Pahoitin mieleni..vieras täti kauhisteli kaupassa lapseni nimeä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ewwewee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vanhemmat ihmiset tuntevat monta vanhan polven Eeliä. Heille on joskus kauhistus tämä ihan normaali nimikierto: Helmi, Kerttu, Niilo, Olavi... Itse ovat antaneet lapsilleen nimiksi Jaanaa ja Karia :)

Noh, pojan nimi on Eeli. Ei varmaan kaikkien makuun, mutta ei nyt sellainenkaan, että tarvitsee kovaan ääneen kauhistella. Mieheni setä on myös saman niminen. Lapsi on esikoinen ja ujostelen välillä muutenkin isompien ostosten tekemistä lapsi mukana (jännittää mitä teen jos lapsi alkaa itkeä kovaa jne..) , joten kyllä tuo saa pahalle mielelle.

Kuuliko täti nimen oikein vai onko mahdollisuus, että kuuli sen Eeviksi tai Eetiksi (tiedän yhden Eetin) ? Vanhemmat ihmiset ovat varmaan tottuneempia Eelis-nimeen, mutta ei Eelissä minusta mitään ihmeellistä ole. Itsellä meni hetken tottua, että tuttavan poika on Elia ei Elias, tahtoi tuo s tulla aluksi vahingossa esim. nimeä taivuttaessa.

eelihän on tosi vanha nimi, luulisi tädin kuulleen sen ennenkin. vai siksikö kauhisteli, kun olet mennyt antamaan sellaisen nimen, jonka hän muistaa lapsuudesta joltainj papaplta? joka tapauksessa, ei kannate välittää pätkän vertaa siitä, mitä muut omisita lapsista tai niiden nimistä ajattelee. pääasia että itse tykkää. ymmärrän kyllä, jos tulee paha mieli siitä, että joku arvostelee sitä, että on valinnut lapselleen sen nimen, joka itsestä on maailman ihanin ja sopivin. kyllä minullekin tulee siitä paha mieli, jos joku arvostelee tai kauhistelee meidän lasten nimiä.

Poikamme on Iikka ja kyllä monet ihmettelee ja suorastaan järkyttyy nimestä. Pojalle se sopii ku nenä päähän. :)
Kaverini ku kuuli nimen eka kertaa niin kysy suoraan et oikeesti ettekö parempaa keksiny?
Kyllä ne kommenttit aluksi minuakin itketti mut en jaksa enää välittää ja poika oikasee itse heti jos nimi sanotaan väriin esim Ilkka.

Hölmäjä ihmisiä löytyy joka kylästä - ja kaupasta. Nimen kommentoijahan tuossa osoitti idioottimaisuuttaan, joten niin sinunkin kannattaa asiaan suhtautua. Nolo ihminen, jonka kommenteista ei kannata loukkaantua. Tuollaisille pitää vaan sanoa, että nimi on se mikä on, mutta kasvatan sentään lapseni käyttäytymään sivistyneesti ja sen on asian ovat sinun vanhempasi näköjään jättäneet tekemättä.

Älä välitä. Sinähän sen nimen olet halunnut antaa rakkaallesi ja pidät siitä. Voit ajatella, että se ei ole sinulta pois jos joku muu ei siitä tykkää, hänene käytöksensä on hänen tapansa toimia voit voit itse päättää miten suhtaudut kyseiseen lausahdukseen. Sen ei tarvits vaikuttaa sinuun jos niin päätät. Olet vain onnellinen, että sinulla on ihana lapsi ja olet saanut valita hänelle juuri sen nimen josta sinä pidät. :)

[QUOTE="noh";24021759]Kuuliko täti nimen oikein vai onko mahdollisuus, että kuuli sen Eeviksi tai Eetiksi (tiedän yhden Eetin) ? Vanhemmat ihmiset ovat varmaan tottuneempia Eelis-nimeen, mutta ei Eelissä minusta mitään ihmeellistä ole. Itsellä meni hetken tottua, että tuttavan poika on Elia ei Elias, tahtoi tuo s tulla aluksi vahingossa esim. nimeä taivuttaessa.[/QUOTE]

Minulla on poika Elia ja minua häiritsee ihan hirveesti jos ihmiset ei osaa nimeä sanoa oikeen. Oikasen kyllä heti. Ja saan närkästyneitä katseita :)

Eeli on mukava nimi! Isoenoni oli Eeli :)
Jollain voi tosiaan olla huono muisto jonkun nimisestä ihmisestä, ja sen takia koko nimi kuulostaa rumalta. Itse pidin varmaan 15v nimeä Toni kauheana, koska ala-asteella luokallani oli yks ilkeä Toni. Joo tosi kehittynyttä mutta ei sille oikein mitään voinut, joskaan en sitä koskaan kenellekään Tonille sanonut. Törppö täti ei vain pitänyt mielipidettään omana tietonaan...

Noh, pojan nimi on Eeli. Ei varmaan kaikkien makuun, mutta ei nyt sellainenkaan, että tarvitsee kovaan ääneen kauhistella. Mieheni setä on myös saman niminen. Lapsi on esikoinen ja ujostelen välillä muutenkin isompien ostosten tekemistä lapsi mukana (jännittää mitä teen jos lapsi alkaa itkeä kovaa jne..) , joten kyllä tuo saa pahalle mielelle.

Toihan on ihana nimi!! siis ihan oikeesti!! sillä tädillä nimeä haukkuneella on kyllä huono maku :D

Älä välitä, kaunis nimi:)
Näitä arvostelijoita riittää... Esim. Meillä on tuo nuorempi 2kk ja se ei vaan nukahda ilman armotonta huutamista, ihan sama onko sylissä, vaunuissa vai missä, jokakerta ennen nukahtamista huudetaan.
Oltiin ruokakaupassa ja vauva parkui kärryissä, en viitsinyt ottaa syliin, kun ei se asiaa muuta, vaan ajattelin että hoidtaan mielummin ostokset nopeasti.
No eiköhän tähän yksi täti tullut päivittelemään kuinka pienellä on paha olla ja ei pitäisi kauppaan lähteä jne.
Jatkoi vielä ukolleen papatusta siitä, että kun nuoret tekee lapsia ja ei sitten jaksa hpitaa niitä jne. Mainitsi vielä senkin että kun isompikin noin pieni vielä ja pitänyt toinen tehdä.
Okei no toi esikko täyttää ens kuussa 2 vuotta, eli on pieni mutta ikäeroa noilla kuitenkin se 1v8kk, eli ei nyt ihan mahdotonta mun mielestä?

eli olin 5kk vauvani kanssa kaupassa. viereen pöllähti joku hieman erikoisen oloinen täti, joka kysyi "saanko katsoa vauvaasi". Täti katsoi vauvaa ja kysyi sen nimeä. Sanoin lapsen nimen, johon täti kysyi "siis mikä". Sanoin nimen uudelleen ja täti alkoi kovaan ääneen MITÄ SINÄ SEllAISEN NIMEN MENIT ANTAMAAN??? Olin tyrmistynyt ja sanoin, että pidän siitä nimestä.

Menin sitten seuraavaan hyllyvälikköön ja kuulin kun sama täti selitti jollekin kovaan ääneen "äskeinen nuori äiti oli antanut lapselleen nimeksi X, voitko kuvitella". En sitten kuullut mitä se toinen vastasi.

Lapsen nimi on aika tavallinen, löytyy kalenterista ja joka vuosi kastetaan parisataa.. Nimi ei myöskään tarkoita mitään erityistä, on ihan helppo ääntää jne.. Mistään sellaisesta ei ole kyse.

Juu, ja täytyy myöntää, että itkua nieleskellen lähdin kaupasta ja autossa sitten kyyneleet valui. Tuntuu pahalta, miksi joku haluaa olla noin ilkeä tuntemattolle ihmiselle?

Todella ajattelematonta joltain tollanen kommentti. Älä ota itseesi! Ole ylpeä nimestä ja lapsestasi! Ehkä tällä tädillä oli vaan paha päivä tai muuten vaan on idiootti. Tsemppiä!!!!!

KIITOS! Nyt sainkin yhden uuden nimen tulevan pojan nimilistalle! Kiitos, kiitos! Ennestään kaksi tyttöä ja tämä tuleva poika, ja tuntuu että nuo pojan nimet on jotenkin ihan kadoksissa. Ihana nimi!

(Niin ja sen tädin käytöksen voit jättää ihan omaan arvoonsa, vaikka ymmärrän että harmittaa.)

[QUOTE="noh";24021759]Kuuliko täti nimen oikein vai onko mahdollisuus, että kuuli sen Eeviksi tai Eetiksi (tiedän yhden Eetin) ? Vanhemmat ihmiset ovat varmaan tottuneempia Eelis-nimeen, mutta ei Eelissä minusta mitään ihmeellistä ole. Itsellä meni hetken tottua, että tuttavan poika on Elia ei Elias, tahtoi tuo s tulla aluksi vahingossa esim. nimeä taivuttaessa.[/QUOTE]

Meillä Eelis kääntyy vanhempien ihmisten suussa Elias ja Eemil muotoon.