Onko kenelläkään KOVAT ovulaatiokivut mutta EI endometrioosia?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hädissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hädissään

Vieras
Minulla siis on todettu endometrioosi jo 9 vuotta sitten, mutta nämä ovulaatiokivut ovat olleet vasta 2:n kk-kierron aikana: viime kierrossa ja nyt taas tänään alkoi. Kuin kuukautiskipuja olisi, koko alavatsaa jomottaa, tärinäkipua, istahtaessa vihlaisee lantionpohjasta(?) niin kovaa, että on äkkiä korjattava asentoa. Onko tässä nyt vain hyväksyttävä se asia, että endometrioosi on nostamassa ryminällä päätään, vai voiko olla normaaliakin? Onko jollakulla esim. synnytyksen jälkeen tullut kipuja vaikkei ole endoa? Itselläni synnytyksestä aikaa jo 2 vuotta, mutta imetys piti kuukautiset pois aina vuodenvaihteeseen (09/10) saakka, eli aika kauan. Mutta olisiko nyt hormonitoiminnan viriämisen myötä endokin riehaantunut... :(
 
No mulla on aika kovat vulaatiokivut, alkoi muistaakseni ekan synnytyksen jälkeen. Kk-kipuja taas ei ole nimeksikään; ei ole koskaan ollutkaan. Eikä mulla ole tietääkseni endoa. Ei kylläkään ole tutkittu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
No mulla on aika kovat vulaatiokivut, alkoi muistaakseni ekan synnytyksen jälkeen. Kk-kipuja taas ei ole nimeksikään; ei ole koskaan ollutkaan. Eikä mulla ole tietääkseni endoa. Ei kylläkään ole tutkittu.

Mulla näin kans!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
No mulla on aika kovat vulaatiokivut, alkoi muistaakseni ekan synnytyksen jälkeen. Kk-kipuja taas ei ole nimeksikään; ei ole koskaan ollutkaan. Eikä mulla ole tietääkseni endoa. Ei kylläkään ole tutkittu.

peesi
 
Yksi synnytys takana ja jätin e-pillerit nyt pois josko saisin toisen lapsen. Sitten alkoi järkyttävät ovulaatiokivut, ei puhettakaan että ois pystynyt ovulaation aikana heiluttamaan peittoa :( joskus hammasta kiristellen yritin, että nopeasti rojut sisään.
Kesti 4-5 kk ja nyt vasta alkaa helpottaa, ettei ovulaation aikoihin esim viimekierrossa tuntunut muuta kuin vähän vihlontaa jommala kummalla puolen munasarjoja ja pientä yhdyntäkipua. Endoa ei ole, mutta epäilivät puhkesiko joku kystä tjm.
Nyt siis ootellaan josko oviskipujen jälkeen (toivottavasti munasarjat toimivat normaalisti ilman kipujakin) tärppäis se toinenkin muksu :(
 
Mulla on aina ollut järkyttävät ovis kivut. Puoli päivää ihan täytyy maata ja vetää särkylääkettä. Minut on tutkittu muista syistä myös endon varalta mutta sitä ei löytynyt.
 
Löysinpä googlella tämän keskustelun.
Itsellä parasta aikaa kamalat ovulaatiokivut, eilen tuli limaa ja vihlaili oikealta alavatsalta ja tänään jatkuu. Äsken kävin pienellä lenkillä ja sen jälkeen tuntui repivää menkkamaista kipua alavatsalla.
Itselläni on torstaina ultra jossa katsotaan näkyisikö endoa tai jotain muuta syytä vaivoilleni.
 

Yhteistyössä