En ole tiennytkään että tänne tälläinen palsta on ilmestynyt.
Odotan epäidenttisiä vk 34+0, joten lopussa ollaan pikku hiljaa. Kunhan nyt pysyisivät jonnin aikaa vielä masussa,mutta tänäänhän on se päivä kun ei enään synnytystä estellä vaan annetaan tulla jos on tullakseen =)
Meillä kasvatetaan suurperhettä. Pojat ovat 4v2kk ja 3v1kk ja sitten tyttö tasan 2v. Joten hulinaa tulee riittämään ja vähän huolestuttaakin tämä tuleva. Kaksoset ovat meidän suvun ensimmäiset, joten heitä ei jotenkaan osattu edes odotella.
Raskaus on edennyt tosi hyvin, tossa 28 viikon tuntumalla vähän raskausmyrkytys oireita oli ja olin paljon seurannassa sen takia. Mutta paineet hellittivät ja nyt on ollut taas suht hyvä olla.
Henkeä ahdistaa kyllä, taitaa B siellä painaa keuhkoja tai jotain.
Tänään olin neuvolassa ja painoa tullut 12,5 kiloa vain, onneksi koska lähtökin oli jo 15 kiloa liikaa.
Turvotusta on kans ollut pari viikkoa ja tuntuu lisääntyvän koko ajan. Mulla oli sitä tossa myrkytys uhan alla paljon,mutta on laskenut ja nyt taas lisääntyy pikkuhiljalleen. HB oli 121, joka on tosi paljon kun kk sitten se oli vain 107. Uuden lääkkeen myötä olen löytänyt onnen elämääni
Sf mitta oli 46 cm, tälläisiin mittoihin en ole kyennyt ikinä raskauksieni aikana, maha onkin valtava :/
Sukupuolia emme tiedä, säilyköön se salaisuutena saliin asti. Viime ultrassa 33+3 oli A vauva 2030g ja B 2090g. Koko ajan ovat olleet hyvinkin saman kokoisia, ihan sadan gramman tarkkuudella.
A oli rt:ssä, mutta B se vaan on tiukasti peräedellä tulossa. Toivottavasti kääntyisi, mutta jos ei käänny, meinaan silti synnyttää alateitse jos se vaan on mahdollista.
Supistuksia ei juurikaan ole minkään moisia, hieman harjoitus supistuksia vain, mutta viime ultrassa ol kaulaa enään 2 cm ja suu oli kiinni mutta avoin. Huomenna uus ultra, saas nähdä onko jotain uutta tapahtuntu sillä rintamalla.
Synnytys mietityttää jo kovasti. Vaikka 3 olenkin jo synnyttänyt, silti mietityttää tämä kahden synnytys, kuinka sitä oikein jaksaa koko homman. On se niin rankkaa jo tuo yhdenkin puristus, saati kahden.
Kaikki ovat tulleet kuitenkin suht nopeasti, 6-8 h ovat olleet.
Äh, kuopus heräsi, täytyy mennä laittamaan välipalaa
palailen tässä viimeistään huomenna ja toivottavasti moni muukin kirjoittelisi, olisi niin mukavaa kuulla muistakin.
rv 34+0