Laitoin vauvan ulos nukkumaan ja pakkasta -17astetta -oliko julmaa?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minttu

Vieras
Ei millään sisälle rupea unille tuo meidän tyttö. Ja kauhuissani mietinkin, mitä tästä päivästä tulee, kun ulkona oli kovempi pakkanen... No, päädyin kuitenkin laittamaan vauvan ulos, kun pakkasta oli "enää" -17astetta. Onkohan siellä liian kylmä puolivuotiaalle vauvalle?

Päällä on kaksi puseroa, kahdet housut, toppapuku, kypärämyssy ja karvalakki, topparukkaset ja köllöttelee siellä makuupussin sisässä ja vielä villavilttiin käärittynä. Ja vaunujen suuaukon suojana harso. Ja ei ihan raa'assa ulkoilmassa ole, vaan tuossa kylmällä kuistilla, ei siis tuuli ainakaan pääse vaunuun.

Luuletteko, että pärjää?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minttu:
Ei millään sisälle rupea unille tuo meidän tyttö. Ja kauhuissani mietinkin, mitä tästä päivästä tulee, kun ulkona oli kovempi pakkanen... No, päädyin kuitenkin laittamaan vauvan ulos, kun pakkasta oli "enää" -17astetta. Onkohan siellä liian kylmä puolivuotiaalle vauvalle?

Päällä on kaksi puseroa, kahdet housut, toppapuku, kypärämyssy ja karvalakki, topparukkaset ja köllöttelee siellä makuupussin sisässä ja vielä villavilttiin käärittynä. Ja vaunujen suuaukon suojana harso. Ja ei ihan raa'assa ulkoilmassa ole, vaan tuossa kylmällä kuistilla, ei siis tuuli ainakaan pääse vaunuun.

Luuletteko, että pärjää?

Unohtui karvatöppöset laittaa tuohon :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minttu:
Ja vaunujen suuaukon suojana harso. Ja ei ihan raa'assa ulkoilmassa ole, vaan tuossa kylmällä kuistilla, ei siis tuuli ainakaan pääse vaunuun.

Luuletteko, että pärjää?

Pärjää.Oletko muuten mitannut kuistin lämpötilan?
Nukkuisiko vaunuissa sisällä?Vaikka makuupussin sisällä?

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Minttu:
Ja vaunujen suuaukon suojana harso. Ja ei ihan raa'assa ulkoilmassa ole, vaan tuossa kylmällä kuistilla, ei siis tuuli ainakaan pääse vaunuun.

Luuletteko, että pärjää?

Pärjää.Oletko muuten mitannut kuistin lämpötilan?
Nukkuisiko vaunuissa sisällä?Vaikka makuupussin sisällä?

Muutaman kerran oikein kovilla pakkasilla olen saanut sisällekin vaunuihin nukkumaan, mutta tuskaista se on :( Kuistilla on ehkä muutama aste lämpimämpää kuin ulkoilmassa.
 
AIka vähän on mun mielestä päällä, ei mitään villapukua tms? VArmaan jonkun aikaa pärjää, mutten kyllä yli kahta tuntia antais nukkua, kylmäähän tuo ilma on jo hengittääkin. :)

Onneks on kuistilla, siinä on parempi kuin ihan ulkosalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
AIka vähän on mun mielestä päällä, ei mitään villapukua tms? VArmaan jonkun aikaa pärjää, mutten kyllä yli kahta tuntia antais nukkua, kylmäähän tuo ilma on jo hengittääkin. :)

Olihan kuitenkin makuupussi ja villlapeitto.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
AIka vähän on mun mielestä päällä, ei mitään villapukua tms? VArmaan jonkun aikaa pärjää, mutten kyllä yli kahta tuntia antais nukkua, kylmäähän tuo ilma on jo hengittääkin. :)

Onneks on kuistilla, siinä on parempi kuin ihan ulkosalla.

No eilen oli saman verran päällä ja pakkasta oli noin -12 astetta. Ja silloin oli aivan hiessä, kun otin ulkoa pois -eikä nukkunutkaan kunnolla, oli vissiin liian kuuma. Joten ajattelin nyt olevan sopivasti vaatetta.... Ja äsken kävin kurkkaamassa niiin nukkua tuhisi lämpimänä. Vaunujenkin sisäpuoli tuntui lämpimältä, eli ei se hengitysiman niin kylmää ole.
 

Yhteistyössä