Onko teidän mielestä sellainen mies ollekaan jos ei osaa rempata, rakentaa jne.?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minun mieheni osaa rakentaa. Pystyttää meille koko ajan töiden ohella vanhaa hirsitaloa. Korjaa traktorit, lietevaunut, autot, mopot ja kodinkoneet. Tykkää myös laulaa ja maalata, käy kuorossa. Se vain, että on aika paljon poissa kotoo raksan takia ja tietty nuo korjaushommatkin vie aikaa, etenkin kun mies ei oikein aina osaa sanoa ei tuttujen korjauspyynnöille.

Ihana mies kaikesta huolimatta :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:
Wau. Kiesin virhe oli se, että hän tuli naisia ja autoja verratessaan esineellistäneeksi molemmat. Sinä sen sijaan suhtaudut molempiin aidolla intohimolla. Hyviä rassailuita!

Kas, ketju on edennyt. Ja kiitos, mutta tällä hetkellä intohimojeni suhteen on epäsuhtaa, ja kirjoitinkin osin muistojeni ja kaipauksen ja ikävänkin virittämänä - oli se vanha SLK vain niin täydellinen....

No leikki sikseen vaikka totta toinen puoli. Oikeastikin olen menettänyt, mutta vaikka autonkin kanssa joskus epäonnen hetkellä itku ei ole ollut kaukana, kun on päässyt onnistumista vain lähelle, niin ennemmin kyyneleet ovat tulleet niinä parhaimpina hetkinä toisaalla kaiken kauniin kaareutuessa ja koskettaessa vain siitä syystä, että onkin päässyt niin lähelle.

Ehkä minun ei olisi pitänyt tuota edellistäkään kirjoittaa, mutta kun sen tein, suuntautui ajatukseni taas tuohon aikaan, ja nousin uudelleen viivähtämään vielä pienen öisen hetken tämän äärellä paremmin taas eteenpäin päästäkseni, kun uni ei tullutkaan.

Osaako kukaan ajatellakaan sellaista, ettei mitään tuollaista otsikon mukaista ole tarpeenkaan ajatella; olisiko puoliso mies/nainen ollenkaan, jos...what ever. Kaikki tuollainen olisi niin toisarvoista. Merkitsevää ainoastaan on, että puoliso on. Lähellä. Kumppani. Oma. ...Elossa.

Voiko myöhemmin enää koskaan löytää sitä samaa ehdottomuutta, varmuutta, ainutlaatuisuuta, lopullista.. "final edition", kuin silloin nuoruutensa yhden, ainoan ja unelmiensa täyttymyksen kanssa. Jos joskus kaipuu on kovin suuri, estääkö se uudestaan enää löytämästä samaa, ilman että vanhan "elää" liiaksi mukana häiriten uuden yhtä hyvän siteen muodostumista.

Vai pitäisikö vain tyytyä vähempään?

Tai keskittyä pelkästään autoprojekteihin. Sellainen vain ei tunnu riitävän. Sellainen on juurikin "vain".

Ei kuitenkaan Love in vain.

Ai, musta taas se on suorastaan positiivinen merkki, jos mies ei omista autoa, vaan pyöräilee! Sillä on luultavasti aivot päässä, ehkä se ajattelee ympäristöäkin ja kuntokin pysyy pyöräillessä. Ihan sama osaako rakentaa vai ei, en mäkään osaa. Siinähän sitten opetellaan yhdessä jos tarttee. Ei sillä, en mä mistään omasta kodista edes haaveile. :D

Ja jos vielä harrastaa piirtämistä ja laulamista niin ah! Jos kerran muutenkin on mukava ja fiksu niin en kyllä enää miettis!!

Tietty mies on mies vaikka naulat ei kädes pysyiskään. Pakko sanoa et mun oma isä on ihan auttamaton remontoija :D Joskus 10-vuotta sitten se asensi laminaattia ja jätti seinänvierustaan 2 cm raot liikkumisvaraa :D Oli kiva sit yrittää listoilal saada ne jättiraot piiloon. Ja aina kun se sahaa jotain mittojen mukaan tulee lopputuloksesta liian lyhyt tai pitkä. Mut hän on kyl ihan huippu korjaan autoja!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja leppis:
Onko sellainen nainen ollenkaan, joka ei osaa ommella, kutoa ja tehdä kaikenlaisia käsitöitä?!

Ap on varmasti näiden asioiden asiantuntija. :saint:

No en varsinaisesti, mutta tarvittaessa voin olla ja opetella. Periaatteeni on se, että mies hoitaa miesten jutut ja tienaamisen, mä sitten hoidan kodin ja lapset. Mies pääsee tasan varmaan valmiiseen pöytään siistiin kotiin ja villasukatkin voin opetella tekemään ja vaatteet osaan korjata itse. Perusjuttuja.

Niin no tämmösellä asenteella se ei varmasti ole sulle sopiva mies sitten. Jätä mulle ;)

En lukenut ketjua, vastaan ihan otsikon perusteella: on todellakin. Mielestäni ei ole olemassa naisten eikä miesten töitä, vaan se tekee kumpi paremmin osaa. Jos ei osaa kumpikaan, opetellaan tai palkataan ammattilainen. :)

No, meillä tilanne on edennyt siihen pisteeseen että katsellaan omakotitaloja.
Uutta ei voida rakentaa, koska kummallakaan ei taidot riitä siihen, joten pakko katsoa vähän vanhempaa
ja semmoisia mitkä voisi itse rempata. voisi jos osaisi. Itsellä pysyy pensseli ja vasara kädessä, mutta on
käyny kummastuttamaan miehen tapa tehdä "remonttia". Kesälläkin kun maalattiin olohuoneen seinät niin veti
semmoisella asenteella että "mahdollisimman nopeesti valmista, ei väliä jäljellä", joten kattoa myöten roiskui maalit
ja kun taas itse olen enemminkin sen tyylinen että tehdään vaikka hitaasti, kunhan tulee hyvää jälkeä.
Miestä ei kiinnosta onko joku lista suorassa tai edes naulattu seinään kiinni, itse taas haluan että jos jotain tehdään
niin tehdään kunnolla. Mies ei myöskään osaa korjata kodinkoneita/autoa tmv, vaan useimmiten itse otan selvää
ja hankin jonkun tekemään työn, mieluummin kuin riskeeraan sen että auto tai pesukone ei ole enää käyttökunnossa.
Mies mielellään vaan antaisi asioiden olla ja repsottaa.
Pelkästään korjausmiehelle soittaminen ja asioista kysyminen on miehelle hankalaa.

No, pakko sanoa että kyllä se siis mielellään tekee ja osallistuu, mutta kun ei vaan (rumasti sanottua, mutta totta )
osaa. Tietysti koitan arvostaa sitä että yrittää, mutta kun monesti itse teen sitten mieluummin kuin katson
huonoa jälkeä tai ostan uusia kodinkoneita. Että on se tärkeetä, mulle se olisi erityisen tärkeetä että olisi mies
joka handlaisi noi hommat. Näillä mennään mitä on, on se rakas silti.

Ihminen osaa tehdä lähes mitä tahansa jos haluaa ja harjoitus tekee mestarin. Hyviä ammattilaisten ohjeita löytyy netistä. Ihmisethän niitä hommia tekee niin miksen minäkin tai sinäkin.

En muista olenko joskus vastannut jo, mutta kyllä - pidän tärkeänä, että mies on kätevä käsistään.
Perusasiat pitää vähintäänkin osata, eli koti/moottoriajoneuvo rempat etc. onnistuu sen lisäksi tietenkin että on muutenkin fiksu, viisas ja ehdottomasti herrasmies.❤

Yhteistyössä