****OoOoO HUTIKUUN HELMET 2012 ELOKUUSSA OoOoO*****

Linn ei siitä ole haittaa vaikka paino tippuisikin eikä ne tee siellä neuvolassa mitään kuitenkaan - mitäs ne voisivatkaan tilanteelle? Mun kaveri oksensi koko alkuraskauden ja oli kaksi kertaa tiputuksessa ja laihtui 15kg. Kun ei vaan mene ruokaa alas niin ei mene ja terve pullea tyttönen ulos tuli kuitenkin joten niin kun neuvolasta sille sanoivat niin kyllä se lapsi ottaa sen minkä tarttee vaikka äiti ei saisikaan.

(.) on jotenkin apaattinen olo. Joka aamu on sellainen fiilis et oonkohan mää edes enää raskaana vai onko se jo kuollut mahaan tai et onko tissit yhtä kipeet kun eilen ja onko kuvotus yhtä kovaa kun eilen.. Mää sekoon tän pääni kanssa :ashamed: Mulla on neuvola viikon päästä keskiviikkona ja sillon on rv9+0 mut soitan sinne kyllä ja pyydän sen sillai et vois kuunnella sydänäänet. Tuntuu niin turhalta mennä sinne kun pelkään hsyteerisesti et sydän lakkaa taas lyömästä 9-10 viikon välillä :( Ostin just mustat suorat äitiyshousut ja siistin äitiyskauluspaidan kun juhlia tässä edessä parit kun ei viitsi normeja vaatteita ostaa et vois sit myöhemminkin hyödyntää mut siitäkin tuli ihan sellanen olo et oonpa nyt tyhmä ku ostin kun olis voinut nekin rahat käyttää fiksumpiin vaatteisiin. Vaikkakin ne vaatteet on nätit mut tuntuu tyhmältä pistää äitiysvaatteet päälle ja pelätä et pidän niitä turhaan.. Sori masentunut sepustus.. Ehkä tää tästä vielä iloksi muuttuu..

Cahmppis ja Martta 7+4
 
Viimeksi muokattu:
Champion: Mäkin havahduin tänään, että oireet (joskin niitä nyt ei paljon mitään ole muutenkaan ollut, mutta siis lievä kuvotus ja väsymys) on vähentyneet enkä ole ravannu öisin vessassakaan! Ei pitäs kytätä kaikkea oiretta/(TAI OIREETTOMUUTTA) niin tarkkaan, mut minkäs itelleen voi...
 
Täälläkin yksi jonka oireet tuntuu hävinnee :S. Oon kans ihan varma, että en oo enää raskaana. Osaispa ottaa vaan rennosti!

Tänään on ollu ihan kuoleman väsymys kun eilen oli ne pippalot. Kukaan ei arvannu, että oon raskaana (jee!), mutta siitä piti maksaa se hinta, että joskus vähän yli yhden jälkeen saatiin vieraat ulos ja sit kello soi tänään kahdeksalta ja kympiltä oltiin uimahallillla vauvauinnissa :p. Yhet päikkärit nukuttiin pikkukaverin kanssa, mutta kaipa nuo yöunet ihan kohta jo kutsuu. Mutta eipä tosiaan tarvi bileitä järjestää kun ehkä sit joskus ens kesänä, sen verran koville otti.

Ens viikolla lähdetään sitten Helsinkiin reissuun. Saatiin vihdoin perjantaina ne matkarattaakin niin on sit reissuun kevyet rattaat. Ihan mukava kyllä käydä porukoillakin kylässä ja nähdä sukulaisia (pidetään samalla pikkukaverin puolivuotiskahvitukset). Luultavasti jouluksi ei kuitenkaan jakseta (tai mä en jaksa) lähteä autoilemaan etelä-Suomeen.

Puuhkis. Tulipa ihan omaa napaa vaan :/.

rättipoikkiväsy Adalmis ja kerttu 7+2
 
Heipparallaa!

Onnea kovasti taas uusille ja tervetuloa pinoilemaan=)

Felina, mä oon kans hoitoalalla ja tohon sun kysymykseen voisin vastata sen verran, että aika monia asioita sieltä sairaalasta löytyy, joita joutuu huomioon ottamaan. Mm. toki rtg-säteilyt on aika itsestään selviä vältettäviä, mut sit lisäksi mri-tutkimuksiin eli magneettitutkimuksiin ei raskaana ollessa saa osallistua edes hoitajan ominaisuudessa. Lisäksi esim. monet infektiot kuten jotkut rokot ja herpes-/bakteeri-infektiot + jotkut virukset voivat olla vaarallisia raskausaikana.
Syöpäpotilaita hoitaessa on kiinnitettävä erityistä huomiota solusalpaaja-kuurilla olevien eritteisiin (eli siis niitä tietty tulee välttää;)). Ja jos mahdollista, niin itse ainakin yritän välttää kaikkea mahd. kontaktia sytostaattien kans.
Ja hoitotyössä tietenkin kannattais minimoida kaikenlaiset raskaat ja repivät nostot ym. vastaavat siirtelyt. Ja toki oman olon mukaan täytyy mennä =).

ON, mulla tänään onki vasta 7+6, joten huomenna poksuu:wave:
 
  • Tykkää
Reactions: felina
Oireettomuutta täälläkin, tai no mulla on aika oireetonta ollut lähes alusta asti.. Ylihuomenna ultra, joten ainakin siellä saa hetkeksi taas toivoa jos uutiset ovat hyviä.. :)

Minullekin tuli postista äitiysvaatteita, just ostin suorat housut ja parit legginsit sekä puseroita.. Tuntuu kyllä että liian aikaisessa on, mutta ostin nyt kuitenkin samalla kun tilasin lapsille vaatteita.. Kivan näköisiä ne kyllä on ja odotan kovasti että pääsen käyttämään :) Sit pari neuletakkia ja ne ei ole äitiysmallia mut venyy niin että voi ison mahankin kanssa käyttää, ne on jo nyt käytössä :) Jos kaikki menee pieleen tän odotuksen suhteen niin olkoon tuolla kaapissa odottamassa mahdollista seuaavaa kertaa... Sisko joutui aikanaan ostamaan lähes kaikki vauvan tarvikkeet vaunuista ja pinnäsängyistä lähtien jotain rv 14, kun sai ne könttäsummalla tutulta suhteellisen halvalla, niin hänkin epäröi ostoa noin aikaisin, mutta ajatteli että sitten ne myydään tai jätetään odottamaan jos kaikki ei mee hyvin.. Hyvin meni ja 1½ vee poika nyt :) Mutta kyllä se varmaan aika monella se pelko kytee koko raskausajan jollain tasolla, koskaan kun ei voi tietää.. Pitää vaan yrittää nauttia :) :flower:

Täällä poksuu rv 7+0 =) (ylihuomenna JO ultra ;) )
 
JEEEE! Tänään rv 8+0=) Voi kun mä niin toivon, että aika menis ihan kauheen nopeesti yli tän ekan kolmanneksen! Vaikka kuinka yritän aatella positiivisesti, niin joka tapauksessa mua pelottaakin. Tänään meillä on se ylimääräinen ultra ja ... Mää vaan niin toivon kädet ristissä, että kaikki on edelleen hyvin ja meidän pikkunen olis jatkanut edelleen kasvuaan. Jos edelleen kaikki on kunnossa, niin ehkäpä mä uskaltaisin jo luopua näistä peloista. Ainakin pahaolo on edelleenki, jos en koko ajan oo jotain syömässä. Ja muitaki oireita on. Se tuhrutteluvuoto tuo vaan niin paljon epävarmuutta:ashamed: Mullahan siis edelleenki on n.2-3 krt viikossa tuhrutellu ihan vähän..
Mullaki on muuten sellainen tilanne nyt, että mammahousuja pitäis jo hankkia, kun ei mee kun yhdet omat farkut jalkaan:D Kaikki muut omat housut tuntuu inhottavalta massun kohdalta:p

Hauskaa päivän jatkoa kaikille! Tuun sit kertoileen ultrakuulumisia illalla:wave:
Ja sori omanapaisuus!

Tiijona & sintti 8+0:heart:
 
Täällä kanssa oireet ovat hävinneet. Vielä viime viikolla oli välillä pientä kuvotusta, väsymystä, rintojen arkuutta ja pingottumista sekä lähes päivittäin menkkakipuja muistuttavia alavatsakipuja. Nyt nuo oireet ovat olleet pari päivää poissa. Tuntuu niin oudolta nyt, kun ei ole yhtään sellainen olotila, että olisin raskaana.

Varasin tänään ajan yksityiselle ultraan, ja sain ajan jo huomiseksi.

Menossa rv 7+0
 
sm
Tervetuloa uudet.
En oo jaksanut kovin notkua koneella, joten kirjoittelukin jäänyt vähemmälle.
Kävin viime viikolla ultrassa; syke löytyi ja vauva oli kohdussa :cool: Jes! Viikot vähän pieneni, mikä olikin odotettavissa epäsäännöllisen kiertoni takia.

Samoihin aikoihin mulla alkoi järkky pahoinvointi ja huimaus. Töissä taju lähtee päivittäin, appelsiini on ainut mitä saatan syödä ja oksettaa koko ajan. Vaakataso on ainut asento, jossa olo on ok. Viikonloppuna töissä päätin, että kärvistely loppuu tähän. Olen 2 ed raskautta kärvistellyt töissä tämän oloni kanssa ja molemmat päättyivät huonosti. Tänään soitin neuvolaan ja heti sanoivat että nyt sitten otat rauhas ja lepo vaan...

rv 6+5
 
Kiitos Tiijona sulle vastauksesta! Magneetti on ehkä se asia, mikä ei kauheasti ois itselle tullut mieleen. Onneks monissa asioissa riittää oma järki, ja haitallisimmista ilmoitetaan. :)

Äitiysvaatteista: Itse melkein miettinyt, että pitäisikö jo ostaa ainakin jotain housua. Jotenkin on koko ajan turvonnut olo, ja normifarkut kyllä menee vielä, mutta välillä ahdistaa vatsan kohdalta. Tekisi mieli laittaa verkkarit joka päivä, mutta ei kehtaa. Nettikauppojen äitiysvaatteitten valikoimaa oon silloin tällöin selaillut, yllättävän kivoja vaatteita on tullut eteen, eikä kaikista ees arvaisi niitten olevan raskaana oleville. :D

(.) Soittelin tänään, ja varasin ajan varhaisultraan, sinne Meri-Oulun neuvolaan. Parempi se nähdä omin silmin, että on elossa ja oikeassa paikassa, ultraan on vielä sen verran matkaa. Ja sain ajan vielä täksi päiväksi. Nyt jännittää. :p

felina + pikkupulla rv 7+4
 
Heips kaikille!

Minulla on jo odotusblogi missä löpisen kaikennäköstä raskauteen liittyvää.. Kellä kaikilla muilla on ja ketkä vielä perustaa sellaista, niin olis kiva saada blogeihin osotteita :)
mun blogin osote on Olen vasta pieni
Tervetuloa kaikki sinne!
Kaikki siis perustamaan omia blogeja nyt... :D
 
Viimeksi muokattu:
Jaahas, viikonloppu takana ja vierailut sujui ihan hyvin. Onneksi oli kyläpaikan liha "valitettavasti" mennyt welldoniksi ja koska olin kuski, niin en voinut kuin ihan pikkulirauksen maistaa lihalle tarkoitettua punkkua.

Täällä on raskausoireiden katoamisesta ollut puhetta. Eipä niitä täälläkään kovasti ole, ei ole ollutkaan. Tosin kuvotus on mulle "uusi" oire ja sitä esiintyy kyllä päivittäin. Semmoisena lievänä onneksi. 2,5 viikkoa np-ultraan! Toivottavasti tuolla masussa vielä joku on.

Samoin äippähousuista on puhuttu. Mulla on normiongelmana paksut reidet, joten kaikki farkut on vyötäröltä liian isot. Joten niillä mennään.

Ja tervetuloa uusille! Hyviä vointeja!

Samirja 7+2
 
Hei

Tervetuloa uusille :)

Ja halaukset pinosta pudonneille :´(

Voi huoh tätä väsyä. Onneksi olen vielä tämän viikon lomalla. Mulla on neuvola vähän normaalia aiemmin, että sain sen tähän lomalle. Se on jo torstaina.

Mie tilasin kans äitiysvaatteita Ellokselta. Omat farkut kun meinaa puristaa.

Lapsiluvusta. Meillä nyt kolmas tulossa. Saa nähdä onko tämä viimeinen, vai vieläkö neljäs ois tervetullut hmm

Tänään paljastin raskausuutisen miehen siskolle, kun se kysyi :/ Vannotin kyllä ettei saa eteenpäin kertoa. Mulla kun on vahvasti sellainen tunne ettei mun uutista oteta töissä kovinkaan iloisesti.

Kultakurkku 5+6 huomenna poks :D
 
Trio Satuin saamaan peruutusajan heti seuraavalle päivälle ja oli kyllä miellyttävä ja osaava lääkäri :)
Tälle päivälle ei ole vielä huono olo yltänyt mutta kyllä se taas kuuden aikaan tulee. Väsymys on ihan uskomaton vaikka olen aina ollut kilpirauhasen vajaatoiminnan takia ollut kova nukkumaan niin tää on kyllä ihan uskomatonta :D no ihanaa että on raskausoireita. Mäkin toivon että tää eka kolmannes olis pian ohi ja vähän turvallisemmilla vesillä sitten raskaus.
Parisuhde edelleen ihan pepusta :( vie voimia pahamieli ja ahdistus. Saan oman asuntoni remontin valmiiksi kai n.kk päästä ja sitten pääsen oman elämän alkuun. Oli tarkoitus muuttaa sinne yhdessä mutta ei se nyt oikein näillä näkymin ole mahdollista tai sitten pitäisi tapahtua kummia. Mies vaan heittäytyi uuden murkkuiän pyörteisiin ja ei mun hermo kestä enää tämmöstä epäluottamusta ja jatkuvaa ahdistusta. Miten joku voi käyttäytyä noin juuri nyt kun eniten tukea tarvitsisin???:headwall: ei voi käsittää kun itselle tuleva vauva on jo kaikki kaikessa ja varsinkin kun edellinen menetettiin ja mikä suru sitä seurasi :'(
Toivottavasti tänään kuullaan ultrassa käyviltä hyviä uutisia :)

Ainiin Vauvis kun ehdit niin viitsitkö laittaa mulle iän 35 ja uuden LA joka on 9.4. Kiitti :)

7+1
 
Viimeksi muokattu:
Nuista hoitoalan vaaroista ollut puhe, itse en ole hoitoalalla, mutta minulla oli tässä raskautumiskierrossa magneettikuvaus kp silloin jotain 6-8 eli ennen ovulaatiota oli, onneksi.. Sitten sain ajan sinne uudelleen, niin tein testin ennen kuin menkat on myöhässä, koska en tiennyt jos ottaavat jotain testejä taas niin tietää onko raskaana, olinhan minä :) Testejä ei enää otettu vaan kertoivat vaan että kaikki ok.. Lääkäri sitte sanoi, että onneks saatiin se magneettikuvaus ennen raskautta koska muuten olis saanu oottaa että synnyttää..

Meillä kun kävi niin, että mies oli alkuun sitä mieltä että ei enää lapsia, mutta väsytystekniikalla ja hyvin "perustellen" täälläkin tuotettiin tulosta ja hän yks kaks sanoi että eiköhän me seuraavasta kierrosta aleta yrittää, hänkin haluaa :) Ja kas kummaa seuraavaa kiertoa ei tullut, vaan tietämättämme kun päätös sitten yhdessä tuumin tehtiin olin jo raskaana sillon jotain rv 3+4 :whistle:=) :heart: Että näin :)

Ultra uutisia taas odotellen :)

Nellille :hug: ja jaksamista..
 
Viimeksi muokattu:
Painon putoamisesta Joo todellakin niinkuin Champion sanoi, ei ne neuvoloissa sille mitään voi tehdä.
Mä aloitin esikoista odottamaan, ja painoin silloin 61kg, synnyttymään lähtiessäni paino oli 60kg.. eli paino vaan lähti kokoajan raskauden aikana. Ja mulla ei ollut missään vaiheessa raskaus pahoinvointiakaan :/
Söin kirjaimellisesti koko odotusajan kuin hevonen, mutta ei tuotannut missään vaiheessa tulosta.

rv 5+1
 
Voi luoja ku tuntuu että kiihtyvyys nollasta sataan on sekunnissa :kieh: Sit huono omatunto tulee, laps parat : / Sit häntä koipien välissä pyytelemässä anteeksi... :'( Mutta onneks antaa aina anteeksi ja saan selitettyä sitten miksi äiti kiukkuaa, kaikkea kun ei voi lapset vaan tehdä ja saada, mutta aikuisena voisin joskus katsoa peiliin.. Lapset rakkaat :heart:

Muaki kiinnostaa tuo että jos raskausaikana paino ei oo noussu tai on jopa tippunu niin paljonko sitä sitte lähtee vielä synnytksessä?? Istukan ja vauvan painoko?
 
Heippa kaikille!

Kai minäkin uskaltaudun vihdoin ilmoittautumaan tälle palstalle :wave: . Tänään kävin varhaisultrassa, ja masussa kaikki ok. LA 5.4. ja nyt siis menossa 7+4. Takana kaksi synnytystä ja yksi keskenmeno. Ikää 32 v. ja synnäri EKKS. Pahoinvointia ja kovaa väsymystä on oireina.

Onnea kaikille ultrakuulumisista ja muutenkin hyvistä uutisista ja halauksia huonoja uutisia kohdanneille. Tiedän itsekin keskenmenon kohdanneena mitä se on. Ja siitä johtuen alkuraskaus on taas kerran ollut melkoista pelkoa mahdollisista vuodoista ym.

Mutta paljon tsemppiä kaikille!

t. Milli 7+4
 
Ceali, ja Josefia Multa lähti synnytyksessä -5kg pois, painoin siis seuraavana päivänä 56kg. Tultiin kotiin ja imetin ahkerasti poikaa, viikon päästä oli taas lähtenyt -5kg pois, painoin enää 51kg, sitten paino tasaantui onneksi eikä ole tippunut alle 49kg =)

Mua pelottaa hieman, että jos tässä raskaudessa kävisi samoin, niin musta ei olisi enää mitään jäljellä : /
Mulla ei kertakaikkiaan ole siihen varaa, kun pituutta on 172cm. Eli BMI on 16,5!

rv 5+1
 
Oireista katselin tonne kun kirjotteli 2010 lokakuisissa et mulla on lieventyneet oireet kans 7-8 viikon tienoissa hetkeksi joten toivottavasti kaikki on hyvin. Kkm mulle tuli vasta 9+2 joten ja ultrassakin kävin reilu 8rv joten eiköhän ne asiaan kuulu :)

(.) päätin etten stressaa turhaan vaan varasin ajan viikon päähän maanataille ultraan taas ja silln on rv 8+5 ja sit neuvolan siirtsin rv10+0 et saadaan kuunnella sydänäänet. Toivottavasti ne löytyvät eikä käy kuten viimeksi ettei niitä enää tollon ole.. Nyt pitäisi vaan viikko malttaa vielä et pääsee jälleen kurkkaamaan mahaan. Tänään kaason mekko oltiin muokkaussovittamassa (kaverin häät neljän viikon päästä) ja otettiin vyötröltä hiukan saumoja auki et maha mahtuu. Toivottavasti sillon on maha mikä mahduttaa sinne.. Joten toivottavasti tulee km äkkiä jos on tullakseen et saan soittaa ettei suurenna mekkoa mahan kohdalta!

Champpis ja Martta 7+5
 
Onko teillä tippunut paino paljon alkuraskaudessa?

Mulla on nyt n.viikossa lähteny 7 kiloa, ja nyt painoa enää 53kg... Nukun täydet yöunet ja vielä n.4 tunnin päikkärit- väsyttää ihan jatkuvasti. Nyt on ruoka jotenkuten pysynyt sisällä, mut mitään salaatteja tai lihaa en pysty syömään.

Mies on kertonu raskaudesta melkein kaikille kavereilleen, ja mä kerroin vasta tänään mun pikkusiskolle :D Ja keskiviikkona ois sit se eka neuvola, kiva että ipana ja mieskin pääsee mukaan.
 
Tervetuloa Milli :) ja onnea plussasta :)

Minäkin tuossa mietin edellistä raskauttani, Oulussa ei ollut vuonna 2006/2007 kuin 1 ultra jonka kunta tarjosi.. Se oli rakenneultra ja niskapoimu ultra oli korvattu verikokeella jossa otettiin se down- riskiluku.. Kävin tosin sitten siellä merioulun neuvolassa varhaisultrassa ja sitten vielä joskus 25 viikolla, niin ja synnärillä vko:lla 36, mut se oli ylinmääräinen.. Toivottavasti sais nyt edes sen np- ja rakenneultran, ne oli silloin esikoisen aikaan molemmat kunnan puolesta.. Mitenkähän mahtaa tänä päivänä olla? Onko missään enää vaan yks ultra ??

Mies iltavuorossa, joten hiljainen ilta kun lapset saan unille kasin jälkeen, mut mulla on herkkuja :whistle::popcorn:

Ai niin muokkaan vielä, se merioulun ultra maksoi silloin 40euroa, että halpaahan se on näihin muihin verrattuna, siis jos se nytkin on 50euroa, niin maksaisin mielelläni sen sinne.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä