****OoOoO HUTIKUUN HELMET 2012 ELOKUUSSA OoOoO*****

Hejsan!

Kooma jatkuu, mutta jospa tänään kirjoittelis jotain muutakin kuin omia kuulumisia :).

Tervetuloa jälleen uusille!

Vaatteet: Edelliskerran vaatteet kiikutin keväällä kellariin niin ne pitäis sieltä hakee. Ite tykkäsin kaikkein eniten pitkistä topeista joiden päälle pysty sit laittamaan neuleen tai pitkähihasen paidan. Varsinkin talvella lämmitti kivasti. Mut taidan kyl henkamaukalta tilata jotain uusiiki kun oli niin nättei ^___^.

Blogi: *Kertun odotusta* tuollapa minun mietteitä :)

Mielialat: Lauantain juhlissa yks kaveri lähtiessään tiputti kaljatölkin lattialle niin että roiskeita oli kattoa myöten ja totta kai tää tapahtu sellasessa kohdassa että roiskeita meni myös lapsen vaatteille (päällysvaatteet kaikki meni pesuun). Normaalisti oisin varmaan räjähtäny täysin, mut nyt vaan hymistelin ja mua alko naurattamaan kun siivosin seiniä :D. Ihan älytöntä :p Samaa oli esikoista odottaessa havaittavissa kun töissä tuntui että katsoin kaikkea vaaleenpunasten lasien läpi eikä menny hermo millään.

).( Tänään käytiin pankkineuvotteluja muutama tunti ja meinasin pökertyä sinne. Loppuilta meneekin tiukasti sohvalla. Tosin pikkukaveri on tästä tietysti eri mieltä ja kiukuttelee minkä kerkeää :p. Huomenna saadaan neuvottelut pakettiin ja sit voi alottaa loman eli alkaa pakkaamisen viikon reissua varten. Jee o___O
 
Iltoja naiset!

Sm, onnea kovasti sykkeestä! Hurjalta kuulostaa nuo sun tajun lähtemiset ja pahoinvointi: / Toivottavasti pian helpottaa.

Nellikaramellille kovasti jaksamista :hug: Ikävää, jos toinen teineilee eikä osaa ottaa parisuhdetta saatikka uutta tulokasta niiden ansaitsemalla tavalla : /. Vaikka yh-elämä on taatusti rankkaa, niin joka tapauksessa aina on rankempaa olla ahdistavassa parisuhteessa yh:na. Mulla on yks kaveri kahden pienen lapsen yh-äitinä - lähti kävelemään lasten kanssa todella ikävästä parisuhteesta, eikä oo koskaan sitä katunut vaikka rankkaakin on ollut. Oman mielenterveyden vaan siinä ahdistavassa suhteessa uhraa eli se ei ikinä kannata. Kovasti tsemppiä!

Champion, peukutan kovasti että kaikki menee hyvin! Myös kaikille oireettomuuden kanssa tuskaileville tsemppiä! Toivotaan, että teilläkin kaikilla mussukat kasvaa vaikkei oireita juuri olisikaan.

Onnea kaikille uusille plussanneille=)

(.) Käytiin tänään taas ultrassa ja kaikki oli edelleen niin kuin pitääkin:heart: Meidän nuppunen oli kasvanut melkein kahteen senttimetriin eli oli tuplannut taas kasvunsa ja syke oli vahva, 160 :'( =) :heart: Siellä se pienokainen nukkui - tosin yskästyäni nähtiin pientä liikettäkin:D
Kuulema mun tuhruttelu-vuodot ei tule kohdusta, vaan limakalvot saattaa välillä vuodella ja olis ihan normaalia. Jospa mä nyt uskaltaisin vihdoin luottaa, että kaikki menis hyvin...
Meille tulee vauva - MINÄ olen raskaana:O Ehkäpä vaan hoen noita lauseita ääneen tarpeeksi kauan ja sit lopulta alan uskomaan meidän nuppusen tuloon=)
Niinjoo, viikotkin mulla muuttui - nuppu vastasi rv 8+2-3 eli laskettu aika olis 31.3/1.4:heart:

Iloista viikon alkua kaikille:)

Tiijona & nuppu 8+3 (en enää osaa kutsua vaavia sintiksi, kun on jo niin kasvanut=) ja kaippa nuo viikot nyt lasken tän päiväisen ultran mukaan kun se vastaa oikeastaan sitä ovis-päivääkin ja kiva olla pidemmällä ku aattelin:D)
 
mymosa
Mä voisin kyllä nyt tulla listoille, palaan sitten häntä koipien välissä pois, jos pahasti käy..

eli Mymosa, 28v, kolmas, mks, la ois 30.4

Lapsiluvusta oli puhe, mulle tulossa kolmas ja miehelle ensimmäinen. Ja siinäpä ne meidän lapset onkin, mulla menee piuhat kiinni :) En halua hormonaalista ehkäsyä ja vaikkei kii laitto ole sata varma ni on se varmasti helpoin.

Asunnosta, mä asun lasten kanssa kolmiossa 70m2 ja tähän kai sitä ois vauvankin kanssa mahduttava.. Toki voisin hakea isompaa asuntoa, niitä ei täällä vain kovin ole. Ennenkuin saadaan ihan oma koti jostain sopivasti rauhalliselta paikalta, syrjästä ;)

mymosa ja murumöttönen 4+0
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tervetuloa taas uusille!

Painon tippumisesta: Ei sais tippua kauheesti siksi, ettei kaikki ympäristömyrkyt menis sikiöön. Elikkä normaalistihan niitä myrkkyjä on rasvakudoksessa, mutta kun se alkaa hävitä niin kertyy sitten tietty muualle. Soittelin nlaan perjantaina ja tänään uudestaan, kun v-lopun aikana oli taas 3 kg tippunut ja tänään oli tosi heikko olo aamulla. Th rauhoitteli ettei huolta, mutta nyt sitten on syötävä mitä vaan mitä vähänkin saa alas ja juominen on tosi tärkeää. Huono olo oli koko päivän töissä, kiva oli tehdä yhden asiakkaan palvelusuunnitelmaakin kun joutui koko ajan pelkäämään ettei yrjö lennä :D Ei lentänyt, onneks! Th olis laittanu jo saikulle, mut sanoin et kyl mä vielä töissä pärjään, loppuviikko on rankempi kun ei oo saanu nukkua kuten vlopun jälkeen...

Varasin kaverilta doplerin, pakko saada jotenkin vähän mielenrauhaa. Sillä alkaa kuulua n. vkolta 10 lähtien, joten sitä odotellessa. Vielä en ole sitä hakenut enkä oo siis vielä päässyt testaamaan.

-Linn :x ja Salamatkustaja 8+1 :heart:
 
Josefia: Mulla kans on pinna aivan älyttömän kireellä. Illalla menetin hermoni ihan täysin kun pikkumies kiukutteli ja juonitteli. Korotin siis ääntäni turhan paljon, sen jälkeen tuli niin paha mieli että itku pääsi. :'( Ei ole kovin hyvä yhdistelmä tämä alkuraskauden kireä pinna ja 2-vuotiaan uhma. Kyllä sitä kokee monta kertaa olevansa huono äiti. Välillä ihan hirvittää mihin leikkiin sitä on taas lähteny, kun pikkumies koettelee noin paljon. Siis että miten sitte ku vauva syntyy... :( Onko muilla uhmaikäisiä lapsia?

Äittä-83 ja Mussukka 8+2
 
mymosa
Mulla on jostain syystä ihan kamala ku-raskauden pelko.. mulla ku on muutenkin noi hartiat kipeet ja kädet puutuu.. ja tietenkin mieli tekee kepposia kun tätä on ootettu niin kauan.. :(

Huomenna sitten soittelemaan alkuraskausen ultraan aikaa ja neuvolaan.
 
Huomenta
Aamuvuoroon lähtöä.Ihania näät ilta aamu vuorot|O

mymosa mulla myöskin hitonmoinen pelko ,et tuulimuna tai ulkoinen.Ei voi vain itselleen mitään..
Varhaisultraa odotan NIIN satana:|
Uhmaikäinen löytyy meiltä,prinsessa,joka vahvalla tahdollaan,saa vanhempansa hermoromahduksen partaalle:heart:
Tyttö täyttää joulukuussa 5v.

luosto rv 4+4
 
Eilen varasin ekan neuvolan, 19.9 olis. :) Mutta tänään huoli taas nostaa päätään.. Tein aamulla cb:n digin ja näytti viikkoina vaan 1-2 vaikka eikös pitäis jo näyttää 2-3? Oviskin oli tikutettu joten on ollut silloin kun "pitääkin". Nyt siis rv4+3. Maaliskuussa kun oli km niin testi näytti myös 1-2 vaikka olin laskenut että olisin jo rv4+. Silloin tosin ei ollut tullut menkkoja pillereiden jälkeen ja olin vain omista oloista bongaavinani oviksen.
Ehkä mä panikoin turhaan, on vaan noi testit muutenkin näyttänyt niin haaleita plussia. Ehkä unohdan sen testailun ja katson mitä tapahtuu. Olin vaan niin odottanut että tulis se 2-3 siihen näyttöön ja voisin huokaista helpotuksesta että jotain sielä tapahtuu. Testi mietti muutenkin niitä viikkoja tosi pitkään vielä sen jälkeen kun raskaana teksti ilmestyi. :(
 
Hehee! Varasin eilen aamulla varhaisultran ja sain sen samaks päiväks. Ja siellä näky vauva! Ja sillä oli sydän! Kaikki oli kunnossa, mitä kohdun asento taakse taipunu, mistä kuulemma kovat vatsakivutki voi johtua. Koko sopi suurin piirtein laskettuun aikaan, ja sydän sykki vahvana. Huh, kyllä helpotti omaa (turhaa) panikointia. Jotenki niin tyytyväinen olo. Ihminen oli siellä tosi mukava, ja lähetti ultrakuvat vielä sähköpostiinki. Nyt voi katella niitä kuvia ja nähdä siinä parin pikselin tuhrussa ihan selvästi sen vauvan. :D

Ceali, mustakin siihen on joku säädös tai suositus. Ainakin joka paikassa lukee, että pitää tarjota. Kai niistä voi kieltäytyä, se on toinen juttu, mutta oon ymmärtäny, että pitäis ainakin olla tarjolla mahdollisuus molempiin.
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin taidan ilokseni kuulua tähän ryhmään!:D:heart: Plussasin viimeviikon perjantaina. IVF hoito tehty 10.8 oli alkion siirto ja tässä nyt ollaan. Olen niin onnellinen,mutta silti varovainen vielä....Takana 5.vuoden yritys ja lapsettomuus. Yksi keskenmeno v.2006. Tämä oli eka ivf ja siitä sitten tärppäsi,ihan mahdottoman onnekas olo :heart: Ultran sain oysiin 16.9 jolloin olis rv7+4. Meille kuuluu ultra jotka olleen hoidoissa ja se hyvä niin. Ilmoittaudun vasta ultran jälkeen neuvolaan. se oli ohje. Mun rivi olis bluebaby....27.v......esikoinen.....oys....La30.4... (joka on muuten minun synttäripäivä!!!:D) voisiko parempaa lahjaa saada?:heart:
 
Uhmakas täälläkin tyttö reilu 4v..

Tervetuloa taas uusille ja bluebabyllä olis kiva synttärilahja kyllä :)

felina kiva kuulla että kaikki on hyvin ja noin nopeeta tuli aika :)

Bela: Mulla tuli rv 4+0 "raskaana 1-2" ja sit tein 5+2 testin joka näytti "raskaana 2-3", odotin kyllä jo tuolloin 5+2 "3+" viikkoja.. En kyllä ole kauheasti murehtinut tuota, huomenna ultra joten selvinnee paljon asioita.. (niin ja tein muuten päiväpissasta nuo, pari tuntia rakossa, en tiiä vaikuttaako?)

rv 7+1 (huomen aamuna ultra :) )
 
Oon nyt päättänyt olla murehtimatta sitä testiä enää. :) Jätän testailut suosista jo pois, aiheuttaa vain turhaa päänvaivaa. :D Kauhea väsy ja tekis mieli lähteä jo töistä kotiin. Viisarit matelee eteenpäin.. Odotan niin kovaa ens viikon keskiviikkoa kun työsoppari loppuu, työttömäksi ei ole kiva jäädä ja haku on päällä koko ajan. Mutta sitä kun neiti jää joksikin aikaa puolipäiväiseksi hoitoon kun en haluaisi menettää hoitopaikkaa kun pääsi nyt vihdoin äitilleni perhepäivähoitoon. Saan kuitata univelat! :D mutta jos ei töitä löydy niin pakko ottaa sitten pois hoidosta, tulee niin kalliiksi.

Tervetuloa bluebaby ja onnea plussasta ja felinalle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. :)
 
Bela ja Josefia mulla näytti 3+2 päivillä (ultran mukaan) "raskaana 2-3 vko" aamupissasta. Mut mä oonki kai joku hormonihyrrä kun plussasin jo 3+0. Et en niin luottais tohon viikkonäyttöön. On niin yksilöllisiä nuo hormonimäärät.

Onko muilla havaittavista semmoista, että paha olo liittyy liikkumiseen? Aina kävellessä alkaa paha olo. Ikävä, kun töistä kävellään tuonne lounasmestaan ja sitten tekee pahaa ja sama juttu lounaalta palatessa. Toivottavasti en ala puklailemaan, kun tanssitunnit alkaa.

rv 7+3 (päivät kuluu sittenkin!)
 
Tervetuloa bluebaby! Lisää oululaisia, jee! :D

Mulla ainakin selkeesti liittyy huono olo liikkumiseen. Näin kun makaa paikallaan liikkumatta niin vatsan vellominen on selkeesti minimissä kun taas liikkuessa lähtee ällötykset liikkeelle. Toivon tuhannesti että auto tulis huollosta ennen tän päivästä pankkikeikkaa niin ei tarvi bussissa pidätellä oksennusta :x.

Pitäis alkaa pakkaamaan reissua varten. Kiinnostaa ihan satasella :p. Ilmeisesti loppuviikoksi oli tulossa vielä ihan kesäsäät?

Adalmis ja kerttu 7+4
 
mymosa
Täällä yksi hyvin vainoharhainen odottaja hei vaan !! :)

Mulla huomenna eka ultra, päätin, että olipa turha käynti tai ei, mutta minä en ala ressaamaan koko aikaa! ei siellä mitään muuta näy kun kiinnittyminen joka toivon mukaan on oikeassa paikassa.

Mulla eilen 4+0 ja digiin tuli teksti RASKAANA 2-3 :heart:
 
Plussasin eilen :) Ei taida vielä uskoa ihan todeksi :D Esikoinenkin on vasta 8kk :)

Laskettuaika laskurin mukaan 29.4. NKL ja toinen tulossa. Ikää mulla 28v.

Piti käydä tänään ostaan jo eka body, että raskaus tuntuisi vähän todellisemmalle :)

Tästä se sitten alkaa pitkältä tuntuva odotus :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: felina
Taas uusia palstalaisia :) Tervetuloa vaan :)

Mua jännittää ihan älyttömästi se huominen ultra, pelottaa suorastaan.. :( Mutta jospa yritän olla mietittämättä niin saisi kunnon yöunetkin vielä ja olisi aamuäkkiä :)
 
mymosa
Kahtelin kahen aikasemman kortteja, ollut ekat neuvolat 7+5 ja 8+2, joten vissiin tuossa ens kuun alussa soiteltava neuvolaan..

Onko muilla ajoittaista vihlontaa häpyluuhun? joko nää kivat jutut alkaa.. tein lapsille hernaria ja meinasin oksentaa.
 
Tervetuloa uusille!

voi huoh mikä päivä! |O
meidän kaks nuorinta eli 1,5 ja 3v otti sitte molemmat ja vetäsi oikee kunnon herneet nenään. olin kaikkien lasten kans päinsä kaupas ku mies illassa töissä.. molemmat huusi ihan suoraa huutoa, niin lujaa ettei varmaan ikinä! oli pakko lähtiä kaupasta kesken pois ja jäi kaikki ostokset tekemättä. Toinen huusi autoski koko matkan kotia asti (noin 15km), toinen sentäs lopetti jossain puolesvälis. sama marina ja kitinä jatkui vielä kotonaki koko loppuillan. Kyllä mahdan olla hyvällä päällä ku mies tulee töistä kotia.
täs kohtaa sitä taas miettii, että MIKSI mä edelleen haluan näitä lisää??? :confused:
kaiken kruunaa vielä se, että mulla on kokoajan ihan hirvee väsy.. Niimpä en jaksaisi yhtää mitää ylimääräisiä kiukutteluja.
 

Yhteistyössä