****OoOoO HUTIKUUN HELMET 2012 ELOKUUSSA OoOoO*****

Moi!

Nyt ois ehkä 6+5 ja ens viikon torstaina eka neuvola käynti. Tänään tuli sieltä jotain lappuja postissa, luettelo niistä ruuista mitä ei saa syödä ja Hyvinkään sairaalan info ultrasta, pitää ite soittaa ja varaa aika...

en kyllä edes tiedä synnytänkö hyvinkäällä vai sitten helsingissä, ite oon syntyny helsingin naistenklinikalla....mutta meijän noi ultrat on automaattisesti ainakin hyvinkäällä. Pari tuttua on siellä hyvinkäällä synnyttäny eikä ne oo mistään mitään valittanu ainakaan..ja yks tuttu tälläkin hetkellä siellä synnyttämässä, voi olla että on syntyny jo...
 
Moi kaikki!

Plussaa näytti täälläkin, viikkoja on kasassa 8 kpl, laskettu aika n. 6.4. Neuvola on ens viikolla, toivottavasti siellä saan tarkemman päivämäärän. Lapsi on meille ensimmäinen ja aivan mieletön yllätys. Tilanne johon lapsi tulee, on kyllä hyvä, mutta ollaan miehen kanssa totuttu elämään juhlarikasta ja matkustelevaista elämää. Raskaustestin jälkeen on tuntunut vain siltä että kaikesta pitää luopua. Kyllähän se tiedossa oli tietenkin että miten lapset saadaan alulle, mutta jätettiin ehkäisy heinäkuussa ja tärppäsi välittömästi. Mä olin jotenkin ajatellut, että ekat puoli vuotta menee yrittämisessä.

Lapsi on toivottu, mutta just nyt musta tuntuu väsyneeltä, pahoinvoivalta, saamattomalta ja turhalta valittajalta. Oon maannut sohvalla koko päivän kun on ollut vapaapäivä. Normaalisti harrastan liikuntaa, mutta kunnon lenkille en oo jaksanut kuukauteen.

Sovitaanko, että loput 7kk on ruusuista ja ihanaa? Mä en halua sairastaa raskautta.
 
Bluebaby onnea ja tervetuloa=) Itsekin jonkin aikaa lapsettomuudesta kärsineenä (1,5v) sydäntä niin kovasti lämmittää, kun joku liian kauan vauvaa odottamaan joutunut plussaa! Kovasti toivon, että sulla kaikki menee hyvin:) Samoin onnea kovasti Hoya bellalle (ja jäikö vielä joku muu uusi onnittelematta - onnea kovasti jos jäi)!
Mymosa, toivotaan että siellä ultrassa kuitenkin näkyisi jo se raskauspussi:)

Felina, kovasti onnea sykkeestä ja vauvelista :heart:
Tsemppiä myös Josefialle ja muille lähiaikoina ultraan matkaaville!
Mua kans eilen ennen ultraa jännitti ihan sikana, vaikka kaksi kertaa jo sykkeenkin ultrassa olin nähnyt. Mut nyt päätin, etten enää ala tulevaa stressaamaan vaan uskon ja toivon tän raskauden kestävän loppuun saakka. Toivotaan nyt, ettei tarvitse täältä pilvilinnasta kovin rytinällä tipahtaa: /

Tänään kävin ostamassa ekat mammahousut:D On nää vaan niin mukavat ja oih ja voih, kun MINÄ sain ostaa äitiysvaatteita:heart: Ja ihanaa, kun on nyt ees kahdet housut päällä pidettäväksi (oon siis 2 viikkoa käyttäny noita samoja farkkuja, kun niissä on matala vyötärö):D

Vauvahaaveita, mulle vois tosiaan vaihtaa sen lasketun ajan 1.4, kun se nyt on eilisen ultran ja hedelmöittymis-ajankohdan mukaan todennäköisin. Ja ilmeisesti sen mukaan tänään olis sit viikot 8+2 eli meidän nuppu vaan sit vastaa parin päivän verran isompia viikkoja, kun eilen oli ultran mukaan 8+3 =)

Mulla on sellainen hassu vaiva ollut tän alkuraskauden ajan: kauppojen loisteputkivalot tekee mulle sellaista migreenin alkua ja silmät tulee kipeiksi. Onko muilla ollut vastaavaa?

Meillä on huomenna eka neuvola:heart: Mitäs kaikkea siellä ekalla kerralla pitäis käydä läpi?

Tiijona & nuppu rv 8+2
 
Tervetuloa viirulle ja tottakai loppuraskaus on ihanaa ja ruusuista meillä kaikilla, kuinkas muutenkaan :D

kiitos tsempeistä, jospa se nyt vaan menis just niin kuin pitääkin, eli on oikeassa paikassa ja sydän lyö :heart: Yön yli kun jaksaa niin sit se koittaa :)
 
Tervetuloa minunkin puolestani.

Viiru sun tilanne kuulostaa tutulta. Mekin ollaan vietetty matkustelevaista ja menevää elämää. Ei me nyt baareissa notkuta, mutta paljon harrastetaan ja käydään keikkoja kuuntelemassa baareissa. Ikää vaan alkoi kertyä ja kun kaikki muut ovat jo perheellistyneet ja sitä myöten "tylsistyneet" (eli eivät pidä meille seuraa) niin tuli meillekin se aika sitten. Olin henkisesti varautunut ainakin puolen vuoden yrittämiseen, mutta tosi sopivasti raskauduin heti kesälomareissun jälkeen. Töissäkin on niin kuolettavan tylsää, että mielellään jo odottelen äitiyslomaa. Ja samaa olen surkutellut kuin sinäkin: musta on tullut patalaiska. Jos ei ole pakollista harrastusmenoa, niin mieluiten makaan telkkarin edessä. Todella epätavallista. On vaan niin uupunut olo.

Onnea Josefia ultraan! Ja muillekin ultraan menijöille. Kyllähän se jo helpottaa, kun voi sulkea kohdunulkoisen ja tuulimunan pois laskuista. Silti ultran jälkeen jää pieni pelko jäytämään. Mutta sen kestää.
 
Iltaa pinoon! Mä tilasin netistä tänään ne pahoinvointirannekkeet joista olen paljon lukenut ja kuullut. Saas nähdä jos niistä olisi jotain apua. Mä luulen että tähän pahoinvointiin vaikuttaa myös "henkiset seikat" kun raskaus on jo kolmas ei jaksa samalla lailla enää "innostua" ja kokee enemmän ahdistusta ja toivoo että aika vain kuluis nopeasti. Toisaalta se varmasti kuluukin nopeammin kun on kaikkea puuhaa muutakin. Kävin tänään työhaastattelussa ja vaikutti lupaavalta! Nyt peukut pystyyn että san jotain hommia seuraavaks puoleks vuodeks! Tietääkö joku että jos on määräaikainen pesti esim. helmikuun loppuun ja jään äippälomalle jo aikaisemmin, riittääkö normaali ilmoitus siitä 2kk aikaisemmin niin kuin toistaiseksi voimassa olevassa työsopimuksessakin?

Mulla rinnat on paisuneet valtaviin mittoihin ihan päivissä ja sekös on miehen mieleen:D Mutoin ei kyllä noi petipuuhat kiinnosta ei sitten yhtään!!
Unia oon nähnyt tosi paljon ja ihan sekopäisiä, näin on ollut kaikissa raskauksissa.
Vatsa on edelleen ihan sekaisin ja löysällä ja vatsa pitää kurinaa ja jatkuva nälkä vaivaa. Onhan näitä "vaivoja" vaikka muille jakaa jos oikeen listaa ja alkaa kuulostelemaan. Mutta näillä mennään ja odotellaan kultaista raskauden keskivaihetta:heart:
 
Huomenta kaikille :)

ja tervetuloa uusille :flower:

Olen ollut vähän hiljakseen, luen kyllä kokoajan teidän kuulumisia mutten jotenkin saa aikaiseksi kirjoittaa mitään...

Onnea matkaan ultraan menijöille :heart:

En päässyt sitten kuitenkaan tällä viikolla np, vaan eilen tuli aika ja oli 21.9!! Sitten on 12+1, laskettuna mun muistin varalta, tietämättä oikeita viikkoja... No, varasin eilen ajan yksityiselle jonne onneksi pääsen jo 31.8. Saa jonkun varmuuden tähän.

Mammavaatteista Mulla on edellisestä jäljellä muutama paita, ja liivejä mutta kaikki housuja taitaa olla pakko hankkia. Viimeksi oli loppukesän vauva niin pärjäsi mekoilla ja leggareilla, nyt taas talvi pitäis tareta :)

Tänne ei sen erikoisempia, aivot lyö jotenkin tyhjää vaan kokoajan :D

Peppi ja Iines 8+1
 
Tervetuloa uusille =)

Mammavaatteita pitäisi alkaa katselemaan, ei ole minkäänlaisia enää tallessa. Mistähän löytyisi kivoja, vinkkejä? Meillä on myös kaikki pienten lasten tavarat annettu aikanaan pois, joten uudelle tulokkaalle saa ostella sitten vaikka ja mitä :whistle:
Vielä olisi viikko siihen ultraan... Etova olo on helpottanut, mutta nälkä lisääntynyt, kokoajan olisi nälkä. Uupumus on täälläkin, ei tekisi mieli yhtään lähteä lenkille tai treenailla muutenkaan.

rv 7+5
 
Viiru mä olen kaikkea muuta kun äiti joka viihtyy hiekkalaatikon reunalla ja jaksaa jutella niitä näitä muiden äitien kanssa leikkipuistoissa. Mä en myöskään ole äiti joka elää lasten ehdoilla. Ja mä rakastan menemistä ja matkustamista ja voin taata että se onnistuu myös lasten kanssa :) Se on erilaista mutta onnistuu. Käydään pari kertaa vuodessa etelässä ja saatan tehdä muutaman viikonloppureissun kavereiden/miehen kanssa ilman lapsiakin. Mutta etelän reissut on muuttuneet niin et nykyisin itsetoimiloman sijasta otetaan all inclusive matka ja lapset kyllä nauttii ihan kauheasti. Ainoa mikä nyt harmittaa on ettei voida lähteä kevät matkalle maalis-huhtikuussa kuten yleensä kun nyt on laskettu aika niillä tienoilla. Mutta kyllä meinaan lokakuussa lentää ostosreissulle Englantiin ihan varmasti. Eli asenne kysymys tuo matkustelu yms. elämän muutos :)

Jouskari 80 paljon sellainen pahoinvointiranneke maksoi? Oon ite miettinyt et pitäskö kokeilla vaikkei mulla ihan superkauheeta pahoinvointia ookaan..

(.) voiko ihminen olla ilosempi enää siitä et tänään tuli taas yökki aamulla :D Eli kai siellä mahassa jotain vielä on! Mulla kans nälkä ihan koko ajan ja onneksi painoakin tippunut 900g vaikkei uskois tällä syömismäärällä! Mieskin sanoi eilen et syön meidät vararikkoon kun kahden tunnin välein on nälkä vaikka mitä söisi!

Champion ja Martta 8+0 (poks)
 
Tänään eka kaamea pahoinvointi. Meillä on töissä paperinohuet seinät vessoissa, et jos tonne meen yrjöömään, ni kyllä sen kaikki kuulee. Yritän tunkea keksiä ja teetä naamaan, että helpottais olo eikä tarttis... Miten te muut työssäkäyvät selviätte tämmöisestä?

Lisäksi vatsa on kuralla ja epäilen sen johtuvan raskausvitamiineista. Niissä kun on rautaa (mitä en ainakaan vielä ollenkaan tarttis) ja tyhmyyksissäni otin taas ne tabletit ja söin jugurttia päälle. Rauta+kalsium = ei hyvä.

Kiva kuulla Champis, että menevä elämä onnistuu myös lasten kanssa. Onhan mulla tuttavapiirissä muutama vastaava esimerkki, mutta suurin osa on linnottautunut kotiin.

Espritin nettikaupassa oli kivoja mammavaatteita ja ne alennetut ei edes olleet kovin kalliita. Semmoista hyvälaatuista basiciä. Eilen ekaa kertaa vilkuilin semmoisia. Mutta ei ennen np-ultraa.
 
täällä myös rinnat muuttunu valtaviksi. nännit varsinki on taas sellasetki jumbot, ettei mitää rajaa. Näin käyny aina raskauden aikana. Pitää vissiin jälleen kerran hommatta isompia liivejä. ite en niin tykkää asiasta, ihan tarpeeksi kun tuota kokoa on muutenki, mutta mutta..
Nukkuminenkin vaikeutuu jo nyt, kun rinnat on varsinki iltaisin niin älyttömän arat. Ei pysty nukkumaan mahallaan, ja muuten yleensä aina nukun niin.. nyt pitää vaan yrittää saada hyvä asento muuten ja ei tunnu onnistuvan.

joku kirjotteli ettei petipuuhat oikee innosta.
Täälä mies justiin tuumas yks päivä että taitaa olla poika tulossa. Käyttäydyt niin samallalailla kun sillon ku tuota yhtä poikaa odotellessa. eli siis, melkeinpä kokoajan voisin olla vehkeessä kiinni. :D oikeesti välillä jo itteäki häirittee ku kokoajan tuntuu et taas tekis mieli. :p
(ja tunnistan kyllä tän iteki. kahta tyttöä odotelles ei ollu näin, mutta tosiaanki tuota poikaa ku odotin niin just samanlainen tunne oli melki koko 9kk.)
 
Päivää kaikille ja teretulemast uusille :flower:
Jouskari-80: Mä tilasin kans sellasen pahoinvointi rannekkeen, ku kaveri sitä kovasti suositteli. Se makso 14.90€ Itse asiassa se tuli just postin mukana ja ajattelin laittaa sen paikalleen, saa sit nähä kauan menee kun auttaa, jos auttaa. :)
Tää pahoinvointi ollu jotain niin älytöntä, että en pysty tekee mitään...kämppäkin on ku pommin jäliltä, eikä mieskään töiden jälkeen jaksa siivota. Tunnen itteni niin saamattomaks ja asiaahan ei helpota yhtään kauheet itku kohtaukset. :'( Sori kun valitan näitä olojani taas :ashamed: Pakko olis kuitenkin loppu viikoksi tsempattava, kun meillä olis esikoisen 9v synttärit. :heart: Sitten tuleekin varmaan kerrottua aika monelle sukulaiselle raskaudesta.

Sale81 & Pupu 7+2
 
tervetuloa uusille!

Pahoinvointi alkaa olemaan aika lamaavaa. kestää koko aamun ja sit alkaa taas uudestaa iltapäivällä ja jatkuu iltaan asti. Oksentelua ei oo mut on vaan niin niin kaamee krapula koko ajan päällä ettei viittis ku maata.

Yhdet mammafarkut olen ostanut, en tosin ole niitä vielä käyttänyt mutta turvotusta on sen verran että ostin siksi jo valmiiksi odottamaan.

Mulla on aivan kamala keskenmenon pelko. Aika matelee ja ahdistaa. Ens viikolla ultra onneks. sitpähän ainakin tietää missä mennään. HCG mulla oli 4+2 1490 mikä oli hyvä arvo mut sen jälkeen ei oo katottu ja siks pelottaa, raskaustestejä en ole tehnyt plussan jälkeen koska ne näytti mulla KM:kin jälkeen vielä 3 vkoa plussaa.

petipuuhista ei kyl nappaa yhtään. Sääli sinänsä kun mies katselee niin himokkaana ku rinnat on turvoksissa. Toivottavasti tää pelko tästä hellittää niin ehkä sitten alkaa petihommatkin taas kiinnostamaan.

6+2 tänään
 
Ultrassa käyty :heart: Pienen pieni sydän siellä löi ja ihan oikeassa paikassa kasvaa pikkuinen :):heart: Koko kyllä vastasi viikkoja 6+2 ja nyt on menkkojen mukaan 7+2, mutta viim. np- ultrassa selviää lähetäänkö laskettua siirtää, tuolla 7+2 vko:lla mennään toistaiseksi.. Tässä ehkä selitys miksi vielä 5+2 viikolla näytti "raskaana 2-3" :) Olen siis saanut plussan testiin todella aikaisin.. On niin onnellinen olo .) Hinta oli korvauksen jälkeen 133€, mutta sille rahalle sain vastinetta :) :heart:

Nyt en kerkeä muuta..

rv 7+2:heart:
 
Onnea Josefia hyvistä ultrakuulumisista!

Huomenna ois sit eka neuvola :)

Mammavaatteet: Ajattelin viikonloppuna käydä sovittamassa yksiä kivoja mammafarkkuja mitä bongasin. Aika paljon vaatteita löytyykin vielä edellisestä raskaudesta :)

Ceali&Lilleri 8+0 Poks!
 
Tervetuloa uusille :wave:

Olo on jo nyt turvonnut. Yhdet mammahousut minulla on edellisestä raskaudesta. Muuten taisin laitella mammavaatteet silloin pois. Mammafarkut aattelin vielä ostaa talvelle. P.O.P farkkuja ajattelin käydä katsomassa ja sovittamassa. Ei tuota mahaa oikein piiloon enää saa.. minulla on ennestään poika, tyttö, poika.. ja muistelen että tyttöä odottaessa maha tuli aika alussa esiin.

Ei mutta nyt pitää alkaa miettimään syömistä, tulee paha olo.

Lumihiutale & 8+0 (nimeä en ole vielä keksinyt)
 
Nyt voi taas kuluttaa työpäivää kirjoittelemalla tänne.

Hassua lukea miten niin monella on huono-olo ja vaikka mitä oireita. Itsellä huomannut lähinnä, että väsyttää paljon ja pissahätä paljon useammin. Suurimman osan päivää noihin ei kuitenkaan kiinnitä mitään huomiota vaan tuntuu ihan normaalilta. Digi testi näytti jo viime viikolla 'raskaana 3+', joten ehkä ei pidä panikoida oireettomuutta vaan olla vaan tyytyväinen :)

Ensi viikolla olisi ensimmäinen neuvolakäynti ja ultra vasta sitten joskus sen jälkeen. Kauhean moni käynyt noissa varhaisultrissa, itsellä ensimmäinen raskaus ja vasta nyt alkanut näitä palstoja lukea tai ylipäätään ottaa asioista mitään selvää, niin en edes tiennyt että semmoisiakin on. Taidan kuitenkin jaksaa odottaa siihen ihan normaaliin ultraan asti vaikka tuntuukin hassulta, kun mitään oireita on niin vähän.

Itse tykkään matkustella paljon, mutta muuten viihdytään miehen kanssa pääosin kotona ja pelaillaan tietokoneella ja katsotaan telkkaria, niin elämän tavat tuskin kokee kauheen suurta remonttia nappulan myötä.

--
Cerine rv 6+3 (jos nyt tulkitsin tota laskuria oikein :)
 
Sain kuulla että todennäköisesti täällä ultrataan myös lääkärikäynnillä :) Ja minulla se ensimmäinen on rv 10+0 eli reilu kaks viikkoa siihen sitten ja sitä ennen vielä eka neuvola :)

Sänkyhommelit on IN :p Minä olen kyllä kans huomannut että haluja olisi vaikka muille jakaa :)
 
Äippävaatteet tykkäsin itse ostaa Vero Modasta, tai espritiltä. Ihan muutamia vaan ostin, kun ne on päällä vaan sen hetken, ja nytkin taidan mennä samoissa vaatteissa enkä lisää ostele :)

Petipuuhat meillä oli esikoista odottaessakin kokonaan jäissä, mies ei yksinkertaisesti halua seksiä silloin, vaan mä kuulun kokonaan vaaville sen ajan. Ajatuskin on miehen mielestä väärin.
No jokatapauksessa hyvin pärjättiin ilmankin, niin eiköhän nytkin ole sama homma. Lapsen ulostauduttua me hommailtiinkin sitten vähän enemmän, kuin laki sallii =)

Kaikki on edelleen niin hyvin, etten mä edes usko enää olevani raskaana :|
Mietin josko varaisin varhaisultraan ajan, kun esikoisestakin kävin.

rv 5+3
 
mymosa
No niinhän siinä kävi, että liian aikasta oli.. itseasiassa gyne sai jopa vähemmän päiviä kun vau.fi sivun laskuri. Eli nyt ois 4+1 eikä 4+3.
Limakalvon paksuus oli 14mm, en tiiä mitä sekään sitten kertoo.
Eikä näkynyt nestettä kohdussa, joka olisi selittänyt hartiakivun, eli voi olla, että kuvittelen vain.

Sain 2vkon päähän ajan äitiyspolille uuden ultra-ajan.. hyvä niin, ei tarvii maksella yksityisen maksuja. Nyt meni ultraan se 50e 30min taksalla.
 

Yhteistyössä