Alkuperäinen kirjoittaja moikka:Hei, yksi juttu Samperi: Täällä porukat ovat ehdotelleet joitain ratkaisuja, kuten tuota ryhmää, ja itse olet kertonut ettei katkolla oleminen auttanut, terapia ei auta jne.
Jos et itse halua parantua, et parannukaan. Se asenne, että "en mää mihkään voi mennä kun ei musta ei oo siihen" on huono asenne, oli kyse minkä tahansa riippuvuuden tms. parantamisesta. Valitettavasti terapeutti eikä kukaan voi päättää puolestasi, vaan alkoholismista parantuminen vaatii oman päätöksen ja omia tekoja. Toivon, että pystyisit näkemään vaikkapa juuri näiden keskustelujen valossa (joka on ilmeisesti ainut lähde, joka saa sut ajattelemaan), kuinka ihanaa elämäsi voisi olla tulevaisuudessa ilman alkoholin suurkulutusta yhdessä miehesi ja lapsesi kanssa.
Todella ikävää, että jotkut tulevat tänne haukkumaan ja v*ttuilemaan näinkin vakavasta ja ajankohtaisesta sekä koskettavasta asiasta. Se ei kuitenkaan auta, vaan saattaa pahentaa tilannetta. Varsinkin jos taustalla on mielenterveydellisiä ongelmia, niin pitäisitte edes tämän kerran mölyt mahassanne.
Toivon samperille ja miehelleen ja lapselleen kaikkea hyvää <3!
Siis ryhmään lähtemisen estää tää paniikkihäiriö, joka ei nyt tunnu asettuvan millään lääkkeillä. Se myös rajoittaa muutenkin todella paljon mun elämää. Esim. kauppaan lähtö ei ole itsestään selvyys, en välttämättä pysty sinne menemään
Kiitos:flower: