Köyhä ja "köyhä"... mikä tässä kuviossa mättää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelee:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps:
Mä voisin sanoa, että "anna köyhälle" tossa tilanteessa ja tarkottaa sen juuri kehuna ja onnitteluna, rivien välistä.
Toisin sanoenn "kävipä teillä tuuri, antakaa meillekkin"
Äänen paino tosin kertoo paljon.

Köyhyys on suhteellista Suomessa. Itse pidän meitä ihan ok toimeentulevina, melko köyhinä, ei ainakaan rikkaina ja saamme n. 5000 euroa kuussa käteen.

Suhteellista näyttää olevan. 5000?/kk ei tosiaan ole pienitulo.
Ei edes puolet siitä saava perhe ole köyhä niin miten te voitte olla melko köyhiä? Vai onko teillä joku supersuurperhe?

Peesi.sellaiset,jolla jää kuussa käteen noin paljon ja ovat muka köyhiä,pitäis panna Intian slummiin muutamaksi viikoksi.Sitte tietäisivät mitä on olla oikeasti köyhä.Mua jurppii suomalaisten ruikutus köyhyydestä ku oikeita köyhiä on täällä vain pieni marginaaliryhmä. Meillä jää kuussa käteen 3400e ja olemme tyytyväisiä tulotasoomme.Ei meillä tietysti 200 neliön omakotitaloa oo eikä ajeta uusimman malliston mersulla,mutta silti elämme ihan mukavaa elämää ja joka kuukausi jää vielä säästöönkin rahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Köyhäkin voi matkustella ja shoppailla. Riippuu miten rahaa käyttää.

Ei voi, kun ruokaa ja asunto täytyy kuitenkin olla. Tai voihan sitä reppumatkalaiseksi asunnottomaksi liftariksi ryhtyä, mutta ehkä se ei olisi sen arvoista? (ainakaan perheelliselle)
Silloin, kun sitä rahaa ei juurikaan ole se menee siihen pakolliseen, eli vaihtoehtoja ei jää.

Mul on vähän sama tilanne anopin kanssa. Se valittaa koko aika, ettei oo rahaa ja kaikki on niin kallista. Silti käyvät lapissa n.3 kertaa vuodessa ja suunnitteleevat Thaimaan matkaa, plus ne pienet viikonloppureissut. Mun mielestä köyhällä ei oo varaa tehä tollasta!
Mä en sano itteemme ees köyhiks. Mies on työtön ja minä pienellä palkalla, mutta toimeen tullaan. Taloa rakennetaan. Mut ei meillä oo varaa kyl käydä lapissa tai ulkomailla.

Alkuperäinen kirjoittaja mimmi:
Mua jurppii suomalaisten ruikutus köyhyydestä ku oikeita köyhiä on täällä vain pieni marginaaliryhmä. Meillä jää kuussa käteen 3400e ja olemme tyytyväisiä tulotasoomme.Ei meillä tietysti 200 neliön omakotitaloa oo eikä ajeta uusimman malliston mersulla,mutta silti elämme ihan mukavaa elämää ja joka kuukausi jää vielä säästöönkin rahaa.

Minäkään en miellä meitä köyhäksi, vaikka taloudellisesti tiukkaa onkin. Laskut on saatu maksettua, ruokaa on aina pöydässä, katto pään päällä ja kaikilla puhtaat ja ehjät vaatteet. Kaikki muu on meille jo luxusta :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mimmi:
Mua jurppii suomalaisten ruikutus köyhyydestä ku oikeita köyhiä on täällä vain pieni marginaaliryhmä. Meillä jää kuussa käteen 3400e ja olemme tyytyväisiä tulotasoomme.Ei meillä tietysti 200 neliön omakotitaloa oo eikä ajeta uusimman malliston mersulla,mutta silti elämme ihan mukavaa elämää ja joka kuukausi jää vielä säästöönkin rahaa.

Minäkään en miellä meitä köyhäksi, vaikka taloudellisesti tiukkaa onkin. Laskut on saatu maksettua, ruokaa on aina pöydässä, katto pään päällä ja kaikilla puhtaat ja ehjät vaatteet. Kaikki muu on meille jo luxusta :)

niinpä.suomes olis muuten varmasti paljon vähemmän masennusta jos suomalaiset lakkais ruikuttamasta köyhyyttä.ku heti ollaan köyhiä jos ei oo sitä uutta mersua ja monen sadan neliön tiilitaloa ja jos ei oo varaa jokavuotiseen thaimaan reissuun.

Kuinka moni teistä oikeasti tietää mitä on olla köyhä? Luulisin, että itse tiedän asiasta jotain, koska kuukaudessa meidä rahat on 234?/hlö ja tuosta summasta sitten pitäisi riittää kaikkeen asumisesta lähtien.

Alkuperäinen kirjoittaja tiukilla:
Kuinka moni teistä oikeasti tietää mitä on olla köyhä? Luulisin, että itse tiedän asiasta jotain, koska kuukaudessa meidä rahat on 234?/hlö ja tuosta summasta sitten pitäisi riittää kaikkeen asumisesta lähtien.

meillä oli aika,kestiköhän vuoden verran,että mies oli työtön ja minä kotihoidontuella.Tulot siis oli yhteensä asumistuen kanssa 1200e ja siitä puolet meni vuokraan.että on kokemusta.nyt kumpiki on töissä ja nettona tienataa 3400e/kk,joten sitä osaa olla kiitollinen noin isoista tuloista.

Suutuit ystävälle, kun hän ei onnitellut.

Onko veronpalautuksissa jotain onnittelun tarvetta. Sehän kertooa ainostaan sen, että olette maksaneet aikaisemmin liikaa veroja, jotka teille nyt palautetaan.

mua oikeasti ei voisi vähempää kiinnostaa mihin ihmiset rahansa laittavat ja mitä tienaavat jne. Me olemme joutuneet siihen tilanteeseen tuttavapiirissämme, että meillä oletetaan olevan rahaa ja huomautellaan, että mikäs teillä on esim. matkustaessa kun on varaa jne. Tuntuu joskus, että pitää ihan olla kertomatta jos jonnekin ollaan lähdössä koska ei jaksa sitä marinaa.
Kova on ollut matka tähän elintasoon (jota EMME mainosta) 6v köyhää opiskeluelämää ja nyt tuntuu, ettei mitään saa ostaa, eikä rahaa käyttää. Oikein täytyy varoa mitä suustaan laskee, koska heti alkaa se vertailu, että ei meillä vaan ole varaa..

Tämä ei nyt ollut ap:lle, totesin vaan, että tuo raha on vain niin vaikea asia ja köyhyys oma subjektiivinen käsite.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Suutuit ystävälle, kun hän ei onnitellut.

Onko veronpalautuksissa jotain onnittelun tarvetta. Sehän kertooa ainostaan sen, että olette maksaneet aikaisemmin liikaa veroja, jotka teille nyt palautetaan.

Käsitit väärin.
Vituttaa se, että sen kerran kun meillä muka olisi "ylimääräistä" (huomaa lainausmerkit) niin ollaan veetuilemassa, että antakaa köyhälle kans. Varsin hyvin tietävät, ettei pystytä elämään yhtä leveästi kuin he :kieh: