihminen tuottaa. Papuja syöneet tuottivat kolmisen litraa päivässä. Jos söi kasviksia, niin kaasuttikin vähemmän.

Kaikkea sitä oppii, kun vanhaksi elää. Kun vielä löytäisi kunnollisia kasviksia näillä keleillä. Etteivät maistuisi puulta tai kemikaaleilta. Vaan yritämme löytää.

Voikee hyvin.
 
Hellurei naiset! :wave:

Mie oon ollu reissussa pitkään. Tosin ennen joulua en ollu reissussa, oli vaan hullun kiireistä opiskelun ja oksentamisen kanssa... Oksuilu helpottu reissussa, enkä oksentanu enää ku liikennevälineissä, mutta kappas kun tultiin Suomeen, se on tullut pirulainen takaisin... Melkein joka päivä taas yrjöän parhaina useamminkin ja öklötys vaivaa... Ja viikkojahan on jo 17+2, että se siitä alkuraskauden pahoinvoinnista. :x

Möyrimisiä oon tuntenu masusta jo muutaman viikon, ihan mukavasti rauhoittaa levotonta mieltä. Samoin tällä viikolla oli mukavaa kun kuunneltiin sydänääniä ekaa kertaa ja siellähän se pikku :heart: pamppaili. Nt-ultra jäi välistä reissun takia, mutta oonhan mie sen pikkusen nähny jo kahesti ruudulta. Alkuraskauden ultra kustannettiin ite ja ekassa neuvolassa 10. viikolla kateltiin kans ultraa, ku neuvola oli just semmosen kojeen saanu. Kyllä se silloin jo pyöri siellä kuin väkkärä ja kädet ja jalat huito joka suuntaan. Sitä vaan pitäis koko ajan saada todisteita toisen olemassaolosta, ku muuten alkaa taas huolettaa. J avaikka möyrintää tuntuu, sitä ei aluksi kuitenkaan voinu olla varma oliko se just sitä.

Äitiyshousuja oon ostanu nyt viikon sisään kahdet, kun alkaa oleen mukavammat, mutta ei musta vielä kukaan oo pelkän mahan näkemisen perusteella ainakaan tietääkseni arvannut että oon raskaana. Paino on edelleen alempi kuin raskautuessani. Sikäli kyllä positiivista, mutta suurimmalta osin se kyllä johtuu oksuilusta eikä rautaisesta itsekurista. Tosin olen aika hyvin onnistunut välttämään sokeriherkut, vaikka ne olis kiuksauksena usein ku ei oikein moni juttu pysy sisällä. Eli tähän mennessä ihan hyvä dieetti tämä raskaus on ollu mulle.. :LOL: Että suosittelen.... onhan tässä niitä "sivu"vaikutuksiakin sitten...

Neuvolassa kyselin ja sanottiin, ettei haittaa mitään jos yritän pitää painon tässä samassa raskauden loppuun asti. Sittenhän oisinki yhtäkkiä laihtunu ku synnytän. Tai onhan mulla nyt jo tippunu semmonen 3,5 kiloa. Mie yritän syödä terveellisesti, mutta se on aina välillä vaikeaa ku ne ruuat joita voin syödä oksentamatta on vähän rajoitettuja. Ennen joulua en evoinu syödä muuta ku puuroa, perunamuusia ja pilttiä. Maha ei tykänny mistään ruuasta missä on palasia. On se puuro varmin vaihtoehto edelleen jos on huono mahapäivä. Tänään aloitin aamuni kuitumuroilla ja tunnen sen kyllä kurkussani... Leipä, etenkin ruisleipä on tosi huono idea, samoin suurin osa vihanneksista. Kasvissosekeittoa ostin eilen monta paketillista ku se uppoaa mun mahaan ku on tolleen siloisessa muodossa. Kyllähän tämä alkaa tympiä tämä huonovointisuus, etenkin kun reissussa pystyin syömään salaattia ihan hyvin. :( Mutta eipä se auta ruikuttaa, ei muuta ku eteenpäin, sano mummo lumessa. Ja kyllähän tää viimeistään ens kesänä loppuu...

Viola ja Pingu 17+2 :wave:
 
Paino seilaa 80-85kg :)
Hengissä kuitenkin, työ elämään palanneena.
Suklaaton tammikuu kariutui tänään kun vedin kerralla 200 g suklaata. YÖK mikä olo.
Edellisessä työpaikassa kävin inbody koneessa mikä väitti että mun lihakset painaa 52 kg ja mun tavoite paino on 71kg eli ei ole paljon enää matkaa tavoitteeseen.
Olin ihan varma että sokeriklubi on tippunut kaaaaauas alas mutta täällähän se vieläkin kökkii :) Ihanaa!
Violalle tsemppiä raskausajan syömisiin. Hienosti se menee eikä varmaan haittaa vaikka lopussa sitten tuliskin hiukan lisää. Tietty se on mahtavaa jos saat pidettyä samassa!
Moikka vaan kaikille muille.
Muistatteko vielä mitä teillä oli painot silloin 2005 jouluna ja sitä edellisenä syksynä kun aloitettiin? Mulla oli pahimmillaan 106kg, hyvä kun ei ole tullut takaisin vaikka en olekaan laihtunut.
Nyt taas uusilla tuulilla eteenpäin. :D
 

Yhteistyössä