Onko teidän mielestä sellainen mies ollekaan jos ei osaa rempata, rakentaa jne.?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mies:
Hei, Ksantippa S.,

Voin avoimesti myöntää, ettei niitä asioita kerrasta opi. En minä ainakaan. Aina haluaa rassata uudelleen ja uudelleen. Eroon ei pääse, enkä sellaista kyllä toivoisikaan. Se tarve istuu kuin raidat seepralla. Sama intohimo syttyy vaikka kerta kerran perään. Usemmiten kuitenkin parhaimillaan aina kasvotusten. Autot voi vaihtua ja merkkikin, mutta aina se vanha suola janottaa parhaiten.

Wau. Kiesin virhe oli se, että hän tuli naisia ja autoja verratessaan esineellistäneeksi molemmat. Sinä sen sijaan suhtaudut molempiin aidolla intohimolla. Hyviä rassailuita!

Ei mies saa neiti olla...

Poran, vasaran jne pitää pysyä kädessä. Meillä miehen hommiin kuuluu esim. taulut seinille, lamput kattoon. Minä puolestani teen ruuan ja pesen pyykit. Tasajako toimii hyvin.

En ottais itte miestä joka ei osaisi poraa käyttää tai auton renkaita vaihtaa =)

Alkuperäinen kirjoittaja Saara09:
Meillä miehen hommiin kuuluu esim. taulut seinille, lamput kattoon. Minä puolestani teen ruuan ja pesen pyykit. Tasajako toimii hyvin.

Hyvä, että toimii. Meidän taloudessa tuo ei ihan kävisi tasajaosta. Meillä kun ruokaa tehdään päivittäin ja pyykkiä pestään viikottain, kun taas taulut ja lamput laitetaan kerralla kunnolla paikoilleen muuton tai rempan yhteydessä.

Onpahan taas avaus.

Ap, oletko sä varma, että tämä kyseinen mies ylipäänsä HALUAA lapsia? Ikinä? Kun taas sinä tunnut jo suunnitelleen kaiken valmiiksi! Oletteko puhuneet asiasta?

Mulle miehinen mies tarkoittaa ennen kaikkea sellaista, joka uskaltaa ja osaa keskustella asioista. Niin maailman menosta, kuin varsinkin omista tunteistaan ja parisuhteeseen liittyvistä asioista. Muut seikat, kuten joku remonttitaito, tulee kaukana perässä.
Jos käsillä tekemisestä on kyse, miehen ruoanlaitto -ja kodinhoitotaito on tietysti plussa siinä missä joku pikkurassauskin, mutta en mä niiden perusteella puolisoa valitse, kyllä ne on muut asiat. Ja noita taitojahan voi tarvittaessa opetella.

Ap, sulle homot ja metroseksuaalit ei taida olla miehiä ollenkaan?

Mun mieskään ei taitaisi täyttää vaatimuksia, kun sillä ei ole ajokorttia, autosta puhumattakaan, minkä kuultuani olin kyllä itse tosi positiivisesti vaikuttunut. Myös lukeminen harrastuksena ei tosiaan oo mikään varsinainen miinus :).

Alkuperäinen kirjoittaja Sibrina:
Ei kaikki miehet osaa rempata, rakentaa,korjata eikä tarviikaan.

Näinpä.
Meillä minä olen se joka tarkistan autoista öljyn, lisään tarvittaessa, vaihdan polttimot yms. Kokoan huonekalut ja asennan elektroniikkalaitteet, mutta siltikään miestäni ei kyllä voi neidiksi kutsua kukaan.

Kaikki vaan ei ole nikkarointi-tyyppejä, mutta jos asia vaivaa jo heti alkuvaiheessa niin paljon että täytyy ajatella muiden mielipidettä asiasta, niin silloin tämä mies ei kyllä sinua ansaitse.

Lisään vielä, että saahan niitä vaatimuksia olla, mutta tuo lausahdus "kyllä miehellä pitää olla auto, se jotenkin kuuluu asiaan" aiheutti kyllä huutonaurua :D. Vähän niinkuin naisen käsien jatkeena pitäis olla tiskiharjat...?

Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Lisään vielä, että saahan niitä vaatimuksia olla, mutta tuo lausahdus "kyllä miehellä pitää olla auto, se jotenkin kuuluu asiaan" aiheutti kyllä huutonaurua :D. Vähän niinkuin naisen käsien jatkeena pitäis olla tiskiharjat...?

Tai miltä kuulostaisi: "Ei nainen ole mikään nainen, ellei sillä ole omaa ompelukonetta, jolla se voi lyhentää mun housujen lahkeet. Se vaan kuuluu asiaan, muunlaiset naiset on rekkalesboja."

Mun mielestä miehestä tekee miehekkään, "selkäranka" ja se että ei välttele ja pakoile velvolliksuuksia. Mikään vetelys ja päälepäsmäri ei ole miehekäs.. Osasipa sitten rakentaa sen talon tai ei, liikkuupa autolla tai fillarilla..

ei helv...

siis jos asuu jossain keskustan lähellä, niin mihin sitä autoo tarvitsee??? Jos ei osaa tehdä remppaa, niin mitä sitten? Ammattimiehet hoitaa asian puolesta. Samalla tavalla akatki haluu siivoojan kotiin ku ei haluta itse siivota. Kiesus!

Toisekseen... jos te olette vähän aikaa sitten tavannut, niin miten sä voit jo suunnitella lapsia yms? Kannattasko kenties varmistaa haluaako se mies ylipäätään lapsia?

en jaksanut koko ketjua lukea. mutta noihin remontti hommiin palkataan ihan ammattilainen. Itseasiassa tällähetkellä meillä on remontin alla näiden tee-se-itse miehen ramontoimis sotkut.. auton öljyä ei osata en minä tai mieheni vaihtaa koska auton kausi huollossa se tehdään.

Kaikilla on oma juttunsa, niin miehillä, kuin naisilla. Tosiasiaa on se että nykymaailmassa me kurkotellaan vähän sinne vanhoihin tapoihin, silloin kun itsestä hyvältä tuntuu ja se itselle sopii. Muina hetkinä toteamme vain että "maailma muuttuu, nyt elämme nykypäivää" Miesten ei tarvitse ja naisten ei tarvitse.. Tunnemme ajatusmalleja ja sukupuolirooleja kaikki! Tiedostammeko miksi ennen mies on rakentanut talon ym, käynyt metsällä ja riiannut tyttöjä ja nainen kotona hoitanut lapset, navetan, huushollin ym.? Silloin ei ole ollut sukupuolesta huolimatta paljon vaihtoehtoja. Nykyään mies voi ajaa polkupyörää, mutta silti sen pitää osata nikkaroida keittiönpöytä kuntoon tarvittaessa. Naisen ei tarvi osata laittaa ruokaa, koska esim. mies osaa. Tämä keskustelu rooleista ja odotuksista on loputon..

Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:

Tai miltä kuulostaisi: "Ei nainen ole mikään nainen, ellei sillä ole omaa ompelukonetta, jolla se voi lyhentää mun housujen lahkeet. Se vaan kuuluu asiaan, muunlaiset naiset on rekkalesboja."

edelleen, mä haluaisin tietää, mikä siinä niin kyrsii,että joku noin ajattelisikin ja hakisi puolisoa noilla kriteereillä ? :)

Alkuperäinen kirjoittaja endie:

edelleen, mä haluaisin tietää, mikä siinä niin kyrsii,että joku noin ajattelisikin ja hakisi puolisoa noilla kriteereillä ? :)

Jos sen tekee rehellisesti ja rinta rottingilla, niin mikäpä siinä. En minä katso voivani tuomita näitä suomalaisiin naisiin pettyneitä miehiä, jotka hankkivat nuoria nöyriä postimyyntivaimoja Thaimaasta tai kirjekavereita Venäjältä, kun tahtovat naisellisen naisen itseään passaamaan. Mutta voin toki sanoa, että itse en kyseisenlaista suhdetta haluaisi.

Ja rehellisyyden nimissä toivoisin, että aloittajakin kertoisi vilpittömästi omista odotuksistaan miesystävälleen. Yhtä vilpittömästi kuin meille palstalaisille :)

Voithan AP kertoa ajatuksistasi tälle miehelle, ja ns. heittää haasteen, että hän osoittaisi "pelkosi" turhiksi? Olen kuullut monista, jotka vannoivat etteivät "sellaista ja sellaista" ikinä huolisi, mutta rakkaus avasi silmät.

Alkuperäinen kirjoittaja Saara09:
Ei mies saa neiti olla...

Poran, vasaran jne pitää pysyä kädessä. Meillä miehen hommiin kuuluu esim. taulut seinille, lamput kattoon. Minä puolestani teen ruuan ja pesen pyykit. Tasajako toimii hyvin.

En ottais itte miestä joka ei osaisi poraa käyttää tai auton renkaita vaihtaa =)

Milä ihmeen tasajako? Kuinka paljon teille niitä lamppuja ja tauluja ripustellaan päivittäin ja viikottain?

Jos sen tekee rehellisesti ja rinta rottingilla, niin mikäpä siinä. En minä katso voivani tuomita näitä suomalaisiin naisiin pettyneitä miehiä, jotka hankkivat nuoria nöyriä postimyyntivaimoja Thaimaasta tai kirjekavereita Venäjältä, kun tahtovat naisellisen naisen itseään passaamaan. Mutta voin toki sanoa, että itse en kyseisenlaista suhdetta haluaisi.

Ja rehellisyyden nimissä toivoisin, että aloittajakin kertoisi vilpittömästi omista odotuksistaan miesystävälleen. Yhtä vilpittömästi kuin meille palstalaisille :)

dodiih. siinäpä se.jokainen meistä hakee ja etsii sellaista kumppania,joka täyttää just ne omat kriteerit - oli ne sit mitä oli. usein siinä matkalla tulee huteja ja sammakoitakin suudeltua, mutta hei se on elämää. sillai mä näkisin, että ap:lle on käynyt.
noista postimyyntivaimoista muuten, että ei kannata yleistää hirveesti tuossakaan. esim. taikkunaiset eivät ole mitään hiirulaisia ja tossun alle meneviä yleensä ;)

Hmm.. Mä en nyt niin tarkka ole, rakentaa ei tarvitse osata, mutta kyllä mun mielestä miehille kuuluu jotkut ns. miesten työt :)
Mä remontoin tälle hetkellä itse ja väistämättä tulee mieleen välillä, että oispas se kiva, jos ois se mies jeesaamassa. Kattopaneelien kiinnittäminen yksin, rappusten tekeminen (pelkästään jo tavaran kantaminen), paneelien irrottaminen, vanhojen kaappien irrottaminen on helevetin hankalaa pienenä naisena.
Todellakin mä toivoisin, että mies tahtois ainakin auttaa ainakin vähän noissa pienissä remppajutuissa.
Saa laulaa ja piirtää, se ei miehisyyttä vie pois :)

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
dodiih. siinäpä se.jokainen meistä hakee ja etsii sellaista kumppania,joka täyttää just ne omat kriteerit - oli ne sit mitä oli. usein siinä matkalla tulee huteja ja sammakoitakin suudeltua, mutta hei se on elämää. sillai mä näkisin, että ap:lle on käynyt.
noista postimyyntivaimoista muuten, että ei kannata yleistää hirveesti tuossakaan. esim. taikkunaiset eivät ole mitään hiirulaisia ja tossun alle meneviä yleensä ;)

Eli lopulta ollaan varsin samaa mieltä. Hyvä tuo lopun huomautuksesi; äskeisestä kärjistetystä sanavalinnastani huolimatta uskon, että "postimyyntiliitoissakin" molemmat osapuolet ihan oikeasti hakevat hyvää ja harmonista elämää, vaikka romanttisen rakkauden varaan ei rakennetakaan.

Kyllä miehen täytyy osata laittaa taulut seinille, korjata kodinkoneita ja vaihtaa autoon sekä renkaat että öljyt.
En voisi ottaa miestä joka ei osaisi mitään "miestentöitä"

Yhteistyössä