Idiootti ja äiti kaupassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oulussa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meitä tuijotetaan usein, kun kuljetaan tummaihoisten lastemme kanssa. Ketään meistä ei ole häirinnyt, että lapset tuijottavat, mutta se häiritsi, kun eräs tyttö tuijotti ja äitinsä alkoi kovaan ääneen sihistä, että ei saa tuijottaa. Silloin tuli sellainen olo, että äidin mielestä lapsissani oli jotain vikaa, koska heitä ei saa katsoa.

Että sihiskää kiitos vähän hiljempaa. :) Lapsiakin ihmetyttää, miksi ihmeessä heitä ei saisi katsoa...

Minä kyllä veikkaan, että juuri ne lapset tuijottavat, joille on hyssytelty ja sanottu, että ei saa katsoa. Lapsi on luonnostaan utelias ja tarkka havaitsemaan asioita, minunkin kolmevuotias tyttöni on avoimesti ihmetellyt esimerkiksi ns. talidomidi-aikuista ja ihmistä, jolla paljon tatuointeja (ooh, äiti mä näin tolla hienoja kuvia). Olen selittänyt, että on olemassa kaikenlaisia ihmisiä, myös tuollaisia, ja että ei tarvitse huudella tai osoitella. Katsoa saa, ihan tavallisesti kuten kaikkea muutakin. Miltä se mahtaa tuntua niistä katsottavista, kun lapsia pyydetään kääntämään katse ja supatellaan? Miltä itsestäsi tuntuisi, jos lapsia kiellettäisiin katsomasta sinua?

Maailmassa ON kaikenlaista ja lapset voi kasvattaa ajattelemaan, että niin kuuluukin olla. Ihmisiä saa ja pitää katsoa. Minkäs sille sitten mahtaa, jos vanhemmalla on itsellään ongelmia erilaisuuden kanssa. Vaikea tuohon on puuttua.

[QUOTE="vieras";26529673]Eikös se totuus tule lapsen suusta :)[/QUOTE]

Jossain vaiheessa se lapsen "totuuksien" laukominen alkaa normaalijärjellä varustettua vanhempaa nolottamaan. Mutta voin kuvitella nykyisiä 20-30 vuotiaita katsellessani, että heissä on paljon niitä joiden päässä ei se normijärki jyllää. :(

Meitä tuijotetaan usein, kun kuljetaan tummaihoisten lastemme kanssa. Ketään meistä ei ole häirinnyt, että lapset tuijottavat, mutta se häiritsi, kun eräs tyttö tuijotti ja äitinsä alkoi kovaan ääneen sihistä, että ei saa tuijottaa. Silloin tuli sellainen olo, että äidin mielestä lapsissani oli jotain vikaa, koska heitä ei saa katsoa.

Että sihiskää kiitos vähän hiljempaa. :) Lapsiakin ihmetyttää, miksi ihmeessä heitä ei saisi katsoa...

Onko ihan neekereitä vai mulatteja? Lapses?