Olen päiväkodissa harjoittelussa ja ...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harjottelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olette kyllä julmia tyyppejä, ei voi muuta sanoa.

Jos aikuisella nousee ulkona kuume niin silloin on varmasti KYLMÄ ja 38 on jo kuumetta ja monilla on jo tosi huono olo tuossa vaiheessa.
On kyllä julmuri ollut joka ei päästä harjoittelijaa sisälle aikaisemmin ja vielä epäilee onko kuumetta ollut laisinkaan (ei ole hänen tehtävänsä arvioida kenekään sairauksia vaikka olisi tiheäänkin ja vielä jos lääkäriltä lappukin )

Kyllä tuollakin alalla on ihmisiä joista näkee jo kilsan päähän että on väärällä alalla.

T:kokemus puhuu

[quote="vieras";25063838]kuka voi kesken työpäivän ruveta mittailemaan kuumeita itseltään? Päivä vedetään loppuun ja sitten mietitään että mitä nyt tehdään.[/quote]

jokainen

niin siis ajattelin että olisin mennyt noin 5minuttiia aikaisemmin sisälle riisumaan ulkokamppeet jja mittaan sen kuumeen. mutta se 5min venyi sitten siihen 20 minsaan. mulla todellakin oli niin heikko olo että jalat ei meinanut kantaa ja sain itkeä kotona kun rintaan pistää ym. ja menen huomenna lääkäriin tai maanantaina,tiedä vaikka keuhkonkuume olisi. yskittääkin ja kova kuume edelleen.siitähän vastaav riemastuukin jos joudun vielä olemaan pois. ei usko että olen sairaana ja olin silloin 3päivää. kun vaikka vein lääkärin todistuksen.

Sinun olisi ehkä ollut viisainta oikeastaan vain ilmoittaa, että nyt on niin huono olo ja "tosi kyseessä", että sinun on mentävä sisään. Kyseleminen ja kylmästä valittaminen on liian ympäripyöreää ja antaa vastaaville ja työkavereille väärän kuvan ehkä. Oikeasti sairaana ei pidä olla työpaikalla.

Ekassa viestissä sanoit että oli vilu ja heikko olo. nyt sitten yhtäkkiä olikin kauhea heikotus ja pyörtyminen lähellä. Luuletko että kotiäidit saa tuuraajan paikalle kun vähän heikottaa. Akuutissa sairaustapauksessa pääsee kotiin vaikka samantien. vilu ja heikko fiilis ei vain ole päteviä syitä jättää työtehtäviään kesken. Ja jos pk:ssa ollaan kohta lähdössä sisään niin pianhan siinä on jo uniaika lapsilla ja hyvää aikaa poiketa vaikka lääkärissä hankkimassa lappu.

Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapoikienmamma;25064028:
Sinun olisi ehkä ollut viisainta oikeastaan vain ilmoittaa, että nyt on niin huono olo ja "tosi kyseessä", että sinun on mentävä sisään. Kyseleminen ja kylmästä valittaminen on liian ympäripyöreää ja antaa vastaaville ja työkavereille väärän kuvan ehkä. Oikeasti sairaana ei pidä olla työpaikalla.

Niin, ja jos tuo vastaava ei usko (!!??), että olit kipeä , vaikka sinulla lääkärintodistus, niin sitten puhupas jollekin vastaavalle sieltä koulusta tai mistä sinut tuohon harjoittelupaikkaan on laitettu. Tuo on vastaavan puolelta epäasiallista kohtelua.

Mut joskus joku työkkärin täti keksi laittaa tarhaan harjoitteluun ja sinnehän oli mentävä kun olin työtön vaikka ammatti ja siitä työkokemusta jo olikin.

Oli vaan aika vittumaista olla kun ei ollut mitään ulkoiluvaatteita alkutalveksi. Siihen ikään mennessä oli pärjännyt aivan hyvin kävelykengillä, villakangastakilla ja suorilla housuilla/farkuilla. Oli aika helvetin kylmä ja varaa ei ollut kunnon takkiin, kenkiin ja housuihin eikä niitä paljon huvittanut ostaakaan jonkun 3 kk harjoittelun takia kun en enää niitä sen jälkeen tarvitsisi. Ja kuukaudessa toimeentulotuen lisäksi sai jonkun 80€ "ylimääräistä" joka jo kului bussimatkoihin.
Siellä yritti sinnitellä monta tuntia ulkona ohkasissa juoksuhousuissa ym. kun ainahan mä harjoittelijana olin ensimmäisenä ulkona ja pääsin viimeiseksi sisälle.

Kyllä ainakin tuolla tarhassa jätettiin täysin toiselle alalle kouluttautunut, lapsien kanssa hyvin vähän tekemisissä ollut henkilö täysin yksin vastuuseen 25 lapsesta ulkona. Ja sisälläkin työntekijät "käyvät vain nopeata syömässä" (=puolentoistatunnin juorukerho kun toisella osastolla on yksinään samanlainen harjoittelija kuin minä).

Tuon kokemuksen takia en kyllä koskaan laitalastani tarhaan jossa se jätetään heitteille kun vakinaiset istuu kahvilla.

Yhteistyössä