paha ripuli, ei pysty menee lääkäriin, mutta tarvii saikkulapun työnantajalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kipee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
heh, mä menisin vittuillaksenikin töihin. ihan vaan sen takia että tarttuis se paskatauti pomoonkin.

mä en tajua tuommosia työpaikkoja joissa ei yhtään voida joustaa!

Mulla kanssa oli työnantaja jolle ei kelvannut puhelimitse saatua todistusta (mukamas). Mutta kyllä mä vain soitin ja palkka tuli. Mistä ne sen tietää, onko soitettu vai käyty paikanpäällä?

pyydä, että lääkäri kirjoittaa puhelimitse. Jos teillä ei ole työterveyshuoltoa, niin työnantaja ei voi olettaa, että aina pääsee lääkärin puheille. Täällä päin ei terkkarissa oo mitään asiaa lääkärille jos on pelkkä flunssa tai mahatauti.

Meillä kans sama juttu. Olit sitte oksutaudissa tai mitä lie. Meillä on yks työntekijä kerran menny ämpärin kans lääkäriin, ja toisella kerran kakka housussa istu lääkärissä. Alentavaa!

Alkuperäinen kirjoittaja kipee:
jolle ei kelpaa terveydenhoitajan puhelimitse kirjoittama lappu, niin mites sitten toimitaan? :/

Vaihtohousut tai parit mukaan (ja muovipussi) vaippa housuun jos on ja lääkäriin.

Tai soita lääkäriasemalle ja kerro tilanne, voivat kirjoittaa lääkärintodistuksen valmiiksi jos noudat sen itse eli olet käynyt näytillä mutta ei tarvi odotella siellä.

Laitat pari ruokalusikallista perunajauhoja ja sekotat lasilliseen vettä (pieni lasi) se auttaa ripuliin aika nopeesti kun sitoo ylimääräsen nesteen suolistossa,pääset sitten sinne lääkäriinkin. :)

Toi on kyllä työnantajalta todella epäoikeudenmukaista.

Mä en ymmärrä miten ripulitautinen voi lähteä kotoa mihinkään ilman että tulee kurat housuihin. Ja mua ei ainakaan mitkään vaihtohousut paljon lämmittäisi, kyllä se olisi kamalaa jos pääsisi ripuli housuun kaikkien nähden jossakin tk:n odotusaulassa!

Lähditkö AP lääkäriin? Jos et vielä mennyt, niin yritä soittaa työnantajalle ja vakuuttaa ettet voi lähteä kotoa mihinkään.

Mä ottaisin mielummin palkattoman kuin riskeeraisin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toi on kyllä työnantajalta todella epäoikeudenmukaista.

Mä ottaisin mielummin palkattoman kuin riskeeraisin.

Ensinnäkin ripuli olis helppo syy lintsata; krapula, ei huvita tms.

Ja toiseksi, joillain työpaikoilla juuri väärinkäytösten takia on käytäntönä että jokaisesta päivästä on oltava todistus tai poissaolo on luvaton, jolloin siitä voi antaa varoituksen ja toistuvat samasta aiheesta on irtisanomisperuste.

Nämä asiat täytyy aina tarkistaa oman työpaikan ohjeista ja sovellettavasta tessistä.

Että sellaista lakitietoa tällä kertaa ;)

Teilläkö ei saa olla kolmea päivää poissa omalla ilmoituksella? Jos ei, niin soitat esimiehellesi ja kerrot tilanteen. Eiköhän sieltä joustoa löydy. Haet sen saikkulapun sitten kun paremmin pystyt, jos nyt sitä ylipäätään edes tarvitset. Kyllä mä olen omien alaisteni kanssa tuossa tilanteessa joustanut, eikä tätä luottamusta kukaan ole tähän mennessä käyttänyt väärin.

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Teilläkö ei saa olla kolmea päivää poissa omalla ilmoituksella? Jos ei, niin soitat esimiehellesi ja kerrot tilanteen. Eiköhän sieltä joustoa löydy. Haet sen saikkulapun sitten kun paremmin pystyt, jos nyt sitä ylipäätään edes tarvitset. Kyllä mä olen omien alaisteni kanssa tuossa tilanteessa joustanut, eikä tätä luottamusta kukaan ole tähän mennessä käyttänyt väärin.

Meillä esim on eka pv omalla ilmoituksella ja lopuista TYÖTERVEYSLÄÄKÄRIN todistus. Jos joutuu esim sairaalaan niin se toki käy myös :D mutta oman terkkalääkärin ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Mulla kanssa oli työnantaja jolle ei kelvannut puhelimitse saatua todistusta (mukamas). Mutta kyllä mä vain soitin ja palkka tuli. Mistä ne sen tietää, onko soitettu vai käyty paikanpäällä?

jotkut kirjottaa lappuun että puhelimessa saatujen tietojen perusteella

Mutta miten ihmeessä voi mennä lääkäriin jos lentää molemmista päistä niin, että kun kumartuu oksentamaan, niin samalla tulee ripulit housuun vaikka miten yrittäisi pidätellä?

Mulla on ainakin ollut joskus niin kamala mahatauti että en olisi autoon asti päässyt kävelemään, ennen kuin olisi ollut vesiripuli housussa. Ei silloin kertakaikkiaan voi poistua kotoa, kun ei uskalla edes mennä kauas vessasta.

Mutta miten ihmeessä voi mennä lääkäriin jos lentää molemmista päistä niin, että kun kumartuu oksentamaan, niin samalla tulee ripulit housuun vaikka miten yrittäisi pidätellä?

Mulla on ainakin ollut joskus niin kamala mahatauti että en olisi autoon asti päässyt kävelemään, ennen kuin olisi ollut vesiripuli housussa. Ei silloin kertakaikkiaan voi poistua kotoa, kun ei uskalla edes mennä kauas vessasta.

Siinä vaiheessa soitetaan että sopiiko jos tulen iltapäivän puolella kun ei ole enää mitään tuotosta mahdollista tulla, raahaudutaan kuivana yökkivänä hakemaan se todistus ja kotiin kokeilemaan jos joku pysyisi sisällä. Toipuminen viivästyy ainakin päivällä mutta työnantaja saa haluamansa paperin.

Vaatikaa taksi työnantajalta. Mielellään vielä kunnon ripulit taksiin, työnantajan piikkiin se menee kuitenkin.

Mutta sehän siinä juuri on, että mä en ainakaan uskaltaisi niin huonossa kunnossa itse ajaa, taksiin en ikimaailmassa kehtaisi mennä jos olisin niin kipeä että ripulit tulisi housuun ja bussikaan ei ehkä olisi kovin miellyttävä vaihtoehto...Miten silloin voidaan pakottaa lääkäriin???

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
aika kökkö homma...soitat ambulanssin ja menet sillä =D

Soitapa ja katsotaan onko niillä aikaa ja tarvetta lähteä hakemaan ripulipotilasta =) Ja taksin kustantaminenkin voi olla hiukka hankalaa jos ei olla etukäteen sovittu tietystä käytännöstä.

Vaatikaa taksi työnantajalta. Mielellään vielä kunnon ripulit taksiin, työnantajan piikkiin se menee kuitenkin.

Haloo, missä teidän järkenne luuraa?? Kaikkia ihme konsteja ehdotellaan ambulanssista ja taksista lähtien aina muovipusseihin ja vaippoihin housuissa! Ei se esimies pure. SOITTAKAA SILLE! Ja sen jälkeen SOITATTE lääkärille. Ei kukaan lähde tuossa kunnossa yhtään minnekään.

Alkuperäinen kirjoittaja gab:
Ei se esimies pure. SOITTAKAA SILLE! Ja sen jälkeen SOITATTE lääkärille. Ei kukaan lähde tuossa kunnossa yhtään minnekään.

Ei, esimies ei todellakaan pure. Mutta ei myöskään päätä yrityksen sairaslomakäytännöistä.

Mutta sehän siinä juuri on, että mä en ainakaan uskaltaisi niin huonossa kunnossa itse ajaa, taksiin en ikimaailmassa kehtaisi mennä jos olisin niin kipeä että ripulit tulisi housuun ja bussikaan ei ehkä olisi kovin miellyttävä vaihtoehto...Miten silloin voidaan pakottaa lääkäriin???

Jos olet oikeasti kipeä, se ei ole kehtaamisesta kiinni. Työnantajalla nyt vaan on se oikeus, sovittu yhdessä, liittyy siihen palkanmaksuun ja työjärjestelyihin. Osassa voi varmaan sit ottaa oman palkattoman mutta meillä ilman todistusta poissaolo = varoitus luvattomasta poissaolosta. Piste. kaikki tietää ja se on tasapuolista koko henkilöstölle.

Alkuperäinen kirjoittaja gab:
Ei se esimies pure. SOITTAKAA SILLE! Ja sen jälkeen SOITATTE lääkärille. Ei kukaan lähde tuossa kunnossa yhtään minnekään.

Ei, esimies ei todellakaan pure. Mutta ei myöskään päätä yrityksen sairaslomakäytännöistä.

Esimies toimii annettujen ohjeiden mukaisesti ja valvoo että niitä noudatetaan. Joissain on sovittu homma helposti ja joustavasti toimivaksi ja toisissa ollut väärinkäytöksiä ja linja on tiukka kaikille.

Yhteistyössä