****OoOoO HUTIKUUN HELMET 2012 ELOKUUSSA OoOoO*****

Melissa84 Ei oikeestaan mitään oireita, yks päivä tuli vahva metallinmaku suuhun mutta sitä ei ole sen koommin ollut ja ahteri on täynnä näppyjä, sen uskon kyllä johtuvan raskaudesta koska ei oo koskaan ollut ja ne on tässä tällä viikolla ilmaantunut. :LOL: Välillä olen havaitsevinani jotain särkyä tisseisä varsinkin jos kumartelee.

Jotain asuntogallua vissiin ollu, en oo jaksanu vielä lukea koko ketjua läpi. :D Me asutaan tämmösessä aika pienessä omakotitalossa peltojen keskellä. :D Keskustaan tästä on joku kolmisen kilsaa ja muutenkin mukava pieni kunta. :) Molemmat ollaan täältä miehen kanssa ihan syntyjään ja molempien vanhemmat asuu myös samalla paikkakunnalla ja miehen vanhemmat itseasiassa ihan naapurissa. :D Aluksi olin todella epäileväinen kun mies ehdotti tätä taloa ja ajattelin että ei saada ikinä olla rauhassa kun odotin esikoista silloin. Mutta hyvin on yksityisyys säilynyt ja parempaa paikkaa asua ei voisi toivoa. :) Tässä on vaan 2 makkaria, keittiö ja olkkari, kellarissa sitten kylppäri, vintissä on kaksi kylmää huonetta, mutta tarttis korottaa kattoa että sais huoneita sinne, joskus luultavasti laajennetaan maata pitkin sitten, tulee kuulemma halvemmaksi kun alkaa kattoa korottaa. :)
Mutta se on jossain hamassa tulevaisuudessa, muksut joutuu nyt vaan jakaa sitten ton toisen makkarin, mutta lapsiluku ei kyllä mielestäni jää kahteen joten lisätila olisi tarpeen. ;)
Meiltä löytyy myös jotain eläintarhan tynkää, kaksi koiraa, kaksi kissaa ja kolme kania jotka ovat kyllä piha/varasto asutuksessa. :) Joskus nuorempana oli elukoita vaikka muille jakaa, mutta nyt on oppinut vähän hillitsemään itseään. :D
Muoks. Niin ja tosiaan onhan meillä toi 1v7kk neitikin täällä ilostuttamassa. =) Ikäeroa tulee 2v3kk jos oikein laskin. =)
 
Viimeksi muokattu:
Ilmottautuisin mukaan minäkin =)

LA: 23.4.2012 Toinen lapsi, ikää 26 vuotta ja sairaala SatKS. Ikäeroa lapsille tulee melkein tasan 2 vuotta. Ensimmäisellä yrityksellä tärppäs, ei meinannut mies uskoa todeksi kun kesälomareissulla herätin klo 7 ja kuiskasin korvaan iloiset uutiset. Oli kuulemma luullut ettei ole edes mahdollista onnistua ensimmäisellä yrityksellä =)=)=)
 
Ceali Enhän mä tiedä kuuluuko silloin yhtään mitään, mutta sen tiedän että vauvan sydän alkaa lyömää ennen rv 6:sta, ja esikoisesta kuului todella selkeästi sydänäänet rv 8, jolloin kyseisen laitteen hommasin :)
Mä nyt alan viikon kuluttua kokeilemaan sitä vaikka joka toinen päivä, ja katsotaan koska saan kuuluviin. Mulla on se parempi doppler, ja rasvaton maha, katsotaan auttaako asiaa yhtään =)

Niin ja tervetuloa kaikille uusille :wave:

Tänään on ollut erinomainen päivä esikoisen kanssa, toinen ei muuta ole tehnyt tänään kuin hymyillyt, ja naureskellut :D
On se vaan niin herttainen, ja rakas poika.. äidin koko elämä :heart:
Monesti oon miettinyt, että ajattelisikohan sitä ihan näin pojastaan, jollei sitä olisi kertaalleen yritetty viedä meiltä pois :(

Kakkosen suhteen kaikki on ilmeisesti hyvin, toisinaan on rinnat arkoina, mutta muuten mennään oireetta :)

rv 4+6
 
Tervetuloa mun puolesta kans uusille ja onneksi olkoon! :)

Pumpuli ja Melissa, mä teen kans hoitotyötä ja työni luonteen takia oon joutunut jo heti alussa kertomaan raskaudestani. Vaikuttaa nimittäin oleellisesti huonejakoon, kun en kaikkia potilaita pysty aina hoitamaan. Toisaalta esim. magneettitutkimuksiin en raskauden vuoksi voi potilaiden kans mennä ja sit tää olokin on välillä ollut aika kurja, joten mun raskaus olis muutenki näkynyt kilometrien päähän. Nyt jouduin ottamaan pari yövuoroa saikkupäiviksi, kun en tahdo öiden jälkeen millään palautua. Mites te muut, jotka yötyötä joudutte tekemään?

Meillä maanantaina taas ultra (se on siis se kaupan päällinen yksityiseltä=)) ja keskiviikkona neuvola:heart:

Lapsiluvusta sen verran, että meillähän tää ekanki yritys kesti yli 1,5v, joten hankala sanoa mitään lasten määrän suhteen. Aina oon itse haaveillut 3-4 lapsesta. Miehelle kakski riittäis. Antaa siis ajan näyttää.

Hyvää vointia kaikille!

Tiijona & sintti 7+6 (kait)
 
Moikat!

Täällä ensimmäinen iltapäivä ja ilta pahoinvoinnin kourissa..
Väsyttää myöskin.
Työstä sen verran,että vaikeaa tulee olemaan valvominen..
Onneksi ei ole fyysistä rasitusta .
Asukkaat pärjäilevät melko itsenäisesti.:)

Me asutaan paritalossa.90neliötä.
Ostettiin asunto 6 vuotta sitten,ajatuksella,että perhekoko on tässä.:whistle:
Sitten iski vauvakuume.Tyttö syntyi.
Ahdasta meillä on nyt.Mutta ei haluta pois muuttaa.Sijainti on hyvä ja asunto toimiva.
Tuo vanhin lapsista todennäköisesti loppuvuodesta lentää pesästä pois
:'(
Sydäntä riipii ajatus,mutta kait nämä rakkaat ovat meillä lainassa.
Annamaria2plus ollaan sitten hyvässä lykyssä samaan aikaan samassa laitoksessa=)
 
Moi kaikille tasapuolisesti :)

Pari päivää olen sivusta seuraillut teidän kirjoituksiani, ja nyt ajattelin itsekin liittyä porukkaan mukaan. Onnentoivotukset kaikille plussanneille :) Sekä lämmin halaus niille, jotka eivät huhtikuulle asti päässeet.

Itse olen 29v ja ensimmäistä odottelen. Asun Tampereella, joten synnytyspaikka on TAYS. Laskettu aika on 9.4.2012, ja tänään siis menossa rv 6+5. Raskauteni on puhdas vahinko, mutta minulle erittäin onnellinen sellainen. Joten voin sanoa, että olen mielettömän onnellinen odotuksestani ja koko sydämelläni toivon, että pienen rakkaani kanssa selvitään huhtikuulle asti. Ja yksinodottaja olen.

Eka neuvola on kuun lopulla ja ultra on varattu syyskuulle, jolloin olen viikolla 12. Nyt tässä olen mietiskellyt, että varaisinko ajan yksityiselle ultraan, koska tuonne syyskuun loppupuolelle on vielä aikaa. Onko täällä Tampereen seudulla olevia odottajia, jotka ovat käyneet tai ovat menossa yksityiseen ultraan? Missä olette käyneet?
 
Siis niin ärsyttävää kun on pitkän tarinan kirjotanut ja site se katoaa...

Tiijona Sä voit kyllä pyytää etten tee enää yövuoroja jos koet ne raskaaksi. niin mäkin tein. Se on ihan laissa ettei raskaanaolevan tarvii valvoa. Oon lukenut paljon tutkimuksia yövuoron yhteydestä keskenmenoihin yms. kun itse sellaisen yövuoron jälkeen koin viime toukokuussa. Jos yhtään tuntuu siltä ettei jaksa niin ei kannata riskeerata. Itse teen myös hoitotyötä ja senki takia yöt on hankalia. Sillon yöllä kun ei voi potilaita paljo valkata. En ole vielä kertonut töissä kuin osastonhoitajalle mutta ajattelin varhaisultran jälkeen kertoa koska potilaat on ajoittain tosi raskaita.
Asumisesta Meillä on uudehko omakotitalo ja siellä on vielä pari huonetta vapaana. tulokkaan huone on siinä kunnossa kun muutimme tähän ja rempataan vasta sitten kun H hetki lähestyy
Lapsiluvusta Aina olen kahdesta haaveillut mutta nyt kun on käynyt selväksi ettei tää lastenteko olekkaan niin itsestäänselvää niin olisin hyvin onnellinen tästä yhdestäkin.

Pahoinvointi alkanut, mutta olen vaan onnellinen että oireita on!

Anazu + DaCapo 5+5
 
Tervetuoloa taas uusille :wave:

Täällä ei ruoka tahdo millään maistua :( Soitin jo neuvolaankin eilen kun työkaverit sanoi että oon selvästi laihtunut. N. 1,5 kg on viikossa tähän menessä pudonnut. Tuota ylipainoa kyllä on, mutta ei silti saisi paljon laihtua. Sanoivat neuvolassa että katotaan neuvolakäyntiin asti millaisella vauhdilla tippuu. Pystyn syömään vaan vähän kerralla kun etoo niin paljon ja tietty syönyt terveellisesti. Tänään tosin poppareita ja dippiä kun mikään muu ei mene alas + monta vanukasta :D Se ruokavalio hillitseekin aika hyvin painonpudotusta sitten.

Me asutaan nyt rivarissa, 3 h+k+s ja 83,5 m2 ja rakennetaan omakotitaloa 160 m2. Lapsiluku saa jäädä tähän kahteen sitten. Näin olen aina ajatellut, vaikka mies alkanut viimeaikoina puhua että mitäs jos vielä. Mulle riittää hyvin kaksi, niin ihania kuin lapset onkin.

Doppleri tarttis hommata, esikoisesta en ostanut mutta käytiinkin sitten usein mun mielenrauhan takia ultrassa.

Viime yönä sain nukkua melkein 11 h ja päivällä vielä 4 h päikkärit. Mä olen niin väsynyt että vois nukkua melkein koko ajan.

-Linn ja Salamatkustaja 7+6, huomenna POKS :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sipsunen
Uusille tervetuloa! :heart:

Linn: Sama homma, nukun kanssa kevyesti 11h yössä. Nyt on ehkä vähän alkanut väsymys helpottamaan viikon-parin takaiseen.

... Ruokahalu sen sijaan ei hellitä! Koko ajan nälkä edelleen! Oisin tänään varmaan nukkunut pidempään, mutta heräsin siihen että vatsa kurnii! Se kurnahteli kyllä jo illalla kun menin nukkumaan, mutta aattelin etten nyt yötä vasten viitsi mitään syödä. Nyt oon täs aamupalalla syönyt jo kulhollisen puuroa, leivän ja banaanin-> edelleen nälkä :O

vauvahaaveita: Kattelin tossa jotakin odotuspinoa (en nyt muista minkä kuukauden se oli...), täällä Kaksplussassa. Heillä oli tossa etusivulla listattu minä päivänä kenelläkin on np- ja rakenneultrat. Olisko semmonen kiva meillekin, sitten kun aletaan saada ultra-päiviä tietoon? :)
 
mymosa
Moi... tulin pikkasen jo kurkkimaan tänne puolelle.. Tän aamun apteekin oma oli aika vahva plussa ja pikkasen jo toivo nousi.. Toki menkat ei oo vielä ees myöhässä ja mennään vasta 3+6 viikoilla. Katotaan ensi viikolla, jos hyvin käy niin pomppaan listoille. La ois 30.4, mutta sektiolla mennään, joten aikastuu.

Takana 18kk yritystä ja tää oli meidän eka clomikierto.
 
  • Tykkää
Reactions: luosto
Mä en ole lämpöjä tutkaillut, mielestäni jotenkin vähän epävarma testikeino (ainakin itselläni) :)

Mymosa: Tervetuloa, ihanaa että pitkä yritys näyttää nyt olevan palkittu :) Saanko kysyä miksi olet jo päätynyt sektioon?

Jahas, jos lähtis tekemään yhden extraus-vuoron töihin. Mukavaa sunnuntaita kaikille :wave:

Ceali&Lilleri 7+4
 
Heippa kaikille!

Onnittelut kaikille masunkasvattajille! Olen mukana joukossanne! Plussasin tällä viikolla pari päivää ennen menkkojen alkua ja näytti vahvaa plussaa. Sen jälkeen tehnyt vielä yhden testin ja oli vahva plussa myös :) "Epävirallisesti" itse laskettuna LA olisi 27.4.2012. Ensimmäinen neuvola-aika on vasta parin viikon päästä. Ensimmäinen lapseni siis on tulossa ja olen 20 vuotta kun vaavi syntyy.

On kyllä ollut jo kaikennäköisiä oireita ja niistä se raskausepäilykin tuli mieleeni. Maha siis on kipeä ja tuntuu että ilmaa möyrii sielä ja ei meinaa kehdata ihmisten ilmoille lähteä ku peräpäästä kuuluu ;D Viiltelyjä ja pistoja tuntuu mahassa vähän väliä. Ja rinnat on arat. Voisin nukkua vaikka koko ajan :D Nukunki helposti 9-11 tuntia. Pissalla saa käydä vähän väliä ja nyt on alkanu ne yöpissattelut!!! Toivottavasti joskus vähän hellittää ni ei pyöris koko ajan päässä vain nämä asiat.. Mieskin on kovilla kun koko ajan kiemurtelen :)

Mutta kyllä tämä silti on ihanaa :) En ollut uskoa että tulis heti plussa.. (Tärppäsi siis heti) ja ehkä en vieläkään ymmärrä täysin että sisälläni on elämän alku. Tsemppiä kaikille odottajille ja minä jään roikkumaan palstalle :)
 
Viimeksi muokattu:
mymosa Onnea, ja ilmottele tarkemmin sitten ku sut saa laittaa etusivulle:heart:
masulainen Onnea myös sinne ja paljon tarrasukkia kaikille mukaan!:flower:
ceali Joo, kyllähän tohon vois laittaa sitte ultra-aikojakin kun niitä saadaa vaan tietoon...ens kuussahan alkaa nuo np ultrat rullaamaan osalla:heart:

Mulla itellä neuvola vasta rv 10+5, eli 13.9. varmaan pitäs jo olla seuraavalla viikolla sit se niskaultra.

rv 7+3
 
Tervetuloa uusille :) :flower:

Tuo np- Ultra tieto etusivulla olis kiva :)

Lämpöjä vaan silloin mitannut kun viluttanut oikein kunnolla iltaisin, ollut jotain 37.2-37.4, mut muuten ei mitään hajua..

rv 6+6 (varhaisultraan 3 päivää :) )
 
Ihanaa että tulee lisää loppukuun odottajiakin. =)

Täällä havaittavissa pikkuhiljaa enemmän tota tissi jomottelua, mutta vielä tuntuu vain silloin tällöin. Inhottavaa kun sataa, rupee toi pikku neiti hyppimään kohta seinille kun ei pääse ulos. :D
 
Melissa84 Juu, hoitoalalla ollaan. Tuossa hiukan tutkailin MRSA-asiaa ja totesin että ainakaan omalla kohdallani se ei ole ongelma.

Nipsu81 Olemme näemme samaa vuosikertaa ja samalta paikkakunnalta :) Tervetuloa mukaan! Kuten myös muille uusille :)

Mulla ensimmäinen neuvola käynti 8.9 silloin rv 8+1. Ja np ultra on varattu 10.10 jolloin rv 12+5. Miten malttaa odottaa...?

Kerrottiin eilen esikoiselle :) Ehkä liian aikaisin mutta ei maltettu olla kertomatta :heart: Nyt tänään hän jo muistutteli, että tarvii keväällä muistaa ostaa vauvalle vaatteita ettei sen tule kylmä :D Huoneensakin uudelle tulokkaalle lupas, tapetit ovat kuulemma enemmän vauvan tapetit.

Vointi ihan ok, rupee tosi hiukan tympäseen tämä väsymys :kieh:

~Pumpsi & Taavi rv 5+4~
 
lämmöistä ei mitään hajua, en oo kertaakaan mittaillu. Mutta vähän väliä munn on kylmä! Mies ihan ihmeissään kun yleensämä valitan että on kuuma, älä pistä lämpöä jne.. nyt on ihan päinvastoin. =)

lenkille oli täs tarkotus lähteä, mutta alkas yhtäkkiä hirvee kaatosade, ettäodotellaan ainakin hetkinen..

huppa + taimi
 
Tervetuloa uusille! Mukavasti porukkaa jo, mutta mukaan mahtuu tietty lisää... :)

En juuri jaksa nyt kirjoitella, mutta lue kyllä päivittäin.

Häiritsee vähän tämä oireettomuus... toisaalta useimmiten kuvotus alkanee vasta viikosta kuusi eteenpäin eli alkaiskohan kohtapuolin? En muista tarkkaan edellisistä raskauksista miten oireet meni, mutta toisaalta eipä nyt ole juuri aikaakaan oireita tarkkailla. Esikoisesta muistan, että rinnoista tiesin jo ennen testiä, että olin raskaana... kakkosesta en. Kuvotusta molemmista ollut, mutta pysynyt hallinnassa parin tunnin välein syömällä. Olisiko pahaolo alkanut viikoilla 6-8. Nooh, vuotoakaan ei ole ja vu seuraavan viikon maanantaina, joten odotellaan. =)

NelliKaramelliako oli onnistanut ja Tarja Olkinuoralta ajan saanut. =) Hänellä yleensä käyn, jos ajan vain onnistun saamaan... yleensä pari kuukauden päähän varattava aika.

Trio 5+4
 
Pumpuli-81 ja Melissa84, onko jotain muita asioita, mihin hoitoalalla tarvitsee sairaalassa kiinnittää huomiota, tai mitä altistuksia välttää? Itse olen tosin onneksi vasta opiskelija, ei kovin paljoa tarvitse opetussairaalassa aikaa viettää, mutta hieman mietityttää. Ja kun ei omassa ryhmässä viitsi vielä pakauttaa ilmoille olevansa raskaana. :D

(.) Vatsakivut on nyt vaihtunu enemmän huonoks oloks ja yleiseks kuvotukseks. Jos aterioitten väli venyy liian pitkäks, alkaa oksettaa ja väsyttää hulluna. Toisaalta nurinkurista, että syöminen auttaa. On aina tottunu jossain vatsataudissa välttelemään ruokaa, ja nyt aina kuvotuksen koittaessa sitte syö. :LOL:

Varmaan pitänee alkaa kattomaan ruoka-aikoja, ja ottamaan tosissaan eväitä mukaan ja kattomaan kellosta, että syö ees jotain pientä 3-4 tunnin välein. Jos vaikka hillitsis pahoinvointia.

felina + pikkupulla rv 7+3
 
Lämmöistä seurailen niitä ja ovat kojo ajan koholla, ovat olleet ovulaatiosta lähtien. ilmeisesti lämmöt kuitenkin pikkuhiljaa tasaantuu normaalille tasolle en tiedä kuinka nopeesti. Kai sekin on yksilöllistä.

Uusille tervetuloa!
huomenna poksuu, 6 viikko!
 
Luulen kanssa ,että lämmöt yksilöllisiä juttuja..
Turhaa murhetta vain taas..
Isäntä haki apteekista vielä,sen sadannen digi testin viikoilla.Torstaina oli viikot 1-2 ja tänään 2-3 .
Jotain masussa tapahtuu :heart::heart:
Pelko vain ottaa ylivaltaa,kun tuota ikääkin alkaa olemaan..
Mulla on iltaisin vatsa ihan turvoksissa.Pikkuhousut kiristää kunnolla.
Ihania nää vapaat,kun oon vain netteillyt ja syönyt..
Huomenna töihin

luosto rv 4+2
 
Mäki aattelin taas välillä jotain kirjottaa, lukemassa kyllä käyn mut en jotenki vaan saa kirjotettua.

AsuntoG: me asutaan 60 neliön kaksiossa ja tähän aiotaan mahtua sit ku vauva syntyy. Nyt siis tässä asuu mun lisäks, mies, 8kk poika ja 2 koiraa.

Oireita: ei juurikaan oo. Välillä alavattaa juilii ja viiltelee, sitä oli viimekski. Tissit ei oo yhtään arat, viimeks oli ihan kipeeet ja turpeet alusta asti. Pahoinvoinnista ei toistaseks tietookaan. Viimeks tosiaan alko 4+3 ja kesti 25. viikolle asti. Ja sillon yrjösin yötä päivää, syöminen ei auttanu yhtään..eikä oikeestaan mikään muukaan. Välillä on närästäny ja muutaman kerran on tullu metallinmaku suuhun. Väsymyksestä on vaikee sanoo johtuuko se raskaudesta vai pojasta joka välillä valvotta =)

Ja tällä kertaa mä vältän ihan tietosesti rasvasia, suolasia ja makeita ruokia. Edelliskerralla yritin tosiaan syödä aina pahanolon pois, eikä edes onnistunu. Saalis oli vaan +30kg lisäpainoo!!!Vielä siis 8kk herkuttomuus edessä :D

Aattelin varailla ultraan ja neuvolaan aikaa ens viikon lopulla tai seuraavan viikon alussa.

Lapsiluvusta: Oon aina haaveillu 3-4 lapsesta. Saas nähä mikä on todellisuus. On tullu todettua et ei tää lasten saaminen niin itsestäänselvyys ole.

fanttomi & 4+
 

Yhteistyössä