Päiväkodin herkkäper*ehoitajat...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermot menee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermot menee

Vieras
Aamulla kun vein lapset hoitoon kera lämpimien villavaatteiden niin hoitaja siinä ihan pokkana totesi, että hyvähän ne on olla, mutta ei me ulkoilla näin kovilla pakkasilla ollenkaan :o

Kysyin, että siis koko viikkona niin vastaus oli, että ei kun on niiin kylmä...

Itse olen töissä päiväkodissa ja meillä kyllä ihan yhtä lailla ulkoillaan kuin ennenkin, MUTTA vain vähemmän aikaa... Mä en jaksa käsittää tuollaisia herkkäperseitä, jotka ei vaan viitsi mennä sinne ulos kun siellä on niin kylmä...
Itsellä lämpimät toppahousut ja takki sekä alla sopiva määrä vaatetta eikä ollut yhtään kylmä.

Että ihan kiva viikko tiedossa, kun lapset ei pääse ulos ELLEN minä työpäivän jälkeen lähde niiden kanssa ulos :(

No onpa melkoisia arkajalkoja jos pkkasella ei mee ollenkaan ulos. Mut tuli mieleen että jos kaikilla lapsilla ei ole sään mukaisia vaatteita. Esim. meidän eskarin ryhmästä kaikilla ei ole sadevaatteita joten ne eivät voi ulkoilla koko ryhmä jos sataa :/ tämä siitäkin huolimatta että sieltä on pyydetty sadevehkeet viemään.

Kyllä mäkin ulkoilen joka päivä mun hoitolasten kanssa. Tänään oltiin sekä aamu- että iltapäivällä tunti ulkona. Aamupäivällä oli 19 astettta pakkasta, iltapäivällä 20 astetta, ja hyvin tarettiin kaikki, kun oli sopiva vaatetus, mulla esim. kahdet villasukat kengissä.

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Uskomatonta! Kyllä meidän pk:ssa ulkoillaan vaikka olis vähän enemmänkin pakkasta. Mä varmaan antaisin ap:nä palautetta päiväkodin johtajalle.

Meillä oli tänään pojalla vapaapäivä, päiväkodin piha näkyy meidän ikkunasta, eikä sielläkään kukaan ulkoillut koko päivänä. Pakkasta oli n -13astetta. Toivottovasti huomenna sit menee pihalle, vihdoinkin kun pääsi kurahousuista eroon.

mua ärsyttää ne lauseet siinä päiväkodin esittelylapussa "ulkoilemme joka säällä, lapsella pitää olla säähän sopivat vaatteet". Eivät todellakaan ulkoile, tekis mieli jättää esim sadetakki viemättä, koska eihän sitä tarvita... Kovilla pakkasilla ymmärrän että 1 vuotiaat ei ulkoile, jos eivät kunnolla liiku vielä. mutta esim 5v kestää -15 pakkasta, äitinsä kun on kävellyt esim -35 pakkasessa useamman koulumatkan ;)

Alkuperäinen kirjoittaja :
Täällä etelässä oli -10-13 C ja olivat menneet vähän ennen neljää ulos....hain likan puoliviiden aikaan kotiin.

Toi iltapäiväulkoilu on vähän eri juttu, kun joutuvat aikatauluttamaan ulos menemisen viimeisimmäksi haettavan lapsen mukaan. Ettei siis joku joudu olemaan pihalla esim. kolmea tuntia -20 asteen pakkasessa. Tästä syystä aikaisemmin haettaville saattaa tulla varsin lyhyt ulkoiluaika.

Höh, meillä saman verran pakkasta ja ihan hyvin olivat tarjenneet ulkona. Kyllä kantsis vähän huomauttaa pk:n johtajalle, voihan siellä pihalla olla vähän lyhyemmän aikaa. Luulis että niillä hoitajillakin menee hermot kun lapset riekkuu sisällä...

Alkuperäinen kirjoittaja korpi kuusen kannon akka:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Pakkasta aamulla klo 8 oli -13 astetta - 9-10 maissa kun me mentiin töissä pihalle oli -10 :)

Jaa että kovat pakkaset... hohhoi |O
Naurettavaa päiväkodin hoitsuilta. Meidän leveysasteilla ulkoiltiin tänään - 20 asteessa..

NIINPÄ!! Sanoppa muuta... ;) Ilmeisesti heidän mittari näytti just - kuinka ollakaan - sen 11 astetta jos siellä sitten on joku 10 asteen raja ;)

Muutenkin tuo paikka on ihan pyllystä, mutta tää veti jo ihan pohjat :(

Ulkoiluun on olemassa pakkasrajat- joka meillä on -15. Kun ulkona vielä tuulee, niin sehän lisää pakkasen purevuutta. Ryhmässä on usein 20+ lasta, JA kaikilla ei tosiaan ole tuota sään kestävää varustusta niinkuin ap:n lapsella.

Kannattaa varmaan asiasta rakentavasti omassa päiväkodissa keskustella, tällä foorumilla purnaaminen tuskin asiaan vaikuttaa ;) mm. itse sain tänään meidän ulkoilukäytäntöä eräälle isälle perustella.Kyse ei todellakaan ole aikuisten "laiskuudesta" ulkoilla. Kuten itse varmaan pk-työntekijänä tiedät, niin helpommalla pääsee kun ulkoillaan....

Nämä on aina vaikeita asioita. Menet ulos pakkasella niin tulee sanomista. Jäät sisälle pakkasilla niin siitäkin tulee sanomista. Ihan sama valitus sadepäivinä. Toiset vanhemmat haluaa että lapset ulkoilee sateellakin ja toiset vanhemmat siunailee, kun sellasella sateella ulkona.. Huoh.. Miksiköhän vaihdoin alaa joskus .)

Alkuperäinen kirjoittaja pk täti:
Kuten itse varmaan pk-työntekijänä tiedät, niin helpommalla pääsee kun ulkoillaan....

Tämä on NIIN totta! Tietäisittepä vanhemmat miten hirveitä on päivät, kun syystä tai toisesta ollaan koko päivä sisällä...

Yhteistyössä