Olen alkoholisti, saa kysyä mitä haluaa

Alkuperäinen kirjoittaja moikka:
Hei, yksi juttu Samperi: Täällä porukat ovat ehdotelleet joitain ratkaisuja, kuten tuota ryhmää, ja itse olet kertonut ettei katkolla oleminen auttanut, terapia ei auta jne.

Jos et itse halua parantua, et parannukaan. Se asenne, että "en mää mihkään voi mennä kun ei musta ei oo siihen" on huono asenne, oli kyse minkä tahansa riippuvuuden tms. parantamisesta. Valitettavasti terapeutti eikä kukaan voi päättää puolestasi, vaan alkoholismista parantuminen vaatii oman päätöksen ja omia tekoja. Toivon, että pystyisit näkemään vaikkapa juuri näiden keskustelujen valossa (joka on ilmeisesti ainut lähde, joka saa sut ajattelemaan), kuinka ihanaa elämäsi voisi olla tulevaisuudessa ilman alkoholin suurkulutusta yhdessä miehesi ja lapsesi kanssa.

Todella ikävää, että jotkut tulevat tänne haukkumaan ja v*ttuilemaan näinkin vakavasta ja ajankohtaisesta sekä koskettavasta asiasta. Se ei kuitenkaan auta, vaan saattaa pahentaa tilannetta. Varsinkin jos taustalla on mielenterveydellisiä ongelmia, niin pitäisitte edes tämän kerran mölyt mahassanne.

Toivon samperille ja miehelleen ja lapselleen kaikkea hyvää <3!

Siis ryhmään lähtemisen estää tää paniikkihäiriö, joka ei nyt tunnu asettuvan millään lääkkeillä. Se myös rajoittaa muutenkin todella paljon mun elämää. Esim. kauppaan lähtö ei ole itsestään selvyys, en välttämättä pysty sinne menemään

Kiitos:flower:
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja moikka:
Todella ikävää, että jotkut tulevat tänne haukkumaan ja v*ttuilemaan näinkin vakavasta ja ajankohtaisesta sekä koskettavasta asiasta. Se ei kuitenkaan auta, vaan saattaa pahentaa tilannetta. Varsinkin jos taustalla on mielenterveydellisiä ongelmia, niin pitäisitte edes tämän kerran mölyt mahassanne.
En todellakaan pidä. Jos samperi päättyy esim. päättämään päivänsä niin se ei todellakaan ole minun vikani :D
Ja myös minusta alkoholismi on sairaus mutta ei siitä parane kun ei itse sitä halua. Ja ihmeellistä hyssyttelyä, kun kyseessä lapsen elämä. Jos tämä palstan toinen alkkis, joku hyyti..? tekisi samanlaisen aloituksen en vastaisi mitään. Koska ei yksinkertaisesti kiinnosta sen alkoholistin elämä.
 
.
tarpeeksi monta vuotta kun hoet kaikille että lapsesi voi tällä hetkellä hyvin, niin huomaat että lapsesi ei enää voikaan hyvin.. ja vaan sen takia koska et halua ajatella lapsesi tulevaisuutta ollenkaan..

ehkä et huomaa sitä ikinä.. koska olet vaan "minä minä minä minä" viis muista..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sara:
Mua ahdistaa tää sun tilanne :(
Hienoa kuitenkin, että olet edes vähentänyt, toivon oikeasti ja todella paljon, että pystyt lopettamaan kokonaan, teidän kaikkien takia! :hug:
Kiitos,sitä miäkin toivon
Pienikin vähennys on mulle aina ylpeyden aihe.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Minä ainakin nostan sulle hattua, tunnustit täällä moisen asian, ja haet siihen vielä apua :flower: :flower: :flower: :flower:
Ja sulle suuret kiitokset tuesta, varsinkin tässä ketjussa :D
Ihmiset ovat välillä niin yksoikoisia, että eivät osaa nähä asiasta kuin yhden puolen. Siä näät enemmän
 
inhimiliö
mulla on kuva alkkiksesta et just örveltää jalattomanakin välillä, hygienia pettää, kuset housssa makaa jossain kerrostalon käytävässä ja sellanen räkälähutsu joka kiertää äijältä äijälle. Oletko sellanen?
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Minä ainakin nostan sulle hattua, tunnustit täällä moisen asian, ja haet siihen vielä apua :flower: :flower: :flower: :flower:
Ja sulle suuret kiitokset tuesta, varsinkin tässä ketjussa :D
Ihmiset ovat välillä niin yksoikoisia, että eivät osaa nähä asiasta kuin yhden puolen. Siä näät enemmän
Oi voi voi sua pientä raukkaa, kun on rankka elämä :hug:
Mut hei, kyllä mä ymmärrän. Voi sua, kun mikään ei auta. Olet silti varmasti paras äiti lapsellesi :hug:
Pusi pusi, hali hali, kyllä mä ymmärrän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Minä ainakin nostan sulle hattua, tunnustit täällä moisen asian, ja haet siihen vielä apua :flower: :flower: :flower: :flower:

Samaa mielta olen. Vaikka tama plussan palsta on virtuaalinen niin aika haahkalauma taalla on valilla kimpussa. Rohkeasti Samperi puhuu niin arasta aiheesta. Ja minusta kun pystyy myontamaan ongelman niin se on jo iso askel parantumisprosessissa.

Kaikkea hyvaa sinulle Samperi! :hug:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja Puppy-Have-a-nice-seal-pup:
Mahtaako myös poikasi olla sitä mieltä, että äitiä ei humalassa näe? Harvemmin itse tiedostaa humalaansa siinä vaiheessa kun lapsi jo vaistoaa.
Vaikea sanoa. Kun ei osaa vielä kertoa, tai edes "ymmärrä", mitä humala on
Lapsi ei ymmärrä mitä humala on, mutta ymmärtää tuntea epävarmuutta ja outoutta vanhemmassa ihan jo kahdenkin drinksun jälkeen. Mun isä oli alkkis ja vaikka ei sinällään meidän edessä paljon dokannut, niin yöllä herätessäni vaikka vessaan isä oli pelottava, ihan vaan siksi jos vähän huojui ja silmät haritti. Aamuisin oli helposti joko vaitonainen tai kärttyisä, tai sitten hirmuhyvällä tuulella (vanha alkoholi haiskahteli hengestä vaikka en silloin tajunnut mikä haju se on).

Mä vain lapsena tunsin koko ajan pinnan alla jonkun uhan, pelottavan syvyyden. Isän juomiseen ei siis liittynyt väkivaltaa, ei myöskään henkistä. Eikä häiriköintiä eikä sne kummemmin edes riitelyä. Silti musta tuntui, että pinnan alla oli jotakin mustaa, jotakin hallitsematonta.

Nyt aikuisena isä on eläkkeellä ja täysi juoppo jo..

Älä pliis samperi, pilaa lapsesi perusturvallisuudentunnetta juomisellasi. Ja omaa tulevaisuuttasi...

Lue tää, samperi!

Sairastut tuolla menolla lapsesi myös alkoholismiin, aivan niin kuin perheesi on sairastuttanut sut..
 
.
tuo hyssyttely nyt ei auta yhtään ketään.. kova kova vastaan..

miksi pitää hyysätä ihmistä joka haluaa pilata muiden elämän? kun toinen ei halua edes yrittää niin siinä vaiheessa ei jaksa kyl enää ymmärrys riittää
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
[Vaikka tama plussan palsta on virtuaalinen niin aika haahkalauma taalla on valilla kimpussa.
Niin ketäpä täällä kenenkään muun asiat kiinnostaisi? Kunhan vaan omalla lapsella on kaikki hyvin, muiden pennuista viis.
Minä arvostan helvetisti ihmistä, joka myöntää heikkoutensa ja tekee kaikkensa paranemiseen. Samperia en arvosta, pilaa vain lapsensa elämää kun ei edes halua parantua ja mikään ei muka auta.
 
Tähtitanner
Mulle tuli semmonen fiilis, että...
ENSIN sun pitäis just saada paniikkihäiriöön yms.pään sisäisiin ongelmiin apua,
ehkä oikeanlainen lääkitys,
jolla se paha olo helpottais,
ja sitte sitä kautta voisit alkaa vähentämään pulloon tarttumista.

Eikö todellakaan löydy oikeanlaista lääkettä, ootko muistanu "hakea" niitä tarpeeksi usein?

Jos pään sisällä asiat järjestyis,
ois helpompi alkaa ottaa kontaktia siihen juomiseenkin.

Ja mulla ainaki jäi näistä sun vastauksista semmonen fiilis,
että oot tavallaan jo luovuttanu.
Älä luovuta kokonaan, miehes ja LAPSESI takia!!!

Ja... Voi että, mulla tulee alkoholisteista puhuttaessa aina mieleen ne muutamat alkoholistit,
jotka on siis... täysin juoneet päänsä ja älynsä pilalle,
niillä on siis vain kulahtanut ulkokuori ja tyhmät puheet...
Haluatko itse olla sellainen... kohta???

Mutta kovasti voimia sulle ja miehelleskin,
ei silläkään ole helppoa!!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En taho tällä mitenkään puolustella ap:n juomista, mutta alkoholismi on jossain määrin periytyvää tai oikeammin alttius sairastua alkoholismiin on periytyvää. Tahtoo sanoa et tällaisella henkilöllä kuiville pääseminen on oikeasti vaikeampaa kuin muilla.

Ap:lle tsemppiä että saat jotenkin kaivettua itsestäsi sen tahdonvoiman lopettamiseen.
Ystävieni äiti on alkoholisti ja on surullista katsoa miten kalja määrää kaiken hänen elämässään. Joku aika sitten hän sairastui rintasyöpään ja voivotteli sitä et jos kuolee jo nyt. Aikuinen poika totesi että ei sen niin väliä, sillä hänelle äiti on kuollut jo aikaa sitten :(
Mun isä on mulle myös jo kuollut.

Mä autoin ja tuin 15 vuotta häntä, menin jollakin ylidraivilla. Olin PÄÄTTÄNYT, että rakastan isäni ehjäksi ja raittiiksi. Arvatkaa miten kävi..? :( Ei isä koskaan halunnut parantua, terapia oli keskittynyt siihen kuinka häntä ei kukaan ymmärrä. Vaikka me kaikki oltiin rivissä tukena! Isä teki mulle lopulta ilkeän tempun ja yhtäkkiä mä en enää jaksanut. Olen katkaisuut välini isään. Nyt hän on yksinäinen vanha juoppo, mutta ainakin mä olen vihdoin vapaa parantumaan. En enää pysty edes jonkinlaisiin väleihin.. :(

Ei toisen ihmisen mustuuteen voi vaikuttaa, jos he eivät itse apua halua. Samperi ei varmastikaan ole vielä pohjalla, lähelläkään ehkä. Puhuu yhä alkosta lämpimään sävyyn ja kutsuu sitä ahdistuslääkkeekseen. Ei sellaiselta pohjalta voi parantua - hän ei halua parantua. Toivottavasti joskus haluaa.

Tsemppiä ap:lle!
 
Alkuperäinen kirjoittaja inhimiliö:
mulla on kuva alkkiksesta et just örveltää jalattomanakin välillä, hygienia pettää, kuset housssa makaa jossain kerrostalon käytävässä ja sellanen räkälähutsu joka kiertää äijältä äijälle. Oletko sellanen?
No mie ainaki olen hyvin harvoin päätyny jalattomaksi, kusin housuun viimeksi 3 vuotiaana, olen maannu kerrostalon käytävässä taju kankaalla useammanki kerran. Räkälähutsu en ole, enkä ole kiertäny äijältä äijälle... :D En usko että on samperikaan :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja inhimiliö:
mulla on kuva alkkiksesta et just örveltää jalattomanakin välillä, hygienia pettää, kuset housssa makaa jossain kerrostalon käytävässä ja sellanen räkälähutsu joka kiertää äijältä äijälle. Oletko sellanen?
Kaukana sellasesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Minä ainakin nostan sulle hattua, tunnustit täällä moisen asian, ja haet siihen vielä apua :flower: :flower: :flower: :flower:

Samaa mielta olen. Vaikka tama plussan palsta on virtuaalinen niin aika haahkalauma taalla on valilla kimpussa. Rohkeasti Samperi puhuu niin arasta aiheesta. Ja minusta kun pystyy myontamaan ongelman niin se on jo iso askel parantumisprosessissa.

Kaikkea hyvaa sinulle Samperi! :hug:
Kiitän. Pakkohan tän asian on joskus muuttua..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
[Vaikka tama plussan palsta on virtuaalinen niin aika haahkalauma taalla on valilla kimpussa.
Niin ketäpä täällä kenenkään muun asiat kiinnostaisi? Kunhan vaan omalla lapsella on kaikki hyvin, muiden pennuista viis.
Minä arvostan helvetisti ihmistä, joka myöntää heikkoutensa ja tekee kaikkensa paranemiseen. Samperia en arvosta, pilaa vain lapsensa elämää kun ei edes halua parantua ja mikään ei muka auta.
Haluan parantua, mutta kun mikään ei auta.
Lääkärikin tuumasi, että lääkevaihtoehdot loppuu

Pitäs vaan selvittää se, miks mulle on tullut paniikkihäiriö, mut mites sen selvität?
 
.
haloo hei, ei kaikki alkoholistit ole sellaisia kaupan kulmilla olevia örvelöitä.. tai kapakoissa istuvia horoja!

SUURIN osa alkoholisteista on juuri niitä, joiden kulissit ovat kunnossa ja lapset "voivat hyvin"...

 

Yhteistyössä