Onko muita kaksosten odottajia?

  • Viestiketjun aloittaja SusMaria
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.03.2007 klo 20:38 vieras kirjoitti:
Moikka! Onkos teidän kaksoset saaneet alkunsa luomusti vai onko jotain hoitoja takana?? itellä alkaa clomifen kuuri ja olen jo valmistautunut kahteen vauvaan yhdellä iskulla.. :D
Heips! Söin yhden Clomifen kuurin, joka ei todellakaan sopinut minulle, seurannassa katsottiin munasoluja olevan 5+1. eli monisikiö "vaara" suuri. kaksoset olis niin ihanat... mutta gynegologi kielsi edes yrittämästä tällä kierrolla. Nyyh...
 
SusMaria
Heippa kaikille!

Empä ole pitkään aikaan kirjoitellut, jotenkin sitä saa muutenkin niin paljon puhua ihmisille tästä raskaudesta että en vaan jotenkin ole jaksanut.
Viikkoja olisi mulla kasassa 14 ja pahoinvoinnit onneksi loppuivat jo muutama viikko sitten, oli niin kamalia ettei töissä voinut olla.
No nythän työpaikka lääkäri sanoi ettei ole enää mitään asiaa töihin kun siellä joudun jatkuvasti altistumaan pakokaasuille. Nyt pääsee pitkälle kesälomalle.. ihan kivaa kun ei mahakaan ole niin iso että haittaisi menemistä. Jorvissa kävästiin ultrassakin muutama viikko sitten ja siellähän ne pallerot olivat niin liikkuvaisia että.
Voikohan olla mahdollista että tuntisin jo liikkeitä. esikoiselta tunsin ensimmäiset liikkeet rv 16. Ja nyt kyllä tuntuu ihan samalta, ihan siis kuin jokin liikkuisi mahassa.. ei kai se muutakaan voi olla?
 
odottajiin en enää kuulu mut laitanpa kirjotanpa silti tähän.
kaksoset,tyttö ja poika syntyivät rv34+6,normaali alatiesynntys..vieläpä ilman kipulääkkeitä,huh huh :whistle:
sairaalassa vauvat oli tarkkailussa vähäisten viikkojen vuoksi 2,5 vk ja nyt ovat kotona.vauvat nyt 2,5kk kutakuinkin.
onnea ja jaksamista kaikille tuplaodottajille,hyviä vointeja!
 
heipsan!
lääkäri laittoi mut sitten eile saikulle ennenaikasten supistusten takia :/ nyt täytyy vaan levätä ja toivoa että supistukset loppuisivat, eikä tarttis maata sängyssä kovin kauaa..
onkos muita kaksosten odottajia joilla alkanut supistelemaan ennen rv 20??
missäs vaiheessa ootte alkanut hankkimaan tavaroita vauvoille kaksin kappalein??
nyt vaan tuntuu että mitään ei uskalla vielä ostaa, täytyy vaan toivoa että molemmat vaavelit pysyvät mukana loppuun asti ja että kaikki menee hyvin!

t:alizia & masuvauvat
 
SusMaria
Mullakin on alkanut hieman supistelemaan. Maha menee sillä tavalla kovaksi, ei ne mua kyllä vuodelepoon komentanu sano vaan että lomaa kotitöistä, mutta oon kyllä käyny kävelemässä oman voinnin mukaan.
Mulla alko jo vähän pelottamaan että mitäs jos tässä joutuu koko kesän makaamaan jossakin jorvin osastolla.. :/
Toivottavasti kaikki menee hyvin! En ole kyllä mäkään mitään uskaltanut vielä ostaa, ehkä sitten vkon 24 jälkeen. Onko teillä muilla ns. kasvukipuja? Viime yönäkin valvoin tosi pitkään kun tuntu että vauvelit repii lonkat irti..
Voimia ja jaksamista kaikille!

 
Heissan!
Täällä mennnään viikolla 37! Loppu häämöttää :D

Tämä raskaus on mennyt ihan loistavasti, kaikesta mahdollisesta pelottelusta huolimatta. Itse jäin suosiolla saiukulle joskus rv 20 jälkeen, kun supisteli herkästi ja väsytti muuten vaan niin kovin. Illat meni vain toipuessa päivän työstä, ja elämä siis pelkkää työtä ja lepoa sit loput, Sen jälkeen on mennyt kivasti. Olen saanut tehdö omaan tahtiini sen minkä jaksa. toisena päivänä enemmän ja toisena vähemmän. ulkoillut olen paljon ja lenkkeillyt ja olllut puistossa lasten kans yms. Kiva kun voi päivän voinnin mukaan toimia, eikä tiukkojen työaikojen. Luulisin, et sen takia tämä raskaus on mennyt niin ihanasti, kun älysin jäädä pois töistä. Nuita kahta odottaessani, ollin ihan normaalisti loppuun asti töissä, mut nyt siis en.
Hepatoosi on vähän vaivannut ja sokerit heitellyt, mutta eivät ole olossa tuntuneet mitenkään. Olo ei vieläkään mikään ihan kamala. Onhan se tietenkin kömpelö, mutta hyvin tämän kanssa pärjää. Ihan normaalia elämää olen saanut viettää, mitänyt shoppailureissut ja muut sellaiset ovat lyhentyneet.

Yötkin menee ihan ok. Pari pissareissua välissä ja unta taas. Ja mulle joku lääkäri sanoi silloin ehkä 20 viikolla, että kyllähän se naisessa näkyy loppuelämän, että kaksosia on odottanut. Tarkoittin siis kroppaa. Meinas et suonikohjut ja raskausarvet tulee yms. Ja paljon pahempina kuin yhtä odottavilla...

Haluan vain tsempata teitä perässä tulijoita, että ei tosiaankaan aina ole niin kamalaa kuin kaikki puhuvat!!! Tsemppiä ihan kamalasti ja hyviä vointeja!

Joku kyseli tarvikkeiden hankinnasta. Itse aloin keräileen pikkuhiljaa vaatteita ja tarvikkeita joskus ehkä rv 24 jälkeen. Vaatteet pesin kaappiin n. viikolla 28-30. Rattaat ostin jo tosi aikaisin, joka kyllä huoletti...

Huomenna sovitaan vaavien synttäripäivä!
:heart: Ties vaikka jo ens viikolla sitten, iiks! Ainakin ovat puhuneet, et rv:lla 38 pääset mahastasi. Jännittää kyllä kovin.

Vointeja kaikille ihan kamalsti, odotus palkitaan. Minusta tuntui silloin joskus joulun aikaan, että ikuisuus vielä vauvojen syntymään, mutta nythän se on jo käsillä!
 
butterfly
Miten on, jos odottaa kaksosia, niin voiko raskauden alussa toinen kaksosista kuolla (keskenmeno) mutta toinen jaksaa kasvaa loppuun saakka ?
Onko tietoo tai kokemuksia kellään?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.04.2007 klo 01:49 butterfly kirjoitti:
Miten on, jos odottaa kaksosia, niin voiko raskauden alussa toinen kaksosista kuolla (keskenmeno) mutta toinen jaksaa kasvaa loppuun saakka ?
Onko tietoo tai kokemuksia kellään?
yhdellä kaverillani kävi niin useita vuosia sitten.odotti kaksosia joista toinen kuoli aika alussa,en muista tarkkaa aikaa ja toinen sit synty n. 2kk etuajassa ja kuoli n. 8kk iässä :ashamed:
tämä syntynyt vauva joutui kovalle rasitukselle kun yritti pitää sisarustaa elossa ja sai siitä komplikaatioita ja näin siis myöhemmin kuoli.
en tiiä miten yleistä tuo on...
 
Itselläni oli kaksosraskaus v.-97, joista toinen menehtyi alkuraskauden aikana. :'(
Toinen jatkoi kasvuaan hienosti ja syntyi päivälleen laskettuna aikana.
Painoa oli 4610g, mutta sai hermopunoshalvauksen vas.käteen, joka onneksi muutamassa viikossa parani.
Edelleen poika haaveilee ja puhuu kaksoisveljestään(lääkäri sanoi että olisivat olleet identtiset) ja muistoissamme siis elää ikuisesti ja hänellä erityisen voimakkaasti!
Oli raskasta kyllä ultrassa nähdä, että toisen sydän oli lakannut sykkimästä...... :'(

Eli kyllä näinkin voi käydä, onneksi kuitenkin edes toinen oli elinvoimainen ja on tuomassa meille iloa ja onnea perheeseemme viiden muun sisaruksen kanssa! =)
 
heipsan kaikille!
tänään kävin neuvolassa, kaikki oli hyvin.molempien vaaveleitten sykekin kuului todella hyvin, toisella huomattavasti korkeampi kuin toisella =) jos sykkeestä pitäisi päätellä niin tyttö ja poika sieltä tulisi =) mutta eihän sitä koskaan silti tiedä!!
sairasloma jatkuu nyt sitten loppuun asti kun noita supistuksia edelleen tulee liikkeessä ja jos nostelen jotain :( huh taitaa tulla rankat neljä kuukautta kun mitään ei saisi tehdä.. :kieh: no täytyy varmaan keksiä jotai hyvää lukemista ja kevyttä tekemistä ja toivon vaan että aika menisi nopeasti =)

terv.alizia ja masuvaavit
 
Tuleva tuplamamma
Heippa!

Täältä löytyy pirkanmaalta yksi esikoisia ja samalla identtisiä tuplia odottava tuleva mamma. Viikkoja takana nyt 23+5 ja vointi mitä mainioin. Ensimmäisessä ultrassa ystävänpäivänä sain tietää mieheni kanssa että esikoisia onkin tulossa kaksi! Siinä sitten meni päivä jos toinenkin asiaa sulatellessa... Mutta nyt odotamme innolla tulevia tuplia! LA 20.8.
 
harmi ku täällä ei kirjotella kovinkaa paljoa ... :( ois kiva keskustella enemmän tuplien odotuksesta ym... =) tänään viikkoja itellä 31+5 ja siis tyttöä ja poikaa odotellaan... viikon päästä taas ultra. tai ei taas. onhan siitä jo 5 viikkoa edellisestä . kaikki on mennyt oikeen hienosti. toivottavasti menis tästä eteenpäinkin loppuun asti... :heart:

ihanaa odotusta kaikille odottajille... =)

mua hirvittää oma painon nousu nyt on tullut 11 kg , paljonko teillä tähän mennessä...toivottavasti ei tulis enää tai no varmaasti tulee ainaki menee tuo 15 kg rikki :'(

nooh pitää sitte reippaasti alkaa kulkemaan tuplarattaitten kanssa lenkillä...

mä ja tuplat 31+5
 
heipsan!
onnea tirlittanille kaksospojista :flower:

mulla oli tullut painoa rv 17+5 +4kg lähtöpainosta, nyt en ole uskaltanut taas pariin viikkoon käydä vaalla! esikoista odottaessani painoa tuli yht.23kg :ashamed: sillon kyllä kaikki makea maistui todella hyvin, nyt on onneksi maistunut ruoka vaan ja hedelmät.toivottavasti sama jatkuukin eikä painoa tulisi yhtä paljon kun tuosta esikoisesta. :whistle:
kävin tänään taas hakemassa lisää sairaslomaa kun kirjoittavat sitä kahdeksi-kolmeksi viikoksi aina eteenpäin vaan.. noita suppareita kun tulee heti jos alkaa tekemään jotain vähänkin raskaampaa :kieh:

millos te muut ootte alkanut käymään äippäpolilla tarkistuksissa?? mulle neuvolassa sanottiin että tuossa rv 24:tä eteenpäin parin viikon välein.

hauskaa vappua kaikille kaksosten odottajille!!!

t. alizia & masuvauvat
 
PikkuKuu
Hei! Pitkästä aikaan ajattelin kirjoitella kuulumisia, on muka aina niin hoppu ettei ehdi... Vissiin tässä kaksosraskaudessa ois hyvä opetella olemaan hoppuilematta muutenkin :/
Nyt on meneillään 18. rvk. Ultra ois kahden viikon päästä. Toivottavasti kaikki on vauvoilla hyvin. Ajateltiin kysyä vauvojen sukupuolta, että olisi helpompi hankkia kamppeita etukäteen. Ennestään on perheessämme kolme tylleröä.
Olo on paksu ja tarmokas :D
Iltaisin meinaa supistella, ei kipeästi kuitenkaan. Kotihommia riittäisi kovasti, mutta yritän opetella katsomaan tätä sekamelskaa läpi sormien... Pitänee ruveta lukemaan läpi kaikki dekkarit jotka ovat jääneet vuosien varrella lukematta. Töissä pitäisi jaksella vielä kuukausi, saa nähdä jaksanko....
Muutamia kysymyksiä vielä: Onkos niin, että isällä on mahdollisuus pitempään kotonaoloon (vanhempainvapaa tms.) vauvojen synnyttyä kuin yhden vauvan kanssa? Jostakin muistelen jotain tällaista kuulleeni... Entäs onko kellään kokemuksia monikkovalmennuksesta?

Hyvää vointia kaikille odottajille! Ja onnea kaikille vauvat jo saaneille! :heart:
 
Jo tuplat saaneena, ja puoli vuotta tuplavaunuilla ulkoilleena, ÄLKÄÄ hankkiko Christiane Wegnereitä. Meillä hajonnut jo jarrut ja kuomu.

Saksalaisvaunut ja maksoivat n. 1000 euroa.

Esikoisella on käytössä Teutoniat, ei mitään ongelmia ja käytetty paljon ja huonoissakin maastoissa.
 
memmi82
Pikkukuu! Ei ole mahdollisuutta pidempään isyysvapaaseen kuin yksöstenkään kanssa ja se on kyllä tosi tyhmä juttu,on kuulemma suunniteltu jotain lapsikohtaista vapaata mutta vielä suunnitteluasteella.. On kyllä se että saa vielä äitiyskauden loputtua isä pitää vanhempainrahakaudella vapaata jos on isyyslomalla sen 2vkoa putkeen tai jotain. Kelan sivuilta saa tietoa asiasta. Niin ja äityslomaanhan saa sen 60päivän pidennyksen kaksosten kanssa.
Meinattiin mennä monikkovalmennukseen mutta jäi sitten kuitenkin väliin mutta suosittelen menemistä,saa varmasti enemmän vinkkejä kuin yksösvalmennuksesta,joka meillä myös jäi väliin :ashamed:

Memmi ja tytöt 7kk
 
kaksosten äiti
Hei!
Meillä ainakin isä piti sen normaalin isyysloman ja sen jälkeen jatkoi vielä 60 päivää ( eli sen pidennyksen verran) joten pystyttiin olemaan lasten ensimmäiset n.3kk yhdessä kotona.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 11:44 kaksosten äiti kirjoitti:
Hei!
Meillä ainakin isä piti sen normaalin isyysloman ja sen jälkeen jatkoi vielä 60 päivää ( eli sen pidennyksen verran) joten pystyttiin olemaan lasten ensimmäiset n.3kk yhdessä kotona.
Miten näin? Me oikeen kysyttiin kelasta tuota ja sanottiin et se on se 3vkoa ja sitte joskus myöhemmin vasta saa sen yhen kk(vanhempainrahakaudella) pitää.Mikä toi 60pvää on? Oli tosi kurjaa toi kolme viikkoo,kun kuiteski leikkauksen jälkeen ei saa kk nostella raskasta(meilläki 1,5v oli ennestään jota tartti myös hoitaa..)
 

Yhteistyössä