Ontelosyylät aikuisella.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cathryn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Cathryn

Aktiivinen jäsen
17.12.2004
1 621
0
36
Kun sattu niin kivasti (todellakin joo :headwall: ), että MULLA meidän perhestä ainoana on noita ontelosyyliä. Ne tulee eka pienenä, niissä on selvä kiiltävä keskikohta. Sitten ne rupee kutiaan ja vahingossakin raavin niitä ja sitten ne puhkee. :x Ja sen jälkeen tulehtuu. Ne muttuu semmosiks kamaliks punasiks ihottuma-alueiks.

Että oksennus. Ne ei meinaa ihan tosi vanhatkaan (n.2kk) lähtee pois millään. :/ Saattaa olla, että ne uudestaan herää eloon ja kutisee taas ja sitä mömmöö tulee sieltä ulos. :x

Että semmonen. Miks ne ei tartu meidän perheessä muihin?
Esikoisella oli sillon alussa, kun mullekkin tuli, 2kpl semmosta isompaa, mitkä muuttu sellaseks punaseks ihottumaläiskäks. Sen jälkeen ei hällä oo ollu mitään.

Oon ruvennu epäileen, onkohan nää ny niitä kuitenkaan... Ihan kyllä just ontelosyylien näkösiä, siis ensiks...

ontelosyylät kohollaan ihosta vai suht sileenä? Ku mää taas jäin nyt miettimään, ku mul on aika ajoin kämmenessä ja sormissa just tuollasta ihottumaa, et ensin tulee vesi-rakkula, joka puhkiaa ku raapii sitä hillitöntä kutinaa. :headwall: Ja siittä sit muodostuu punaläiskästä ihottumaa ja taas kohta tullee uusia ja uusia rakkuloita. Mää ite oon olettanu tuon olevan jotai psoriaksen tyyppistä ku isälläni on psoria joka on alkanu just noin, mutta nyt ku meil on esikolle ilmestyny takareisiin ontelosyyliä, ja ku luin ton sun alotuksen, nii jäin ite miettii, et kummastahan lie kyse. :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja sieppo:
ontelosyylät kohollaan ihosta vai suht sileenä? Ku mää taas jäin nyt miettimään, ku mul on aika ajoin kämmenessä ja sormissa just tuollasta ihottumaa, et ensin tulee vesi-rakkula, joka puhkiaa ku raapii sitä hillitöntä kutinaa. :headwall: Ja siittä sit muodostuu punaläiskästä ihottumaa ja taas kohta tullee uusia ja uusia rakkuloita. Mää ite oon olettanu tuon olevan jotai psoriaksen tyyppistä ku isälläni on psoria joka on alkanu just noin, mutta nyt ku meil on esikolle ilmestyny takareisiin ontelosyyliä, ja ku luin ton sun alotuksen, nii jäin ite miettii, et kummastahan lie kyse. :attn:

No kun ne ei oo vesi-rakkiloiden näkösiä, vaan melkein kuin finnejä eli punasen näppylän sisällä on kiiltävä alue ja sieltä tulee sitä mömmöö puhjetessaan. Kamala kutina sen jälkeen ja kirvely. Ja ovat kyllä kohollaan ihosta.

Kutinan takia oon laittanu kortisonia, mikä kyllä auttaakin kutinaa.

Eli ne kait sitte oletettavasti on kuitenki niitä ontelosyyliä. Tai sitte jotai muuta. Meil pojalla ne on myös just tuollasia punasia näppyjä, missä nestettä sisällä, mut se mitä oon saanu siltä puhkastua niitä, nii ei se oo valittanu niiden kutiavan, kipiää kuulemma käy vaan. Ja verta tullee "palijo" ku puhkasee sellasen. :/

Alkuperäinen kirjoittaja sieppo:
Eli ne kait sitte oletettavasti on kuitenki niitä ontelosyyliä. Tai sitte jotai muuta. Meil pojalla ne on myös just tuollasia punasia näppyjä, missä nestettä sisällä, mut se mitä oon saanu siltä puhkastua niitä, nii ei se oo valittanu niiden kutiavan, kipiää kuulemma käy vaan. Ja verta tullee "palijo" ku puhkasee sellasen. :/

Voi toista. :)
Joo, arvaa vaan onko mulla tautinen olo, kun ympäriinsä on noita punasia megaläiskiä täynnä, ihan näkyvillä käsivarsissakin. Ja sitten tuleee lisää eka ihan pikkusina ja kutiavina, esim. ranteen sisäpuolelle.

Hyi, sanon minä. |O :x

Mulle tuli lapsena noita vain jalkoihin ja yleensä ne puhkaistiin terkkarissa tai kotona. Ei ne muuten lähe mut en muist tehtiinkö niihin muuta. Tulee usein uimahallin saunoista noi.

Lähtee ne itestäänki, mut saattaa kestää vaik vuoden ennen ku on lähteny kokonaan. Mut en viitti tapella 6v.n kans tuskalla tuosta et saako niitä puhkasta vaiko ei, ku tietää et se oikeesti käy tosi kipiää. Saunassa oon muutaman saanu siltä puhkastua ja siellä kuulemma ei ihan yhtä kipiää käy ku muutoin, vaik valittaa se saunassaki siitä jos koittaa niitä tyhjentää. Mut meilläkää niitä ei muills ku tuolla vanhimmalla vaan on..ihme ku ei oo tarttunu. :o

tarhan tädit suositteli tuota osterivinokasta lapsen ontelosyyliin, ja ihme tapahtui, ne lähti alta aikayksikön!
jauhe ei maistu miltään, voi ujuttaa lapsen ruokaan tai kaakaoon jne, eli helppo ottaa.
kipikapi luontaistuotekauppaan nyt kaikki joilla ontelosyyliä esiintyy.
-auttaa myös korvatulehduksiin ja flunssaan, eli parantaa vastustuskykyä, ei siis mene hukkaan kapselit siinäkään näin flunssakauden alkaessa..

Molluskan Hoito - https://euroclinix.net Lapseni sai molluskoita, niitä ei ollut yksi tai kaksi vaan SATOJA. Pakarat, jalat ja kädet olivat kuorrutettuna molluskoista. Kävimme lääkärillä joka määräsi ALDARA 5% voidetta, joka on alunperin kehitetty kondylooman eli visvasyylän sekä tyvisolusyövän hoitoon, MUTTA tepsii myös molluskoihin eli ontelosyyliin sekä kaikkiin muihinkin syyliin. Rasva on todella kallista, n.135e paketti

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä