Onko teidän mielestä sellainen mies ollekaan jos ei osaa rempata, rakentaa jne.?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei vittu, vain tällä palstalla voi jollain olla tällaisia ongelmia. Mitä väliä, osaako mies rakentaa vai ei, ilmeisesti hänellä on tarpeeksi rahaa ulkoistaa sellaiset hommat, ei ongelmaa. Mielestäni nuo seikat eivät määrittele miehisyyttä, elämmehän 2000-lukua. Omituisia naisia täällä.

Alkuperäinen kirjoittaja leppis:
Onko sellainen nainen ollenkaan, joka ei osaa ommella, kutoa ja tehdä kaikenlaisia käsitöitä?!

joo, mä oon ihan järkyttynyt miten tällä palstalla palstailee ihan naiseksi kelpaamattomia akkoja. Ei osata imettää, nukuttaa, hankkiutua raskaaksi, ei osata suunnitella viikon ruokalistaa, pukea lapsille oikein ulkovaatteita pakkasella ja aina joku kehtaa kysyä, miten tehdään villasukat.

Nih. Miten te ootte edes naimisiin päässet.

Eihän kaikki naisetkaa osaa tänä päivänä esim laittaa ruokaa!!Eikä kaikkia miehiä kiinosta rakentaminen tai autojen näpräys.Itse olen taas omituinen nainen monen mielestä kun esim. ajan työkseni aura-autoa.Oon käyny amikseskii autopuolen koulutuksen.Onko sil jotain väliä oikeesti jos ei osaa rakentaa ym "miehisiä" asioita.Suomessa eletää tasa-aron aikaa!!!

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Ei vittu, vain tällä palstalla voi jollain olla tällaisia ongelmia. Mitä väliä, osaako mies rakentaa vai ei, ilmeisesti hänellä on tarpeeksi rahaa ulkoistaa sellaiset hommat, ei ongelmaa. Mielestäni nuo seikat eivät määrittele miehisyyttä, elämmehän 2000-lukua. Omituisia naisia täällä.

Peesi.

Heh, minä olen sitten neitimäinen mies. Olen terveydenhuoltoalalla, en aja autoa enkä remppaile. Asuntoa kun remontoitiin, niin pappa teki työt ja minä auttelin missä pystyin. Urheilusta en tykkää sen enempää katsojana kuin osallistujanakaan.

Hyvä, ettei ole tarvetta vokotella naisia kun nykyinen vielä jaksaa katsella.

Onko sellainen nainen ollenkaan, joka ei osaa ommella, kutoa ja tehdä kaikenlaisia käsitöitä?!

näimpä juuri.... onko nainen ollenkaan jos ei osaa nappia ommella....
itse metallialalla.... "miesten" työt onnistuu siinä missä "naistenkin työt". olenko sitten sukupuoleton???
meillä mies laittaa ruuan mut kyllä sillä vasara ja jakoavainkin kädessä kestää.......

Noh minä kyllä arvostan enempi sellaista, joka tekee sellaista työtä josta itse tykkää eikä vaan siksi että siitä saa rahaa :) Mieluummin ne pätkätyöt, kuin se et aamul vituttaa mennä töihin vaikka palkka oiskin hyvä. Jos sua tollaset asiat mietittyttää nii unohda koko mies...ei tuu onnistuun...jossain vaihees joku epämiellyttävä asia tulee kuiteskin esii ja sit vaikeempi eroo ku on lapsia ja se talo!!
Niin se mullekin oli tärkeetä tittelit ja romonttimiehen taidot ja elämässä menestyneisyys eli upee duuni jne....mut kun satuin rakastuun työttömään juoppoon nii eipä sille mitää voinu....tosin mä tajusin vasta kun olin menettänyt tämän ihmisen...ja tällä hetkellä on ihan töissä ja sillee.....kunnollinen...mut myöhäistä :)
Mie en haluu suunnitel mitää vaa elää sen hetken tunteen mukaa ja katsoo mitä tapahtuu ja jos homma ei sit toimi nii se ei toimi...mut jos joku ottaa jo alkuvaihees päähä...en alkais mihinkää :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tuuljmyllynlämmittäjä:
Heh, minä olen sitten neitimäinen mies. Olen terveydenhuoltoalalla, en aja autoa enkä remppaile. Asuntoa kun remontoitiin, niin pappa teki työt ja minä auttelin missä pystyin. Urheilusta en tykkää sen enempää katsojana kuin osallistujanakaan.

Hyvä, ettei ole tarvetta vokotella naisia kun nykyinen vielä jaksaa katsella.

:heart: Hyvä hyvä.

Alkuperäinen kirjoittaja kahden lapsen äiti:
Eihän kaikki naisetkaa osaa tänä päivänä esim laittaa ruokaa!!Eikä kaikkia miehiä kiinosta rakentaminen tai autojen näpräys.Itse olen taas omituinen nainen monen mielestä kun esim. ajan työkseni aura-autoa.Oon käyny amikseskii autopuolen koulutuksen.Onko sil jotain väliä oikeesti jos ei osaa rakentaa ym "miehisiä" asioita.Suomessa eletää tasa-aron aikaa!!!

joo, omituiseksi luokitellaan jos eksyy miesten alalle. monilla miehillä loksahti suu auki kun aloitin työt metallialalla. kouluaikaan naureskeltiin kun pieni hento nainen eksynyt "miesten" töihin. mutta alku kankeuden jälkeen otettu ihan hyvin vastaan kun huomattu et hommansa osaa vaikka nainen olenkin

Mä en oleta että mies osaa ja tekee kaiken itse. En minäkään ompele lastenvaatteita vaan ostan ne ihan surutta kaupasta vaikka naisena mun ehkä pitäisi niin tehdä.

Mutta avuttomuutta mä en kestä. Öljyt on osattava katsoa autosta oli mies tai nainen. Ruokaa on osattava laittaa edes jotenkin (nugettien lämmitystä ei lasketa). Maalisuti pysyy meidän nelivuotiaan kädessä niin aikamiehen pitää osata myös maalata seinä.
Moni homma on ihan yksinkertaista ja helppoa ja kivaa mikäli vaivautuu ottamaan asiasta selvää. En tarkoita että taloa pitäis alkaa rakentamaan tuosta vaan ( ja lämpimästi suosittelen että siihen ei kukaan alkaisi siksi että "niin täytyy tehdä) mutta ihan kaikkeen ei tarvitse minusta ammattimiestä palkata syystä että "min'en osaa".

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:

Ap on varmasti näiden asioiden asiantuntija. :saint:

No en varsinaisesti, mutta tarvittaessa voin olla ja opetella. Periaatteeni on se, että mies hoitaa miesten jutut ja tienaamisen, mä sitten hoidan kodin ja lapset. Mies pääsee tasan varmaan valmiiseen pöytään siistiin kotiin ja villasukatkin voin opetella tekemään ja vaatteet osaan korjata itse. Perusjuttuja.

Alkuperäinen kirjoittaja hoh hoijaa:
Alkuperäinen kirjoittaja kahden lapsen äiti:

joo, omituiseksi luokitellaan jos eksyy miesten alalle. monilla miehillä loksahti suu auki kun aloitin työt metallialalla. kouluaikaan naureskeltiin kun pieni hento nainen eksynyt "miesten" töihin. mutta alku kankeuden jälkeen otettu ihan hyvin vastaan kun huomattu et hommansa osaa vaikka nainen olenkin

Onneksi itse en koskaan ole kokenut moista. Mutta olenkin insinööri.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:

Ap on varmasti näiden asioiden asiantuntija. :saint:

No en varsinaisesti, mutta tarvittaessa voin olla ja opetella. Periaatteeni on se, että mies hoitaa miesten jutut ja tienaamisen, mä sitten hoidan kodin ja lapset. Mies pääsee tasan varmaan valmiiseen pöytään siistiin kotiin ja villasukatkin voin opetella tekemään ja vaatteet osaan korjata itse. Perusjuttuja.

No sitten sä olet ehdottomasti väärän ihmisen kanssa, jos ajattelutapa on tuo. Sitten kannattaa hommata se äijähommia tekevä elättäjä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Periaatteeni on se, että mies hoitaa miesten jutut ja tienaamisen, mä sitten hoidan kodin ja lapset. Mies pääsee tasan varmaan valmiiseen pöytään siistiin kotiin ja villasukatkin voin opetella tekemään ja vaatteet osaan korjata itse. Perusjuttuja.
Öh, kannattaa ehkä
a) kertoa tämä äkkiä myös miehelle
b) katsella jo uutta kohdetta

Alkuperäinen kirjoittaja kata 84:
Ehdottomasti pitää osata tehdä ns mieten töitä ja mielellään olla miehekkäässä ammatissa. en va osais olla miehen kans joka on esim sairaanhoitaja,ei osais rakentaa,korjata tarvittaes autoa,yms yms. SE VAAN ON MIEHEKÄSTÄ JA SEKSIKÄSTÄ OSATA. tämä oli mun mielipide.

No mun mies on sairaanhoitaja ja osaa rempata ja rakentaa ja vaikka sitä autoakin korjata.

Sinä sitä vastoin olet aika outo.

Mun mies sellanen, joka on rempannut vanhan rintamamiestalon ihan ite, taitava kun on. Joo, onhan se hienoa, ja arvostan sitä. Toisaalta ois helpompaa, kun sen kaiken tekis joku muu...

Alkuperäinen kirjoittaja Emma:
Alkuperäinen kirjoittaja kata 84:
Ehdottomasti pitää osata tehdä ns mieten töitä ja mielellään olla miehekkäässä ammatissa. en va osais olla miehen kans joka on esim sairaanhoitaja,ei osais rakentaa,korjata tarvittaes autoa,yms yms. SE VAAN ON MIEHEKÄSTÄ JA SEKSIKÄSTÄ OSATA. tämä oli mun mielipide.

No mun mies on sairaanhoitaja ja osaa rempata ja rakentaa ja vaikka sitä autoakin korjata.

Mäkin tunnen kyllä remppaavia hoitoalan ihmisiä, naisia ja miehiä. Tiedän erään lähihoitajan, joka on aikaisemmin tehnyt ns. perinteisiä äijähommia, osaa tietääkseni rempata niin auton kuin talonkin ja on mielestäni oikein miehekäs ja seksikäs. :D Ei se nyt ammatista ole kiinni. :D

Ihan sama osaako tai ei kun mä osaan. Just viikonlopulla irrottelin tapetit ja maalasin seinän ja hyvä tuli. Vasara pysyy kädessä ja osaan tehdä vaikka mitä myös käsitöitä.

mä tykkään kyl et mies osaa perinteisiä miestenhommiakin tehdä.ei kai siinä ole mitään pahaakaan.
sitä en osaa sanoa olisko toi asia jotenkin merkittävä jos puolisoa olisin etsimässä.

Ei tarvi osata rakentaa tai olla autoa.. Sekö tekee miehen.
Onneksi kaikki miehet ei ole samanlaisia.
Onneksi jotkut miehet uskaltaa olla ihan vaan pyöräileviä, piirteleviä ja lauleskelevat vaan ;)

Mitä tämä mies tekee työkseen? Jos ostaa talo avaimet käteen periaatteella, niin mikä siinä painaa?

Mieluummin osaan itse tehdä asioita kuin olen riippuvainen miehestä! Mitä jos remonttireiskasi ottaa ja kuolee kesken omakotitalon rakennusprojektin? Maksatko ammattilaisilla kotihoidon tuestasi, jotta urakka saadaan tehtyä loppuun?

Yhteistyössä