On se hyvä kun jotkut saavat tehtyä lapsensa alle 30-vuotiaana

Minä olen aina halunnut lapset alle 3-kymppisenä. Sain ne myös haluamallani tavalla, mistä olen onnellinen. Jos ei olisi onnistunut, varmasti olisin yrittänytkin vanhempana.

En katso tippaakaan kieroon niitä, jotka saavat lapsia vanhempana, asia ei kuulu minulle. Pääasia, että niitä saisi, tavalla tai toisella, mikäli lapsia haluaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no minusta se on jokaisen oma päätös.

Niinpä. Turha siitä on olla niille katkera jotka ovat saaneet aiemmin. Minä en halua lapsia enää edes 25-vuotiaana ellei mieli muutu todella radikaalisti. Mitä sitten? meillä näin.
 
Mua turhauttaa se, että olisin halunnut lapset mahdollisimman nuorena ja nyt näyttää siltä, että esikoisen ja seuraavan ikäeroksi tulee vähintään kahdeksan vuotta.

Siis jos hyvin käy ja luoja suo, että vielä lisää lapsia siunaantuu...

Mut eipä voi mitään, tää on ny vaan tämmöstä.
 
Hei tässä asiassa pitäs taas ottaa järkikäteen, jos en olisi saanut lapsia näin nuorena niin varmasti tekisin sitten vanhempana jos silloin vasta saisin. Ei pidä ottaa nokkiinsa jos puhutaan että toiset tekee nuorena lapset ja se parempi. Itse olen saanut lapset nuorena ja siihen tyytyväinen. Eihän se ole sinun valintasi jos lapsia ei ole vielä kuulunut. Vedetäämpä kaikki taas henkeä ja otetaan rennosti :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nannanapa:
Mua turhauttaa se, että olisin halunnut lapset mahdollisimman nuorena ja nyt näyttää siltä, että esikoisen ja seuraavan ikäeroksi tulee vähintään kahdeksan vuotta.

Siis jos hyvin käy ja luoja suo, että vielä lisää lapsia siunaantuu...

Mut eipä voi mitään, tää on ny vaan tämmöstä.

Mun likka on 4v7kk eikä mitään tietoa toisesta lapsesta :(
 
Onneksi en tehnyt alle 30-vuotiaana. Nyt on vakituinen työ, jossa ollut jo 10 vuotta. Koulut käyty, asunto ja auto. Tosin, tärkein ehkä kaikesta - sopiva mies. Jos olisin tehnyt tuolloin alle 30-vuotiaana, olisi mies ollut eri ja suhde kituutusta. Jokainen siis tekee silloin kuin tilanne on siihen sopivin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kukin tavallaan:
Eihän se mulle kauhistus ole, mutta itse en enempää halua. Pitäskö mun jatkaa lisääntymistä vain siksi, ettei kelleen tulis paha mieli?

Just näin!

Jos MINÄ sanon etten MINÄ tee OMIA lapsia enään yli 30vuotiaana, se ei tarkoita että KUKAAN ei voisi tehdä. Mutta kait meidän jotka olemme nuorena saaneet lapsemme pitää lisääntyä ainakin se 20-30vuotta ja lapsia tehdä se 25, ettei kenellekkään tule sitä pahaa mieltä, että meillä on lapsiluku ollut täynnä alle 30v.
 
Sehän on jokaisen oma asia =)

Ööh, jos nyt oikein käsitin niin sinä saat/sait lapsen/lapset 30-40 vuotiaana...? Sehän taitaa nykyään olla tavallisempaa kuin että saa parikymppisenä...

Mua lähinnä välillä nyppii se, että kun 30-40-vuotias saa esikoisensa niin sen jälkeen ollaan niin kaikkitietävää ja asiantuntevaa äitiä :headwall: Tyyliin jos alle 30 veellä on vaikka kolme lasta ja 40 veellä yksi vauva niin tää 30v ei todellakaan voi tietää lapsista yhtään enempää ja on ihan kakara :headwall:

Ja tällä en siis tarkoittanut sinua enkä todellakaan yleistä! =) Olen vaan joistakin irl huoamnnut tämän :| Ja tästä kommentista ei kenenkään tarvii vetää herneitä, se ei ollut tarkoitus ;)

*muoks* näin kommenttisi vasta kirjoitukseni jälkeen ja kurkkasin profiilisi. Niin siis teille ei ilmeisesti ole luoja suonut vielä toista lasta vaikka se ois toiveissa..? No mutta onhan sulla vielä aikaa, saadaanhan niitä esikoisiakin vielä 40 veenä ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Alkuperäinen kirjoittaja Nannanapa:
Mua turhauttaa se, että olisin halunnut lapset mahdollisimman nuorena ja nyt näyttää siltä, että esikoisen ja seuraavan ikäeroksi tulee vähintään kahdeksan vuotta.

Siis jos hyvin käy ja luoja suo, että vielä lisää lapsia siunaantuu...

Mut eipä voi mitään, tää on ny vaan tämmöstä.

Mun likka on 4v7kk eikä mitään tietoa toisesta lapsesta :(

Mul on 8v. poika eikä tietoa toisesta.Mutta toivon että saan joskus toisen.Pitää ensin löytää mies.
 
no mä olin 21 kun alettiin vauvaa toivomaan,nyt täytän 27 ja ei oo vielä kuulunu,en kyllä usko että ennen kolmeakymmentä ees vauvaa saan,ei tuu niin ei tuu :( :'( toivottavasti nyt joskus tärppäis,että ees yhden pienen lapsukaisen sais :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja MissNasty:
Niin kaikilla ei ole mahdollisuutta saada lapsia silloin kun haluaa.

No ehkä kaikki nuorena saaneetkaan eivät ole saaneet lapsia juuri silloin kuin ovat halunneet! Menin naimisiin 18-vuotiaana, yritys alkoi heti. Lapsi syntyi ollessani 22v.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kukin tavallaan:
Eihän se mulle kauhistus ole, mutta itse en enempää halua. Pitäskö mun jatkaa lisääntymistä vain siksi, ettei kelleen tulis paha mieli?

Kyse oli ihmisistä jotka kauhistelee jos tekee lapsia yli 30-vuotiaana, et siis itse kuuluu tähän ryhmään, joten miksi tuolla loppulauseellasi tarvii käydä vielä nälvimään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jauholakki:
Sehän on jokaisen oma asia =)

Ööh, jos nyt oikein käsitin niin sinä saat/sait lapsen/lapset 30-40 vuotiaana...? Sehän taitaa nykyään olla tavallisempaa kuin että saa parikymppisenä...

Mua lähinnä välillä nyppii se, että kun 30-40-vuotias saa esikoisensa niin sen jälkeen ollaan niin kaikkitietävää ja asiantuntevaa äitiä :headwall: Tyyliin jos alle 30 veellä on vaikka kolme lasta ja 40 veellä yksi vauva niin tää 30v ei todellakaan voi tietää lapsista yhtään enempää ja on ihan kakara :headwall:

Ja tällä en siis tarkoittanut sinua enkä todellakaan yleistä! =) Olen vaan joistakin irl huoamnnut tämän :| Ja tästä kommentista ei kenenkään tarvii vetää herneitä, se ei ollut tarkoitus ;)

Mä olen saanut tuon ainokaiseni 24-vuotiaana :whistle: Ikää mulla nyt 29v. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jauholakki:
Sehän on jokaisen oma asia =)

Ööh, jos nyt oikein käsitin niin sinä saat/sait lapsen/lapset 30-40 vuotiaana...? Sehän taitaa nykyään olla tavallisempaa kuin että saa parikymppisenä...

Mua lähinnä välillä nyppii se, että kun 30-40-vuotias saa esikoisensa niin sen jälkeen ollaan niin kaikkitietävää ja asiantuntevaa äitiä :headwall: Tyyliin jos alle 30 veellä on vaikka kolme lasta ja 40 veellä yksi vauva niin tää 30v ei todellakaan voi tietää lapsista yhtään enempää ja on ihan kakara :headwall:

Ja tällä en siis tarkoittanut sinua enkä todellakaan yleistä! =) Olen vaan joistakin irl huoamnnut tämän :| Ja tästä kommentista ei kenenkään tarvii vetää herneitä, se ei ollut tarkoitus ;)

Mä sain lapsen 30v. ja olin ihan täys tumpelo. :D
Kyl se on niin että mitä enempi lapsia niin sitä viisampi on.Oli äiti sitten minkä ikäinen tahansa. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja MissNasty:
Alkuperäinen kirjoittaja Jauholakki:
Sehän on jokaisen oma asia =)

Ööh, jos nyt oikein käsitin niin sinä saat/sait lapsen/lapset 30-40 vuotiaana...? Sehän taitaa nykyään olla tavallisempaa kuin että saa parikymppisenä...

Mua lähinnä välillä nyppii se, että kun 30-40-vuotias saa esikoisensa niin sen jälkeen ollaan niin kaikkitietävää ja asiantuntevaa äitiä :headwall: Tyyliin jos alle 30 veellä on vaikka kolme lasta ja 40 veellä yksi vauva niin tää 30v ei todellakaan voi tietää lapsista yhtään enempää ja on ihan kakara :headwall:

Ja tällä en siis tarkoittanut sinua enkä todellakaan yleistä! =) Olen vaan joistakin irl huoamnnut tämän :| Ja tästä kommentista ei kenenkään tarvii vetää herneitä, se ei ollut tarkoitus ;)

Mä sain lapsen 30v. ja olin ihan täys tumpelo. :D
Kyl se on niin että mitä enempi lapsia niin sitä viisampi on.Oli äiti sitten minkä ikäinen tahansa. :whistle:

Samaa mieltä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja kukin tavallaan:
Eihän se mulle kauhistus ole, mutta itse en enempää halua. Pitäskö mun jatkaa lisääntymistä vain siksi, ettei kelleen tulis paha mieli?

Just näin!

Jos MINÄ sanon etten MINÄ tee OMIA lapsia enään yli 30vuotiaana, se ei tarkoita että KUKAAN ei voisi tehdä. Mutta kait meidän jotka olemme nuorena saaneet lapsemme pitää lisääntyä ainakin se 20-30vuotta ja lapsia tehdä se 25, ettei kenellekkään tule sitä pahaa mieltä, että meillä on lapsiluku ollut täynnä alle 30v.

edelleenkin, eihän tästä ollut kyse. Vaan siitä että asiaa kauhistellaan! Miten te voitte pärjätä työ-yms ympäristössä, jos teidän ymmärrys on tuota luokkaa?
 

Yhteistyössä