L
Liirukka
Vieras
Äskeisiin oireisiin vielä lisään että alapääkin tuntuu jotenkin turvonnelta ja aralta oviksen aikaan...
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Mimmuli82:En ole ikinä kuullut että ovulaatiosta tulis kipua.. Ei sitä yleensä kukaan tiedä milloin on ovulaatio, jos ei ole tarkkaillut testeillä tai muuten. Ovulaatio on n.13päivää edellisten menkkojen viimeisestä päivästä laskien, jos kierto on normaali ja tasainen 27-28pvää. Itse olen tässä reilun vuoden laskenut päiviä kun on tuo lapsitoive.. Perhesuunnittelu klinikalla ollaan miehen kanssa käyty nyt vuoden verran. Eilen mulle juuri tehtiin laparoskopia ja poistettiin endo-pesäkkeitä ja kiinnikkeitä. Napa on aika hiton kipee ja hartiapistoa on mutta muuten olo on hyvä. GYNTSI se läpinäkyvä ja limainen valkovuoto on merkki ovulaatiosta. Jos on niin kivuliaat menkat että joutuu olemaan poissa töistä/koulusta niin luultavasti sairastaa endoa eli endometrioosia. Monet teistä on varmaan kuullut että liikunta auttaa menkka-kipuihin, ei ole siihen uskominen, monilla liikunta pahentaa kipuja.. PeSu:n polilla sanottiin että pitäis välttää liikuntaa silloin kun on oikein kipeänä, rauhoittua ja levätä vaan. Tsemiä kaikille menkkakivuista kärsiville!!! Ei niihin kuole...)
Alkuperäinen kirjoittaja Mimmuli82:Menkkakivut ja ovulaatiokivut eivät ole sama asia, jos sitä tarkoitit.
Joo tiedän ettei ne todellakaan ole sama asia, en vain ole kuullut koskaan että OVULAATIOsta tulis kipua..Se oli ihan uutta mulle.
Mulla alkoi menkat 13-vuotiaana, joten olen tässä kohta 13 vuoden aikana oppinut kyllä mitä on ku on menkat.. Nyt vain toivon että menkkakivut olis helpommat kun noi endo-pesäkkeet poistettiin ja kiinnikkeet myös.
En ole ikinä kuullut että ovulaatiosta tulis kipua.. Ei sitä yleensä kukaan tiedä milloin on ovulaatio, jos ei ole tarkkaillut testeillä tai muuten. Ovulaatio on n.13päivää edellisten menkkojen viimeisestä päivästä laskien, jos kierto on normaali ja tasainen 27-28pvää. Itse olen tässä reilun vuoden laskenut päiviä kun on tuo lapsitoive..
Millaisia ovat ovulaatiokivut? En mielestäni ole ennen sellaisistä kärsinyt, mutta nyt alaselkäni on vähän kipeä, lievemmin ehkä kuitenkin kuin kuukautisten aikaan. Voisiko tämä olla ovulaatiosta johtuvaa? Aika täsmäisi ainakin.