Olen niin köyhä etten halua enää elää..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lauran tähti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ap, näin se oikeassa elämässä menee että jossei sulla ole varaa maksaa lainaasi, asunto menee myyntiin. Ei sitä voi "pimittää" ja odotella parempia aikoja...työttömyys on kasvussa ihan kaikkialla maailmassa eikä mikään takaa sinullekaan työtä sitten kun valmistut, ikävä kyllä.

Eli ota itseäsi niskasta kiinni, myy se asunto + vaihda auto halvempaan ja sopeudu tilanteeseen.

Tai sitten anoo pankista lyhennysvapaata, makselee sen aikaa noita osamaksuja pois ja kappas kun sitten ne rahat riittääkin taas asunnon lainan lyhennykseen ja perhe pärjää ap:n opintojen loppuun saakka pelkällä miehen palkalla.

Ja asumistukea kannattaa hakea jos ette ole jo hakeneet. Ette välttämättä sitä saa, mutta jos teitä on kuitenkin nelihenkinen perhe joista toinen vanhemmista opiskelija ja toinen ei missään huippupalkatussa työssä niin on ihan mahdollista että muutaman kympin kuussa saisittekin.

Joku kirjoitti täällä että laittaisin perheemme kaikki menot ja osamaksut paperille ja päivämäärät milloin ne on maksettu. Viimeyönä en saanut taas nukuttua niin kaivelin kaikki osamaksu laput (osa puuttuu mutta laitan nekin kunhan seuraava lasku saapuu) ja laitoin ne aika järjestykseen milloin ne on maksettu. Sekin helpotti kun tietää tarkalleen milloin ne jää pois ja eteenkin siitä saa huojennusta että näkee ihan silmällä että ne tosiaan on jossain vaiheessa maksettu. Tällä hetkellä en ole ajatellut kuin että laskuja tulee ovista ja ikkunoista sen kummemmin tajuamatta että ne lyhenee sitä mukaa kun maksaa.

Tämän mukaan nyt joulukuussa jää ensimmäinen pois ja suurin osa maaliskuuhun mennessä. Pari jää roikkumaan ensi vuoden loppuun (ja osaa ei vielä ole tullut,mutta surraan ne kunhan tulevat). Joulukuussa on jo 24,90 enempi rahaa! Jei!

Juttelin miehen kanssa asunnon myynnistä hetken eilen ja hän on sitä mieltä ettei tämä mene kaupaksi ennen kylppäriremonttia. Saamme isot veronpalautukset (mies hyvät matkakorvaukset) ja remppaamme kylppärin. Sinne tulee lattialämmitys, uudet kalusteet ja sauna, sekä ilmanvaihtoon (joka nyt painovoimainen) joku puhallin poistamaan kosteaa ilmaa. Se saadaan tehtyä siis käteisellä kun tulee veronpalautus. Kylppäri on rakennustarkastajan mukaan laitettava lähivuosina koska kosteuseristykset ovat puutteelliset ja mitään homeloukko tilannetta en nyt jaksa..

Kuitenkin, rempan jälkeen mies harkitsee myyntiä jos en saa viikonlopputöitä tai tuettua opiskelua työmarkkinatukena..

Olisko sulle joku myyntityö ihan ehdoton nou-nou? Mä itse edustan Kotigastronomi-mausteita ja mä tiedän MONIA jotka just on hoitoalalla töissä ja myy lisähommina mausteita. Naisvaltainen ala ja kahvihuoneet on aika helppoja tärppejä myydä tuotteita ilman ihan älyttömiä panostuksia ja sitten jos on isompi tarve rahalle ja/tai luppoaikaa, niin kotikutsuista jää ihan kivasti ja tapoja on muitakin, esim. luokkien/seurojen varainhankinta. Meillä on nyt syyskuun loppuun saakka aloituskampanja, jos kiinostaa yhtään ni nakkaa s-postia maustemekka @ gmail.com

Olisko sulle joku myyntityö ihan ehdoton nou-nou? Mä itse edustan Kotigastronomi-mausteita ja mä tiedän MONIA jotka just on hoitoalalla töissä ja myy lisähommina mausteita. Naisvaltainen ala ja kahvihuoneet on aika helppoja tärppejä myydä tuotteita ilman ihan älyttömiä panostuksia ja sitten jos on isompi tarve rahalle ja/tai luppoaikaa, niin kotikutsuista jää ihan kivasti ja tapoja on muitakin, esim. luokkien/seurojen varainhankinta. Meillä on nyt syyskuun loppuun saakka aloituskampanja, jos kiinostaa yhtään ni nakkaa s-postia maustemekka @ gmail.com

Kokeilin joskus oriflamea ja ihan vituiks meni :) Olen aika surkea myyjä, mutta laitan vinkin korvan taakse :)

No ehkä sillä veronpalautusrahalla kannattaisi maksaa niitä velkoja ja osamaksuja pois? Ja ktsoa ja miettiä sitten jääkö kylppäriremontiin rahaa. Tai tehdä halvempi remontti. Ja jos kehotus oli että lähivuosina niin se ei tarvi olla varmasti just nyt heti.

Tuntuu hurjalta että mietitään kylppäriremppaa ja sitä ettei ole varaa maksaa osamaksuja tai ei jää ruokaan rahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lauran tähti;27040382:
Kokeilin joskus oriflamea ja ihan vituiks meni :) Olen aika surkea myyjä, mutta laitan vinkin korvan taakse :)

Oriflamessa on se ongelma, että se on ollut Suomessa NIIIN kauan ja sillä on jälleenmyyjiä joka nurkan takana. Kotigastronomi on 16 vuotta vanha firma, mutta edelleen joka kutsuilla ja joka messuilla ja markkinoilla SUURIN OSA ihmisistä ei ole koskaan siitä kuullutkaan. Ts. ei ole vielä tapreeksi myyjiä = ei liikaa kilpailua.

No ehkä sillä veronpalautusrahalla kannattaisi maksaa niitä velkoja ja osamaksuja pois? Ja ktsoa ja miettiä sitten jääkö kylppäriremontiin rahaa. Tai tehdä halvempi remontti. Ja jos kehotus oli että lähivuosina niin se ei tarvi olla varmasti just nyt heti.

Tuntuu hurjalta että mietitään kylppäriremppaa ja sitä ettei ole varaa maksaa osamaksuja tai ei jää ruokaan rahaa.

Mä ymmärrän ap:ta hyvin! Jos kylppärissä on pienikään riski, että siellä on kosteutta, se on prioriteetti ykkönen! Niiden kosteusvaurioiden remontointi kun tulee aina kalliimmaksi ja venyy pidemmäksi mitä pidemmälle se kosteus leviää ja se vaikuttaa paitsi asunnon arvoon ja asumismukavuuteen, myös ihan suoraan asunnossa asuvien TERVEYDENTILAAN ja se on asia jonka kanssa mä en olis valmis riskeeraamaan.

Sitten jos kylppäriä alettais rempata vain koska edellisen kaakelin väri ei miellytä, olis kyllä prioriteetit pielessä mutta jos siellä on yhtään riskiä että homevauriota on jo/lähivuosina kehittymässä, ni se on kyllä IHAN ykkösjuttu!

Kylpyhuoneen tilanne siis se, että kylppärin ja makuuhuoneen välinen seinä (joka on kantava seinä) on kostea huonon eristyksen vuoksi. Lattian laskot on pielessä ja vesi jää lattialle lammikoiksi paikoin (esim.pöntön taakse) homeuttaen saumat. Saumat on jo homeessa. lattiakaivon eristeet on liian lyhyet ja yläreunasta vesi pääsee lattian alle. Jokainen suihkussakäynti kostuttaa tilaa lisää.. Asiasta jo valitettiin oston jälkeen ja myyjä maksaa osan remontista, me loput. Sauna laitetaan nyt samaan syssyyn, ettei tarvitse myöhemmin purkaa uutta seinää saunan tieltä ja laittaa kosteuseristeet taas uudelleen. Sauna laitetaan koska se on myyjän mukaan ollut tärkein pointti miksi asunto ei mennyt kaupaksi aiemmin ja hintaa jouduttiin pudottamaan paljon. Asunnon arvo on noin 120,000€, mutta se myytiin meille 100, 000€ kylpyhuoneen kunnon vuoksi ja sen ettei ole saunaa.

Mä ymmärrän ap:ta hyvin! Jos kylppärissä on pienikään riski, että siellä on kosteutta, se on prioriteetti ykkönen! Niiden kosteusvaurioiden remontointi kun tulee aina kalliimmaksi ja venyy pidemmäksi mitä pidemmälle se kosteus leviää ja se vaikuttaa paitsi asunnon arvoon ja asumismukavuuteen, myös ihan suoraan asunnossa asuvien TERVEYDENTILAAN ja se on asia jonka kanssa mä en olis valmis riskeeraamaan.

Sitten jos kylppäriä alettais rempata vain koska edellisen kaakelin väri ei miellytä, olis kyllä prioriteetit pielessä mutta jos siellä on yhtään riskiä että homevauriota on jo/lähivuosina kehittymässä, ni se on kyllä IHAN ykkösjuttu!

No ei helkkari, jos veronpalautusrahoja tulee niin ne elämiseen ja kämppä myyntiin. Ei toi nyt miltään unelma-asunnolta vaikuta. Mä en tossa tilanteessa laittaisi enää yhtään enempää rahaa kiinni siihen asuntoon.

Eli lyhyesti kroonisesti sairas pariskunta ostaa kokonaan velaksi hometalon, jonka korjaamiseen ei ole etukäteen säästetty rahoja. Toinen osapuoli pariskunnasta jää työttömäksi, heillä on liian kallis auto ja osamaksulainaa muustakin.

Mitenkä tätä nyt millään leivän leipomisella sotkua korjaa? Ei yhtään mitenkään.

[QUOTE="vieras";27040600]No ei helkkari, jos veronpalautusrahoja tulee niin ne elämiseen ja kämppä myyntiin. Ei toi nyt miltään unelma-asunnolta vaikuta. Mä en tossa tilanteessa laittaisi enää yhtään enempää rahaa kiinni siihen asuntoon.[/QUOTE]

Kuka tämän ostaa?? Tässä kunnossa?? kaikki muu on rempattu viimesen päälle keittiötä myöten mut edellisellä loppui rahat kylppäriin.. Me sitten saatiin tää halavlla ja ajatus oli ottaa pieni remppalaina kylpyhuonetta varten mut eihän sitä uskaltanut ottaa kun työt loppui.. yksi homepesu jo laatoille tehty ja oikeesti tää ongelma paisuu vaan ja voi levitä naapurin puolelle jos nyt ei laita..

[QUOTE="vieras";27040600]No ei helkkari, jos veronpalautusrahoja tulee niin ne elämiseen ja kämppä myyntiin. Ei toi nyt miltään unelma-asunnolta vaikuta. Mä en tossa tilanteessa laittaisi enää yhtään enempää rahaa kiinni siihen asuntoon.[/QUOTE]

Ensin asunto myyntikuntoon, sitten myynti.

Siis sie opiskelet amiksessa? Vai ihan aikuispuolella?
Mee ihmeessä työkkäriin juttelemaan. Itselläni on ns. luuserikaveri joka saa työttömyyskorvauksia vaikka on opiskelija. Jostain syystä jotkut vain saavat asiat sumplittua noin.
!

Äläpäs nimittele luuseriksi tuon perusteella ystävääs. Työttömyystukea voi tänä päivänä saada myös opiskelija ts. työtön voi alkaa opiskelemaan säilyttäen tukensa peräti 2 vuotta. Aika uusi juttu, mutta näin on.

Alkuperäinen kirjoittaja Lauran tähti;27040581:
Kylpyhuoneen tilanne siis se, että kylppärin ja makuuhuoneen välinen seinä (joka on kantava seinä) on kostea huonon eristyksen vuoksi. Lattian laskot on pielessä ja vesi jää lattialle lammikoiksi paikoin (esim.pöntön taakse) homeuttaen saumat. Saumat on jo homeessa. lattiakaivon eristeet on liian lyhyet ja yläreunasta vesi pääsee lattian alle. Jokainen suihkussakäynti kostuttaa tilaa lisää.. Asiasta jo valitettiin oston jälkeen ja myyjä maksaa osan remontista, me loput. Sauna laitetaan nyt samaan syssyyn, ettei tarvitse myöhemmin purkaa uutta seinää saunan tieltä ja laittaa kosteuseristeet taas uudelleen. Sauna laitetaan koska se on myyjän mukaan ollut tärkein pointti miksi asunto ei mennyt kaupaksi aiemmin ja hintaa jouduttiin pudottamaan paljon. Asunnon arvo on noin 120,000€, mutta se myytiin meille 100, 000€ kylpyhuoneen kunnon vuoksi ja sen ettei ole saunaa.

Tästä voi nyt ihan selvästi lukea että olette VALINNEET sen että rahat käytetään johokin muuhun kuin ruokaan tai niihin vaatteisiin lapsille. Valitsette näköjään saman myös jatkossa. Onnea vaan.

Ensin asunto myyntikuntoon, sitten myynti.

No niinpä. Joko myymme tämän reilusti alle ostohinnan ja jäämme velkaa pankille tai laitamme kuntoon ja saadaan edes omat pois.. Mikäili kukaan on valmis ostamaan.. Tässä ei edellinen omistaja tiennyt kuntoa tarkalleen. Tarkastaja oli joko epäpätevä tai huolimaton. Oma tarkastajamme löysi vikoja paljonkin joita ollaan laitettu. Esim. sähkövikoja kun rasiat ei ole kunnolliset ja iskee runkoon jne.. Myyjä on joutunut jälkikäteen korvamaan osan näistä ja joutuu maksamaan myös kylppäriin osan rempasta koska nuo lattiat esimerkiksi ei todellakaan ole standardit..

Mitkä on "laskot"? Lattialla oleva löysä uloste? Suosittelen siivoamaan ainakin suurimmat "laskot" ennen kämpän myyntiä, vaikuttaa negatiivisesti ensivaikutelmaan.

Laskot,laskut miten se sanotaan missäkinpäin.. Eli lattia on väärästä päästä huonetta liian korkea ja suihkussa käydessä vesi menee viemärin ohi pöntön ja pesukoneen taakse. Ei siis valu viemäriin kuten kuuluu vaan jää laatalle mätänemään..

Ootko huomioinut sen, että ei sitä tuossa kunnossa kukaan osta!! Ainakaan niin että siitä saisi rahaa sen vertaa että sillä mitään apua rahatilanteeseen on?!? Pikemminkin voi tehdä lisää miinusta!

Kyllä se nyt ensin on saatava siihen kuntoon että sen joku ostaa ja jos se on hyvässä kunnossa ja ns. edullinen ylläpitää ni en mä ihan ekana olisi myymässä sitä senkään jälkeen. Vuokralla asuminen kun ei ole yhtään sen halvempaa kuin omassakaan ja omassa sentään pankin kanssa pystyy neuvottelemaan asumiskuluista tiukan paikan tullen just esim. lyhennysvapaana.

Miten ne veronpalautukset auttavat asiaa NYT, kun eletään syyskuun ensimmäistä päivää? Anteeksi, mutta en tajua tuollaista ollenkaan: tässä hetkessä ei ole varaa juuri mihinkään, mutta ollaan keksitty parin kk jälkeen tuleville rahoille jo sijoituskohde. Kylppärin remppaaminen on ideana ihan fiksu, vaan millä ruokit perheesi sitä odotellessa?

Yhteistyössä