Onko teidän mielestä sellainen mies ollekaan jos ei osaa rempata, rakentaa jne.?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Näimpä:
Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:
Joo eihän nuo remonttitaidottomat ole miehiä vaan Mikki Hiiriä, kyllä miehen ainakin pienimmät remontit pitää itse osata hoitaa, pelkäämättä kynsien katkeamista. Tietenkin tiettyinä remonttipäivinä pitää miehen osata pysytellä poissa!

Niin, kumman ottaisit , miehen joka osaa korjata kaikki autot rakentaa remontoida, hän istuu kaikki illat kavereiden kanssa tallissa korjaamassa milloin mitäkin vehjettä tai askartelemassa jotain ja siinä sivussa vetää miehekkäästi bisseä kavereiden kanssa käy kotona vain syömassa ja panem... vai miehen joka on siivonnut kun tulet kotiin koska hänellä itsellä oli vapaapäivä ja sit hän vielä vie sut syömään tai on tehnyt itse jotain purtavaa, viihtyy enemmän sun seurassa kuin kavereiden.Yhdessä sit illalla katselette sylikkäin telkkaa sohvalla koska tälle miehelle läheisyys ei ole pelkkää panemi....

Jos kerta remonttitaitoinen mies kärjistetään kaiket päivät talleilla korjaavaksi mieheksi, niin silloinhan tuo vastakohtaisesti kotona siivoova ja tiskaava Mikki Hiiri kasvattelee kaiken maailman kukkia ja yrttejä kaikki vapaahetket, eikä läheisyys eikä muu peuhaaminen käy edes mielessä!

Ei vaan kumman ottaisit mun esimerkistä?

Sä voit sit tehdä oman version ja kysellä kumman heistä joku haluaa.

Kuulostaapas ap tosi vanhoilliselta, on miesten työt ja miehiset harrastukset ja nainen hoitaa kodin ja lapset. Sun ja miesystäväsi arvomaailmat ei kuulosta kerta kaikkiaan sopivan yhteen, miehesi on miehinen mies, mutta sinä haet aivan muuta. Joten kannattaa varmaan alkaa etsimään oman tyylistäsi miestä, ja miesystäväsi vähän avarakatseisempaa, nykyaikaisempaa naista.

Mun pointti oli ainakin se että se remontoiko mies vai ei on ihan huono peruste valita miestä, se millainen mies on sydämmeltään ja miten hän kohtelee naista on paljon tärkeämpää. Kestävä liitto perustuu tunteisiin ja luottamukseen ei remontin tekoon:)

Ei vaan kumman ottaisit mun esimerkistä?

Sä voit sit tehdä oman version ja kysellä kumman heistä joku haluaa.

Noissa esimerkkitapauksissa ottaisin kummassakin tapauksessa tavarani ja lähtisin!

Eli sä et hirveästi perusta siihen et mies huomio sua ja kohtelee hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja huokaus:
Eihän kaikki naisetkaan osaa virkata,kutoa tai edes tehdä pullataikinaa.

PIIIIIIIIIIIIIITKÄ PEEEEEEEEEEEEEEEEEEEESI.

Mulla on miehinen mies, muttei mikään rakentaja-rane. Enkä sellaisesta piittaisikaan.

Mun pointti oli ainakin se että se remontoiko mies vai ei on ihan huono peruste valita miestä, se millainen mies on sydämmeltään ja miten hän kohtelee naista on paljon tärkeämpää. Kestävä liitto perustuu tunteisiin ja luottamukseen ei remontin tekoon:)

Voi kai se liitto perustua remontin tekoonkin. Olen tällaisia liittoja tuttavapiirissä nähnyt. Mutta kovin on kova kriisi sitten, kun on se kesämökkikin vimpan päälle laitettu ja pitäisi istua yhdessä aloilleen iltaa viettämään ja keksiä jotain puhuttavaa.

AMMATTILAISET sitä taloa kannattaa laittaa rakentamaan. Hittooko tekemään jos tietää ettei osaa.

Ihme ajattelu maailma siulla :laugh: '

Ja se auto? siis jos hän on vaan ekologinen ja jos matkat on alle 10 km luokkaa miksi turhaan ajella? jotta siut voi noutaa autolla treffeille? :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:

Voi kai se liitto perustua remontin tekoonkin. Olen tällaisia liittoja tuttavapiirissä nähnyt. Mutta kovin on kova kriisi sitten, kun on se kesämökkikin vimpan päälle laitettu ja pitäisi istua yhdessä aloilleen iltaa viettämään ja keksiä jotain puhuttavaa.

Niinpä siinä vaiheessa sit huomaa että tää ei perustunutkaan rakkaudelle ja liitto alkaa nitistä liitoksista ja kesämökki menee myyntiin ,huoh

Alkuperäinen kirjoittaja Tuhmahauva:
AMMATTILAISET sitä taloa kannattaa laittaa rakentamaan. Hittooko tekemään jos tietää ettei osaa.

Ihme ajattelu maailma siulla :laugh: '

Ja se auto? siis jos hän on vaan ekologinen ja jos matkat on alle 10 km luokkaa miksi turhaan ajella? jotta siut voi noutaa autolla treffeille? :laugh:

No senhän aloittaja nimenomaan syyksi mainitsi: miehen pitää hakea nainen autolla treffeille. Ja eikös hän lisäksi tunnustanut jo näin etukäteen olevansa huolissaan tähän autottomaan suhteeseen mahdollisesti syntyvistä lapsista ;)

Monelle ihmiselle auton symboliarvo on todella mahtava. Kaikesta muusta ollaan tiukan paikan tullen valmiita säästämään, ei siitä autosta. Ei, vaikka auton ainoa käyttötarkoitus nykytilanteessa olisi se prismareissu kerran viikossa. Markkinavoimat ovat tavoitteessaan onnistuneet.

On outo mies. Mutta niin on musta outo nainenkin jos ei osaa omaa kotia rempata. Peukalokeskellä kämmentä huh huh.

Ja ammattilaiset... se on sellainen ihmisten mieliin taottu mantra että ammattilaiset osais. Meillä 2-kerroksinen itse tehty harkko talo. Kaikki tehty itse paitsi takan muuraus kun tuli sairasloma siinä vaiheessa eteen. No takka onkin ainut vino kohta koko talossa. Ja kun huolella valittiin kaupungin kysytyin takkamuurari, ammattilainen isolla A:lla. Itse saa parempaa jälkeä todellakin. Itse piti sitten jälkikäteen ammattilaisen jäljet korjata oikomalla laastilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Sprite:
Mutta kyllä meidän 2000-luvun mersuja voi ihan hyvin rassata itsekin. Se pitää vaan sitten tosissaankin OSATA.

Jos sinä niin sanot, niin uskon kyllä. En olisi tosin uskonut, että 2000-luvun mersuissa edes on kauheasti korjattavaa. Itselläni ei ole ollut autoa moneen vuoteen, mutta silloin kun oli, ei siinä 15 vuotta vanhassa riisikupissa mitään rassattavaa ollut. Kunhan vaihtoi renkaat, katsoi nesteet ja silloin tällöin vaihtoi öljyt/suodattimen.

Autoa tarvii välillä rassata, vaikkei se varsin rikki olekaan ;)
Kyllä mersussakin on kuluvia osia, ihan niinku muissakin autoissa..
On siinä sun riisikipossakin 15 vuoden aikana tehty muitakin huoltotöitä kun nuo mainitsemasi.

Ja mun mies on kyllä paljon kotona. Se, että osaa tehdä noita asioita, ei tarkoita sitä että kaikki aika menee niihin hommin...

Ap:lle: mielenkiintoiselta ihmiseltä kuulostaa! Ei ole selvästikään sun tyyppiä joten jätä se ihminen rauhaan. Typerää yleistää että miehen pitäisi osata sitä ja tätä, ihmiset ovat yksilöitä ja osaavat asioita jotka kiinnostavat heitä. Tuskin itsekään osaat kaikkia "naisten töiksi" miellettyjä asioita. Tuo on vanhanaikaista ajattelua eikä kuulu enää nykypäivään.
Ihmettelen ap miten noin moderni mies on kiinnostunut kaltaisestasi urautuneesta ja ahdasmielisestä ihmisestä..? Olet todennäköisesti itsekin alta kolmekymppinen - ei uskoisi kun ajatuksiasi lukee, noin ajateltiin joskus 50-luvulla.
On upeaa jos ihminen haluaa tehdä mielenkiintoista työtä eikä urautua johonkin "työ on vain työtä" kuvioon. Tunnen monia akateemisia miehiä, jotka ovat deittisi kaltaisia ja todella arvostan sitä että he uskaltavat olla omia itsejään ja poiketa perinteisestä miehen roolista. Tapaamasi mies ansaitsee jotakin parempaa kuin sinut ahtaine näkemyksinesi!

Kyllä mersussakin on kuluvia osia, ihan niinku muissakin autoissa..
On siinä sun riisikipossakin 15 vuoden aikana tehty muitakin huoltotöitä kun nuo mainitsemasi.

Ja mun mies on kyllä paljon kotona. Se, että osaa tehdä noita asioita, ei tarkoita sitä että kaikki aika menee niihin hommin...

No joo, en osaa ajatella lampunpolttimoitten tai pyyhkimensulkien vaihtoa suoranaisena auton rassaamisena. Paitsi että nyt kun alan miettiä, niin vaihdettiin me kerran isän kanssa jakohihna. Se kyllä täytti hyvinkin rassaamisen määritelmän. Mutta ihan vilpittömästi sanoisin, että siinä se 15 vuoden rassaustarve oli. (täytyy myöntää, että autolla oli takanaan ikäänsä nähden vähän ajokilometrejä, kun se minulle tuli)

Haluaisitko sinä kertoa, mitä siinä 2000-luvun mersussa tarvii rassata. Kysyn ihan uteliaisuudesta, kun en tosiaan ole ikinä 2000-luvun autoa omistanut.

kyllä taas ämmät vääntää ääripäissä.
jos mies osaa tehdäkin perinteisiä miestenhomia,on hän paskapää joka kaikki vapaa-ajat noihin käyttää ja on muutenkin sellanen uhoava testosteronikimppu
tai
sitten jos mies on sairaanhootaja, on hänellä aina lauantaisin oma järjestämät kynttiläkutsut, pukeutuu v.punaiseen kauluspaitaan ja rankin sana jota käyttää on KERTAKÄYTTÖVAIPPA.

ei jumalauta teitä. jatkakaa.

Haluaisitko sinä kertoa, mitä siinä 2000-luvun mersussa tarvii rassata. Kysyn ihan uteliaisuudesta, kun en tosiaan ole ikinä 2000-luvun autoa omistanut.

Kaikissa moderneissa autoissa, joissa lähes jokainen toiminto on hienosti täysin elektronisesti ohjattu, automaattivaihteistot, moottorit, sitten vielä kaikki ajonvakautusjärjestelmät, ajonestojärjestelmät jne. ja kaikkia näitä varten lukuisia erilaisia sähkötoimisia antureita, ja kun järjstelmät "keskustelvat" keskenään, niin silloin voi esiintyä todella "hauskoja" vikoja, joiden selvittäminen voi olla ihan oikeata jumppaa. Edelleen aktiiviharrastaja hankkii bluetooth sovitteet ja osallistuu läppärinsä avulla noihin automaatiojärjelstelmien keskusteluihin ja vaikka tuunaa moottorin tai automaativaihteiston ohajusta ohjelmoimalla itse sitä haluttuun suuntaan, tai istuttaa järjestelmään lisätoimintoja sitä kautta.

Juuri näin. Kyse on siitäkin, millaisessa kunnossa autonsa haluaa olevan ja millaisena se haluaa säilyvän. Ihan sama miehellä on naisensakin kanssa. Sitäkin tarvii välillä , vaikkei se varsin rikki olekaan.. ;) halatakin vaikka meinaan. Vaikka leikkiäkin sen kanssa. Kyse kun on siitäkin, millaisena senkin suhteen haluaa säilyvän.

Alkuperäinen kirjoittaja mies:
Kaikissa moderneissa autoissa, joissa lähes jokainen toiminto on hienosti täysin elektronisesti ohjattu, automaattivaihteistot, moottorit, sitten vielä kaikki ajonvakautusjärjestelmät, ajonestojärjestelmät jne. ja kaikkia näitä varten lukuisia erilaisia sähkötoimisia antureita, ja kun järjstelmät "keskustelvat" keskenään, niin silloin voi esiintyä todella "hauskoja" vikoja, joiden selvittäminen voi olla ihan oikeata jumppaa. Edelleen aktiiviharrastaja hankkii bluetooth sovitteet ja osallistuu läppärinsä avulla noihin automaatiojärjelstelmien keskusteluihin ja vaikka tuunaa moottorin tai automaativaihteiston ohajusta ohjelmoimalla itse sitä haluttuun suuntaan, tai istuttaa järjestelmään lisätoimintoja sitä kautta.

No nyt löytyi tämän alan hifistelijä, kiitoksia asiantuntevasta vastauksesta. Niin vähän epäilinkin, että nykypäivän autoa rassataan lähinnä tietokoneella. Harmi, että tämän palstan naisten kommenttien perusteella se läppärin rassaaminen on "turn-off", kun taas auton rassaaminen "turn-on". Mutta kaipa mies tuosta plussan puolelle jää. Ainakin jos välillä rassaa pirtin puolella :)

Juuri näin. Kyse on siitäkin, millaisessa kunnossa autonsa haluaa olevan ja millaisena se haluaa säilyvän. Ihan sama miehellä on naisensakin kanssa. Sitäkin tarvii välillä , vaikkei se varsin rikki olekaan.. ;) halatakin vaikka meinaan. Vaikka leikkiäkin sen kanssa. Kyse kun on siitäkin, millaisena senkin suhteen haluaa säilyvän.

Kas, Kiesin Esko! Et sitten kerrasta oppinut... ;)

Minusta on ihan oikea mies :) Mutta en usko, että teillä synkkaisi, koska sua häiritsee nuo asiat. Meitä ihmisiä häiritsee toisissa eri asiat ja miellyttää toiset. Ei kannatta lähteä suhteeseen, koska jos nuo asiat häiritsee nyt, häiritsee ne myöhemminkin.

Itse viherpiipertäjänä minusta olisi vaan hyvä, ettei ole autoa ja haluaa asua lähellä kaupunkia. Ja nuo harrastukset kertovat rikkaasta sisäisestä maailmasta ja siitä, että hän on luultavasti kosketuksissa omiin tunteisiinsa ja osaa niitä käsitellä.

Tämän asetelman voi kääntää toisinpäin: Onko sellainen nainen oikea nainen, joka ei osaa kokata, pestä pyykkiä tai edes välitä oppia kotitöitä. Tai joka ei jaksa panostaa paljon ulkonäköön.

Tuo työjuttu ehkä on vähän huono... itse valitsin miehen, jolla oli tällä saralla ongelmia, eikä ne ole mihinkään hävinneet, vaikka niin luulin. Haluton tekemään mitään mikä vaatii vaivaa, ei tunnu kantavan huolta tai vastuuta tulevaisuudesta. Raivostuttaa. Silti nain hänet koska kaikki muut asiat on kohdallaan ja kyllä hän kuitenkin jotain tekee, että elellä pystytään. Mutta kyllä tuo asia risoo minua paljon ja usein.

Toiv. löydät itsellesi sopivan kumppanin, luulen oikeasti ettei tämä ole sinulle paras vaihtoehto. Minkä sitä omille mieltymyksilleen voi. Joutuisit selättämään ärtymyksesi vähän turhan usein ja se söisi suhdetta. Miehen täytyy kelvata sellaisena kuin on.

Kas, Kiesin Esko! Et sitten kerrasta oppinut... ;)

Hei, Ksantippa S.,

Voin avoimesti myöntää, ettei niitä asioita kerrasta opi. En minä ainakaan. Aina haluaa rassata uudelleen ja uudelleen. Eroon ei pääse, enkä sellaista kyllä toivoisikaan. Se tarve istuu kuin raidat seepralla. Sama intohimo syttyy vaikka kerta kerran perään. Usemmiten kuitenkin parhaimillaan aina kasvotusten. Autot voi vaihtua ja merkkikin, mutta aina se vanha suola janottaa parhaiten.

No ei kaikki voi osata rakentaa. Mutta kyllä kaikilla pitää olla halua oppia sen verran, että pystyy laittamaan silikonisauman, kun tarvitaan, osaa maalata seinän, tai laittaa listat.

Miul o ollu hauskaa siivoilla tänään, kun pohdin tätä juttua ja mietin mimmonekoha ois mahollinen suranhaku ilmoitus :whistle:

Halutaan mies, Miehinen Mies, tarkemmin: elättäjä
Minä olen kotona ja hoidan lapset.
Sinä rakennat meille talon tost vaan, iltaisin töiden jälkeen.
Olet hyväpalkkaisessa duunissa, ihan sama onko työ kiinostava vai tappavan tylsä, kunhan on hyvä palkka, minähän siis olen lasten kanssa kotona.
Sinulla on hyvä ja iso auto millä kuskaat minua ja lapsiamme sinne tänne ja tuonnekin kun haluan johonkin mennä.
Autoa tarvitaan myös jokaiseen kauppareissuun.
Hoidat myös kotiaskareita ja leikit lastenkin kanssa. Minuakaan ei saa unohtaa.

Unohin jo mitä meinasin :whistle:
Mitä välii millää tunteilla kunhan on rahaa, auto ja taidot ni a vot!!!

Poistuu takas oman ei niin miehisen miehen luokse, jatkamaan siivousta.. nii miäs siivoo, puunaa, putsaa.. :ashamed: ehkä miä työnnän sen pihalle rassaamaa autoa, ellei ois nii kova pakkane et jäätyy meisselit käteen..

Yhteistyössä