Olen alkoholisti, saa kysyä mitä haluaa

eri lailla riippuvainen
itse koin suurta ahdistusta ja koen edelleenkin jo siitä kun kuulen tölkin avaamisen.. vaikka tiedän että olisi vain limsaa niin se suhaus tekee uskomattoman pahaa.. tulen varmasti kärsimään tästä ongelmasta lopun elämää.. Isä joi joka ilta, viikonloppuisin humalaan asti.. mutta viikollakin aina sen 6 kaljaa, ei humalaa, mutta ahdistavaa se oli silti..

eikö sinulla AP yhtään motivoi se että läheiset kärsii? itse olen riippuvainen viiltelystä, mutta mun on hampaat irvessä oltava tekemättä niin, koska mä välitän mun läheisistä.. en halua satuttaa.. joten mun oli ja on pakko keksiä muita keinoja lievittää ahdistusta.. mulla motivoi se ihan mielettömästi.. aikanaan huonommassa kunnossa ajattelin että eihän se viiltely muihin satu, mutta miten väärässä mä siinä olinkaan :(

Vieras
Ei se terapeutti yksinään sinua voi muuttaa. Sinun on itse motivoiduttava hoitoon ja hoidettava myös itse itseäsi. Ei se terapeutti sinulle voi vastauksia antaa, ne sinun on itse etsittävä ja löydettävä.

Alkuperäinen kirjoittaja eri lailla riippuvainen:
itse koin suurta ahdistusta ja koen edelleenkin jo siitä kun kuulen tölkin avaamisen.. vaikka tiedän että olisi vain limsaa niin se suhaus tekee uskomattoman pahaa.. tulen varmasti kärsimään tästä ongelmasta lopun elämää.. Isä joi joka ilta, viikonloppuisin humalaan asti.. mutta viikollakin aina sen 6 kaljaa, ei humalaa, mutta ahdistavaa se oli silti..

eikö sinulla AP yhtään motivoi se että läheiset kärsii? itse olen riippuvainen viiltelystä, mutta mun on hampaat irvessä oltava tekemättä niin, koska mä välitän mun läheisistä.. en halua satuttaa.. joten mun oli ja on pakko keksiä muita keinoja lievittää ahdistusta.. mulla motivoi se ihan mielettömästi.. aikanaan huonommassa kunnossa ajattelin että eihän se viiltely muihin satu, mutta miten väärässä mä siinä olinkaan :(
Miä kanssa viiltelen itteäni-sen oon aika hyvin pitänyt kurissa

?
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:

vastaisitko tuohon motivoimis-kysymykseen?

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ei se terapeutti yksinään sinua voi muuttaa. Sinun on itse motivoiduttava hoitoon ja hoidettava myös itse itseäsi. Ei se terapeutti sinulle voi vastauksia antaa, ne sinun on itse etsittävä ja löydettävä.
No kyllä miä motivoidun, puhun siellä todella paljon. Ja välillä saan vastauksiakin ja keksin itsekkin asioita,tai muistan asioita

Alkuperäinen kirjoittaja ?:

vastaisitko tuohon motivoimis-kysymykseen?
Tottakai motivoi-muutenhan en edes yrittäisi vähentää
Joisin aamusta iltaan

Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
en jaksanut lukea kun puol ekasta sivusta, niin en tiedä joko tätä kysyttiin: onko niin ettet pysty lopettamaan, jos juot yhden? Niin että siitä yhdestä alkaa järjetön pakkomielle saada lisää?
Pystyn juomaan myös vain sen yhden
Harvemmin vaan mulla on ainoastaan yksi varattuna

Kiitos
Ei mulla ole oikestaan mitään kysyttävää alkoholistilta. Selittelyä, tekosyiden kuuloisia syitä sille miksi juo, juomisen vähättelyä, lapsi on viinaa tärkeämpi, mutta en voi jättää viinaa siitä huolimatta-selittelyä..huoh. Et uskokaan, miten iloiseksi tulin tätä ketjua lukiessa. Iloiseksi, että minun vanhempani eivät olleet deekuja ja minulle riittää mieto lonkero saunan jälkeen kerta viikossa, voisin olla absolutistikin. Siitä ettei mieheni ole deeku ja meillä on asiat hyvin. Siitä, ettei mun tartte kaksplussalla selitellä juomisiani ja ongelmiani. Kertoa, etten halua vielä riittävästi raitistua, mistähän sitä intoa saisi (vaikka on mies ja lapsi??). No, en kyllä löydä tämän enempää syytä raitistua!

Ja oikein hyvää jatkoa sulle!

Alkuperäinen kirjoittaja Kiitos:
Ei mulla ole oikestaan mitään kysyttävää alkoholistilta. Selittelyä, tekosyiden kuuloisia syitä sille miksi juo, juomisen vähättelyä, lapsi on viinaa tärkeämpi, mutta en voi jättää viinaa siitä huolimatta-selittelyä..huoh. Et uskokaan, miten iloiseksi tulin tätä ketjua lukiessa. Iloiseksi, että minun vanhempani eivät olleet deekuja ja minulle riittää mieto lonkero saunan jälkeen kerta viikossa, voisin olla absolutistikin. Siitä ettei mieheni ole deeku ja meillä on asiat hyvin. Siitä, ettei mun tartte kaksplussalla selitellä juomisiani ja ongelmiani. Kertoa, etten halua vielä riittävästi raitistua, mistähän sitä intoa saisi (vaikka on mies ja lapsi??). No, en kyllä löydä tämän enempää syytä raitistua!

Ja oikein hyvää jatkoa sulle!
Mutta hyvä, että sain sinut arvostamaan enemmän omaa elämääsi :flower:

....
En tiedä onko kysytty,mutta mitä ajattelet siitä jos sukupolvien kierre jatkuu ja lapsestasi tulee alkoholisti?
Mitä pitäisi tapahtua,että tekisit KAIKKESI,että lopettaisit juomisen?

Alkuperäinen kirjoittaja ....:
En tiedä onko kysytty,mutta mitä ajattelet siitä jos sukupolvien kierre jatkuu ja lapsestasi tulee alkoholisti?
Siis näillä geeneillä pojasta luultavasti tuleekin alkoholisti :ashamed: Toivottavasti ei..
No jos joku laittas aseen miehen tai pojan ohimolle ja joutuisin heistä tai viinasta valitsemaan, niin siihen loppus juominen

Tui
Siis näillä geeneillä pojasta luultavasti tuleekin alkoholisti :ashamed: Toivottavasti ei..
No jos joku laittas aseen miehen tai pojan ohimolle ja joutuisin heistä tai viinasta valitsemaan, niin siihen loppus juominen
Ai että sama se, lopetatko vai et, poikasi on aikuisena alkoholisti. Tuohan antaa mukavasti luvan juoda. Ovelaa.

sisar saman kohtalon..
Tunnistan itseni sinussa.
Olen myös alkoholisti. Juon noin 2-3 siideriä tai kaljaa noin 3-6 kertaa viikossa.
Alkoholi on mielessäni joka päivä.
Nytkin taistelen alkoholin himoa vastaan.
Mietin joka päivä viiniä, kaljaa, siideriä jne. Pystyn olemaan ilmankin monta päivää putkeen, mutta jos vain voin, käyn hakemassa juomani.

Kyse ei ehkä ole siitä että sen kokisi mitenkään suureksi ongelmaksi. Käyn töissä, hoidan lapset, kodin ja laskut ajallaan.
Kotimme on siisti, kaikilla on puhtaat vaatteet, olen aina laitettu töissä.
Minusta olisi vaikea uskoa, enkä koskaan tätä myöntäisi kellekään.
Tiedän vain, että tällä menolla teen itsestäni alkoholistin, tai oikeammin sitä olen jo.

Kunnon kännejä vedän noin kerta viikkoon.

Tämä on alamäki josta en oikein osaa nousta pois.
Mieskin juo mittakaavoissa paljon, mutta hän on iso. Hän ei humalaan tule samoin kuin minä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tui:
Ai että sama se, lopetatko vai et, poikasi on aikuisena alkoholisti. Tuohan antaa mukavasti luvan juoda. Ovelaa.
No noinhan miä sanoin :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja sisar saman kohtalon..:
Tunnistan itseni sinussa.
Olen myös alkoholisti. Juon noin 2-3 siideriä tai kaljaa noin 3-6 kertaa viikossa.
Alkoholi on mielessäni joka päivä.
Nytkin taistelen alkoholin himoa vastaan.
Mietin joka päivä viiniä, kaljaa, siideriä jne. Pystyn olemaan ilmankin monta päivää putkeen, mutta jos vain voin, käyn hakemassa juomani.

Kyse ei ehkä ole siitä että sen kokisi mitenkään suureksi ongelmaksi. Käyn töissä, hoidan lapset, kodin ja laskut ajallaan.
Kotimme on siisti, kaikilla on puhtaat vaatteet, olen aina laitettu töissä.
Minusta olisi vaikea uskoa, enkä koskaan tätä myöntäisi kellekään.
Tiedän vain, että tällä menolla teen itsestäni alkoholistin, tai oikeammin sitä olen jo.

Kunnon kännejä vedän noin kerta viikkoon.

Tämä on alamäki josta en oikein osaa nousta pois.
Mieskin juo mittakaavoissa paljon, mutta hän on iso. Hän ei humalaan tule samoin kuin minä.
Kuulostan todellakin samanlaiselle kuin minä
Kyllä me vielä joku keino keksitään, miten tästä suosta ylös päästään
:hug:

mä olen alkoholisti perheen lapsi, mun vanhemmat ja sisarukset ovat alkoholisteja, en ole raivoraitis minäkään, juon 3-4 kertaa VUODESSA, mutta en ikinä lasten nähden,ja meiltä ei löydy muuta alkoholia kotoa kuin valkoviinipullo jonka sain 40 vee lahjaksi, yhä korkkaamaton...enkä ikinä mene lasten kanssa juhliin joissa on aikuisille esim. boolia. Esim, just viime viikonloppuna jätin menemättä vanhempieni 50 vuotis hääpäiville, koska lapsiani en vie mihinkään viinajuhliin, lapset on tärkemmät mulle kuin jotkut viinapippalot, vaikka olisi miten isot juhlat tahansa kyseessä....mä olen hirvee tiukkapipo mä tiedän sen.
Mun isä ei ollut väkivaltainen, mutta möykkäs ja ajoi meidät pelkällä huutamisella yöksi ulos, myös pakkasella, aina kyllä löyty joku sukulainen joka armahti. Ruokaakin jouduttiin kerjäämään joskus kun äidillä ei ollut tuloja ja ukko joi palkka rahat, sen aikuinen sossu sanoi vaan äidille "kyllä miehen pitää elättää", äiti sairastu mieleltään siinä sivussa jonka seurauksena mä kannan kuolemaani asti arpia ympäri kroppaani...myöhemmin äitinikin alkoi juoda, ja on itse asiassa tänään pahempi alkkis kuin isä on koskaan ollutkaan, ei edes kauppaan pääse ilman että menee baarin kautta, ja eläkepäivänä on kiire viinakauppaan.
Kun mä olin jo teini kun mutsi alkoi ryypätä se ahdisti mua todella paljon, se ahdistus ja kaikki se epävarmuus mitä isän alkoholismi toi elämään on syy miksi mun lapset ei koskaan mua näe humalassa, mä en tykännyt katsella omia vanhempiani kun ne oli kännissä, eikä mulla ole mitään syytä olettaa että munkaan lapset tykkäisi katsella mua kännissä tai ylipäätään ollenkaan aikuisten känni örvellystä.
Mulle se että olen halunnut tarjota lapsilleni paremman elämän kun ite sain on ollut riittävän hyvä syy olla juomatta.

Yhteistyössä