Onko teidän mielestä sellainen mies ollekaan jos ei osaa rempata, rakentaa jne.?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onko sellainen nainen ollenkaan joka ei kykene synnyttämään lasta,joka ei osaa laittaa ruokaa eikä leipoa.Siivoaminenkin on vähän niin ja näin ja pyykit värjääntyy pestessä.

Emma, mä sanoinki et on mun oma mielipide mitä pidän miehekkäänä. Jos sun mielestä sairaanhoitaja miehesi on miehekäs ni se on sun mielipide,mun mielestä sairaanhoitaja mies vaan ei ole miehekästä. ;) :D Mut hyvä et sä tykkäät,onhan se sun mies :D hahahha

Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:
Onko sellainen nainen ollenkaan joka ei kykene synnyttämään lasta,joka ei osaa laittaa ruokaa eikä leipoa.Siivoaminenkin on vähän niin ja näin ja pyykit värjääntyy pestessä.

ei varmaan jonkun mielestä ole tuollainen nainen. mitä sitten ?! jokaisellahan saa olla ne omat kriteerit asiassa ,eikös. :)

Alkuperäinen kirjoittaja kata84:
Emma, mä sanoinki et on mun oma mielipide mitä pidän miehekkäänä. Jos sun mielestä sairaanhoitaja miehesi on miehekäs ni se on sun mielipide,mun mielestä sairaanhoitaja mies vaan ei ole miehekästä. ;) :D Mut hyvä et sä tykkäät,onhan se sun mies :D hahahha

Urpo!

sitäpaitsi ei kaikkien tarvi aina olla samaa mieltä kaikesta.Hyvä et ihmiset tykkää erinlaisista ihmisistä, mut mä satun tykkään tosi miehistä :D ;)

Ja mun mielestä nuo sun tarkoittamat "tosimiehet" on säälittävimpiä kaikesta. Niin se menee, että mitä isommat lihakset, sitä pienemmät aivot.

Alkuperäinen kirjoittaja leppis:
sitäpaitsi ei kaikkien tarvi aina olla samaa mieltä kaikesta.Hyvä et ihmiset tykkää erinlaisista ihmisistä, mut mä satun tykkään tosi miehistä :D ;)

Ja mun mielestä nuo sun tarkoittamat "tosimiehet" on säälittävimpiä kaikesta. Niin se menee, että mitä isommat lihakset, sitä pienemmät aivot.

ihme asenne se on sullakin. ei se lihastenkoko tai sairaanhoitajanammatti kerro miehen miehisyydestä mitään.
tai jos kertookin, niin miksei voi hyväksyä sitä, että miehisyys on eri ihmisille eriasioita ?!

Onneksi meitä on monenlaisia, niin miehissä kuin naisissakin. Kaikkea ei voi saada kukaan, mutta ehkä on parempi, että aloittaja unohtaa miehen, jossa tuntuu olevan noin paljon vikaa jo lähtökohtaisesti. Ei mene helmi sialle.

Olen sen verran feministi, että minulle olisi kauhistus etsiskellä "elättäjää". Enkä voi vaatia ketään luopumaan unelmiensa työstä, koska olen itsekin valinnut itselleni kutsumusammatin.

Koska en suoranaisesti tarvitse ketään rahoittamaan elämääni tai remontoimaan kotiani, minulla on varaa valita mies ihan muilla kriteereillä. Siksi unelmieni mies on lukeva, laulava, soittava ja piirtävä mies, joka suhtautuu kriittisesti yksityisautoiluun ja jolle niiden "naisten töidenkin" jakaminen on itsestäänselvyys. Remontointia opiskelemme yhdessä, ihan niin kuin kaikkea muutakin mitä haluamme oppia.

Minusta rakennustaito ja moottoripyörä ei tee kenestäkään tosi miestä. Minun mieheni on rakentanut meidän talomme ihan itse ja vielä pitkästä tavarasta, sattuu omistama aika tehokkaankin moottoripyörän. Mutta ei ne ominaisuudet hänestä tosi miestä tee, ainakaan minun silmissä. Tärkeempi on, että hän rakastaa ja kunnioittaa minua ja lapsiamme, on loistava puoliso ja isä, tukee minua ja jakaa tasavertaisen arjen. Näiten asioiten takia hän on silmissäni MIES.

Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:

No synnyttämiseen nyt ei voi vaikuttaa jos ei voi ni ei voi - mutta tohon muuhun loppuosaan...EI OLE!

No, minun mies ei kauheasti osaa eikä todellakaan halua rempata, rakentaa tai huoltaa autoa. No - öljyt hän kyllä vaihtaa, mutta mulle olis ok vaikka teettäisi kaikki ammattilaisilla. Hän piirtää ja laulaa ja soittaa. Ja on kyllä paras mies mulle.

Minun korvaan tuo treffailemasi mies kuulostaa mieheltä, joka tietää mitä haluaa tehdä ja tekee sen kuten parhaaksi näkee. Jos on mahdollisuus teettää talo niin miksei niin tekisi? Ja jos tykkää laulaa ja piirtää niin antaa miehen harrastaa mitä haluaa. Minusta olis mahtavaa myös jos ei tarvitsisi autoa omistaa! Ja kaikista tärkeimpiä asioita näissä seurustelukuvioissa on kuitenkin se, että olette samaa mieltä siitä, että haluatteko perhettä ja millaiset teidän arvonne ovat ja että haluatte kunnioittaa toisianne ja rakastaa. Jos et näistä hänen piirteistään johtuen voi häntä miehenä kunnioittaa niin kannattaa ehkä lopettaa heti.

Jos mun mies saisi valita ei tekisi päivääkään remonttia, ei tekisi pihatöitä, autoa ei korjaa, pyöränkin käski viemään paikattavaksi pyöränkorjausfirmaan, haluaa että mä ajan useimmiten autoa...sitä kiinnostaa vaan sen työ eli ohjelmointi... kotitöitä se onneksi hieman tekee mutta muuten kaikesta olisi valmis maksamaan että muut tekee.

Mä edustan taas sellaista en halua maksaa mistäkään mitään tyyppiä, joten ihan täydellisiä ollaan yhdessä :D Remontit hoidan pääosin, pihatyöt hoidan jne. Ärsyttää niin miehen asenne useimmiten mut joustetaan puolin ja toisin.

Alkuperäinen kirjoittaja FBI:
Ei tartte miehen osata kyseisiä hommia.
Itse kyllä tykkään kun mieheni osaa. Ihan sama mikä meillä hajoaa niin ajattelen "onneks toi mies osaa sen korjata" :heart:

Minä taas ajattelen: onneksi voidaan viedä se korjattavaksi, eikä mies käytä taas koko iltaa jonkun osan rassaamiseen. =)

Ylipäätään olen iloinen, ettei mies pistä aikaansa talon rakentamiseen tai auton korjailuun.

Ilmeisesti ne palstalaisten ihannemiehet eivät kuitenkaan täytä elättäjän tehtäväänsä riittävän hyvin, jos heillä on niin vanhoja autoja, että niitä voi ylipäätään kotikonstein korjata...

Tai sitten ne miehet tekevät autotallissa jotain ihan muuta kuin rouvat luulevat ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:
Ilmeisesti ne palstalaisten ihannemiehet eivät kuitenkaan täytä elättäjän tehtäväänsä riittävän hyvin, jos heillä on niin vanhoja autoja, että...

Sinulle siis varallisuus tekee miehen?

(siis varallisuuden määrä, ts. suuri määrä ja laatu)

hmm.. no mun täytyy myös sanoa, että koen aika tärkeäksi sen, että mies osaa tehdä ja korjata asioita. se on mulle tärkeä ominaisuus miehessä, en silti koe, että vain sellaiset miehet ovat MIEHIÄ. toki tärkeintä miehisyydessä on olla hyvä aviomies ja isä, hellä ja huomioiva ihminen.

mutta kaikilla voi ja saa olla omia toivomuksia elämänkumppanin ominaisuuksien suhteen ja jos joku ei tunnu niitä millään täyttävän niin ei silloin kannata jatkaa. itse työskentelen rakennusalalla, joten minullakin pysyy nuo työkalut käsissä. mieheni on erittäin kätevä käsistään, älykäs, tykkää opetella paljon uusia asioita, osaa korjata niin taloja, autoja kuin hifilaitteita.. taiteellinen ei ole just samoilla aloilla kuin minä, mutta esim teatterista tykkää kovin ja musiikista. pystyy keskustelemaan mun kanssa myös kuvataiteista vaikkei ihan ymmärräkään :d minua kohtelee todella ihanasti, tekee ruokaa, hoivaa, silittelee, tekee pieniä palveluksia.. kotitöitä tekee tällä hetkellä enemmän kuin minä koska on taas koti-isänä.. hoitovapaat onkin pidetty puoliksi. joittenkin miesten mielestähän hän on siis ihan neiti, kun kerran hoitaa kotona lapsiaankin... ? :)

mutta siis.. kannattaa etsiä se SINULLE ja sinun elämäntyylille sopiva mies, kyllä se löytyy!

Yhteistyössä