Onko täällä muita jotka ovat Vm-alalla? :)

Oikealla yrittämisellä tienaa paljon enemmän, paljon vähemmällä työllä. Verkostomarkkinointi sopii ihmiselle joka ei välitä rahasta vaan haluaa mieluisaa ajanvietettä.

Oikean yrityksen omistajalla ei ole mitään syytä sekaantua moiseen.
Hmm.... mielenkiintoista. En tiennytkään tämä koska olen sekä niin kuin sinä sen kutsut oikea yrittäjä että ko verkosto-alalla ja jokaisessa voin sanoa pakko ja pakko tehdä helvettisti töitä että pääse tienamaan. Itse la alk en nukunut melkein mitään että sain taas monet asiat hoidettua, vast illalla olin kotona ja olisi pitänyt toisalta taas jatka tekemään työt, mutta ajattelin että laitan mielummin herätys klon 6lta soimaan ja teen huomisesta alk. pitkän vkon. Minulla on ne projektit jotka ovat alussa vievät aikaa paljon, koht ehkä helpottu kun suunnitelta ovat kovat ja hyväät.
 
"vieraana"
eiks se ole aika päivänselvää, että jos tulonmuodostuksen laskusääntöjä ei selitetä niissä papereissa mitkä aloittaja allekirjoittaa niin kyse on siitä että sutki rehellistä puijaa
No, jos pilkkua viilataan, niin tosiaan siinä sopparipaperissa ei välttämättä ole kuin ne myyntiehdot tmv. ja ne organisaatiokaaviot ja muut on sitten jossain "käsikirjassa" tai muussa vastaavassa. Mutta jos allekirjoittaa jonkun sopparin lukematta ensin sääntöjä jne., niin se on täysin oma moka, eikä siitä voi firmaa syyttää. Tiedän kyllä, että joillain edustajilla on aika hyökkäävä tapa, mutta sen tiedän, että se ei ole yhdenkään firman kirjoitettu sääntö. Se ei voi olla, koska silloin olis firma aika äkkiä kusessa. Eli jos joku edustaja toimii moraalittomasti, on se sen edustajan valinta, eikä firma ole siitä vastuussa, eikä firman vika. Se tosin on, jos eivät puutu tuollaiseen toimintaan, vaan antavat jatkaa, sillä se ei ole firmallekaan hyväksi, vaan päinvastoin.
 
  • Tykkää
Reactions: Milanna85
[QUOTE="vieraana";30307909]No, jos pilkkua viilataan, niin tosiaan siinä sopparipaperissa ei välttämättä ole kuin ne myyntiehdot tmv. ja ne organisaatiokaaviot ja muut on sitten jossain "käsikirjassa" tai muussa vastaavassa. Mutta jos allekirjoittaa jonkun sopparin lukematta ensin sääntöjä jne., niin se on täysin oma moka, eikä siitä voi firmaa syyttää. Tiedän kyllä, että joillain edustajilla on aika hyökkäävä tapa, mutta sen tiedän, että se ei ole yhdenkään firman kirjoitettu sääntö. Se ei voi olla, koska silloin olis firma aika äkkiä kusessa. Eli jos joku edustaja toimii moraalittomasti, on se sen edustajan valinta, eikä firma ole siitä vastuussa, eikä firman vika. Se tosin on, jos eivät puutu tuollaiseen toimintaan, vaan antavat jatkaa, sillä se ei ole firmallekaan hyväksi, vaan päinvastoin.[/QUOTE]

Näin se on :)

Mutta Krut kun on ollut mukana 4ssä jopa ja niin tietoinen :p
 
No mitä säälittävä on jos joku vitsi töitä tehdä, nauttia työstä ja saada vielä rahaakin?

Toisalta mua jostain syystä monet pitävät säälittävänä, ainakin jotka näkevät mitä teen, niin se on muiden mielestä todella säälittävä, harvoin kotona, liika töitä mitä mä tästä saan ja jopa mietivät saanko mä mitään kaikista mitä teen ja miksi suunnittelen lisää ja lisää. Voin vain sanoa että kaikki mitä teen tuo minulla sanotaan niin edes jotain, olen onnellinen että teen kaikenlaista mitä myös kehittää minuakin, pääsen aina matkoille, olisi ulkomaat tai vain ympäri suomi, käyn hyvissä ravintoloissa, tapan uusia mukavia ihmisiä, eli nautin kaikista mitä teen ja kun se vielä minulle tuokin jotain.
ja sitten sinä kitiset, ettei miehesi ole koskaan kotona...
 
edw
Hmm.... mielenkiintoista. En tiennytkään tämä koska olen sekä niin kuin sinä sen kutsut oikea yrittäjä että ko verkosto-alalla ja jokaisessa voin sanoa pakko ja pakko tehdä helvettisti töitä että pääse tienamaan. Itse la alk en nukunut melkein mitään että sain taas monet asiat hoidettua, vast illalla olin kotona ja olisi pitänyt toisalta taas jatka tekemään työt, mutta ajattelin että laitan mielummin herätys klon 6lta soimaan ja teen huomisesta alk. pitkän vkon. Minulla on ne projektit jotka ovat alussa vievät aikaa paljon, koht ehkä helpottu kun suunnitelta ovat kovat ja hyväät.
Verkostomarkkinointi pitää kiireisenä ja tuntuu siltä että tekee kovasti työtä mutta mitään merkittäviä tuloja on turha odottaa. Sijoittamalla saman työmäärän omaan yritykseen jossa kate tulee suoraan myynnistä saat monenkertaisen tuoton.
 
"vieraana"
kiistän jyrkästi että olisin ollut mukana verkostomarkkinoinnissa, mää pidän sitä pyramidihuijauksena

mun sukulainen on ollut ja se on yrittäny houkutella mua verkostoonsa
Juuri näin.... Ihmiset, jotka eivät ole olleet mukana yhdessäkään, katsovat olevansa päteviä arvostelemaan ko. hommaa. Perustavat tietonsa pariin konseptiin, joiden esittelytapa saattaa olla uuden innokkaan aloittaessa mitä sattuu. Ehkä juuri hänen sponsorinsa on se alan mätämuna, joka koittaa houkutella ihmisiä mukaan väärin keinoin. Ja mistäpä sen toimintamallinsa saa, ellei omalta sponssilta. Jos asia esitettäisiin toisella tapaa, voisi monen ihmisen käsitys muuttua. Ja vieläkin vm käsittää myös monenlaisia muitakin toimintatapoja, kuin puramidihuijauksen.... Harva konsepti kuitenkaan toimii pelkästään uusia värväämällä, vaan sulla pitää myös itsellä olla ostoja (= myyntiä asiakkaille), jotta saat yhdestäkään alalinjalaisestasi tuloja. Ja monta konseptia tiedän itsekin, missä ei tarvitse rekrytoida ollenkaan, jos ei halua, vaan saa keskittyä pelkkään tuotemyyntiinkin ja katekin on suht' hyvä. Riippuen siis tietysti siitäkin, onko alv -velvolinen vai ei.
 
se, että minä pidän verkostomarkkinointia pyramidihuijauksena ei tietenkään ole mikään absoluuttinen totuus aiheesta

se on mun mielipide ja käsittääkseni tämä on keskustelupalsta jossa nimimerkit saavat esittää mielipiteitään
 
"vieraana"
se, että minä pidän verkostomarkkinointia pyramidihuijauksena ei tietenkään ole mikään absoluuttinen totuus aiheesta

se on mun mielipide ja käsittääkseni tämä on keskustelupalsta jossa nimimerkit saavat esittää mielipiteitään
Siinä tapauksessa voinet kertoa yrityksen nimen/-t ja perustelut, etkä yleistää mielipidettäsi koskemaan koko vm kenttää, kuten nyt teit. Kuten jo tuolla aikaisemmin oli, juuri tästä syystä alalla on huono maine, kun kaikkien firmojen luullaan toimivan samalla tavalla ja juuri niin, kuin se kokematon naapurin pena ekaa kertaa alalle tullessaan, joka höpöttää innoissaan mahdollisesti mitä sattuu, koska hänen sponsorinsa toimii / opettaa väärin. Otapa nyt ensin vaikka selvää, mikä ero on on esim. pyramidipelillä ja suoramyyntiin perustuvalla vm- firmalla... Nillä kun ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa, mutta kuuluu saman "otsikon" alle.
 
ex-myyjä
Mä olen ollut mukana aikoinaan Herbalifessä. Se perustui siihen, että jos osti tuotteita, niin ihan väkipakolla sitten myös pyydettiin "alkamaan suosittelemaan" niitä myös kavereille (Lue: alkamaan jälleenmyyjäksi). Idea koskaan ei ollut itseasiassa myydä tuotteita asiakkaille, vaan hankkia lisää jälleenmyyjiä allesi. Jokaista huokuteltiin sillä, että jos hankkii vaikka 10 jälleenmyyjää alle, ja pitää huolta että he myyvät vaikka 10 asiakkaalle kuukaudessa vaikka 100e:lla, niin siitä kertyy jo 10x10x100e=10 000e/kk, josta xx prosenttia tulee ylätasolle.

Mutta kun tämä lupaus annattiin kaikille, niin kukaan ei keskity itse tuotteiden myytiin, vaan haluaa tienata verkostollaan. Itse tuotteiden myynti oli siis pakkokauraa, koska sillä ei tienaa.

Itse en tienannut yhtään rahaa ko. puljussa, menetin itse vaan rahaa.
 
en viitti mainita niiden vm-firmojen nimiä joihin oon joutunu tutustumaan ettei tule syytteitä, milanna kun on kärkäs ilmoittamaan poliisille nettikeskusteluista joista hän ei tykkää

"suoramyyntiin perustuvat vm-firmat" eivät tietenkään myönnä että niissä olisi kyse pyramidihuijauksesta joten asiaa ei voi sen kummemmin selvittää
 
vierasss
Haluan kysyä kauanko olette olleet ko alalla, voitte kertoa missä jos haluatte, oletteko menestyneet? Onko myös täällä sellaisia jotka lopetivat ja miksi, oliko liian vaikea? Voitte muuten kertoa mitä kaikkia teette ;). Itse olen vm alalla nyt jo jonkin verran ja toine krt, otin harrastuksena sen, vaikka tavoitteet on olemassa aina teen mitä tahansa. Teen myös kansanvälistä bisnestä, paljon siis ulkomaailla, sekä omistan yksimyyntioikeudet yhdelle tuotteelle muutamissa maissa ja olen vast alussa sen kanssa ennen kun pääsen tosihommiin, liika töitä se on vaatinut. Myös pientä harrastusta se on vaikka saan tästäkin jotain, eli 2ssa isossa maassa pari pientä yritystä muiden kanssa pyöritän. Sekä myyntiä harrastan. Paljon kaikenlaista, mutta olen mä sellainen...
En oikein ymmärrä miten kenelläkään voi olla aikaa tehdä tuottavasti verkostomarkkinointityötä JA pyörittää kahta kolmea oikeaa yritystä... mutta aloittajalla lienee jotenkin, kolmesta (kohta neljästä) lapsesta ja poissaolevasta aviomiehestä huolimatta aikaa tähän... lisäksi voi pitää lomia. Ihmenainen- tai sitten on taas liian monta rautaa tulessa eikä mistään tule oikein mitään kunnollista...
 
vierassss
Sitten taas toinen ryhmä verkostomarkkinoinnissa on ne jotka ovat pelkästään epätoivoisia ja tekevät ko. työtä siksi että työllistyminen muuten on niin vaikeaa.
 
"vieraana"
en viitti mainita niiden vm-firmojen nimiä joihin oon joutunu tutustumaan ettei tule syytteitä, milanna kun on kärkäs ilmoittamaan poliisille nettikeskusteluista joista hän ei tykkää

"suoramyyntiin perustuvat vm-firmat" eivät tietenkään myönnä että niissä olisi kyse pyramidihuijauksesta joten asiaa ei voi sen kummemmin selvittää
Eihän se kenenkään myöntämisistä ole kiinni, vaan voit tutkailla asiaa ihan itse tutustumalla firman sääntöihin ja toimintatapaan, mutta kun et viitsi. Helpompaa on vain huudella puskista pelkkänä besserwisserinä perustelematta ja firmaa ilmoittamatta. Ja milläköhän perusteella M. tekee ilmoituksen asiallisesta keskustelusta, vaikka vm firman nimi mainitaankin? Ei hän tietääkseni omista ainuttakaan suomessa toimivaa vm-firmaa. Saa täällä puolustella ja haukkua esim. S-market vs. K-kauppa, joten selityksesi ontuu... Tulihan tuossa jo yksi esimerkki ihan firman nimellä, joten kerropa esim. siitä, mikä siinä kommentissa oli sellaista, josta voi ilmoitusen poliisille tehdä, vaikka se firman edustajista kiusalliselta saattaisi tuntuakin? Tosin Herbalifea on tutkittu jo useampaan otteeseen, eikä mitään laitonta toiminnassa kai ole löytynyt, koska se vielä saa olla markkinoilla.
 
missä voi tutustua jonkun vm-ketjun sääntöihin?

määhän sanoin edellisellä sivulla että laittakaa jonkun vm-tsydeemin säännöt näkösälle niin ruoditaan porukalla ne rivi riviltä läpi

eipä ole kukaan linkannut/kopioinut tänne yksiäkään
 
Viimeksi muokattu:
"hans"
[QUOTE="vieraana";30308503]Eihän se kenenkään myöntämisistä ole kiinni, vaan voit tutkailla asiaa ihan itse tutustumalla firman sääntöihin ja toimintatapaan, mutta kun et viitsi. Helpompaa on vain huudella puskista pelkkänä besserwisserinä perustelematta ja firmaa ilmoittamatta. Ja milläköhän perusteella M. tekee ilmoituksen asiallisesta keskustelusta, vaikka vm firman nimi mainitaankin? Ei hän tietääkseni omista ainuttakaan suomessa toimivaa vm-firmaa. Saa täällä puolustella ja haukkua esim. S-market vs. K-kauppa, joten selityksesi ontuu... Tulihan tuossa jo yksi esimerkki ihan firman nimellä, joten kerropa esim. siitä, mikä siinä kommentissa oli sellaista, josta voi ilmoitusen poliisille tehdä, vaikka se firman edustajista kiusalliselta saattaisi tuntuakin? Tosin Herbalifea on tutkittu jo useampaan otteeseen, eikä mitään laitonta toiminnassa kai ole löytynyt, koska se vielä saa olla markkinoilla.[/QUOTE]

:LOL: Mun mielestäni tämä verkostomarkkinointi on erittäin mielenkiintoinen ilmiö. Se voidaan hyvin rinnastaa uskontoon. Mikään määrä tietoa evoluutiosta yms. ei saa tiukasti uskovaa muuttamaan käsityksiään, eikä mikään määrä tietoa verkostomarkkinointibisneksestä riitä vakuuttamaan siihen hurahtaneita asioiden oikeasta tolasta. Oikeastaan sekin vm-kusetukseen kuuluva ilmiö, että perustajilla ja mahdollisesti vielä parissa ensimmäisessä vaiheessa mukaan tulleilla on kohtuullinen mahdollisuus rikastua kusetettavien kustannuksella, toimii ikään kuin "todisteena" siitä, että "kovasti töitä tekemällä" kenellä tahansa ko. pyramidissa olisi mahdollisuus samaan. Sitten kun otetaan mukaan vähän matematiikkaa ja lasketaan vaikkapa nyt sen saippuan vuosittainen kulutus tässä maassa ja jaetaan tämä esim. kymmenennessä portaassa mukana olevien määrällä, niin huomataan, että sitä vaikka ko. pyramidi kaappaisi koko valtakunnan saippuamarkkinan itselleen, niin minkäänlaista vaurastumisen riskiä ei näillä alatason kusettajilla ole.

Verkostomarkkinoinnin 10 suurta valhetta
 
"vieraana"
En oikein ymmärrä miten kenelläkään voi olla aikaa tehdä tuottavasti verkostomarkkinointityötä JA pyörittää kahta kolmea oikeaa yritystä... mutta aloittajalla lienee jotenkin, kolmesta (kohta neljästä) lapsesta ja poissaolevasta aviomiehestä huolimatta aikaa tähän... lisäksi voi pitää lomia. Ihmenainen- tai sitten on taas liian monta rautaa tulessa eikä mistään tule oikein mitään kunnollista...
Tämä minuakin ihmetyttää... Itse vm-alalla olevana tiedän, että olkoon homma mikä tahansa, niin kyllä kunnolliset säännölliset tulot vaativat paneutumaan siihen ihan ammattimaisesti. Ei siinä ehdi pyörittää enää montaa muutakin firmaa samalla. Tai sitten meillä on eri käsitys työnteosta... Niin vai olikohan joskus juttua jonkun yrityksen kohdalla, että M. on omistaja vain paperilla, mutta muut hoitaa käytännön työn? Vai muistanko väärin? Ja mitä tässä vuosien aikana olen seuraillut, niin yritystä häneltä ei puutu, mutta mitään valmista ei tahdo mistään tulla... Sama se on vm puolellakin, eli jos olet monessa konseptissa mukana samaan aikaan, niin mistään ei oikein tahdo tulla mitään. Mutta jos panostat yhteen kunnolla, niin voit onnistua siinä loistavasti.
 
ex-myyjä
Jos pyörittää 3 yritystä sekä vielä verkostomarkkinointi-businessta, niin 12h/4=3h. Ei 3h päivässä yritykselle riitä saada se menestyväksi.
Milloin aloittaja on edes sit lasten kanssa, joten ei tuo 12h päivässä ole edes realistinen arvio.
 
ex-myyjä, sinä kun oot ihan oikeesti ollu mukana niin onko sulla tiedossa ne laskukaavat miten asiakkaan maksama euro jakaantuu eri tasojen kesken tai miten uudeksi myyjäksi rekrytoidun tyypin maksama alkumaksu jakaantuu?
 
ex-myyjä
ex-myyjä, sinä kun oot ihan oikeesti ollu mukana niin onko sulla tiedossa ne laskukaavat miten asiakkaan maksama euro jakaantuu eri tasojen kesken tai miten uudeksi myyjäksi rekrytoidun tyypin maksama alkumaksu jakaantuu?
Ei ole, koska olin siellä mukana joskus 16v ikäisenä. Silloin ei oikein tajua vielä tuollaisia laskea tai lukea tarkkoja sääntöjä.


Talousanomista 13.3.2014:
"Yhdysvaltain kauppakomissio Federal Trade Commission (FTC) on aloittanut tutkinnan luontaistuoteketju Herbalifen toiminnasta.

FTC perkaa Herbalifen monitasoisen markkinointiketjun, jota muun muassa suursijoittaja Bill Ackman on väittänyt pyramidihuijaukseksi.

[....]Hänen mukaansa Herbalife keskittyy varsinaisen tuotemyynnin sijaan enemmän uusien myyjien rekrytointiin ja antaa näille katteettomia lupauksia."
 

Yhteistyössä