****OoOoO HUTIKUUN HELMET 2012 ELOKUUSSA OoOoO*****

Onneksi sentään se toinen jaksaa ponnistaa Ceali! Onnea myös heik-kulle

Felina ilmeisesti ton ekan neuvolan ajankohta riippuu niin neuvolasta. Mä sain ajan heti seuraavalle viikolle, kun soitin. Ja käynnistä on nyt viikko.

Tasaisen huono olo tänään. Suu on onneksi suostunut syömään ihan normaalisti. Huomenna pääsee sienimetsään, jee.
 
Varhaisultrassa käyty ja nyt mullakin on laskettuaika! Eli mut saa lisätä etusivulle La 5.4 ja synnärinä K-PKS :wave: oli ihanaa nähdä et siellä tosiaan köllötteli pieni papunen ja sydän sykki jo kovin <3

M1n1 :hug: varmasti tuollaisen kokeneena raskauteen liittyy enemmän pelkoja kun meillä joilla on mennyt tähän asti kaikki ongelmitta..

Tervetuloa uusille!

Peppi78 mä imetän edelleen mun alle 7kuista sen mitä se huolii ja rinnat ei arista vähääkään. Edellisissä raskauksissa oli ihan kosketusarat. Mut maito ei enää oikein kelpaa tolle pienelle joten siirtyillään tuttipullojen puolelle kokonaan..

AsuntoG meillä on 157neliötä, käytännössä 4h+keittiö mut takkahuoneesta saa kätevästi tarvittaessa vielä yhden makkarin lisää =) asutaan omakotitalossa siis..

Lapsiluku en tiedä vielä onko tämä kolmas viimeinen mut ainakaan neljää enempää ei olis tarkoitus saada =)

Pahoinvointi on päivittäistä mut ihan siedettävissä rajoissa silti..

Nälkä vaivaa jatkuvasti, parhaiten nälkä pysyy poissa kun syön maitorahkaa.. en tiedä miksi mut se pitää nälän poissa nyt paremmin kun lämmin ateria??

Avokado rv 7+2
 
vauvahaaveita: Mitäs tuntemuksia sussa herätti se että oli alkanut kaksosraskautena? Mä olen aika pökerryksissä ja vähän surullinen siitä ettei toinen ollut lähtenyt kehittymään. Pitää tietysti nyt vaan iloita tuosta yhdestä!

edit. Niin ja vielä semmosta, että mitäs lääkäri sano sulle sen toisen sikiöpussin poistulosta? Surkastuuko se itekseen vai onko sul tullut vuotona? Mulle lääkäri sanoi et voi tulla vuotonakin, sit kysyin et mistäs mä sit tiedän vuotaako se tyhjä sikiöpussi vai se kehittyvä vauva ni se sano et "no sitä ei tiedäkään" Kiva... Toivottavasti ei ala vuotona tulemaan, saan hermoromahduksen :D

PS: Ihanaa kun täällä on vertaistukea!
 
Viimeksi muokattu:
Lapsiluku tulee aika varmasti jäämään 2 lapseen, eli tämä on viimeinen odotus.
Mies ei alkujaan halunnut yhtään lasta, mutta mun tähden tuli tässä vastaan, ja onkin esikoisen kanssa löytänyt sisäisen isyyden :heart:
Puoli vuotta sitten me kyllä elettiin semmoisessa kriisissä, ettei uskallettu toisesta lapsesta edes puhua :(

Vielä kun jaksaisi viikon odottaa, ja sitten alan varovasti etsimään pikkuisen sydänääniä, odottavan aika on vaan niin pirun pitkä : /
Olossa ei kyllä ole mitään valittamista =)

rv 4+5
 
Tanya 82: Siis alatko kotidoplerilla ettimään sydänääniä jo rv 5+5? Voiko ne kuulua sillon? Pitää omaakin dopleria kaivaa taas jossain vaiheessa esiin.

Lapsiluku: Jää meilläkin todennäköisesti kahteen, eli tämä olisi viimeinen raskaus
 
Mulle käy nyt sillai niinku saduissa ei koskaan käy. Musta tulee yksin odottaja :'( en ihan tämmöstä ajatellu kun haaveilin tästä vauvasta. Mutta tää on kyllä kaikkein tärkeintä mulle jo nyt enkä halua että pikkuinen joutuu elämään ahdistavassa ilmapiirissä enkä todellakaan halua antaa tällaista parisuhteen mallia pienelle ihmiselle :( pahamieli :'( mutta vaikka kaikki asiat on ihan sekaisin niin silti olen maailman onnellisin tästä vauvasta ja toivon että se jaksaa pysytellä mukana vaikka äiti oliskin vähän nyt alkuun masentunut.
Ihania ultrakuulumisia muillakin :)
Mä muuten etin tolla dopplerilla sydänääniä jo pari viikkoa sitten :D vein sen sitten duuniin etten sekoile sen kans kotona kun vasta sitten kun ne oikeesti sillä pitäiski kuulua:LOL: niin siis mitä oon lukenu niin eiks ne aikasintaan joskus 9+ voi kuulua? en tietenkään omalta kohdalta tiedä.
 
Voimia Nelli!! Tulet pärjäämään hienosti. Ja vauva pysyy mukana!! :) :heart:

Keskenmeno käynnistyi eilen kotona järkyttävillä kivuilla...Olin ihan loppu. Pidemmät supistukset kuin oikeassa synnytyksessäni...:( Tänään todettiin ettei ihan kaikki limakalvo ollut tullut pois, joten vielä jouduin lääkkeet ottamaan ja nyt toiv kaikki on saatu pois. Osasin ajatella jo elämää eteenpäin, mutta nyt illan tullen iski aivan kamala olo...:'( Itkettää, eikä jaksa mitään...On tämä väärin. Voi kun saisin pitää seuraavan ja että ylipäätään raskautuisin ensin. Anteeksi kun olen täällä vaan roikkunut. Olette tukeneet hienosti, nyt keskittykää vaan teidän iloisiin uutisiin ja jakakaa raskauden ihanat asiat! :) Ei enää surkutella tätä julmaa kohtaloani.

Hei, hei teille! :wave:
 
ceali Vähän pökkeröiset tunteet, ja haikeetahan se on et ei sit toinen selvinnykkää :( Ja lääkäri sano mulle, et se ns. hajoaa tonne mun sisään...ei puhunu vuodosta mitää.
Nellille halauksia!!!:(:hug:

ja mä taisin kuulla sydänäänet siinä 10+
 
Viimeksi muokattu:
vauvahaaveita: Hajotkaamme siis yhdessä :D Juu, eiköhän keskitytä niihin terveisiin ja kehittyviin vauvoihin! Uskon et luonto hoiti hommansa ja näin oli tarkotettu :)

LS: Toivottavasti sujuisi kivuttomasti tyhjentyminen! Kiva kun jaksoit käydä tervehtimässä meitä!
 
Viimeksi muokattu:
Moikat!
Surullisia uutisia nämä keskeytyneet:'(
Mulla oli myöskin tuosta nuorimmaisesta kaksoisraskaus ja toinen jätti matkan 7 ja jotain viikoilla.
Meille ostettiin tänään uusi auto,isäntä on ihan sekaisin vauvauutisesta=):heart:
Varasin varhaisultraan ajan 31.8 ja neuvola olisi 15.8.

Tuo ultra jännittää ja pelottaa....
Onko teillä muilla ollut selkäkipua.?
Meikäläisellä kohtu taaksepäin ,niin voi kenties johtua siitä?

Tänään kerroin tuolle esikoiselle,joka muuten sai ajokortin tänään,raskaudesta.
Poika veti punaiseksi ja hymyili vain.:whistle:
Aatteli varmasti,että vanhukset on hulluja..

Hyvää perjantaita kaikille ja nauttikaa raskauden tuomista hikityksistä,pahoinvoinneista,íkinälästä,etomisesta ym:wave:
 
Nellille :hug: Kyllä sinä pärjäät vauvan kanssa varmasti :)

LS: Kiva kun kävit kertoilemassa tilannetta ja toivotaan parasta tulevaisuudessa :) :hug:

luosto: Joo mulla on ollut selkäkipua vkolla 4-5 nyt ollut aika hyvänä jo viikon :confused: :)

Nyt lasten seuraksi hauskat kotivideot kattomaan loppuun :)

Mukavaa viikonloppua.. :)
 
Halit NelliKaramellille! Surullistahan tuo on, että noin käy, muttei auta kuin katsoa eteenpäin. Jaksamisia!

Tervetuloa uudet!

luosto: Mulla ei oikeestaan ole ollu selkäkipuja sen enempää ku normaalistikaan. Ja jossain gynen tarkastuksessa gyne kuitenki sano, että kohtu ois taaksepäin kallellaan. Mutta kyllä selkäkivut on lukemani mukaan yleisiä.

Mielialoista... Musta tuntuu, että oon nyt ollu tosi herkkänä. Vetäsen herneitä nenään mistä vaan, ärsyynnyn nopeasti, alan itkee helposti, kiukuttelen. Varmaan johtuu hormoneista. Tai sitte on tullu uhmaikä. :stick:
 
Nelli mun ystävällä oli samankaltainen tilanne kun alkoi tytöään odottaa ja hyvin se on pärjännyt yksin lapsen kanss ja niin pärjäät säkin, ihan varmasti :) Ja huhtikuussa sulla on sylissä sellainen pakkaus minkä tavatessas et edes voi käsittää miten jotain voi niin paljon rakastaa ja kuinka pyyteettömästi se sua rakastaa.

Lapsiluku
on meillä tämän jälkeen täysi. Ensin meille piti tulla vain kaksi mutta mutkien kautta kolmas sai luvan tulla. Olen välillä miettinyt kyllä et miksi me hullut halutaan alottaa kaikki se vauva-aika alusta kun nuo kaksi on jo isoja ja elämä on helppoa. Tykkään matkustella ja sekin vaikeutuu nyt vauvan myötä. MUTTA tulevaisuudessa on ihanaa kun ollaan vanhoja ja on iso perhe. Itse olen nelilapsisen perheen vanhin ja rakastan mun perhettä yli kaiken ja sisarukset on korvaamattomia. Ja ehkä mulla on sekin et on kiva kokea yhden vauvan arki kun nuo isot oli pieniä niin oli kaksi pientä ja oli se aika hullun myllyä koko aika. Ja mun isä on perheen ainoa lapsi ja sanoo aina meille et tehkää monta etei tule yhtä yksinäistä lapsuutta kun sillä oli :)

Luosto mulla on selkäkipuja ja on ihan gynellä asti käyty varmistaan et (ei tässä raskaudessa vaan aiemmassa) et johtuu kohdun taakse päin kallistumisesta. Eli kohtu kasvaa ensin väärään suuntaan mikä tekee ahdasta hermoille alaselässä ja se aiheuttaa kipua.

(.) Mies sanoie t mun tissit on mahtavat ja ihan kun alle kakskymppisellä kun ovat niin isot ja turpeat :D
Aamuällötys on sen verran hyvä et tänään jäi aamukahvit juomatta vaikka yleensä alotan aamun aina kahvikupillisella. Mikään ruoka ei tahdo maistua aamupäivisin. Tulin just töistä kotiin ja mies oli ostanut mulle suolakurkkuja kun olin kuulemma näyttänyt niin onnelliselta eilen mun vanhempien luona kun sain suolakurkkua leivän päälle. On se vaan ihana :heart: Niin joo ja aamulla tomaatti oli ainoa mikä meni alas kun oli kylmää ja ei makeeta..

Champpis ja Martta 7+2
 
Viimeksi muokattu:
halit niille kellä surullisia uutisia.

lapsiluvun määrä taitaa meillä jäädä tähän. Tähän on meidän neljäs, ja mä oon aina sanonu että haluan neljä lasta. Alkuun mies on ollu kyllä vastaan, että ei niin montaa, mutta tässä sitä vaan ollaan. :D nyt tuntuu ihan hirveen haikeelta ajatella, että viimeistä raskautta viedään. Mutta koitellaan nauttia tästä nyt kuitenkin eikä murehdita tuollasta. =)
Ja kuka sitä tietää, jos vanhoilla päivillä vielä tulee tehtyä se iltatähti :D

Mä oon aivan hirveen väsyny ihan kokoajan. välillä jo itteäkin ärsyttää ku tekis mieli vaan maata.
lisäksi hirvee janon tunne on kokoajan. Olin tänään parturis ja sielä istues tuntu että kuolen janoon nyt justiinsa.
Tissit on välillä tosi kipeet, mutta välillä ei yhtikäs mitään.

kattoo jos ens viikolla varais jo aikaa sinne neuvolaanki. =) Sais varmemmaksi nuo viikot ja muut

-huppa ja taimi-
 
Terveisiä Kaunasista :) Oli yllättävän positiivinen reissu. Ihmiset olivat ystävällisiä ja ruoka erittäin hyvää, joskin hiukan eriskummallista :D Jotenkin surullinen oli Kaunas, huonokuntoisia taloja joka toinen, osa jäänyt joskus vuosikymmeniä sitten kesken ja siinä tilassa vieläkin. Mutta pidin paljon enemmän mitä Rigasta tai Tallinnasta :)

Lento oli yhtä tuskaa mennessä :( Oikeen kunnon matkapahoinvointi alkoi hetku päästiin ilmaan, onneksi en sentäs joutunut oksentaan. Ja laskussa meni korvat niin pahasti lukkoon et sattui vielä seuraavanakin päivänä. Tulomatka olikin sit hiukan helpompi. Kumpaankin suuntaan lentässä meistä huolehti lentopoju Angelo :whistle: Joka paluumatkalla toui oksupussin pyytämättä ja kyseli mamin vointia :D

Galluppi Meillä on oma kerrostalo asunto 4h+k kilsan päässä Tampereen keskustasta, meitä asuu täällä ukko, mä ja kohta 6v esikoinen. Hyvin mahtuu tulokas vielä. Autoa vaihdettiin juuri hetki sitten, tosin silloin tulokas oli vasta toiveissa :)

Lapsiluku Silloin kun miehen kanssa tavattiin niin hän oli sitä mieltä et hän ei halua yhtään omaa ja et onhan mulla jo yks tyttö. Erokin siin meinas tulla kunmä oon aina halunnut monta lasta. Sit mies myöntyi sanomaan et ehkä :D Ja tässä sitä ollaan... Vielä olis pari toiveissa, mutta saas nyt kattoo kuin käy.

NelliKaramelli Iso tsemppi sulle, voin omasta kokemuksesta sanoa että helppoa ei tule olemaan, mutta selviät :) Mua helpotti kun tajusin / myönsin etten ole yksin vaan mulla on läheisiä ympärillä jotka ihan mielellään hoitivat vauvaa hetken et sain nukuttua tai siivottua :)

Mulla on vieläkin ihan kaamea väsy |O Reissussa jouduin ottamaan päikkäreitä ja niitä en koskaan normisti ota... Maanantaina tarttis lomalta palata töihin ja oikein pelottaa kuinka jaksan. Mitenhän mun tarttis töisä suhtautua MRSA-positiivisiin asiakkaisiin? Ei tekis vielä mieli kertoa esimiehelle, mutta...

~Pumpsi & Taavi rv5+3~
 
Viimeksi muokattu:
Heippa pitkästä aikaa! Kovasti olette olleet mielessä ja pikaisesti olen käynyt täällä teidän kirjoituksia lukemassa, mutta enpä ole paljon itse ehtinyt kirjoitella.

Ceali: Mulla oli kans kaksoisraskaus alullaan, mutta vain toinen lähti kehittymään. Meille se oli oikeastaan helpotus, kun olen niin läheltä seurannut siskoni elämää kaksosten kanssa. Se ei ole aina helppoa, vaikka lapset ovatkin aivan suloisia. Työtä on tuplamäärä ja jos unet ja syönnit ei ihan heti mee lapsilla yhteen, niin on se melko rankkaa äitille. Meillä on ennestään tuo poju, niin senkin takia kivempi että tulee yksi kerrallaan. :)

AsuntoG: Me asutaan 163 neliöisessä omakotitalossa, jossa yläkerta on vielä aika tyhjillään. Eli tilaa vielä on. :)

Kävin muuten eka neuvolassa maanantaina. Reilun viikon päästä on lääkärineuvola ja verikokeessa käynti. Laskettuaika neuvolan mukaan ois 31.3., mutta taidan silti pysytellä täällä, kun en ole maaliskuisten juttuja seurannut ollenkaan.

Äittä-83 ja Mussukka 8+0
 
Täälä olis vielä yksi huhtimasu. :wave: Aloin testailemaan jo tosi ajoissa, maanantaina dpo11 ja haamujen kanssa oon tässä pähkäillyt ja eilen illalla vaihdoin testinmerkkiä ja näytti jo vahvempaa ja aamulla vielä testattu apteekin omalla. Kai se on jo uskottava. :D Tiedot listaan olis Bela88, LA 28.4, 23v, VKS ja toinen tulossa. :)

--------------------
Bela88 rv4+0
 
äittä-83: jep, kyllähän yhden kanssa helpommalla selviää. Meillä on kans vielä tuo yks tyttökin täällä :)

bela88: Tervetuloa, kiva aletaan saada loppukuun odottajia myös mukaan :)

Hei te jotka ootte käyneet neuvolasta ja sieltä on lähtenyt lähete sairaalaan mistä tulee ultra-ajat... Niin kuinka nopeesti saitte ne ajat tietoonne?

Ceali&Lilleri 7+3
 
Huomenta kaikille!

LS :hug: Ja plussatuulia sitten kun on sen aika.

Tervetuloa uusille.

Lapsiluku: Haluaisin vielä tämän jälkeen ainakin yhden lapsen tai jopa kaksi. Mies aina sanoi että vain kaksi mutta nyt väsytystaktiikka on tuottanut tulosta... :LOL:

vauvahaaveita Laittaisitko munkin tiedot tuonne listaan? M1n1, la 15.4, TYKS ja kolmas tulossa.

Varaan neuvola-ajan vasta vu:n jälkeen. Siihenkin on vielä yli viikko... :D Nyt pitää alkaa valmistautumaan kaverin häihin. Olen kuskina niin tuota juomapuolta ei tarvitse miettiä... Viikon päästä on mun äidin synttärit niin sinne sitten pitää keksiä joku hyvä selitys etten juo. Vielä kun ei haluta kertoa kenellekään.

M1n1 ja Toivo 5+6
 
Hei kaikille, vieläkö mahtuu mukaan? :wave:

Käväisin jo edellisessä heinäkuun ketjussa, mutta lopulta vasta nyt tuntui hyvältä lähteä mukaan kirjoittelemaan. Alussa oli niin paljon vielä epävarmuutta, vaikka kyllähän se jatkuu ainakin siihen asti, että sen vauvan saa syliin. Ja sitten alkaakin muut huolet! Mutta varhaisultrassa käyty viikko sitten, ja silloin oli kaikki hyvin, joten iloisella ja luottavaisella mielellä odotellaan nyt. =) Monta etappia vielä edessä, mutta ainakin tuo ensimmäinen nyt "selvitetty".

Toista lasta odotellaan meidän perheeseen, ja ikäeroa tulossa reilut kolme vuotta. Vau:n laskurin mukaan (ovulaatio testattu, ja ultra vahvisti sen hedelmöittymispäiväksi) menossa nyt rv 7 + 6, ja laskettupäivä olisi siis tuon laskurin mukaan jo 1.4. Ikää minulla 35v, mutta viimeiseksi en tätä silti mene vielä vannomaan. ;)

Pakko jatkaa toinen kerta, mutta hyvää odotusta kaikille, ja pahoitteluni keskenmenon kokeneille.
 
Heipsun!

Onnittelut plussasta ja tervetuloa tälle puolelle Bela88!:heart: Onkos sulla jotain oireita tällä hetkellä?:)

AsuntoG Me asutaan noin reilun 5km:n päässä keskustasta isossa (n.350n neliötä) omakotitalossa miehen ja kissan kanssa.. eli tänne mahtuu muutama lapsi..:LOL: Nyt siis ensimmäinen raskaus meneillään ja toiveissa ehkäpä kolme lasta. :) Sekä muutama kissa lisää.

Pumpuli Ootko hoitoalalla? Mä oon ja mulla vähän samanlainen ongelma.. muutama työkaveri tietää, mutta en vielä haluisi kaikille kertoa tai esimiehelle.. saas nähdä miten saa sumplittua töissä tollaiset jutut..

Äittä-83 Meilläpäs onkin ihan täsmälleen samat päivät meneillään ja sama la. Kiva jännäillä ihan samoissa päivissä!! =)

Nyt mä nostan itteni tästä sohvalta ylös, oon pari päivää ollut saikulla kamalan flunssan ja kuumeen takia.. mut ehkä tää tästä alkaa helpottaa..

Melissa ja Hippu 8+0 *poks* :heart:
 

Yhteistyössä