Onko muita kaksosten odottajia?

  • Viestiketjun aloittaja SusMaria
  • Ensimmäinen viesti
Meillä ollaan molemmat nyt melkein koko kesä kotona, kun kaksosista saa vanhempainvapaata ylimääräiset 60 pv. Sen voi pitää äiti normiäitiysloman perään, tai sit isä voi olla äidin kanssa yhtäaikaa kotona. Meillä nyt minulla menossa äitiysloma, ja miehellä vanhempainvapaa.
Eli siis valinnainen juttu.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 11:04 Tirlittan81 kirjoitti:
Meillä ollaan molemmat nyt melkein koko kesä kotona, kun kaksosista saa vanhempainvapaata ylimääräiset 60 pv. Sen voi pitää äiti normiäitiysloman perään, tai sit isä voi olla äidin kanssa yhtäaikaa kotona. Meillä nyt minulla menossa äitiysloma, ja miehellä vanhempainvapaa.
Eli siis valinnainen juttu.
höh,meille sanottiin että äidin pitää se pitää :eek:

kun ite oon minimillä äippärahalla,niin meneekö se sitte multa pois jos isä on vanh.vapaalla.ei kai molemmat yhtäaikaa saa sitä rahaa kelasta?
 
NALLE-EMO
MINÄ KANS ODOTAN KAKSOSIA JA HUOMENNA ALKAA 20RV.
meillä on myös 6 ja 4,5v.tytöt + poika 1v.
SAMASSA PUSSISSA NÄYTTÄIS NÄMÄ KAKSOSET OLEVAN... LÄÄKÄRI EI OSANNUT SANOA VIIMEKSI MITÄÄN UUTTA.. VOI OLLA JOKU KALVO VÄLISSÄ, EHKÄ SAMA ISTUKKA.
NO... VIIKON PÄÄSTÄ ON RAKENNEULTRA, JOSPA NE OSAIS SITTEN SANOA TARKEMMIN...
=)
kamalaa päänsärkyä on ollut kolmatta viikkoa varmaankin jo, heti jos tekee jotain tuntuu että verisuoni katkeaa päästä... verenpaine ok.
jalanpohjia särkee kun seisoo kauan...
istuessa kauan särkee oikeaa kylkeä...
liitokset naksuu joskus kivasti....
on tää tälläistä...vaivainen ihminen vissii... kyllä se tästä joskus... :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 15:08 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 11:04 Tirlittan81 kirjoitti:
Meillä ollaan molemmat nyt melkein koko kesä kotona, kun kaksosista saa vanhempainvapaata ylimääräiset 60 pv. Sen voi pitää äiti normiäitiysloman perään, tai sit isä voi olla äidin kanssa yhtäaikaa kotona. Meillä nyt minulla menossa äitiysloma, ja miehellä vanhempainvapaa.
Eli siis valinnainen juttu.
höh,meille sanottiin että äidin pitää se pitää :eek:

kun ite oon minimillä äippärahalla,niin meneekö se sitte multa pois jos isä on vanh.vapaalla.ei kai molemmat yhtäaikaa saa sitä rahaa kelasta?
Me saadaan siis molemmat yhtäaikaa kelalta päivärahaa. Minä normaalia äitiyspäivärahaa ja mies vanhempainpäivärahaa, jota hän voi saada 60 päivää minun kanssani yhtäaikaa. mies ei pidä kaikkia niistä 60 päivästä.ne mitkä jää pitämättä, minä pidän sit normi äitiys/vanhempainvapaan perään.

Ei siis pitäis sinun päivärahaa muuttaa mihinkään suuntaan.
 
jättiläinen
Hei!

Täällä odotelleen myös luomukaksosia, rv 19.

Alizia83, kokemukset samankaltaisia. Itse olen sairaslomalla ja vuodepotilaana. Kävely ja liikkuminen supistuttaa. Kateeksi käy teitä shoppailijat. Itse en ole kuukauteen poistunut kotoa.

Ei todellakan mikään helppo raskaus. Välillä tekisi mieli perua koko juttu.

Tympii...

 
Kuule jättiläinen, koita jaksaa äläkä peruuttamista mieti ;) tuo aika kyllä palkitaan runsain mitoin sitten kun kääröt saat syliisi.

Tiedän tuon tunteen kun kaikki liikkuminen supisti, en shopannut minäkään pitkiin aikoihin. Koita vaan ottaa levon kannalta,lue ja lepää. Siitä hyödytte te kaikki kolme, sitten kun kiire alkaa sitä saa shopata ja ryntäillä edestakaisin niin paljon kuin vain jaksaa.Tsemppiä :flower:
 
Hei,
ilmottaudunpa mukaan, sillä eilen meille selvisi ultrassa (rv 10), että meille on tulossa kaksoset :D Vähän on pää sekaisin eikä koko asiaa ole vielä kai oikein tajunnut...ennestään meillä on 1v3kk poika, joten kohta taitaa olla hieman sutinaa kun kaksosetkin putkahtavat maailmaan =)

Kiva lukea muiden samassa tilanteessa olevien ajatuksia ja saada henkistä tukea!
 
Moi!

Yleensä seurailen keskusteluja enemmän lukijana, mutta nyt ajattelin rohkaistua ja kirjoittaa jotain. Täällä siis myös odotellaan kaksosia. Viikkoja on koossa 29 ja olotila pelottavan hyvä. Tieto kaksosista tuli alkuraskauden ultrassa viikoilla 7+5 ja eipä siinä mennyt kuin päivä pari kun asiaan oli jo tottunut. Suvussa on kaksosia, joten asia ei tullut täytenä yllätyksenä. Olen voinut alusta saakka aivan pelottavan hyvin. Normaali elämä on jatkunut ja töissä olen edelleen. Vauvat voivat hienosti ja ovat kasvaneet hyvin. Kerran kuukaudessa käydään keskussairaalalla ultrassa ja neuvolassa sitten ihan normaalisti. Tuntuu ihan hassulta ajatukselta, että viimeistään kahden kuukauden kuluttua meidän perheen jäsenmäärä lisääntyy kahdella. :)

Mukavaa kevättä ja tulevaa kesää teille kaikille kaksosten odottajille!
 
Mulla tulossa elokuussa identtiset kaksoset..Sukupuolista ei vielä varmaa tietoa mutta tytöt näyttäisi vielä olevan tulossa..Lääkäri sano että 28viikolla saattaa jo nähdä että mitä sukupulta ovat jos ovat hyvässä asennossa. :)
Me ollaan keskuun alussa muuttamassa aika isoon kämppään kun lapsiakin tulee tuplasti niin sitten päätettiin että ei enään tässä anoppilassa haluta asua. Kämppä on 6,5km anoppilasta. Aivan ihana kun käytiin sitä katsomassa. :hug:
rv25 :heart:
la Elokuussa 26pv
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.02.2007 klo 09:55 ni-na kirjoitti:
Tämä odottaja poksahti perjantaina :D

Kaksi tyttöä tuli..mitat 3080 ja 50cm ja 3180 ja 48 cm. Aikas hyvän kokoset ja viikolla 38+ syntyivät =)
ONNEA ONNEA! Minun pojat samankokoisia oli. hiukan vain pitempiä.
 
heipsan!

jättiläinen:tuo on tosi tuttu tunne mutta onneksi tässä joutuu enää kolme kuukautta huilimaan!toivotaan vaan että aika menee nopeasti! =) ja lepääminen palkitaan sitten tuplasti, näin olen ainakin itseäni tsempannut jaksamaan!!

nyt on taas vaihteeksi ultrassa käyty ja selvisi sukupuoletkin, elikkäs meille on tulossa tyttö ja poika. =) itsellä ollut koko ajan tyttö ja poika olo mutta oli kiva saada siihen varmuus! ja tietenkin nähdä että masussa oli kaikki hyvin!

taidan tästä taas mennä lepäilemään
mukavaa päivää kaikille!

T. alizia & masuvauvat
 
Lueskelin tässä teidän odottajien kokemuksia ja palautui odotusaika kirkkaana mieleen, meidän kaksoset( tyttö ja poika) ovat nyt 7 kuukautta. Tuntuu ihan käsittämättömältä, kun aika on kulunut niin nopeasti. Jännitin synnytystä aika lailla, koska b-vauva oli perätilassa ja lääkäri vain totesi, että kyllä se niinkin voi syntyä. Lopuksi kuitenkin kävi niin, että synnytys käynnistettiin rv 37+5 ja vauvat syntyivät normaalisti alakautta. Myös tyttö oli kääntynyt oikein päin ja itse en sitä ollut huomannut. 'Tosin oli aika mojovat supistelut juuri ennen käynnistystä ja luulinkin jo synnytyksen käynnistyneen, mutta oliskohan silloin sit kääntynyt. Synnytys oli aika samanlainen kuin yhdenkin synnytys, mulla on myös poika 7 v ja tyttö 5 v, mutta loppuvaiheessa väkeä oli salissa kyllä enemmän kuin silloin, 10 henkeä. Ja yksi kätilö piti kokoajan vatsasta kiinni pojan synnyttyä, ettei tyttövauva kääntyisi poikittain vatsassa. Vauvat olivat aika hyvän kokoisia, poika 48 cm ja 2840g ja tyttö 46 cm ja 2520g. Toivon teille onnellista odotusta, vaikka välillä on tupla hankala olo, niin onpahan ollut tuplasti hienojakin hetkiä vauvojen kanssa. Eikä tämä arkikaan ole ollut mitenkään ylimaallisen raskasta kaksosten kanssa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 07:05 vieras kirjoitti:
Onko totta, että kaksossynnytyksessä on 10 henkeä avustamassa? Huh, kauhistuttaa ihmisten paljous...
no melkein..mulla oli 3 kätilöä,lääkäri,2 hoitajaa valmiina ottaa vauvat vastaa ja viemää ne keskolaa..mut ei iha kymmentä tainnu mulla olla mut silti enemmän entä esikoista odottaessani..
 
memmi82
meillä oli oikeesti varmaan se 10 ihmistä,oli vuoron vaihto justiin niin jäi vielä vanhat vuorolaisetkin vahtaamaan. Ja opiskelijoita oli jalkopää täynnä,ärsytti mutta oli niin sekaisin ettei tajunnut mitään sanoa. mutta oli ainakin turvallinen olo kun paljon ihmisiä. :) ja synnytys meni tosi hyvin!
 
vaasa78
mulla kans oli tupa täynnä väkee, sanottiin että molemmille lapsille omat kätilöt, lääkärit ym.. ja just noi opiskelijat :kieh: mullaki lääkäri oikein huusi ovelta nämä paikalle kun alkoi tapahtumaan, no joo pitäähän niidenkin jostain se oppi saada :whistle:
 
Susmaria
Täällä menossa rv 20 tai jotain sinne päin, käytiin alkuviikosta ultrassa ja siellä kertoivat että identtiset pojat olis tulossa. Kahden viikon välein olisi ultra, koska yhteinen istukka, ihan kiva että pääsee niin usein.
Onkos muita espoolaisia täällä? Mulla tuntuu että mistään ei saa tietoo ym. tarpeeksi, neuvolasta kun kysyy niin ne sanoo että kysy jorvista ja sitten taas toisin päin.. tyhmää.. Tietenkin voi olla että neuvolassa ne ei yksinkertaisesti tiedä kaksos raskaudesta niin paljon. Viimeksi kuulemma ollut kaksos raskaus 4 v. sitten samassa neuvolassa.

Voimia ja jaksamista kaikille lyllerretään kohti kesää ;)
 
mulla tuli 18kg, mutta jo kolme viikkoa synnytyksen jälkeen painoin 2 kiloa vähemmän, mitä ennen raskautta. Imetys vie kilot!
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 12:09 vieras kirjoitti:
harmi ku täällä ei kirjotella kovinkaa paljoa ... :( ois kiva keskustella enemmän tuplien odotuksesta ym... =) tänään viikkoja itellä 31+5 ja siis tyttöä ja poikaa odotellaan... viikon päästä taas ultra. tai ei taas. onhan siitä jo 5 viikkoa edellisestä . kaikki on mennyt oikeen hienosti. toivottavasti menis tästä eteenpäinkin loppuun asti... :heart:

ihanaa odotusta kaikille odottajille... =)

mua hirvittää oma painon nousu nyt on tullut 11 kg , paljonko teillä tähän mennessä...toivottavasti ei tulis enää tai no varmaasti tulee ainaki menee tuo 15 kg rikki :'(

nooh pitää sitte reippaasti alkaa kulkemaan tuplarattaitten kanssa lenkillä...

mä ja tuplat 31+5
 
memmi82
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 13:14 vaasa78 kirjoitti:
mulla kans oli tupa täynnä väkee, sanottiin että molemmille lapsille omat kätilöt, lääkärit ym.. ja just noi opiskelijat :kieh: mullaki lääkäri oikein huusi ovelta nämä paikalle kun alkoi tapahtumaan, no joo pitäähän niidenkin jostain se oppi saada :whistle:
Minkä ikäiset kaksoset sulla? Ajattelin vaan kun vaasasta oot ja itekin siitä läheltä.

Tytöt 8kk
 
:hug:
Minäkin odottelen kaksosia rv 21. Ennestään minulla on 8v lievästi kehitysvammainen poika ja 1,5 v vilkas tyttö. Nyt alkaa olla olo voiton puolella, jaksaa vähän touhutakin pienimmän kanssa toisn hän menee kesäksi hoitoon. Ja poika jää kanssani kotiin. Mies reissu hommissa eli viikot pois kotoa.
 
Hei vaan,
vasta nyt keksin, että täällä on tällainen monikkoperhe-osio. :) Meille tulossa esikoiskaksoset la 26.10. Eilen ultrattiin ja sanoivat, että olisi kaksi tyttöä tulossa. :heart: Eivät ole ultraajan mukaan identtisiä. Luen paremmalla ajalla koko ketjun. Nyt riennettävä muihin puuhiin.
 
Tervehdys!
Kiva et löysin jo teiät muutki täältä =)
Minä odotan epäidenttisiä kaksosia,rv ny tasan 19. Alussa oli karmee kuvotus ympäri vuorokauden n.2kk. Ja alusta asti ollu voimat vähissä ja sydän yltyy pamppaileen pienestäki ponnistuksesta iha mahoton.
Viime viikolla sain ultras tietää et toinen on poika. Kovasti toivosin et se toinen ois sit tyttö... Ennestään on 2 tyttöä ja 3 poikaa. Supistelemaan alko n.pari viikkoa sit et paljo mitään ei pysty tekemään. Maha jo ihan mukavan kokonen... Painoa oli tullu rv 16+6 4kg mut oliki iha kiitettävästi jo tota lähtöpainoaki... Eka äippäpoli käynti ois tos vajaan parin viikon päästä.
 

Yhteistyössä