Eihän se liika juominen ole kellekään hyvästä, mutta uskotteko te kaikki aivan oikeasti ja tosissanne että jos lapsen äiti juo esim. 3-5 siideriä illassa, sen käytös muuttuu aivan tavattoman ahdistavaksi lapsesta. Jos ap itse sanoo, että tuntee vasta viidennen nousevan päähänsä, niin tuskin se käytöskään nyt niin hirmuisesti muuttuu.
Ihan todella, voihan se ääni koventua, ja voihan se äiti/isä olla hiukan hiljaisempi, iloisempi tai vihaisempi, mutta eihän se mikään örvellyskunto ole.
Ilmeisesti käsite jonka minä tunnen alkoholisimista on aivan väärä, koska tällä perusteella alkoholisti on vain kuset housussa räkä poskella huojuva raunio.
Ns siistejä alkoholisteja on kuulkaa enemmän kuin osaatte kuvitellakaan, jos vain ylläolevat kriteerit riittää teille.
Jos ap esim juo 5 siideriään kun lapsi nukkuu, ja menee nukkumaan ja heräävät yhdessä aamulla, oletan että lapsella ei ole aavistustakaan vanhemman juomisesta vanhempanakaan. Kun kerran talossa on myös selvä aikuinen auttamassa lasta jos pitää vaikka viedä sairaalaan..
Siis, liika juominen on pahasta, ja jos itse myöntää juovansa liikaa, on jo voiton puolella, mutta älkää nyt teilatko vanhemmuutta ja toimittako lasta huostaan pelkästään tuollaisella perusteella
Ihme mustavalkoista sakkia täällä enemmistö...
Ap:lle voimia , mieti itse voitko ensin vähentää, sitten lopettaa.. ja läheiseni kärsi paniikkihäiriöstä ja ahdistuneisuudesta, ja joi siksi.. kun löytyi kilpirauhasen vajaatoiminta, ja se lääkitys alkoi auttaa, pääsi ahdistuksensa päälle, ja juominenkin väheni.. kannattaa tarkastuttaa tuollaisetkin sitten. Tsemppiä