Pahoitin mieleni..vieras täti kauhisteli kaupassa lapseni nimeä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ewwewee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ewwewee

Vieras
eli olin 5kk vauvani kanssa kaupassa. viereen pöllähti joku hieman erikoisen oloinen täti, joka kysyi "saanko katsoa vauvaasi". Täti katsoi vauvaa ja kysyi sen nimeä. Sanoin lapsen nimen, johon täti kysyi "siis mikä". Sanoin nimen uudelleen ja täti alkoi kovaan ääneen MITÄ SINÄ SEllAISEN NIMEN MENIT ANTAMAAN??? Olin tyrmistynyt ja sanoin, että pidän siitä nimestä.

Menin sitten seuraavaan hyllyvälikköön ja kuulin kun sama täti selitti jollekin kovaan ääneen "äskeinen nuori äiti oli antanut lapselleen nimeksi X, voitko kuvitella". En sitten kuullut mitä se toinen vastasi.

Lapsen nimi on aika tavallinen, löytyy kalenterista ja joka vuosi kastetaan parisataa.. Nimi ei myöskään tarkoita mitään erityistä, on ihan helppo ääntää jne.. Mistään sellaisesta ei ole kyse.

Juu, ja täytyy myöntää, että itkua nieleskellen lähdin kaupasta ja autossa sitten kyyneleet valui. Tuntuu pahalta, miksi joku haluaa olla noin ilkeä tuntemattolle ihmiselle?

No voi että olipa aika ilkeä täti :| :hug: älä välitä tuolaisesta,jätä oman arvoonsa tuolainen huomautus tuntemattomalta.Saisko udella mikä nimi? :)

Voi elä välitä. Jätä asia omaan arvoonsa.
Näitä tätejä löytyy aina. Milloin on liian vähän vaatetta,milloin liian pienen kans kaupassa, milloin liian paksut sukat jalassa, mulloin mitä ja milloin tätä.

Meidän lapsilla on erittäin oudot nimet, koska nimet tulee isän kotimaasta. Oon kans kuullut ihmettelyä nimistä ja esim tytön nimeä ihmiset ei meinaa muistaa, eikä tajuta, vaikka vastaa yhtä suomalaista sanaa. Toisesta korvasta vaan sisään ja toisesta ulos!

JA mitenköhän tuo että olet nuori äiti taaskaan viittasi asiaan? Nuoret äidit antavat hänen mielestään aina ihania nimiä ja olit järkytys vaiko että päivitteli nuorten naisten nimivalintoja? Juu ot mutta naurattaa. :D
Älä välitä tollasesta mulkusta, varmasti päässä vikaa ja se jolle sen sanoi varmaan katsoi hölmistyneenä hullua akkaa joka tulee tuollaista selittämään, tuksin edes sai sanotuksi mitään muminaa kummempaa ja siksi etä kuullut mitä vastasi! :D

Ehkä oli sama idiootti täti, joka ruokakaupassa äsken yritti kiilata mut jonossa. Sanoin että olin jonossa, täti tuumi että hänellä on nyt kiire! Onneksi myyjä näki ja sanoi tädille että menee jonon päähän.

Mistä näitä tätejä sikiää jne..

[QUOTE="vieras";24021638]No sinäpä olet yliherkkä. Älä hakeudu ikinä mielenterveyspotilaiden pariin töihin.[/QUOTE]

No kyllä minäkin itkisin jos lapseni nimeä haukuttaisiin!!

Noh, pojan nimi on Eeli. Ei varmaan kaikkien makuun, mutta ei nyt sellainenkaan, että tarvitsee kovaan ääneen kauhistella. Mieheni setä on myös saman niminen. Lapsi on esikoinen ja ujostelen välillä muutenkin isompien ostosten tekemistä lapsi mukana (jännittää mitä teen jos lapsi alkaa itkeä kovaa jne..) , joten kyllä tuo saa pahalle mielelle.

Noh, pojan nimi on Eeli. Ei varmaan kaikkien makuun, mutta ei nyt sellainenkaan, että tarvitsee kovaan ääneen kauhistella. Mieheni setä on myös saman niminen. Lapsi on esikoinen ja ujostelen välillä muutenkin isompien ostosten tekemistä lapsi mukana (jännittää mitä teen jos lapsi alkaa itkeä kovaa jne..) , joten kyllä tuo saa pahalle mielelle.

Ok en kyllä ymmärrä mitä tossa nimessä on kamalaa? :O
Aika perus, vähän erikoinen vivahde hyvällä tavalla, samaa kuin Eevi, Aaron ja vaikka Emmi. Ehkä hänen mielestään Pirkot ja Ritvat on niitä oikeita. :D

eelihän on kaunis nimi. miksi moisesta pahastut jos sitä haukutaan`?
minusta esim. nimet milja ja martta ovat aivan järkyttäviä.
nimiin liittyy paljon tunteita, joten joistain kiva nimikin voi olla kamala kun tuntee jonkun kamalan jolla on se nimi. tai muuten vaan ihan mielipide asia.

Sanoit itse, että täti oli outo, joten ei kannata ottaa itseensä, kerran sillä ämmällä ei kaikki inkkarit kanootissa ollut. Kurjaa silti tuommoinen, kyllä mäkin varmaan olisin tuoreena äitinä kyyneleet vuodattanut. Mutta muakin kovasti kiinnostaisi se nimi! KERRO KERRO!!!

Mun mielestä saa pahoittaa mielensä jos kaupassa tuntemattomat alkavat arvostella nimiä. Ja voi olla että ap:lla vielä on hormonimylläys menossa joten ihan luonnollista että itku tulee.

En minäkään pitänyt siitä, että kaupassa kerran maitohyllyllä joku nainen kysäisi että "anteeksi, millä nimellä sinä lastasi kutsuit?" kun sanoin että xxxxx, niin se naurahti. "Kuulinhan oikein ja mietin että onko meidän kissa karannut tänne? hihhihhhiiihhiiihihi""

Eeli on miusta kiva nimi,ei yhtään huono nimi pojalle. :)

höh. ihan nätti nimi :) ja luulisi vanhoille tädeillekin kelpaavan kun on raamatusta; hepreaa ja tarkoittaa jumalaa. en ole itse uskonnollinen, mutta tulipahan mieleen:)