Olen alkoholisti, saa kysyä mitä haluaa

Aika usein kuviteltu pelko asioista on pahempaa kuin tilanteen pelon kohtaaminen oikeasti. Sinua voisi auttaa, kun asettaisit itse itsellesi tavoitteita tuon paniikkihäiriön kohtaamiseksi. ( Koska sinulla on paniikkihäiriö, tissuttelet ilmeisesti enimmäkseen kotona, et baarissa?)
Ensin menet kauppareissulle pelostasi huolimatta, ainakin niin pitkälle kuin pääset. Seuraavana päivänä toinen yritys jne.
En ole alan ammattilainen, mutta itselleni annan pelkojeni suhteen aikamoisia hevoskuureja. On ainakin tähän mennessä auttanut joka asiassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Sun alkoholismi on varmaan pitkälti kiinni paniikkihäiriöstä ja masennuksesta. Ne pitäis saada hoidetuksi. Itsekin tiedät varmasti, että alkoholi vain pahentaa niitä. Sinuna menisin hoitolaitokseen, jossa saisit asiantuntevaa apua. Tsemppiä sulle! Hyvä asia on, että sulla on mies ja lapsi joiden vuoksi taistella.
Niin varmasti on, ja siitä persoonallisuushäikästä-joka aiheuttaa alkoholismia
Miä oon "hoitolaitoksessa" 4 kertaa ollut, ja en niistä kovin suurta apua oo saanut
Viimeks vuosi sitten olin itsariyrityksen jälkeen vajaa kaks viikkoa katkolla
Vajaa 2 viikkoa on aivan liian lyhyt aika saada mitään aikaseksi.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Sun alkoholismi on varmaan pitkälti kiinni paniikkihäiriöstä ja masennuksesta. Ne pitäis saada hoidetuksi. Itsekin tiedät varmasti, että alkoholi vain pahentaa niitä. Sinuna menisin hoitolaitokseen, jossa saisit asiantuntevaa apua. Tsemppiä sulle! Hyvä asia on, että sulla on mies ja lapsi joiden vuoksi taistella.
Niin varmasti on, ja siitä persoonallisuushäikästä-joka aiheuttaa alkoholismia
Miä oon "hoitolaitoksessa" 4 kertaa ollut, ja en niistä kovin suurta apua oo saanut
Viimeks vuosi sitten olin itsariyrityksen jälkeen vajaa kaks viikkoa katkolla
Vajaa 2 viikkoa on aivan liian lyhyt aika saada mitään aikaseksi.

Meinasin just sanoa! Eihän nyt kahden viikonkatko ole mitään..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Aika usein kuviteltu pelko asioista on pahempaa kuin tilanteen pelon kohtaaminen oikeasti. Sinua voisi auttaa, kun asettaisit itse itsellesi tavoitteita tuon paniikkihäiriön kohtaamiseksi. ( Koska sinulla on paniikkihäiriö, tissuttelet ilmeisesti enimmäkseen kotona, et baarissa?)
Ensin menet kauppareissulle pelostasi huolimatta, ainakin niin pitkälle kuin pääset. Seuraavana päivänä toinen yritys jne.
En ole alan ammattilainen, mutta itselleni annan pelkojeni suhteen aikamoisia hevoskuureja. On ainakin tähän mennessä auttanut joka asiassa.
Siä kuulostat ihan miun terapeutilta :D :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Sun alkoholismi on varmaan pitkälti kiinni paniikkihäiriöstä ja masennuksesta. Ne pitäis saada hoidetuksi. Itsekin tiedät varmasti, että alkoholi vain pahentaa niitä. Sinuna menisin hoitolaitokseen, jossa saisit asiantuntevaa apua. Tsemppiä sulle! Hyvä asia on, että sulla on mies ja lapsi joiden vuoksi taistella.
Niin varmasti on, ja siitä persoonallisuushäikästä-joka aiheuttaa alkoholismia
Miä oon "hoitolaitoksessa" 4 kertaa ollut, ja en niistä kovin suurta apua oo saanut
Viimeks vuosi sitten olin itsariyrityksen jälkeen vajaa kaks viikkoa katkolla
Vajaa 2 viikkoa on aivan liian lyhyt aika saada mitään aikaseksi.
Ei miua oo tarttenu pitää pitempään. Uusi lääkitys, miä taas piristyn ja elämä maistuu

 
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Aika usein kuviteltu pelko asioista on pahempaa kuin tilanteen pelon kohtaaminen oikeasti. Sinua voisi auttaa, kun asettaisit itse itsellesi tavoitteita tuon paniikkihäiriön kohtaamiseksi. ( Koska sinulla on paniikkihäiriö, tissuttelet ilmeisesti enimmäkseen kotona, et baarissa?)
Ensin menet kauppareissulle pelostasi huolimatta, ainakin niin pitkälle kuin pääset. Seuraavana päivänä toinen yritys jne.
En ole alan ammattilainen, mutta itselleni annan pelkojeni suhteen aikamoisia hevoskuureja. On ainakin tähän mennessä auttanut joka asiassa.
Siä kuulostat ihan miun terapeutilta :D :hug:
Eikös se terapeutti ollutkin epäonnistunut tehtävässään =) ?
 
provo
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja provo:
No hyvinhän sinä olet pärjännyt:) Minusta on hienoa että uskallat tunnustaa ja tiedostat sen ongelman,sekä mikä parasta olet jo vähentänyt huomattavasti juomistasi.
Itsekin join jo välissä ihan liikaa:(
Kiitos :flower: Miä aina ajattelin, että sittenkun sen ite tunnustaa ja tajuaa, niin loppu onkin helppoa. Eipä se vaan niin mene..
Miten siä sait vähenettyä?

Mulla kun iskee tää ahisus, tuntuu et seinät kaatuu päälle, niin helpoin keino on tarttua pulloon
Minulla väheni myös pikkuhiljaa:) Ihan itsekseni ilman ryhmiä:) En varmaan koskaan tule olemaan täysin raitis mutta nyt osaan ottaa joskus oluen pitzan kanssa eikä jää putki päälle ja samoin osaan ottaa pikku hiprakan ilman että vetäsin kunnon kaatokännin sekä osaan juoda alkotontakin,on muuten yllättävän hyvää :)
Kai se vaan oli eräänä aamuna kun olin taas illalla ottanut ja minulla iski julmettu krapula,en edes muista milloin oli krapula ollut mutta silloin hävetti lapsille sanoa että äiti on nyt vähän kipeä:(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Aika usein kuviteltu pelko asioista on pahempaa kuin tilanteen pelon kohtaaminen oikeasti. Sinua voisi auttaa, kun asettaisit itse itsellesi tavoitteita tuon paniikkihäiriön kohtaamiseksi. ( Koska sinulla on paniikkihäiriö, tissuttelet ilmeisesti enimmäkseen kotona, et baarissa?)
Ensin menet kauppareissulle pelostasi huolimatta, ainakin niin pitkälle kuin pääset. Seuraavana päivänä toinen yritys jne.
En ole alan ammattilainen, mutta itselleni annan pelkojeni suhteen aikamoisia hevoskuureja. On ainakin tähän mennessä auttanut joka asiassa.
Siä kuulostat ihan miun terapeutilta :D :hug:
Eikös se terapeutti ollutkin epäonnistunut tehtävässään =) ?
No periaatteessa joo.. Tai se takertuu jotenki liikaa kaikkiin muihin asioihin. Viimeks se taas vasta hoksas, et miten paha paniikkihäikkä mulla on

Mut sen päätehtävä oli poistaa miusta itsemurhariski ja siinä se onnistui
 
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Sun alkoholismi on varmaan pitkälti kiinni paniikkihäiriöstä ja masennuksesta. Ne pitäis saada hoidetuksi. Itsekin tiedät varmasti, että alkoholi vain pahentaa niitä. Sinuna menisin hoitolaitokseen, jossa saisit asiantuntevaa apua. Tsemppiä sulle! Hyvä asia on, että sulla on mies ja lapsi joiden vuoksi taistella.
Niin varmasti on, ja siitä persoonallisuushäikästä-joka aiheuttaa alkoholismia
Miä oon "hoitolaitoksessa" 4 kertaa ollut, ja en niistä kovin suurta apua oo saanut
Viimeks vuosi sitten olin itsariyrityksen jälkeen vajaa kaks viikkoa katkolla
Vajaa 2 viikkoa on aivan liian lyhyt aika saada mitään aikaseksi.
Ei miua oo tarttenu pitää pitempään. Uusi lääkitys, miä taas piristyn ja elämä maistuu

Höh, ei tommonen ole kyllä mitään hoitoa. Annetaan uudet lääkkeet ja kuvitellaan että ongelma on sillä selvä :/. Pitäis päästä kiinni siihen ite ongelmaan, ei ne lääkkeet anna kuin hetken helpotuksen jos päässä palaa.
 
mä en nyt kyl ymmärrä, et miten tää paniikkihäiriö muka vois olla yks iso syy juomiseen. mullakin pahan paniikkihäiriö, mut eipä siihen alko auta vaan pahentaa entisestään kohtauksia.
sori vaan mutta mun mielestä paniikkihäirösi kuulostaa vain yhdeltä "hyvältä tekosyyltä" että on muka vaikea olla ilman viinaa. noilla asioilla ei kyllä ole oikeasti tekemistä keskenään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja provo:
Minulla väheni myös pikkuhiljaa:) Ihan itsekseni ilman ryhmiä:) En varmaan koskaan tule olemaan täysin raitis mutta nyt osaan ottaa joskus oluen pitzan kanssa eikä jää putki päälle ja samoin osaan ottaa pikku hiprakan ilman että vetäsin kunnon kaatokännin sekä osaan juoda alkotontakin,on muuten yllättävän hyvää :)
Kai se vaan oli eräänä aamuna kun olin taas illalla ottanut ja minulla iski julmettu krapula,en edes muista milloin oli krapula ollut mutta silloin hävetti lapsille sanoa että äiti on nyt vähän kipeä:(
Mulla se krapula tulee ehkä kaks kertaa vuoteen ja viimeks vaan naureskelin miehelle, et miä oon ansainnut sen ja tuliskin vaan useammin
Mulla ei putki yleensä jää päälle, siis päivät oon raitis. Ja yleensä se 5 siideriä on aika kiva määrä. Pikkasen nousee päähän ja rentouttaa

Ykkösoluttakin yritin yhessä vaiheessa juoda sen takia, että saa alkon makua, mutta ei niin nouse päähän-kunnes sitä alko menee 18 pulloakin illassa...

 
????
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja Sara:
Onko sulla huono omatunto lapsesi takia?
Mulla on alkoholisti-isä ja mä oon nyt varsinkin omien lasten myötä alkanut ihmettelemään ja olemaan vihainenkin siitä, että miten ihmeessä jollekin voi olla viina tärkempi kuin perhe? Kerro sinä?
Välillä on
Mulla on kumpikin vanhempi alkkiksia

Kai tää on pakoilua todellisesta maailmasta, kun ei kestä arkea
Se ei ole kuitenkaan syy; vaan surkea tekosyy! Oikeuttaako se mihinkään?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nette:
mä en nyt kyl ymmärrä, et miten tää paniikkihäiriö muka vois olla yks iso syy juomiseen. mullakin pahan paniikkihäiriö, mut eipä siihen alko auta vaan pahentaa entisestään kohtauksia.
sori vaan mutta mun mielestä paniikkihäirösi kuulostaa vain yhdeltä "hyvältä tekosyyltä" että on muka vaikea olla ilman viinaa. noilla asioilla ei kyllä ole oikeasti tekemistä keskenään.
Siis paniikkihäikkä estää sitä, että kävisin esim ryhmässä tms. Tää paniikkihäiriö on vaan lääkäreiden silmissä se isompi vaiva, kuin miun alkoholismi ja siks siihen halutaan eka puuttua
Mutta mulla auttaa alko paniikkikohtaukseen, ja se auttaa siihen, että uskallan liikkua ihmisten ilmoilla. Joten voi sanoa,että se mulla toimii
 
vieras
Mä kyllä uskon, et sä vielä joskus pääset tilanteen herraksi. Ehkä et parissa vuodessa mut kyllä sekin päivä koittaa :) Ja kuten itse sanoit vähentäminen on jo hyvä merkki. Aina vaaditaan se joku klikki et kaikki rupee rullaamaan, vaikka toiselle kirjoittais mitä niin ei se saa lopettamaan kyllä se on jokin siellä omassa sisässä joka tarvii muutosta. En mäkään pysty lopettamaan ylensyöntiä vaikka tiedän sen olevan terveydelle vaarallista. Tunnesyöjä olen. Minusta jotkut ihmistyypit vain koukuttuvat herkemmin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Aika usein kuviteltu pelko asioista on pahempaa kuin tilanteen pelon kohtaaminen oikeasti. Sinua voisi auttaa, kun asettaisit itse itsellesi tavoitteita tuon paniikkihäiriön kohtaamiseksi. ( Koska sinulla on paniikkihäiriö, tissuttelet ilmeisesti enimmäkseen kotona, et baarissa?)
Ensin menet kauppareissulle pelostasi huolimatta, ainakin niin pitkälle kuin pääset. Seuraavana päivänä toinen yritys jne.
En ole alan ammattilainen, mutta itselleni annan pelkojeni suhteen aikamoisia hevoskuureja. On ainakin tähän mennessä auttanut joka asiassa.
Siä kuulostat ihan miun terapeutilta :D :hug:

Voisi auttaa sua sen asian tajuaminen, että joka päivä monen moni kokee niin epävarmuuksia kuin joskus jopa ihan kamalia tilanteita. Nolaan itseni jotenkin, joudun pitämään esitelmän, en tunne osaavani kkäyttäytyä niin kuin pitää sosiaalisissa tilanteissa, jne. Ja se on ihan normaalia ja kuuluu elämään.

Elämässä siis on ja pitääkin olla niitä jännitystilanteita ja jos niitä haluaa välttää ei tosiaan voi mitään tehdäkään.

Ymmärrän, että sulla on taustalla aivan oikea diagnoosi, mutta musta tuntuu sun suurin ongelma on se, ettet taistele parantuaksesi..

Mikään ei koskaan muutu jos jatkat aina, päivästä toiseen, samalla tavalla.

Sun alko-ongelma ei katoa itsestään eikä paniikkihäiriö tai masennus. Sun on tehtävä muutos ja haluttava parantua -muuten kaikki jatkuu kuten aina ennenkin ja hiljalleen luistaa pahemmaksi.



 
Alkuperäinen kirjoittaja sanoo narkkisalkkiksen tytär:
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Alkuperäinen kirjoittaja ä:
harmi kun et jäänyt lapsettomaksi.. tuollaisten sietäisi eikä niiden, jotka olisivat hyviä vanhempia!
Tarpeettoman kovaa tekstiä. Mitä tällaisen toteaminen hyödyttää?
Mutta toisaalta se hyssyttelyki on hanurista
Niin on, mutta vaihtoehtoja näiden kahden ääripään välillä on paljon.
 
sanoo narkkisalkkiksen tytär
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Alkuperäinen kirjoittaja sanoo narkkisalkkiksen tytär:
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Alkuperäinen kirjoittaja ä:
harmi kun et jäänyt lapsettomaksi.. tuollaisten sietäisi eikä niiden, jotka olisivat hyviä vanhempia!
Tarpeettoman kovaa tekstiä. Mitä tällaisen toteaminen hyödyttää?
Mutta toisaalta se hyssyttelyki on hanurista
Niin on, mutta vaihtoehtoja näiden kahden ääripään välillä on paljon.
Joo, mutta eiköhän ap halunutkin kohauttaa
 

Yhteistyössä